MissStiles Skrevet 3. august #21 Del Skrevet 3. august Nå er ikke jeg sammen med barnets far lenger, men med 8-9 uker sommerferie, tar vi 3 uker hver. Vil heller ikke bruke opp alle ukene mine på sommeren. Sfo er åpent siste uken i juli etter at skolen er ferdig, også åpner de 1 august. Det hjelper masse frem til h*n går på sfo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #22 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Han må jo bare få beskjed om at det går bare ikke at dere har ferie sammen hele tiden, barna må settes først. 3 uker sammen er jo bra. Og så er det jo helger, ettermiddager osv sammen. Synes din tankegang er bra her. Anonymkode: eab14...113 💯 Anonymkode: 6dd9c...f51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #23 Del Skrevet 3. august Nå er våre tenåringer, men det var først i fjor vi sluttet å dele oss. Hva skal man ellers gjøre? Hvis man ikke har familie som kan bidra etc. Jeg jobber offentlig og får kun tre uker sommerferie. Mannen jobber privat og tar fire. Jeg tar høst og vinter (ferie). Vi har hatt to uker sammen og én hver for oss. Anonymkode: 41be6...83e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 3. august #24 Del Skrevet 3. august Sfo er da åpen om sommeren? Vi tar 4 uker samlet i ferien. Resten bhg og sfo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #25 Del Skrevet 3. august Mannen din høres ut som han er mest opptatt av seg selv og sine ønsker, og trenger å forstå at når man har familie, må man også ta hensyn til dem. Det er urettferdig om du skal ta ut all din ferie for å passe barn, mens han bare skal gjøre akkurat det som passer ham. Jeg tenker faktisk det er naturlig at han som har mest ferie tar barna mest. Det sagt, det er mange barn som går en del på SFO om sommeren, og dette tenker jeg er helt ok. Så er det ikke 8-9 uker dere trenger å få til å gå opp, men heller ca. 5 uker. Anonymkode: 3759c...47a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eric_B Skrevet 3. august #26 Del Skrevet 3. august Du må vite da, ikke drive å lese mellom linjer. Han høres udugelig og tafatt ut, stemmer det? Ut over det så er det å bruke SFO aktivt som er løsning, sfo er i praksis barnepass dere betaler for og høres ut som det er det dere trenger. Vi deler oss, begge tar ut fire uker med tre felles så fem uker med barna, en uke sommerskole og to uker sfo uten skole / alene hjemme med venner evt med mer enn normal mengde med hjemmekontor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me0987 Skrevet 4. august #27 Del Skrevet 4. august Man bruker SFO og eventuelt sommerskole som fotballskole hvis det trengs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #28 Del Skrevet 4. august Vi splitter oss også. 2 uker sammen og resten delt så ungen får lengre ferie. Anonymkode: 98c04...0fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #29 Del Skrevet 4. august Vi har alltid tre uker sammen og en uke i tillegg hver. Da eller vi opp fem uker. i tillegg er ungene på fotballskole e.l., og så var de på sfo før de ble for store. Du kan ikke bruke opp alt på sommeren, du må spare dager til høstferie, vinterferie og jul også. Anonymkode: eba5b...a6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 4. august #30 Del Skrevet 4. august Det er en kabal! Den gode nyheten for dere er at SFO er ofte bare stengt fire uker i juli, så de første to-tre årene på småskolen går fint. Men fra tredje/fjerdeklasse blir det 8-9 uker som skal dekkes opp. Vi pleide å spørre besteforeldre i mars om/når de ville ha barnebarna på sommeren, så vi fikk ofte dekket opp de første ukene sånn. Så samarbeidet jeg ofte med en eller to naboer sånn at vi passet hverandres barn en uke eller noen dager hver, og da fikk vi dekket to uker på slutten. Så tok vi en uke hver for oss i ytterkant av to uker felles, og dekket de fire siste. nå er de på ungdomsskolen og sover nesten hele arbeidsdagen vår, så null problem å dekke «barnepassen» nå 😆 (fra spøk til revolver, de har sommerjobb så når de først har en fridag er det dem vel unt å sove ut!) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå