AnonymBruker Skrevet 3. august #1 Del Skrevet 3. august Merkelig "strategi". Jeg blir fra tid til annen ignorert når jeg sender meldinger til ansatte på Teams. Det vil jeg naturligvis ha i bakhodet til senere, når jeg blir kontaktet utenfor min egen arbeidstid av de samme menneskene fordi de trenger teknisk hjelp for å få jobbet (får de ikke jobbet er det fare for å ikke få betalt heller). Jeg prøver å være tilgjengelig når jeg har fri, men disse risikerer å ikke få svar før jeg er tilbake på jobb. Dersom jeg er på jobb og det er flere som kontakter meg samtidig, så får jeg se hvem jeg vil svare først. Jeg vil også vise mindre godvilje om noen av dem vil jobbe ekstra skift, bytte skift, og dersom jeg trenger flere ansatte på et skift vil jeg kontakte de som er mest ålreite bare de er flinke nok. Vi har et ekstra belønningssystem med premiering utenom vanlig timelønn. Gjett hvem som stiller svakt der og som neppe vil bli belønnet ekstra... Kanskje ever. Og så er jo referanse en ting. Vi er flere ledere som kan være referanse og i noen tilfeller vil jeg nok kanskje be dem om å spørre en annen om de kommer til meg. Ellers vil ikke referansen bli særlig bra. Jeg gidder ikke å være referanse for å ødelegge for dem, og er jeg referanse bør jeg være ærlig om hvordan den ansatte er overfor ledere. Man får nesten inntrykk av at de ikke tenker over slike ting i det hele tatt. Er også noensinne som kan være spydige, det kommer man ikke særlig langt med. Noen er unge og har tynt med referanser fra før. Anonymkode: 93593...586 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #2 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Merkelig "strategi". Jeg blir fra tid til annen ignorert når jeg sender meldinger til ansatte på Teams. Det vil jeg naturligvis ha i bakhodet til senere, når jeg blir kontaktet utenfor min egen arbeidstid av de samme menneskene fordi de trenger teknisk hjelp for å få jobbet (får de ikke jobbet er det fare for å ikke få betalt heller). Jeg prøver å være tilgjengelig når jeg har fri, men disse risikerer å ikke få svar før jeg er tilbake på jobb. Dersom jeg er på jobb og det er flere som kontakter meg samtidig, så får jeg se hvem jeg vil svare først. Jeg vil også vise mindre godvilje om noen av dem vil jobbe ekstra skift, bytte skift, og dersom jeg trenger flere ansatte på et skift vil jeg kontakte de som er mest ålreite bare de er flinke nok. Vi har et ekstra belønningssystem med premiering utenom vanlig timelønn. Gjett hvem som stiller svakt der og som neppe vil bli belønnet ekstra... Kanskje ever. Og så er jo referanse en ting. Vi er flere ledere som kan være referanse og i noen tilfeller vil jeg nok kanskje be dem om å spørre en annen om de kommer til meg. Ellers vil ikke referansen bli særlig bra. Jeg gidder ikke å være referanse for å ødelegge for dem, og er jeg referanse bør jeg være ærlig om hvordan den ansatte er overfor ledere. Man får nesten inntrykk av at de ikke tenker over slike ting i det hele tatt. Er også noensinne som kan være spydige, det kommer man ikke særlig langt med. Noen er unge og har tynt med referanser fra før. Anonymkode: 93593...586 Det er tydelig at du har noen komplekser som leder. Hvorfor tar du ikke opp dette i medarbeidersamtaler fremfor på nett?! Anonymkode: c58e2...ed9 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #3 Del Skrevet 3. august Hva er det du sender på teams, og hva slags svar krever du? Er det snakk om konkrete spørsmål, eller sender du ting til orientering? Anonymkode: a63d2...d45 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 3. august #4 Del Skrevet 3. august Du har ledende stilling og får betalt for å være tilgjengelig, det gjør ikke dine ansatte med mindre de går på vakt. Skjerp deg, du har søppelmoral når det gjelder behandling av ansatte. Fri er fri. 9 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #5 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er tydelig at du har noen komplekser som leder. Hvorfor tar du ikke opp dette i medarbeidersamtaler fremfor på nett?! Anonymkode: c58e2...ed9 Ingenting som tyder på det. De bør vite at de gjør noe galt som ansatte og som medmenneske, voksne/myndige mennesker bør skjønne såpass. Sendte sms og ba om en avklaring fra en ansatt denne uka. Ble ignorert. Følgelig ble vedkommende satt til å jobbe med det verste prosjektet i går. Jeg vet ikke hvor ille det prosjektet er for vedkommende, men var åpenbart at vedkommende ikke fikk det til. Andre ansatte som settes til å jobbe med det prosjektet iløpet av skiftet velger å heller ta dagen (som vi åpner for) uten lønn istedenfor å jobbe med dette. Anonymkode: 93593...586 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #6 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingenting som tyder på det. De bør vite at de gjør noe galt som ansatte og som medmenneske, voksne/myndige mennesker bør skjønne såpass. Sendte sms og ba om en avklaring fra en ansatt denne uka. Ble ignorert. Følgelig ble vedkommende satt til å jobbe med det verste prosjektet i går. Jeg vet ikke hvor ille det prosjektet er for vedkommende, men var åpenbart at vedkommende ikke fikk det til. Andre ansatte som settes til å jobbe med det prosjektet iløpet av skiftet velger å heller ta dagen (som vi åpner for) uten lønn istedenfor å jobbe med dette. Anonymkode: 93593...586 Haha. Er du en slik tøyseleder som sender meldinger utenfor arbeidstid og forventer svar ASAP? Anonymkode: c58e2...ed9 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 3. august #7 Del Skrevet 3. august Du kan ikke være leder og bedrive hevnaksjoner på denne måten. Det burde du som et voksent, myndig menneske klare å forstå. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #8 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er det du sender på teams, og hva slags svar krever du? Er det snakk om konkrete spørsmål, eller sender du ting til orientering? Anonymkode: a63d2...d45 Jeg gir beskjeder om hva som vil skje på skiftet eller gir tilbakemeldinger på arbeidet. Jeg vet at en annen leder kan begynne å skrive "fikk du meldingen min?" etc i slikt tilfeller. Jeg gjør ikke det. I mange tilfeller er et ok eller en tommel opp nok for meg. Litt håpløst når de gjør noe feil og ikke responderer når jeg tar kontakt. KaraThrace skrev (4 minutter siden): Du har ledende stilling og får betalt for å være tilgjengelig, det gjør ikke dine ansatte med mindre de går på vakt. Skjerp deg, du har søppelmoral når det gjelder behandling av ansatte. Fri er fri. Nei, jeg får ikke betalt for å være tilgjengelig utenfor arbeidstid og de som pleier å ignorere får bare vente til jeg har håndtert andre henvendelser når jeg er på jobb. De har nok merket at det er jeg som er mest tilgjengelig utenfor arbeidstiden, men jeg vil bare svare/hjelpe om det er personer som det går an å kommunisere med. Å ikke hjelpe dem når jeg har fri vil ikke slå tilbake på meg selv på noen som helst måte. Virker som at du leste feil når du prater om at fri er fri. Kanskje du bør jekke deg ned om du ikke klarer å lese enkel tekst engang. Anonymkode: 93593...586 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #9 Del Skrevet 3. august 17.11 skrev (8 minutter siden): Du kan ikke være leder og bedrive hevnaksjoner på denne måten. Det burde du som et voksent, myndig menneske klare å forstå. Jeg er hyggelig og hjelpsom, men vil ikke yte noe ekstra. Jeg er mer tilgjengelig enn de andre lederne som ikke ville svart utenfor deres arbeidstid. Jeg vil legge meg på den linja overfor de som det ikke har gått an å kommunisere med tidligere og så skal jeg være like tilgjengelig som før overfor de som skjønner at de er ansatt et sted og hva det innebærer. Anonymkode: 93593...586 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #10 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, jeg får ikke betalt for å være tilgjengelig utenfor arbeidstid og de som pleier å ignorere får bare vente til jeg har håndtert andre henvendelser når jeg er på jobb. De har nok merket at det er jeg som er mest tilgjengelig utenfor arbeidstiden, men jeg vil bare svare/hjelpe om det er personer som det går an å kommunisere med. Å ikke hjelpe dem når jeg har fri vil ikke slå tilbake på meg selv på noen som helst måte. Virker som at du leste feil når du prater om at fri er fri. Kanskje du bør jekke deg ned om du ikke klarer å lese enkel tekst engang. Anonymkode: 93593...586 Hold kjeften på deg, kapitalistfaen. Ikke vår feil at du har lagt deg på rygg for penga. Anonymkode: c58e2...ed9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 3. august #11 Del Skrevet 3. august Just now, AnonymBruker said: Jeg er hyggelig og hjelpsom, men vil ikke yte noe ekstra. Jeg er mer tilgjengelig enn de andre lederne som ikke ville svart utenfor deres arbeidstid. Jeg vil legge meg på den linja overfor de som det ikke har gått an å kommunisere med tidligere og så skal jeg være like tilgjengelig som før overfor de som skjønner at de er ansatt et sted og hva det innebærer. Anonymkode: 93593...586 Du reagerer med andre ord på en passiv-aggressiv måte mot de du har personalansvar for. Høres ut som oppskriften på et dårlig arbeidsmiljø. 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #12 Del Skrevet 3. august Du høres jo ut som ei bitter og sjalu 14 år gammel jente som ikke fikk svar på snap fort nok, framfor et voksent menneske med lederansvar. Herrefred for et dårlig miljø du kommer til å skape. Anonymkode: e38f9...b50 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #13 Del Skrevet 3. august 17.11 skrev (3 minutter siden): Du reagerer med andre ord på en passiv-aggressiv måte mot de du har personalansvar for. Høres ut som oppskriften på et dårlig arbeidsmiljø. Jeg tilpasser hjelpsomheten/tilgjengeligheten etter hvor greit det har vært å kommunisere med dem tidligere. Vet ikke om de vil tenke over hvorfor jeg blir mindre tilgjengelig enn før. Nå i sommer var det flere som fikk jobbet mindre enn først tenkt. Da var det de dårligste som ble nedprioritert, men om noen er jevnbyrdige vil jeg gjøre valg ut ifra hvordan de fremstår i kommunikasjonen med en leder. Jeg er overhodet ikke kravstor. Det er snakk om et absolutt minimum av kommunikasjonsevner. Vi ledere snakker om dette oss imellom og er enige om at vi aldri ville holdt på slik selv. Alle lederne har jobbet på gulvet i denne virksomheten tidligere Anonymkode: 93593...586 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #14 Del Skrevet 3. august Jeg forstår ikke riktig, forventer du at medarbeidere sjekker Teams på fritiden og svarer utenom arbeidstid, eller er det snakk om manglende respons overhodet? Jeg sitter for eksempel ikke og sjekker jobbmail og Teams hjemme, men har min leder sendt meg noe, responderer jeg jo på det når jeg kommer på arbeid igjen. Anonymkode: 46c5c...3f0 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 3. august #15 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ingenting som tyder på det. De bør vite at de gjør noe galt som ansatte og som medmenneske, voksne/myndige mennesker bør skjønne såpass. Sendte sms og ba om en avklaring fra en ansatt denne uka. Ble ignorert. Følgelig ble vedkommende satt til å jobbe med det verste prosjektet i går. Jeg vet ikke hvor ille det prosjektet er for vedkommende, men var åpenbart at vedkommende ikke fikk det til. Andre ansatte som settes til å jobbe med det prosjektet iløpet av skiftet velger å heller ta dagen (som vi åpner for) uten lønn istedenfor å jobbe med dette. Anonymkode: 93593...586 Du tror ikke det er sjans for at vedkommende tenkte «denne kan jeg svare på litt senere» og deretter glemte det bort? Det høres generelt ut som du har et forkjært bilde på hva som er god ledelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 3. august #16 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tilpasser hjelpsomheten/tilgjengeligheten etter hvor greit det har vært å kommunisere med dem tidligere. Vet ikke om de vil tenke over hvorfor jeg blir mindre tilgjengelig enn før. Nå i sommer var det flere som fikk jobbet mindre enn først tenkt. Da var det de dårligste som ble nedprioritert, men om noen er jevnbyrdige vil jeg gjøre valg ut ifra hvordan de fremstår i kommunikasjonen med en leder. Jeg er overhodet ikke kravstor. Det er snakk om et absolutt minimum av kommunikasjonsevner. Vi ledere snakker om dette oss imellom og er enige om at vi aldri ville holdt på slik selv. Alle lederne har jobbet på gulvet i denne virksomheten tidligere Anonymkode: 93593...586 Selv om dere er enige om at dere aldri ville gjort sånn, kommer du ikke til å få en positiv endring ved å gjøre slik du beskriver. Har du noe som helst utdannelse i ledelse, om enn et kurs? