AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #21 Del Skrevet 3. august 2024 Hadde denne prislappen kanskje noe med at de ventet over natten og at huggormguften derfor fikk spredt seg og hunden trengte mer omfattende behandling? Uansett er det veldig uheldig å møtepå en huggorm som faktisk sprøyta gift, vanligvis biter de kun for å skremmme Anonymkode: c56db...67f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 3. august 2024 #22 Del Skrevet 3. august 2024 TBL12 skrev (1 time siden): Kan årsaken til høyere priser være pga mange har forsikring? Det skal du ikke se bort ifra. Men likevel, normal forsikringssum på hund er 30 eller 60 tusen. Høyeste Agria har tror jeg er 90.000. Man kommer jo tydeligvis ikke langt med det 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #23 Del Skrevet 3. august 2024 Døgnovervåking og intensivbehandling er dyrt, Naturlig nok. I dag får dyr like god helsehjelp som mennesker, og det koster. Den eneste grunnen til at du ikke betaler tilsvarende på sykehus er at menneskeleger hovedsakelig finansieres statlig, mens dyrleger ikke får noen slik støtte. Ingen tvil om at veterinærbehandling var billigere før, men da ville jo denne hunden vært død. Det er et alternativ i dag også, men mange av oss vil heller ha dyret med hjem i live og er takknemlig for at veterinærmedisin har kommet såpass langt - prisen til tross. Anonymkode: 04e3c...57c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Durinur Skrevet 3. august 2024 #24 Del Skrevet 3. august 2024 Sirah skrev (3 timer siden): Det skal du ikke se bort ifra. Men likevel, normal forsikringssum på hund er 30 eller 60 tusen. Høyeste Agria har tror jeg er 90.000. Man kommer jo tydeligvis ikke langt med det 😬 Nei, den maks årlige grensa fra forsikringsselskapene holder ikke til mange uhell lenger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #25 Del Skrevet 3. august 2024 Dette koster ja….. Veterinærer skor seg på at de fleste dyreeiere har forsikring i dag, så da er det bare å skru opp prisene. Hadde nå bare kvaliteten stått i stil med prisen, men det gjør det så absolutt ikke. Anonymkode: b69fb...7b9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 3. august 2024 #26 Del Skrevet 3. august 2024 Hans Tore Lem skrev (4 timer siden): Jeg hadde forsikring på hunden når hun var yngre. Fikk brukt for den når hun trengte en ryggoperasjon når hun var 5. nå er hunden 12, og forsikring ville vært skrekkelig dyrt. 5000-6000 i året. Da tenker jeg heller at hvis hun får behov for operasjon nå, så er hennes tid over. I året? Det var jo billig. Min forsikring på hunden min kostet 5500 i HALVÅRET de siste par årene den levde. Den døde i fjor. Agria forsikringsselskap (de forsikrer kun dyr). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #27 Del Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Dette koster ja….. Veterinærer skor seg på at de fleste dyreeiere har forsikring i dag, så da er det bare å skru opp prisene. Hadde nå bare kvaliteten stått i stil med prisen, men det gjør det så absolutt ikke. Anonymkode: b69fb...7b9 Det synes jeg absolutt at den gjør. Hadde det ikke vært for akuttvakt 24/7 og topp moderne utstyr på min klinikk så hadde ikke hunden min vært i live i dag. Anonymkode: 04e3c...57c 6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #28 Del Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det synes jeg absolutt at den gjør. Hadde det ikke vært for akuttvakt 24/7 og topp moderne utstyr på min klinikk så hadde ikke hunden min vært i live i dag. Anonymkode: 04e3c...57c Det gjør det ikke her i byen☹️ overpriset, og lav kompetanse blant de som jobber der (Empet). Anonymkode: b69fb...7b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #29 Del Skrevet 3. august 2024 Min hund ble bitt av huggorm for 3-4 år siden, var innlagt i 3 døgn, usikkert om han ville overleve i 2 av de. I følge epikrisen og papirene jeg sendte til forsikringsselskapet ble prisen på 11.000-12.000 kr. Anonymkode: bf8e3...433 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyGrey Skrevet 3. august 2024 #30 Del Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Man må ikke ha forsikring. Har man hund så man man være klar for å la naturen gå sin gang. Dersom man ikke akspeterer naturens gang, ja da bør man ha forsikring. Men det er eierens valg og preferanser. Ikke skyld på markedet. Anonymkode: 576e3...d6f Atte hva? Så en hund som feks blir påkjørt og brekker et bein, skal man bare la den lide? 🤔 Man må ikke ha forsikring for all del, men det er veldig kjekt å ha om hunden skulle bli syk eller skadet, da har man nok bekymringer fra før. Da er det greit å slippe å tenke så veldig mye på det økonomiske. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Durinur Skrevet 3. august 2024 #31 Del Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Man må ikke ha forsikring. Har man hund så man man være klar for å la naturen gå sin gang. Dersom man ikke akspeterer naturens gang, ja da bør man ha forsikring. Men det er eierens valg og preferanser. Ikke skyld på markedet. Anonymkode: 576e3...d6f Men problemet er at forsikringen gjerne dekker maks 60 000. Da må du fortsatt ut med 50 000, pluss 25 % egenandel selv om du har maks forsikring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #32 Del Skrevet 4. august 2024 Durinur skrev (7 timer siden): Men problemet er at forsikringen gjerne dekker maks 60 000. Da må du fortsatt ut med 50 000, pluss 25 % egenandel selv om du har maks forsikring. Uten forsikring må du jo ut med hele beløpet selv. Agria dekker for øvrig 90.000,- og du bestemmer bevegelig egenandel selv. jeg har 15%. Anonymkode: 04e3c...57c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #33 Del Skrevet 4. august 2024 Egen hund har blitt behandlet for 80.000 ved et enkelttilfelle, pluss kontroller of fjerning av sting i etterkant, så tviler ikke på prisen om valpen måtte bli innlagt over flere døgn. Anonymkode: b7f9d...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 4. august 2024 #34 Del Skrevet 4. august 2024 Når hunden min ble bitt av hoggorm for et par år siden, betalte jeg ca. 4000,- for behandlingen. Når det er sagt, så er jeg skeptisk til artikkelen det linkes til... Den virker rett og slett ikke troverdig. En pris på over 100 000,- for å behandle en hund med hoggormbitt er helt hinsides all fornuft! 😲 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linazer Skrevet 4. august 2024 #35 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (På 3.8.2024 den 9.28): Nå står det en del i hyhetsbildet om dyrlegepriser, vært flere historier, og ofte er det de store kjedene som er vanvittig dyre. Som et eksempel, vi har to hunkatter som skulle kastreres, chippes og vaksineres. Ringte først nærmeste klinikk, de skulle ha 5300 pr katt. Ringte rundt til klinikker i omegn, og fikk utført det samme for 2300 pr katt. Å ha hund/katt uten forsikring går ikke, og det er snakk om noen 100 lapper pr mnd. Må man til dyrlege på natt/helligdager er det flere 1000 bare i oppmøtegebyr. For et par år siden måtte jeg til dyrlege med hunden en lørdagskveld kl 23, vi var inne halvannen time og regningen kom på 9500, forsikringen dekket mesteparten. Anonymkode: 86354...a30 Det kan være snakk om mye mer enn noen hundrelapper pr måned. Det varierer fra rase til rase. Min rase koster 1200 i måneden blant annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #36 Del Skrevet 4. august 2024 Kjedene tar over og blir dyrere og dyrere. Mer fokus på mersalg og spille på eiers samvittighet. Holder oss utelukkende til de klinikkene som ikke er med i kjede. Betaler ca. 1/3-1/2 prisen av det kjedene tar, og de ansatte har høyere lønn. Har også droppet Agria, mange andre forsikringsselskap dekker like mye/høyere årlig sum men med en fast egenandel uten % av totalpris til lavere kostnad. Anonymkode: 0146f...908 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #37 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kjedene tar over og blir dyrere og dyrere. Mer fokus på mersalg og spille på eiers samvittighet. Holder oss utelukkende til de klinikkene som ikke er med i kjede. Betaler ca. 1/3-1/2 prisen av det kjedene tar, og de ansatte har høyere lønn. Har også droppet Agria, mange andre forsikringsselskap dekker like mye/høyere årlig sum men med en fast egenandel uten % av totalpris til lavere kostnad. Anonymkode: 0146f...908 Hvem da? Anonymkode: 04e3c...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #38 Del Skrevet 5. august 2024 Nok en person som tror at helsehjelp er gratis, ja😂😂😂 Anonymkode: adbb2...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #39 Del Skrevet 6. august 2024 Hvilke enkeltstående veterinærer tilbyr intensivovervåkning over natta, til en billigere sum? Jeg byttet fra enkeltstående til stor kjede, nettopp fordi jeg nå får oppfølgning døgnet rundt ved behov. AnonymBruker skrev (På 5.8.2024 den 6.08): Hvem da? Anonymkode: 04e3c...57c Jeg har forsikring i Tryg. Betaler 200kr mindre i måneden for forsikring av tre katter enn hva jeg hadde gjort med sommerkampanjen i Agria... Samme dekningssum, men slipper bevegelig egenandel. Siste veterinærbesøk kostet meg 2500,-. Med Agria ville det ha kostet 9300,- pga egenandelen. (28 000 om jeg ikke hadde hatt forsikring) Tryg krever heller ikke at MR/CT skal være forhåndsgodkjent av de, slik Agria krever. Anonymkode: af619...564 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #40 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvilke enkeltstående veterinærer tilbyr intensivovervåkning over natta, til en billigere sum? Jeg byttet fra enkeltstående til stor kjede, nettopp fordi jeg nå får oppfølgning døgnet rundt ved behov. Jeg har forsikring i Tryg. Betaler 200kr mindre i måneden for forsikring av tre katter enn hva jeg hadde gjort med sommerkampanjen i Agria... Samme dekningssum, men slipper bevegelig egenandel. Siste veterinærbesøk kostet meg 2500,-. Med Agria ville det ha kostet 9300,- pga egenandelen. (28 000 om jeg ikke hadde hatt forsikring) Tryg krever heller ikke at MR/CT skal være forhåndsgodkjent av de, slik Agria krever. Anonymkode: af619...564 Du må nesten legge ved en link som viser at Tryg dekker 90.000,- eller mer. Anonymkode: 04e3c...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå