Gå til innhold

Funnet ut at jeg er gravid og starter i ny jobb.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har skrevet at dette ikke er planlagt og jeg vurderer abort sterkt pga min arbeidsmoral da jeg vet det er feil å komme inn i ny jobb som gravid. Jeg har jobbet til siste dag før permisjon i min siste graviditet. Jeg presser meg ganske langt så du tar feil der. Jeg er bare redd for å angre,redd de ikke vil ha meg der etter 6 mnd.

Anonymkode: 94661...22c

Jeg forstår deg og jeg synes definitivt at en ny jobb ikke skal være årsaken til en abort. 

Og tviler ikke på kapasiteten din, men det kan dukke opp ting du ikke rår over også. 

Men jeg ser også den andre siden, det er ikke enkelt å drive et lite firma i Norge fra før, og en nyansatt som allerede er gravid ved ansettelse, vil skape utfordringer for arbeidsplassen. 

Anonymkode: 5a525...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Abort er den beste løsningen uansett, utfra det du skriver selv. Samtidig er det galskap å sette et barn inn i den verden som er i dag, å utsette et menneske for livsløpet er galskap!

Anonymkode: d4adb...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er klar over det,men redd de ikke vil fortsette kontrakten da det er prøvetid i 6 måneder.

Graviditetsvernet i Norge er veldig sterkt, og det er jo heller ikke slik at du har tilbakeholdt opplysninger under ansettelsesprosessen (noe som hadde vært din fulle rett). Skulle det skape problemer for deg, MÅ du bruke fagforbund om du er organisert. Jada, jeg forstår godt at det er uheldig for bedriften som nevnt i et innlegg over, men man kan da ikke slutte å ansette kvinner i fertil alder heller 🤦‍♀️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, stakkars mine ansatte. Tjener svært godt, godt miljø, frihet og alle er fornøyde, ingen har sluttet siden vi startet for 20 år siden. Og ja, vi er nå i femtiåra. Beste som er det, å ansette godt voksne. Ikke nødvendigvis bare fordi vi ikke blir gravide, men også fordi arbeidsmoralen er sterk. 

De som skriver "tulling" er garantert de som er ansatt i kommunen og tror at alt dreier seg om "JEG HAR KRAV PÅ". Er ikke sånn det fungerer i en liten bedrift.

Lol, ut i fra min egen erfaring kan jeg si at de i 30 årene presterer mye høyere en ansatte som er godt i 50-årene. De har også mye større arbeidskapasitet og ønske om å bevise seg til arbeidsgiveren pga. fremtidige utviklingsmuligheter i bedriften. Jobber i et stort internasjonalt selskap i det private sektoren og nesten alle ansatte i 50-årene tilbringer mere tid ved kaffemaskinen enn ved pc’ene sine.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Glad jeg ikke har ansatt deg. 

For oss som er en liten bedrift hvor vi er avhengig av ansatte, ville det stilt oss i en vanskelig situasjon. Ja, vet det er diskriminerende, men firmaet skal jo gå rundt og vi har andre ansatte som er avhengige av lønningene og jobben sin. 

Troll.

Anonymkode: 5ca4b...4de

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere venner som har fått ny jobb som gravid/startet i jobb rett etter permisjon og blitt gravid på ny - så du trenger ikke ta abort kun pga jobb 😊 Her må dere ta et valg basert på om dere ønsker/har kapasitet til et til barn, arbeidsgiver klarer seg!

Anonymkode: ac235...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Doloressa skrev (5 minutter siden):

Lol, ut i fra min egen erfaring kan jeg si at de i 30 årene presterer mye høyere en ansatte som er godt i 50-årene. De har også mye større arbeidskapasitet og ønske om å bevise seg til arbeidsgiveren pga. fremtidige utviklingsmuligheter i bedriften. Jobber i et stort internasjonalt selskap i det private sektoren og nesten alle ansatte i 50-årene tilbringer mere tid ved kaffemaskinen enn ved pc’ene sine.

Slipper i hvert fall ansatte som bruker utrykk som "Lol" ;) 

Mulig det er sånn der du jobber, men det finnes faktisk arbeidsplasser hvor man må gjøre andre ting enn å sitte på ræva hele dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var sikkelig nederlag. Jeg skulle hatt mens idag,men pga mange symptomer testet jeg og ja lyste 2 streker. Jeg har startet i ny jobb for en uke siden. Dette er flaut og  ikke planlagt,mannen er også ferdig med barn. Jeg har ikke sagt noe til han heller. Vurderer bare å ta abort uten å si noe til han da jeg blir enda mer skuffet måten han vil reagere på. Så er jeg i tvil tenk om jeg angrer. Hva hadde dere gjort? Noen som har blitt gravid i ny jobb? Hvordan gikk det?

Dere er begge voksne og vet hvordan barn blir til. Abort eller ei, kjenn på magefølelsen din om hva som er rett.

Det er klart at å bli gravid akkurat når du har starta en ny jobb ikke er optimalt, men du trenger ikke å si noe til de før du absolutt må. Det er ikke sikkert at det blir så synlig før prøvetiden din er over.

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har 2 barn og de tenker vel jeg er ferdig med barn. Jeg skal snakke med han etterhvert men vet han vil presse meg til abort da han er veldig ferdig med barn og det føles enda mer sårt.

Du vet han vil presse deg til abort? Hva slags mann er det du har???

Anonymkode: d194e...4a6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bestemmer men ta det helst med partneren din om hva dere ønsker og gjøre

Det er ikke  bare din feil at dette har skjedd. Han har jo vært like mye med på at det faktisk skjedde. Og nei de har ikke rett til og vite på jobb heller for dette blir ejf så kraftig provosert av. At de fleste som leder arbeidsstedene i Norge er menn skal kreve at kvinner har orden på når dem blir gravide og ikke. 

Altså skjønner ikke mennesker at vi bringer neste generasjon for disse lederne som tror de skal leve evig men så sitter de der og driter I buksa i rullestol og vil trenge noen son kan pleie dem? 

Nei vet du hva. Du har dine rettigheter. Stå for dem og ta det heller med mannen enn og få 10 tusen forskjellige svar. Jeg støtter din beslutning men du skal IKKE føle på skyld og nederlag for noe helt menneskelig.  

Anonymkode: 1c25c...01e

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så sjokkert av hvordan du svarer denne kvinnen. Ja fordi du er moder jord og hele verden avhenger av deg og det lille firmaet ditt ikke sant???? Sett deg i hennes sko og hva hvis du hadde havnet i en slik situasjon? Du lever ikke evig. Penger er ikke absolutt alt. 

Husk at hun bringer liv. Hun bringer den neste generasjonen som vil fortsette og drifte det lille firmaet ditt eller vaske opp etter deg når du ligger hjernedød i senga og får besøk av barna kun en gang i året på sykehjemmet. 

Deg er virkelig ingen form for medmenneskelighet i den vestlige verden igjen. Dere har hodet så langt oppi grådighetens  verden at det ikke er rart folketallet synker i vesten.

Skammelig. 

Skam deg. Alt kan løses. Du er ikke annet enn kjøtt og blod. Samme veien skal vi alle !!!!!!!!

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg ikke har ansatt deg. 

For oss som er en liten bedrift hvor vi er avhengig av ansatte, ville det stilt oss i en vanskelig situasjon. Ja, vet det er diskriminerende, men firmaet skal jo gå rundt og vi har andre ansatte som er avhengige av lønningene og jobben sin. 

Jeg blir så sjokkert av hvordan du svarer denne kvinnen. Ja fordi du er moder jord og hele verden avhenger av deg og det lille firmaet ditt ikke sant???? Sett deg i hennes sko og hva hvis du hadde havnet i en slik situasjon? Du lever ikke evig. Penger er ikke absolutt alt. 

Husk at hun bringer liv. Hun bringer den neste generasjonen som vil fortsette og drifte det lille firmaet ditt eller vaske opp etter deg når du ligger hjernedød i senga og får besøk av barna kun en gang i året på sykehjemmet. 

Deg er virkelig ingen form for medmenneskelighet i den vestlige verden igjen. Dere har hodet så langt oppi grådighetens verden at det ikke er rart folketallet synker i vesten.

Skammelig. 

Skam deg. Alt kan løses. Du er ikke annet enn kjøtt og blod. Samme veien skal vi alle !!!!!!!!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deg er virkelig ingen form for medmenneskelighet i den vestlige verden igjen. Dere har hodet så langt oppi grådighetens  verden at det ikke er rart folketallet synker i vesten.

Skammelig. 

Sikkert meg du svarer. Synes ikke jeg har vært ufin i det hele tatt. 

Penger er ikke alt nei, men jeg driver et firma og har ansatte som har huslån, barn og utgifter som må betales. Går firmaet mitt dukken, vil det medføre store konsekvenser for mange mennesker. 

Ditt svar derimot, vitner om null innsikt i hvordan livet fungerer. For meg er det viktig å ha det bra mens jeg lever, jeg tar vare på de ansatte, på barna mine og de rundt meg.

Og ja, det er bra det fødes barn, men du skal også være klar over at små bedrifter også holder Norge i gang. Hvem sine skattepenger går til fødselspermisjon, jo nettopp, alle de som betaler skatt. Hvert år betaler jeg flere millioner i skatt, hvem tror du nyter godt av dette? 

Synes du er frekk som drar inn hjernedød, moder jord, at hele verden dreier seg om meg osv.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsplassen syns jeg ikke du skal tenke på. De har ikke lov til å avslutte prøvetiden pga graviditet. 

