Gå til innhold

Barnevakt og kommer hjem til en svinesti av sukker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ble ikke sint, men iskald, og fikk alle barn og ungdommen ut, før sinnet fikk utløp! 
 

TS

Anonymkode: 84b42...de8

Du trenger sinnemestring.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Når jeg er barnevakt for mine nieser, så passer jeg for det første på at slike ulykker unngås så langt det går. Og er uhellet ute, så begrenser jeg skaden ved å sørge for at barnet kommer seg på badet uten søl, får skiftet klær og at ingen av barna trør i griseri før jeg har fått gjort rent. Det gjorde jeg også med mine egne barn da de var små, og det er noe jeg forventer at alle som er satt til å passe på barn, gjør, i kraft av å være den ansvarlige. Denne barnevakten ville nok fått sin betaling, men også en tydelig beskjed om at dette anser jeg som en «svikt» i hennes omsorg, og at neste gang jeg trenger vil hun ikke bli valgt ut som barnevakt hos meg. Rett og slett fordi hun ikke var skikket til det ansvaret. Dette kunne vært unngått om hun hadde gjort det jeg har beskrevet over. Tatt bort barnet, sørget for at de andre ikke gikk dit, skiftet og vasket barnet og deretter støvsugd/kostet opp sukkeret og vasket over 2-3 ganger. 
 

At mor ble sint er en annen diskusjon. Det kunne vært løst annerledes. Men man må se person og situasjon i sammenheng. Barnevakten har 90% av skylden for at situasjonen ble som beskrevet da ts kom hjem.

Anonymkode: 4e04b...a94

Herregud... 

Men du er kanskje eldre enn 16-17 eller? 

Svikt i omsorg, faktisk...

Endret av Sinsiew
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hva mener du med sukkerlake? Er det ikke bare å støvsuge? Høres ut som storm i brusglass dette. 

Anonymkode: aa29a...f97

Prøv å søle 1/2 kg sukker over klærne dine og ned på gulvet. Så tar du en kissvåt klut og drar sukkeret litt utover, før du med våte sokker og en med  bare føtter løper rundt i huset etter å ha tråkket i Haugen av sukker. Vått sukker på gulvet = sukkerlake. 
En er på kjøkkenet, en er på badet og får hjelp der, en annen løper frem og tilbake for å observere og gi tilbakemelding til barnevakten som er på badet, og sukkerungen ja, hun er som vanlig et søtt kapittel for seg selv. 

Oversikten over hendelsen kom da iPadene ble barnevakt og barnevakten fikk forklart seg. 

Sinsiew skrev (1 minutt siden):

Iskald faktisk. Du har sinneproblemer skjønner jeg. Giftige mennesker bør ikke være rundt barn. 

Hadde aldri sendt barna mine til deg. Og hadde jeg vært hun jenta, ville jeg nok aldri passet barna dine igjen. 

 

Betal jenta som avtalt, selvfølgelig. 

Sinneproblem, neppe. Men barn med utfordringer som kan bli litt vel mye iblant, tja? 

Anonymkode: 84b42...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må i tillegg si at jeg syns dine unger ikke virker så innmari oppegående heller. Selv jenta mi på 6 år hadde klart å ta ansvar selv etter søling av sukker. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Prøv å søle 1/2 kg sukker over klærne dine og ned på gulvet. Så tar du en kissvåt klut og drar sukkeret litt utover, før du med våte sokker og en med  bare føtter løper rundt i huset etter å ha tråkket i Haugen av sukker. Vått sukker på gulvet = sukkerlake. 
En er på kjøkkenet, en er på badet og får hjelp der, en annen løper frem og tilbake for å observere og gi tilbakemelding til barnevakten som er på badet, og sukkerungen ja, hun er som vanlig et søtt kapittel for seg selv. 

Oversikten over hendelsen kom da iPadene ble barnevakt og barnevakten fikk forklart seg. 

Sinneproblem, neppe. Men barn med utfordringer som kan bli litt vel mye iblant, tja? 

Anonymkode: 84b42...de8

Det er problematisk.. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Prøv å søle 1/2 kg sukker over klærne dine og ned på gulvet. Så tar du en kissvåt klut og drar sukkeret litt utover, før du med våte sokker og en med  bare føtter løper rundt i huset etter å ha tråkket i Haugen av sukker. Vått sukker på gulvet = sukkerlake. 
En er på kjøkkenet, en er på badet og får hjelp der, en annen løper frem og tilbake for å observere og gi tilbakemelding til barnevakten som er på badet, og sukkerungen ja, hun er som vanlig et søtt kapittel for seg selv. 

Oversikten over hendelsen kom da iPadene ble barnevakt og barnevakten fikk forklart seg. 

Sinneproblem, neppe. Men barn med utfordringer som kan bli litt vel mye iblant, tja? 

Anonymkode: 84b42...de8

Eh jom når du blir iskald av slike hendelser, da har man problemer altså. 

Du får oppdra ungene dine, så hadde de klart å ordne opp i slikt selv. 

 

Forøvrig klarte min unge på 4 år å søle hele saftflaska ut over kjøkkengulvet i dag. Hun visste godt hvordan problemet skulle løses(med minimalt hjelp fra meg). Så her har du gjort en dårlig jobb fra før. 6 åringen hadde nok ordnet alt selv, men opptørk og vask. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har hatt barnevakt noen timer, en grei jente vi kjenner godt. Men i dag har alt gått over styr. 
 

Ene barnet fant bær og skulle ha sukker på bærene. Sukkerboksen har ramlet over hen før den gikk  i gulvet og hen har gått rundt i hele huset med sukker i klærne. Der er den reneste sukkerstien i nesten hele huset. De andre barna har hjulpet til med å tråkke sukkeret utover. 
 

Sendte både barn og barnevakt ut, med klar beskjed om å ikke komme inn igjen før den røde bøtta står på verandarekkverket, må de på do, så får de lov å ringe på. 
 

Gulvet er støvsug, vasket, tørket og som lim / sukkerlake. Vasket en gang til og sitter stille og ber noen stille bønner om at nå, nå er det fritt for sukkerlake. 
 

Klar over at uhell kan skje. Hvordan reagere på barnevakten, hvordan reagere på barna? Gulvvasking fungerer som raserinedkjøling, men de kan ikke være ute resten av kvelden, selv om det er fristende å slå opp telt i Hagen og si, beklager jeg vil ha fri for unger resten av dagen. 

Hva kan an forvente av barnevakter nå til dags? Skal hun få vanlig timebetaling? 

Anonymkode: 84b42...de8

ro ned

Anonymkode: a046b...198

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For to dager siden hadde jeg vasket ned hele vaskerommet og var så strålende fornøyd med innsatsen. Skulle bare sette på plass boksen med vaskepulver som jeg hadde fylt til randen oppå en høy hylle. Jeg klarte å miste den, og det at jeg grep etter den i fyllet medførte kun at jeg slo til den så pulveret fikk ekstra energi til å "eksplodere" rundt i rommet. 

Var bare å vaske på nytt. Også i krinkler og kroker som normalt ikke trenger så grundig vask. Det var vaskepulver OVERALT. 

Poenget mitt er at uhell skjer. Både for voksne og barn. Det må man takle. 

Tror du må finne deg ny barnevakt slik du "taklet " dette. 

Si unnskyld! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

En er på kjøkkenet, en er på badet og får hjelp der, en annen løper frem og tilbake for å observere og gi tilbakemelding til barnevakten som er på badet, og sukkerungen ja, hun er som vanlig et søtt kapittel for seg selv. 

Med andre ord gjorde barnevakten det hun kunne for å ordne opp, mens dine unger, som du har oppdratt og dessuten har en helt annen myndighet over, gjorde vondt verre, mer eller mindre utilsiktet. Du hev jo alle ut av huset for å få fred mens du ryddet opp, men forventer at en tenåring skulle fikset det med tre unger rundt seg?

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har hatt barnevakt noen timer, en grei jente vi kjenner godt. Men i dag har alt gått over styr. 
 

Ene barnet fant bær og skulle ha sukker på bærene. Sukkerboksen har ramlet over hen før den gikk  i gulvet og hen har gått rundt i hele huset med sukker i klærne. Der er den reneste sukkerstien i nesten hele huset. De andre barna har hjulpet til med å tråkke sukkeret utover. 
 

Sendte både barn og barnevakt ut, med klar beskjed om å ikke komme inn igjen før den røde bøtta står på verandarekkverket, må de på do, så får de lov å ringe på. 
 

Gulvet er støvsug, vasket, tørket og som lim / sukkerlake. Vasket en gang til og sitter stille og ber noen stille bønner om at nå, nå er det fritt for sukkerlake. 
 

Klar over at uhell kan skje. Hvordan reagere på barnevakten, hvordan reagere på barna? Gulvvasking fungerer som raserinedkjøling, men de kan ikke være ute resten av kvelden, selv om det er fristende å slå opp telt i Hagen og si, beklager jeg vil ha fri for unger resten av dagen. 

Hva kan an forvente av barnevakter nå til dags? Skal hun få vanlig timebetaling? 

Anonymkode: 84b42...de8

Selvsagt skal hun ha vanlig betalt. Uhell skjer. Barnet DITT har sølt med et uhell... 

At du er prippen, sur og irritert er ikke barnevakten sin skyld. 

Hun er barnevakt - ikke vaskehjelp, ikke profesjonell vasker. 

Anonymkode: ea865...89c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Prøv å søle 1/2 kg sukker over klærne dine og ned på gulvet. Så tar du en kissvåt klut og drar sukkeret litt utover, før du med våte sokker og en med  bare føtter løper rundt i huset etter å ha tråkket i Haugen av sukker. Vått sukker på gulvet = sukkerlake. 
En er på kjøkkenet, en er på badet og får hjelp der, en annen løper frem og tilbake for å observere og gi tilbakemelding til barnevakten som er på badet, og sukkerungen ja, hun er som vanlig et søtt kapittel for seg selv. 

Oversikten over hendelsen kom da iPadene ble barnevakt og barnevakten fikk forklart seg. 

Sinneproblem, neppe. Men barn med utfordringer som kan bli litt vel mye iblant, tja? 

Anonymkode: 84b42...de8

Herlighet så dramatisk 🙈 

Anonymkode: 4f874...81d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har hatt barnevakt noen timer, en grei jente vi kjenner godt. Men i dag har alt gått over styr. 
 

Ene barnet fant bær og skulle ha sukker på bærene. Sukkerboksen har ramlet over hen før den gikk  i gulvet og hen har gått rundt i hele huset med sukker i klærne. Der er den reneste sukkerstien i nesten hele huset. De andre barna har hjulpet til med å tråkke sukkeret utover. 
 

Sendte både barn og barnevakt ut, med klar beskjed om å ikke komme inn igjen før den røde bøtta står på verandarekkverket, må de på do, så får de lov å ringe på. 
 

Gulvet er støvsug, vasket, tørket og som lim / sukkerlake. Vasket en gang til og sitter stille og ber noen stille bønner om at nå, nå er det fritt for sukkerlake. 
 

Klar over at uhell kan skje. Hvordan reagere på barnevakten, hvordan reagere på barna? Gulvvasking fungerer som raserinedkjøling, men de kan ikke være ute resten av kvelden, selv om det er fristende å slå opp telt i Hagen og si, beklager jeg vil ha fri for unger resten av dagen. 

Hva kan an forvente av barnevakter nå til dags? Skal hun få vanlig timebetaling? 

Anonymkode: 84b42...de8

Noe gale med deg??

Det er sukker for svarte!

Støvsug ikke vask så forsvinner det meste.. Så vasker du!

Snakk skikkelig til barnevakt og barna din! Stakkars!

Uhell kan skje. Ja de kunne ryddet opp, men ikke alltid lett for barn å tenke det!

Anonymkode: 28bbd...8ab

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt utenfor tema her, men hvorfor skriver folk HEN? Hvis barnevakten tilfeldigvis er her inne og leser innlegget, vil selvsagt barnevakten kjenne igjen situasjonen uansett om det står hen, hin, han, hun, hon, whatever i innlegget - så anonymisering er det i alle fall ikke. 

Anonymkode: 5b572...671

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav TS, håper virkelig denne stakkars barnevakten forteller andre om reaksjonen din, slik at ingen vil være barnevakt for deg!

Anonymkode: 2deec...1f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barnevakten er vgs elev. Hun har fått betalt, som vanlig. 
 

Alle barn er kommet i hus. sukkerungen tok av skoene i gangen og kom med sine kullsorte øyne og spurte: Kan vi få IPad nå? 

Kanskje best å sette lås på både kjøleskap go matskap neste gang? 
 

TS

Anonymkode: 84b42...de8

Antar du tuller når du kommer med dette svaret?

Hvis ikke kan du se deg selv i speilet og du vil se hvor ungen har lært seg å sette svarte øyne i andre.

Med det iskalde sinnet du utviste i dag, så viser du at det ikke er første gang du er slik mot barna (hadde det vært første gang ville de fleste fått dårlig samvittighet..). Og når du oppfører deg slik, når du håndterer eget sinne så dårlig, og du behandler andre, inkl. egne barn, så iskaldt - da vil du etterhvert få barn som blir tenåringer og voksne som er blitt lært opp til dårlig sinnemestring.

Anonymkode: 89b73...164

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er vitsen med å begynne og blande VANN inn i dette? Tørt sukker kan feies opp og støvsuges opp. Begynner du å klaske rundt med en våt klut og vann, blir det jo bare klin og søl og "sukkerlake" som du sier. Det hadde det ikke blitt om du holdt vaskebøtta unna. Ingen grunn til å bruke vann på helt tørt sukker. Det blir HELT borte med støvsuging.

 

Anonymkode: cfd32...531

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du reagerer med å "bli iskald" og hive dem ut når de har hatt et uhell vil de nok ikke fortelle deg om det neste gang uhellet er ute. 

At det blir rotete eller skittent etter at en tenåring passer 3 unger (hvor ett av dem tydeligvis blir så sint at hen får sorte øyne) må du jo bare regne med. 

Du virker ganske jævlig. Kjenner igjen typen. 

Anonymkode: c89b0...249

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Prøv å søle 1/2 kg sukker over klærne dine og ned på gulvet. Så tar du en kissvåt klut og drar sukkeret litt utover, før du med våte sokker og en med  bare føtter løper rundt i huset etter å ha tråkket i Haugen av sukker. Vått sukker på gulvet = sukkerlake. 
En er på kjøkkenet, en er på badet og får hjelp der, en annen løper frem og tilbake for å observere og gi tilbakemelding til barnevakten som er på badet, og sukkerungen ja, hun er som vanlig et søtt kapittel for seg selv. 

Oversikten over hendelsen kom da iPadene ble barnevakt og barnevakten fikk forklart seg. 

Sinneproblem, neppe. Men barn med utfordringer som kan bli litt vel mye iblant, tja? 

Anonymkode: 84b42...de8

Du mener altså at en jente på 16-17 år skulle håndtert dine barn med utfordringer bedre enn det hun gjorde? Du har for høye forventninger til en tenåring. 

Anonymkode: ac5f0...d07

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av det du skriver ts så bør du få foreldreveiledning. 

Anonymkode: 4f874...81d

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...