AnonymBruker Skrevet 3. august #1 Del Skrevet 3. august Etter flere operasjoner som ikke har gitt så stor bedring som ønsket er det nå slutt for meg i mitt yrke. Jeg har en aktiv jobb med ekstremt mye sting og gåing, noe bena mine nå setter et punktum for og jeg må over i noe mer stillesittende. Jeg jobber i staten og skal snart i dialogmøte med lege, sjef, nav og hr. Hva kan jeg forvente meg nå? Er det noen som har vært borti noe lignende og kan forklare litt gangen i dette? Noen gode tips til hva jeg bør tenke på til dette møtet? Mitt største ønske, når ting først ble som de ble, er å kunne flyttes til en annen stilling i samme organisasjon i staten. Anonymkode: 49d58...677 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #2 Del Skrevet 4. august ingen med erfaring? Anonymkode: 49d58...677 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 4. august #3 Del Skrevet 4. august Jeg omskolerte meg, men måtte betale av egen lomme. Det samme måtte exen. Nav tilbyr vel stort sett omskoleringer på ca 6 mnd eller mindre, men vet om noen som har fått hele grader. Vet dessverre ikke noe om gangen i det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #4 Del Skrevet 4. august Majer skrev (7 minutter siden): Jeg omskolerte meg, men måtte betale av egen lomme. Det samme måtte exen. Nav tilbyr vel stort sett omskoleringer på ca 6 mnd eller mindre, men vet om noen som har fått hele grader. Vet dessverre ikke noe om gangen i det jeg fikk 4 år på universitetet i omskolering (fra spesialsykepleier til jurist), måtte dekke resten selv. Men man får jo ikke dekket typ lærerutdanning om man opprinnelig jobbet som frisør, da trenger man ikke omskolering men bare skolering. Da får man jo ta opp studielån sånn andre må. Anonymkode: 351be...01c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august #5 Del Skrevet 5. august Nav har blitt så strenge på omskolering. Vanskelig for andre å sette seg inn i hva du kan forvente. Anonymkode: fb627...a4c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 5. august #6 Del Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (10 timer siden): jeg fikk 4 år på universitetet i omskolering (fra spesialsykepleier til jurist), måtte dekke resten selv. Men man får jo ikke dekket typ lærerutdanning om man opprinnelig jobbet som frisør, da trenger man ikke omskolering men bare skolering. Da får man jo ta opp studielån sånn andre må. Anonymkode: 351be...01c Jøss! Så bra! Exen omskolerte seg også fra sykepleier, men fikk ingenting fra Nav. Fikk fylt opp frikortgrensen pga dyr behandling da😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september #7 Del Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (På 3.8.2024 den 14.29): Etter flere operasjoner som ikke har gitt så stor bedring som ønsket er det nå slutt for meg i mitt yrke. Jeg har en aktiv jobb med ekstremt mye sting og gåing, noe bena mine nå setter et punktum for og jeg må over i noe mer stillesittende. Jeg jobber i staten og skal snart i dialogmøte med lege, sjef, nav og hr. Hva kan jeg forvente meg nå? Er det noen som har vært borti noe lignende og kan forklare litt gangen i dette? Noen gode tips til hva jeg bør tenke på til dette møtet? Mitt største ønske, når ting først ble som de ble, er å kunne flyttes til en annen stilling i samme organisasjon i staten. Anonymkode: 49d58...677 Hvordan gikk det ts? Hvorfor var HR med på møtet? Anonymkode: d90d7...7d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #8 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (På 13.9.2024 den 8.52): Hvordan gikk det ts? Hvorfor var HR med på møtet? Anonymkode: d90d7...7d4 Jeg skal svare på det siste først. Jeg jobber i en statlig bedrift hvor det kunne vært aktuelt å omplassere meg. Jeg forberedte meg på den måten jeg ble tipset om over. Møtet gikk greit det, men jeg var litt for godt forberedt før vi skulle ikke diskutere alt jeg hadde tenkt på. Fordelen er at jeg allerede nå er i gang med generell studiekompetanse og så blir det bachelor utdanning til neste år. Så det ble rask avklaring tross alt. Nav dekker alt. Vet mange mener det er urettferdig, men om jeg fortsetter i mitt nåværende yrke vil skaden min bli invalidiserende og det vil koste samfunnet mer på sikt. Anonymkode: 49d58...677 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 14. oktober #9 Del Skrevet 14. oktober (endret) Det er stor samfunnsøkonomisk gevinst i omskolering! Mannen min utviklet allergi mot det han jobbet med, fikk 3år på høyskole som bygget videre på fagbrevet han hadde. Nå har han jobbet fullt så og si uten sykefravær i 15 år i sitt "nye" yrke og for hvert år betaler han skatt som er nesten 2/3 av beløpet han ville fått utbetalt hvert år som ufør. Staten har allerede tjent på å omskolere det som var en en ellers frisk 30 åring, og kommer til å tjene enda mer i de 20 årene han har igjen av arbeidslivet! Endret 15. oktober av Summeer 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå