Gå til innhold

Funnet ut at jeg er gravid og starter i ny jobb.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Melus skrev (16 timer siden):

Håper det ordner seg for deg. ❤️

Takk. Jeg føler meg veldig kald nå og tenker det skal gå fint å ta abort. Det passer så utrolig dårlig også med flere barn nå. Jeg må ta vare på de 2 jeg har allerede.

Anonymkode: 94661...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Takk. Jeg føler meg veldig kald nå og tenker det skal gå fint å ta abort. Det passer så utrolig dårlig også med flere barn nå. Jeg må ta vare på de 2 jeg har allerede.

Jeg tok nettopp abort i juni og hadde akkurat de samme tankene som deg. Og vi har vært gjennom IVF for å få de barna vi har, så virker jo helt merkelig å skulle ta abort.. Men dette barnet skal jo følges opp og vi har ikke kapasitet til flere barn, og det synes jeg er veldig fin egenskap å ha, å faktisk vite sin egen begrensing. Mannen ville heller ikke ha flere barn, men han presset meg ikke til abort, selv om jeg tror han ville blitt ganske skuffet hvis jeg skulle beholde barnet. Og det er jo også noe å tenke på, at parforholdet skal komme seg gjennom dette barnet også, jeg vet vi ville fått det veldig tøft de neste fem årene hvis jeg hadde beholdt. Jeg sa jo til han at hvis jeg var kommet mye lengre enn jeg trodde, så ville vi jo måtte beholde, og det var han enig i. 

Anonymkode: d81a9...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonyme-meg
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Innimellom så passer det rett og slett ikke. Men jobben er den siste du skal tenke på angående graviditeten. 

Tenk heller hva du vil, hva som passer for familien. Har dere rom og økonomi til flere barn? Ønsker dere egentlig flere barn? Ikke bare bare å få t uønsket barn heller. 

Hvis dere har en fin familiedynamikk nå, hvordan vil det bli hvis dere får et barn med ekstra behov? Klarer du å ta deg av tre barn hvis du skulle bli skilt eller syk?

Det t er mye å tenke på, så skjønner det er vanskelig. Men tenk deg nøye om og tenk fornuftig ikke med følelser. Tenk for og i mot. Lykketil ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på dette forumsrommets retningslinjer: 

Sitat

Prinsipielle diskusjoner om abort er tillatt i egne tråder, men innlegg med krenkende eller støtende innhold omkring trådstarters personlige valg om å beholde eller ta abort vil bli slettet. 
Vi ber dere vise hensyn når det gjelder det å fremme egne, mer prinsipielle meninger og holdninger til abort i tråder hvor trådstarter ikke har bedt om hjelp til avgjørelsen om å fullføre eller avbryte et svangerskap. Vi ber dere også om å vise hensyn og å være skånsomme i deres ordbruk når trådstarter vurderer alternativene. Få valg er så endelige som det å måtte velge mellom å ta abort eller å føde et barn, og mange av de som ønsker å dele sine tanker og følelser, befinner seg i en sårbar situasjon.
Dersom dere ønsker å diskutere abort på et generelt og mer prinsipielt grunnlag, er dere velkomne til å opprette egne tråder for dette.

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.8.2024 den 10.14):

Og vips, så er vedkommende gravid, før man starter i den nye jobben, vi har en fysisk krevende jobb, så kommer det sykemeldinger og så permisjon og den nye blir borte de to første årene. Ikke kan vi ansette noen nye, vi mister et menneske som skal avlaste og bidra i firmaet og det blir vanskelig for alle. 

Jobber dere svart slik at dere ikke får refusjon fra NAV ved sykemelding og svangerskapspermisjon?

Anonymkode: 5fd5d...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringte igår og da var det stengt pga mangel på ansatte,idag var det evig lang kø.  Er det et tegn? Vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ringte igår og da var det stengt pga mangel på ansatte,idag var det evig lang kø.  Er det et tegn? Vet ikke.

Det er et tegn på ferietid og færre ansatte, ikke noe mer. 

Anonymkode: 7d4cd...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.8.2024 den 10.19):

Abort er den beste løsningen uansett, utfra det du skriver selv. Samtidig er det galskap å sette et barn inn i den verden som er i dag, å utsette et menneske for livsløpet er galskap!

Anonymkode: d4adb...c5a

Vi har aldri hatt det så godt som vi har idag, da tenker jeg spesielt på her i Norge. 

Folk som kommer med uttalelser som du kommer med, tenker jeg har liten peiling på hva folk faktisk måtte leve med før i tiden.

Anonymkode: e83be...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av et gjensidig tillitsbasert forhold hvor du skal holde tilbake informasjon fra din mann, og attpåtil søker råd av en gruppe mennesker du ikke kjenner. 

Hadde min samboer gjort noe lignende så ville jeg konkludert at det ikke er noe dialog og tillit i forholdet så jeg ville gjort det slutt. 

Anonymkode: c9a98...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva skulle det være tegn på mener du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Litt av et gjensidig tillitsbasert forhold hvor du skal holde tilbake informasjon fra din mann, og attpåtil søker råd av en gruppe mennesker du ikke kjenner. 

Hadde min samboer gjort noe lignende så ville jeg konkludert at det ikke er noe dialog og tillit i forholdet så jeg ville gjort det slutt. 

Jeg er redd jeg blir mer knytta og det blir vannskeligere å gjøre det. Han vil ikke ha det jeg vet det.

Han er ferdig med barn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er redd jeg blir mer knytta og det blir vannskeligere å gjøre det. Han vil ikke ha det jeg vet det.

Han er ferdig med barn 

Voksne og reflekterte kvinner tar den diskusjonen med den du har blitt gravid med, ikke ukjente på Internett. 

Er det støtte av ukjente for å beholde barnet du er ute etter så sier det litt om deg som en livsledsager. 

At du i tillegg ser tegn ut av det blå, ref. at de ikke svarer hos fastlegen får meg virkelig til å føle sympati for mannen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.8.2024 den 9.19):

Dette var sikkelig nederlag. Jeg skulle hatt mens idag,men pga mange symptomer testet jeg og ja lyste 2 streker. Jeg har startet i ny jobb for en uke siden. Dette er flaut og  ikke planlagt,mannen er også ferdig med barn. Jeg har ikke sagt noe til han heller. Vurderer bare å ta abort uten å si noe til han da jeg blir enda mer skuffet måten han vil reagere på. Så er jeg i tvil tenk om jeg angrer. Hva hadde dere gjort? Noen som har blitt gravid i ny jobb? Hvordan gikk det?

Hei TS! 

Jeg fant ut at jeg var gravid rett etter jeg signerte kontrakt. Hadde 3 mnd oppsigelsestid og ventet med å fortelle arbeidsgiver slik at de skulle få mulighet til å bli kjent med meg, slik at jeg ikke ble «hun gravide». Fortalte det når jeg var 4,5 mnd på vei, gruet meg masse men det var null stress! 

har en stilling med mye ansvar og fikk tildelt nøkkel prosjekter selv om jeg skulle ut i permisjon noen mnd senere. Fikk samme rolle og ansvar når jeg var tilbake.

jeg jobber i et større konsern.  

Anonymkode: 7b065...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.8.2024 den 13.07):

Han er ferdig med barn 

Hvordan kan du vite sikkert uten og ha snakket med han nå?  Min mann også var ferdig med barn.  Men når graviditetstesten viste positiv så ble det noe helt annet og plutselig så var det greit med en ting.  Ikke planlagt, men livet skjer.  

Anonymkode: 6e393...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.8.2024 den 10.05):

Ja, stakkars mine ansatte. Tjener svært godt, godt miljø, frihet og alle er fornøyde, ingen har sluttet siden vi startet for 20 år siden. Og ja, vi er nå i femtiåra. Beste som er det, å ansette godt voksne. Ikke nødvendigvis bare fordi vi ikke blir gravide, men også fordi arbeidsmoralen er sterk. 

De som skriver "tulling" er garantert de som er ansatt i kommunen og tror at alt dreier seg om "JEG HAR KRAV PÅ". Er ikke sånn det fungerer i en liten bedrift.

Anonymkode: 5a525...613

Hvis du har startet for 20 år siden som femtiåring, må du være 70 nå. Er du ikke pensjonert?

Anonymkode: eb4fc...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvis du har startet for 20 år siden som femtiåring, må du være 70 nå. Er du ikke pensjonert?

Anonymkode: eb4fc...192

han skriver jo: 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Og ja, vi er i femtiåra.

så da startet de i 30-åra. 

Anonymkode: 1db8e...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta abort

Anonymkode: 115c6...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvordan kan du vite sikkert uten og ha snakket med han nå?  Min mann også var ferdig med barn.  Men når graviditetstesten viste positiv så ble det noe helt annet og plutselig så var det greit med en ting.  Ikke planlagt, men livet skjer.  

Anonymkode: 6e393...092

Jeg har ikke snakket med han enda. Ikke har jeg fått tak i de som jobber med dette på tlf enten er tlf stengt eller svarer de ikke. Jeg er heldigvis bare 5+2 tiden går jo mer og mer symptomer. Jeg prøver neste uke igjen. Kjenner jeg blir mer og mer deppa sliten. Dette er ikke bare min skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hei TS! 

Jeg fant ut at jeg var gravid rett etter jeg signerte kontrakt. Hadde 3 mnd oppsigelsestid og ventet med å fortelle arbeidsgiver slik at de skulle få mulighet til å bli kjent med meg, slik at jeg ikke ble «hun gravide». Fortalte det når jeg var 4,5 mnd på vei, gruet meg masse men det var null stress! 

har en stilling med mye ansvar og fikk tildelt nøkkel prosjekter selv om jeg skulle ut i permisjon noen mnd senere. Fikk samme rolle og ansvar når jeg var tilbake.

jeg jobber i et større konsern.  

Anonymkode: 7b065...76a

De er veldig negative ovenfor gravide der jeg har starta så redd de bare vil gi meg sparken etter oppsigelsestiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...