Gå til innhold

Hvorfor liker lesbiske, ei jente som ser ut som en gutt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er bi og det er mange nyanser innen "kle seg som en gutt" eller ha kort hår. De som nevnes her som heterofile og lesbiske/bi finner sexy som Anja Hammerseng-Edin, Samira Wiley, Lea DeLaria, Ruby Rose, Lina Hurtig - disse har en viss look. De er slanke, stilbevisste og kule. De er overhodet ikke "traktorlesber", og er mer "guttete" enn "mandige". De har likevel en femininitet i bunn uansett antrekk og det er derfor jeg finner dem attraktive. Fordi de er kvinner.

Anonymkode: 9e16a...246

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er bi og det er mange nyanser innen "kle seg som en gutt" eller ha kort hår. De som nevnes her som heterofile og lesbiske/bi finner sexy som Anja Hammerseng-Edin, Samira Wiley, Lea DeLaria, Ruby Rose, Lina Hurtig - disse har en viss look. De er slanke, stilbevisste og kule. De er overhodet ikke "traktorlesber", og er mer "guttete" enn "mandige". De har likevel en femininitet i bunn uansett antrekk og det er derfor jeg finner dem attraktive. Fordi de er kvinner.

Enig i de kvinnene du nevner her. Bortsett fra Lea DeLaria. Hun er jo selve definisjonen på "traktorlesbe". :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som lesbisk synes jeg alle de damene er totalt uattraktive og avtennende. 

Anonymkode: 101ed...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi de er frustrert og vet ikke selv hva de vil.

Anonymkode: 9722c...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe mer å undre seg over enn at også heterofile menn kan ha en «mannhaftig» kone. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.8.2024 den 11.00):

Dette handler mye om at folk elsker å bli krenket på vegne av andre. Vet ikke så mye om lesbiske, men homofile menn snakker også åpent om at det finnes flere typer. Noen er bamser, noen er "gutter" noen er skikkelig femi, noen er lærhomser.

Anonymkode: 26e8a...dc5

Men det er jo noe helt annet enn det trådstarter spør om.

Anonymkode: 41cbb...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ah, shit, ble noen krenket av det også? 🤷‍♂️

Anonymkode: 6be86...df3

Du er en av de ja som skriker at noen er krenka bare fordi man reagerer på noe man ikke synes er greit.🤦🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thndrcnt
On 8/3/2024 at 10:20 PM, AnonymBruker said:

Nei, er ikke opptatt av mine venners seksualitet, det har du rett i. 

Og jeg er egentlig ikke opptatt av lesbiske sin seksualitet heller. 

Skal prøve å forklare hva jeg lurer/tenker/funderer på. Jeg tenker at siden noen lesbiske er veldig maskuline av utseende, betyr det at de egentlig skulle vært født gutt, men at noe gikk "galt" under utviklingen. Jeg mener ikke at det er galt, har ingen ting i mot det, og skjønner at jeg uttaler meg klønete. 

Det er det samme med homofile, flere av de er veldig feminine, både av utseende og oppførsel. Skulle de da egentlig vært jente, men at noe skjedde i utviklingen? 

Jeg setter pris på at du svarer, jeg ønsker å lære, og jeg ønsker oppriktig ikke å være respektløs, så det beklager jeg. 

Anonymkode: f7a99...683

Nei. Du må ikke blande det å være trans/født i feil kropp med det å ikke ønske å tilpasse seg konstruerte sosiale merkelapper og båser.

Det med hvordan jenter og gutter skal oppføre seg er en sosial konstruksjon. Det at en dame liker klær som er merket som herreklær, og oppfører seg på en måte som tolkes maskulint (mer selvsikkert...hvorfor skal det liksom være et maskulint trekk?) har noe med personlighet å gjøre, ikke biologi.

Jeg er født jente, og har ingen slags dysmorfi ved at jeg føler at jeg skulle vert født gutt (trans er noe HELT annet enn å ikke føle seg komfortable i sosiale båser), men jeg HATET å gå i kjoler og foretrekker definitivt klær som ikke er det man typisk forbinder med "jenteklær". Jeg ville blitt kalt "guttejente", noe jeg syns er en helt håpløs kategorisering, da jeg var et barn som gjorde ting som er naturlig for barn. Hvorfor skal det å klatre i trær og sykle i skogen liksom "tilhøre" gutter?

Det fører til at folk tror det er noe "feil" og "avvikende" ved det som her helt naturlige personlighetsforskjeller.

Man ser jo også forskjellene hos heterofile, noen menn foretrekker damer som er "lyse og lette" med myke trekk og langt blondt hår, mend andre vil ha en muskelmamma med tatoveringer og kort hår. 

Slutt å tro at personlige preferanser betyr at noe er "feil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heftig

Kan det være fordi disse kvinnene ikke har et ønske om å tiltrekke seg menn og samtidig faktisk føler seg komfortabel med den stilen og hårklippen de har? 

Tror enkelte håper og tror at de skal "etterligne" menn. Beklager, men lesber vil ikke ha menn og heller ikke noen som ligner på de. At du som heterofil kvinne/mann syns at en kvinne ser ut som en mann fordi hun ikke har en gjennomgående feminin stil, samt kortklipt hår, er ditt teite syn og betyr ingenting. 

Eneste grunnen til at du syns hun ser ut som en gutt og/eller er maskulin er fordi du også vet at hun er lesbisk. That's it. Holdninger farget av fordommer og ønsketenkninger. Folk er latterlige. 

Jeg er ikke lesbisk, dessverre, men ønsker ikke å tiltrekke meg menn og har både kort hår og en langt ifra feminin stil. Fungerer som bare faen. 

Endret av Heftig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan like gjerne spørre om hvorfor jeg er tiltrukket av feminine damer 🤷‍♀️ det er nå bare slik. Og jeg klassifiseres ofte som feminin pga at jeg har langt hår og liker sminke og klær. (Har andre maskuline trekk men de kommer ikke like godt til utrykk i utseende bortsett fra at jeg er sterk)

Jeg blir nesten bekymret for om jeg ikke kan finne en pen feminine dame som er tiltrukket av meg siden den dynamikken du beskriver virker veldig vanlig. 

Anonymkode: a55d2...5bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 8/3/2024 at 7:41 PM, AnonymBruker said:

Det er morsomt at du starter med å si at du har respekt og så avslutter du innlegget ditt med alt annet enn det.

Å "undre" seg har ikke noe med å ikke vise respekt. Ikke putt ord i munnen til TS please venstreradikale woke fanatist.

Anonymkode: 1dddd...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...