Men det du skal tenke på er hva du ønsker, snakke med mannen din å høre hans argumenter. Han kan ikke tvinge deg til abort. Men hvis han ikke ønsker flere barn, så ta det opp til evaluering. Du velger da å sette et potensielt uønsket barn til verden. 

Anonymkode: 9647c...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det passer faktisk aldri for en arbeidsplass at kvinner blir gravide. Om det er rett etter ansettelse eller etter 3 år. 

Hvis man mener løsningen på dette er at kvinner ikke skal bli gravide, eller bare ansatte menn og kvinner 50+ er man kvinnefiendtlig. 

Jeg er leder i en liten bedrift selv. Og selv om det er litt kjipt at Susanne blir borte et års tid, er jeg jo glad for henne. Barn er en del av livet for de fleste. Inkludert ledere

Anonymkode: affd5...1ca

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sikkert meg du svarer. Synes ikke jeg har vært ufin i det hele tatt. 

Penger er ikke alt nei, men jeg driver et firma og har ansatte som har huslån, barn og utgifter som må betales. Går firmaet mitt dukken, vil det medføre store konsekvenser for mange mennesker. 

Ditt svar derimot, vitner om null innsikt i hvordan livet fungerer. For meg er det viktig å ha det bra mens jeg lever, jeg tar vare på de ansatte, på barna mine og de rundt meg.

Og ja, det er bra det fødes barn, men du skal også være klar over at små bedrifter også holder Norge i gang. Hvem sine skattepenger går til fødselspermisjon, jo nettopp, alle de som betaler skatt. Hvert år betaler jeg flere millioner i skatt, hvem tror du nyter godt av dette? 

Synes du er frekk som drar inn hjernedød, moder jord, at hele verden dreier seg om meg osv.

Det er bra det bringes liv til verden,så lenge det ikke er dine ansatte?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det passer faktisk aldri for en arbeidsplass at kvinner blir gravide. Om det er rett etter ansettelse eller etter 3 år. 

Hvis man mener løsningen på dette er at kvinner ikke skal bli gravide, eller bare ansatte menn og kvinner 50+ er man kvinnefiendtlig. 

Jeg er leder i en liten bedrift selv. Og selv om det er litt kjipt at Susanne blir borte et års tid, er jeg jo glad for henne. Barn er en del av livet for de fleste. Inkludert ledere

Jeg synes det er stor forskjell på å ansette noen som er gravide uten at man vet det når man ansetter og det å blir gravid etter et par år som ansatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er bra det bringes liv til verden,så lenge det ikke er dine ansatte?

Alle mine ansatte har barn, jeg også har det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Alle mine ansatte har barn, jeg også har det. 

Da burde du holde deg for god til det innlegget du begynte med. Kvinnefientlig og diskriminerende.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes det er stor forskjell på å ansette noen som er gravide uten at man vet det når man ansetter og det å blir gravid etter et par år som ansatt. 

Det er litt ironisk at du sier dette, for ledere som deg er den soleklare grunnen til at kvinner ikke forteller om graviditet. Og at det faktisk ble ulovlig å spørre om familieplaner. Ekstra synd at kvinnelige ledere gjør dette. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil du ha dette barnet eller ikke? Vil du fortsette med mannen eller ikke? Altså, jobben skal du ikke tenke på. Hvis det verste skulle skje, at de forlenger prøvetida di fordi du ikke er i form, så får det jo bare være. Men du vil jo risikere å bli alenemor, han har jo tydelig sagt i fra om at han er ferdig, vil ikke ha flere barn. 

Du bestemmer over egen kropp og egen fremtid. Sånn må det være, siden det faktisk er du som skal være frem dette barnet og må ta størsteparten av konsekvensene av å gjøre det. Både gode og ikke så gode konsekvenser.

Å fortelle din mann at dere venter barn kan fremskynde en beslutning fra din side, og også vise hva du risikerer (han vil presse deg, true med å gå eller han vil bli glad. Eventuelt ingen av delene, men støtte deg i din beslutning). Truer han med å gå, så vet du jo det da, at han ikke orker mer bleieskift før barnebarna kommer. Det er jo ikke ondskap fra ham, han bare vet med seg selv at han ikke orker. Og igjen, da vet du hva du har å forholde deg til.

Hvis jeg i dag, i slutten av 30årene skulle blitt gravid (nå har jeg 3 barn fra før av da, heldig sånn), så hadde det vært vanskelig, men jeg tror jeg ville tatt abort. Jeg er på vei inn i en ny fase av livet som jeg gleder meg til. Spennende jobbmuligheter, videre utdannelse, endelig sjans til å være sosial med andre voksne folk uten ungene i umiddelbar nærhet og så videre. 

Nå trenger jeg ikke tenke på akkurat det da. Jeg steriliserte meg i en alder av 33, nettopp for å slippe å forholde meg til den type problemstilling. 

Anonymkode: 13371...3b7

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...