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #17 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg gir beskjeder om hva som vil skje på skiftet eller gir tilbakemeldinger på arbeidet. Jeg vet at en annen leder kan begynne å skrive "fikk du meldingen min?" etc i slikt tilfeller. Jeg gjør ikke det. I mange tilfeller er et ok eller en tommel opp nok for meg. Litt håpløst når de gjør noe feil og ikke responderer når jeg tar kontakt. Nei, jeg får ikke betalt for å være tilgjengelig utenfor arbeidstid og de som pleier å ignorere får bare vente til jeg har håndtert andre henvendelser når jeg er på jobb. De har nok merket at det er jeg som er mest tilgjengelig utenfor arbeidstiden, men jeg vil bare svare/hjelpe om det er personer som det går an å kommunisere med. Å ikke hjelpe dem når jeg har fri vil ikke slå tilbake på meg selv på noen som helst måte. Virker som at du leste feil når du prater om at fri er fri. Kanskje du bør jekke deg ned om du ikke klarer å lese enkel tekst engang. Anonymkode: 93593...586 Du forstår at det er du som leder som setter eksempelet på hvordan det skal være på arbeidsplassen, sant? Respekter dine ansatte, og de vil respektere deg. Så enkelt- men for noen; likevel så vanskelig 🤷🏼♀️ Anonymkode: 7d9a8...ab3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #18 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg forstår ikke riktig, forventer du at medarbeidere sjekker Teams på fritiden og svarer utenom arbeidstid, eller er det snakk om manglende respons overhodet? Jeg sitter for eksempel ikke og sjekker jobbmail og Teams hjemme, men har min leder sendt meg noe, responderer jeg jo på det når jeg kommer på arbeid igjen. Anonymkode: 46c5c...3f0 Jeg sender meldinger underveis på et skift. Jeg vil i mange tilfeller se at meldingen er sett/lest, men det er ingen respons. Det er gode muligheter til å få svart kort eller gi en tommel opp. Nevnte en sms som ble ignorert. Den ble sendt ut til folk som tydeligvis ikke har helt oversikt over hvilke dager de jobber. Jeg informerte om at mottakerne var satt opp neste dag, på ettermiddagen, og ba om en bekreftelse på det. Null respons, antok "nei, kommer ikke på jobb". Jeg fordelte de ansatte på ulike prosjekter og når folk plutselig dukker opp på jobb uten å ha avklart dette blir det det verste prosjektet. Kos deg, skulle nok bekreftet, ja. Anonymkode: 93593...586 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #19 Del Skrevet 3. august Jeg er selv ikke leder, men jobber på et sted hvor vi bruker Teams. Det er mange meldinger frem og tilbake i løpet av en dag. Jeg opplever også at kolleger av og til ikke svarer. Jeg tror ikke folk bevisst ignorerer meldinger. Men det er fort gjort å tenke at man skal svare senere, også glemmer man det. Jeg pleier å markere meldinger som "unread" hvis jeg skal svare senere, ellers ville jeg nok lett ha glemt dem. Hvis det er enkeltpersoner som utpeker seg negativt og er dårlige til å svare, ville jeg ha tatt opp dette i en medarbeidersamtale. Anonymkode: 4b313...358 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #20 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du forstår at det er du som leder som setter eksempelet på hvordan det skal være på arbeidsplassen, sant? Respekter dine ansatte, og de vil respektere deg. Så enkelt- men for noen; likevel så vanskelig 🤷🏼♀️ Anonymkode: 7d9a8...ab3 Jeg har vært hjelpsom og tilgjengelig langt utover det som forventes av meg som leder. Ikke utenkelig at de andre lederne tenker "at du gidder". De som ikke kommuniserer skikkelig får ingen ekstra godvilje. Da legger jeg meg på samme linje som de andre lederne ville gjort. Om de ikke får teknisk hjelp og dermed ikke får jobbet er det ikke alt som dekkes. Problemer med egen PC (de bruker privat PC) eller brukerfeil som at de har slått på flymodus, logger inn feil gjentatte ganger og blir sperret osv dekkes ikke. Dersom de ikke får hjelp av en annen leder og jeg ikke gidder å svare fordi jeg har fri, så får de bare sitte der uten å få jobbet og uten å tjene penger. Anonymkode: 93593...586 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå