TomSawyer Skrevet 4. august 2024 #61 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (På 3.8.2024 den 3.01): ...av den fysiske forskjellen mellom menn og kvinner?? Heldigvis har få kvinner havnet i en tradisjonell "kamp" med en mann. Men jeg opplever at moderne unge damer har et fullstendig urealistisk bilde av egne sjanser. Kvinnelig politi, kvinner i forsvaret, kvinner kan få til alt og klarer alt selv er mantraet. Kvinnelige Hollywood helter nedkjemper menn som varm kniv i smør. Det er normalen. Det har dannet seg et inntrykk av likeverdig som overhodet ikke er reelt. Og heldigvis er norske menn opplært fra de er 4 år at man slår ikke ei jente. Det er feigt. Og det fører jo til at de aller færreste menn bruker fysisk makt mot kvinner. Siden dette er skråblikk legger jeg dette her. Ref boksekampen i OL hvor en genetisk XY mann bokset mot ei XX dame i samme vektklasse og forteller at hun aldri har blitt slått så hardt. Og dette fra en OL bokser. Kanskje en liten wake up calling for alle som identifisere seg som Lara Croft men ikke har vært i en nevekamp med en mann. Anonymkode: 96959...42d Så menneskets suksess er pga vår enestående fysikk? 😆... Ingen mann har en sjanse i helvette mot en kvinne med en boks pepperspray..elektrosjokkvåpen eller en 9 mm pistol..Eller en av de andre minst 5000 forsvarsvåpen som får plass i en håndveske.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #62 Del Skrevet 4. august 2024 TomSawyer skrev (6 minutter siden): Så menneskets suksess er pga vår enestående fysikk? 😆... Ingen mann har en sjanse i helvette mot en kvinne med en boks pepperspray..elektrosjokkvåpen eller en 9 mm pistol..Eller en av de andre minst 5000 forsvarsvåpen som får plass i en håndveske.. Det finnes faktisk mange videoer av arrestasjoner på nettet hvor menn blir sprayet, tazet og skutt men som bare fortsetter. Og menn kan jo selvsagt bruke våpen de også. Anonymkode: bf7fb...87d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #63 Del Skrevet 4. august 2024 Flere her har nevnt kvinner og krav om fysisk styrke ved opptak til Politiet. Disse kravene er vesentlig forskjellige fra kravene til menn. Ett eksempel er benkpress der en vekt skal løftes 4 ganger. Menn, 60 kg Kvinner, 32,5 kg Anonymkode: b5aab...068 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #64 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det finnes faktisk mange videoer av arrestasjoner på nettet hvor menn blir sprayet, tazet og skutt men som bare fortsetter. Og menn kan jo selvsagt bruke våpen de også. Anonymkode: bf7fb...87d En av damene kunne kanskje dratt frem en batong. Faren er jo da at man ender opp med en voldelig mann med batong?? Anonymkode: 96959...42d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #65 Del Skrevet 4. august 2024 Angry Man skrev (12 timer siden): En godt trent kvinne med mye kamsport trening kan fint beseire de aller fleste menn. Men hun vil tape 99/100 kamper mot en like godt trent mann med den samme treningen. Men det er ikke mange menn som er svært godt fysisk trent og som er på høyt nivå i mma/boxing/thai osv. Så det vil jo si at hun kan beseire 95+% av den mannlige befolkningen. Rent personlig skulle jeg ønsker at menn og kvinner var like sterke. Dette hadde nok fått ned vold i forhold og voldtekt med ganske mye. Nei en godt trent kvinne med kampsport trening kan IKKE beseire de fleste menn. Hun vil bli overkjørt av de fleste menn uten noe som helst kampsport erfaring. Akkurat som at en stor kraftig mann på 2 meter og 110 kg vil enkelt banke en liten spjæling på 1,6 meter og 50 kg uansett hvor mye kampsport trening den lille fyren hadde hatt. Anonymkode: 58e73...422 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #66 Del Skrevet 5. august 2024 Er alle menn 100 % sikre på å hamle opp med andre menn om de havner i nærkamp eller får seg en på tygga? Har sett endel slosskamper oppigjennom, og kan trygt konstantere att dei som er så spinnville i knollen att de føler de kan gå til angrep på alt som puster, fordi det puster , er like farlige for de fleste menn, som de er for kvinner, om ikke farligere, da de stortsett kun angriper eget kjønn. - ja godt mulig de reiser heim og banker fruen og, men det er ofte mer en bonus ( i deres øyne) Mye av volden som skjer, er ikke fordi det går en skokk med menn rundt og tror de store og sterke og alfa og superior alle damer, volden skjer fordi de ikke er rett navla bak pannebrasken og de føler seg Superior alle menn også, og de vil også ha en helt anna råskap i volden som er relativt fjern fra hva normale folk greier å hoste opp,- fordi tro det eller ei, de fleste menn er empatiske vesen, som vil folk rundt seg vel. Menn går ikke rundt å banker opp folk fordi de kan, de lar vere fordi de ikke vil. Så om slike menn er farlige for kvinner fordi kvinner er svakere, så tro meg, de vil vere like farlige mot menn om ikke verre, fordi mot en mann vil de ta ut alt de har og mer til. Men du som mann har kanskje lært deg å tåle slik juling, for du må vel trossalt "ta det som en mann" og stå i det, der du egentlig burde krype i fosterstilling og verne milten, men dere har sett for mye actionfilmer så dere tror dere har sjanse, for der vinner helten alltid. Utover det så er obligatorisk militærtjeneste for begge kjønn ett gode, selvom de aller fleste menn og kvinner ikke velger ei karriere i militæret, eller er egnet til det, så er det alltid ett lite pluss i en krisesituasjon, att de fleste vet å handtere ett våpen, eller har litt tankegang om hvordan håndtere kriser, for krigen utspiller seg ikke alltid bare på slagmarken, det vil kanskje komme til att de hjemme må kunne forsvare seg og, eller i det minste legge til rette for forsvare, så ønsk slik ordning velkommen, selv om det er utopisk att alle kvinner automatisk havner i telemarksbataljonen av den grunn. Anonymkode: 84248...79e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angry Man Skrevet 5. august 2024 #67 Del Skrevet 5. august 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei en godt trent kvinne med kampsport trening kan IKKE beseire de fleste menn. Hun vil bli overkjørt av de fleste menn uten noe som helst kampsport erfaring. Akkurat som at en stor kraftig mann på 2 meter og 110 kg vil enkelt banke en liten spjæling på 1,6 meter og 50 kg uansett hvor mye kampsport trening den lille fyren hadde hatt. Anonymkode: 58e73...422 Du undervurderer den enorme verdien av å mestre en effektiv stilart som grappling +boxing, mma, muay thai og lignende. Forskjellen på et individ som har null peiling og et individ med denne treningen er som natt og dag. En kvinne som er god i noe slikt vil slå ALLE menn som ikke kan noe som helst. Om du så tar 200 kilo i benk, så er ikke hjernen din noe mer resistent mot knockouts av den grunn. Og hvor mange menn tar 200 kilo i benk? Jeg har trent forskjellige stiler i 14 år. Og jeg har sett små menn lett slå digre menn, både stående og på matta. Jeg har også sett kvinner slå langt større og sterkere menn på samme vis. Hvis du ikke tror på meg kan du bare gå på youtube, det er fullt av videoer av små folk som slår store folk der. Du kan også sjekke ut gamle ufc videoer før de begynte med vektklasser og se hvordan små folk tar ned regelrette kjemper på 150+ kilo. Selfølgelig er det et stort fortrinn å være stor og sterk (og mann) men ikke noe mot verdien av å være en ekspert i en effektiv stilart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 5. august 2024 #68 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (På 3.8.2024 den 6.00): Jeg har ventet på et innlegg som ditt. Det folk ikke skjønner er at transfobi/transhatet (som man har sett når det gjelder bokseren) også rammer kvinner. Mysgoni og transfobi går hand i hand. Anonymkode: 79ac1...286 Jeg ser ikke hvordan dette hverken er relevant eller korrekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 5. august 2024 #69 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (På 3.8.2024 den 7.33): Ehh så du vil bare henrette alle som blir litt bråkete etter å ha fått for mye innabords på byen? Anonymkode: 58e73...422 Hvor ofte har vi saker der kvinnelig politi har skutt noen fordi de har fått litt for mye innenbords? Gjerne link et eksempel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trish Skrevet 5. august 2024 #70 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det finnes faktisk mange videoer av arrestasjoner på nettet hvor menn blir sprayet, tazet og skutt men som bare fortsetter. Og menn kan jo selvsagt bruke våpen de også. Anonymkode: bf7fb...87d AnonymBruker skrev (10 timer siden): En av damene kunne kanskje dratt frem en batong. Faren er jo da at man ender opp med en voldelig mann med batong?? Anonymkode: 96959...42d AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei en godt trent kvinne med kampsport trening kan IKKE beseire de fleste menn. Hun vil bli overkjørt av de fleste menn uten noe som helst kampsport erfaring. Akkurat som at en stor kraftig mann på 2 meter og 110 kg vil enkelt banke en liten spjæling på 1,6 meter og 50 kg uansett hvor mye kampsport trening den lille fyren hadde hatt. Anonymkode: 58e73...422 Alle dere som kommer med alt dette her; hva foreslår dere faktisk at kvinner skal gjøre for å forsvare seg fysisk mot voldtekt og generelt vold? Som ikke inkluderer våpen som er ulovlig i Norge. At vi ikke skal forsvare oss er ikke et alternativ. Og det er ihvertfall sikkert at å lære kampteknikk og å bygge muskler vil hjelpe kvinner mye med å forsvare seg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #71 Del Skrevet 5. august 2024 On 8/3/2024 at 12:32 PM, Thyra said: Men bokseren er jo ikke trans?! Hun er vel en av dem som er født som intersex? Kvinne, men ikke 100%. Født med xy kromosomer men med ytre kvinnelige kjønnsorganer. Vokst opp som jente. Hennes kjønnskromosomer og testosteronnivå er kanskje ikke forenelig med å konkurrere i kvinneidrett, men hun er ikke mann. Jeg vet at vedkommende ikke er trans, men det er fordi folk har trodd at hun er trans hun ble hatobjekt nr.1. Anonymkode: 79ac1...286 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #72 Del Skrevet 5. august 2024 Angry Man skrev (2 timer siden): Jeg har trent forskjellige stiler i 14 år. Og jeg har sett små menn lett slå digre menn, både stående og på matta. Jeg har også sett kvinner slå langt større og sterkere menn på samme vis. Om du har trent kampsport siden 2010 så burde du har lært deg sånn rundt 2011 at i en gatekamp så finnes det ikke regler. Du undervurderer størrelse- og vektforskjell på menn og kvinner grovt. Anonymkode: 55547...0bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 5. august 2024 #73 Del Skrevet 5. august 2024 (endret) On 8/3/2024 at 9:23 AM, AnonymBruker said: Men når trenger vi kvinner å sloss mot menn. Jeg er 47 år gammel. Alltid vært en veldig selvstendig kvinne. Alltid flink i idrett, slo de fleste skolerekorder, gikk på idrettslinja. Og trent mye i løpet av livet mitt. Jeg er og veldig sta, så trener hardt. Og det jeg ser, er jo at jeg er sterkere og raskere, enn mange menn. Spesielt de på min alder. Så er jeg veldig handy. Jeg har bodd alene store deler av mitt voksne liv, og klarer meg utmerket uten en mann. Har og et yrket hvor de foretrekker menn, men jeg klarer meg veldig fint der. Anonymkode: efd80...8b6 Si du er politi,uten å si du er politi...... Endret 5. august 2024 av Fant80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 5. august 2024 #74 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (På 3.8.2024 den 7.14): Jepp. Mange unge kvinner som bare har fått masse skryt gjennom hele livet, og har fått et totalt urealistisk forhold til sine egne prestasjoner og kapasiteter. Spesielt i forhold til menn. Eksempel: I førstegangstjenesten rundt 2005 en gang hadde jeg et kvinnelig befal på rekrutten (blodkvart) som tydeligvis hadde sett hvordan de mannelige befalene herjet med rekruttene med pushups, situps, ol. (befalet måtte ta like mange selv som de påla rekruttene å ta) og tenkte at slik kunne hun også tøffe seg. Så en dag sa hun eplekjekt at hun veddet en 200 lapp på at hun kunne ta flere situps enn hele troppen (som altså var kun gutter i 18 til 20 års alderen). Vi var litt skeptiske til å utfordre et befal som helt ferske rekrutter, men etter hvert steppet en gutt litt nølende fram og sa at han kunne prøve. Så de begynte å ta (militære) situps, og når de kom til 70 klarte hun ikke flere. Han fortsatte til 100 og spurte om det var nok, eller om han skulle fortsette. Det kvinnelige befalet ble sur og gikk derfra uten å si noe. Og den 200 lappen så han aldri noe til. Og en ting å tenke over er at situps er faktisk den eneste fysiske testen i forsvaret som har like karakterkrav for kvinner og menn. Hun hadde vel sikkert blitt skrytt opp i skyene hele livet om hvor god hun var, og trodde derfor seriøst at hun kunne slå alle guttene i en tropp med 70 situps... Anonymkode: 58e73...422 I ditt eksempel var det et ungt befal som gjorde en feilvurdering, har ikke noe med kjønn å gjøre. Den feilen håper jeg du kan se at også et mannlig befal kunde ha gjort. Er som du skriver lite forskjell på menn og kvinner når det gjelder sist-ups, og den forskjellen handler om at i gjennomsnitt har menn er overarmen og leggene lengre hos menn. Sit ups er en tåpelig test, som studier fra militærmedisin viser. Dette var et befal som viste at hun var god på Sit ups og som skulle tøffe seg, gikk på en smell. Har aldri i mitt liv møtt noen kvinne som tror at kvinner i gjennomsnitt er like store og sterke som menn i gjennomsnitt. Tråden baseras på en påstand om kvinner uten forankring i virkeligheten. Men handler vel som når du kom med et dårlig eksempel for å støtte påstanden fra TS, om feiltolkning av ting man observerer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 5. august 2024 #75 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg vet at vedkommende ikke er trans, men det er fordi folk har trodd at hun er trans hun ble hatobjekt nr.1. Anonymkode: 79ac1...286 Folk må slutte å uttale seg så bastant om ting de ikke vet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 5. august 2024 #76 Del Skrevet 5. august 2024 Angry Man skrev (3 timer siden): Du undervurderer den enorme verdien av å mestre en effektiv stilart som grappling +boxing, mma, muay thai og lignende. Forskjellen på et individ som har null peiling og et individ med denne treningen er som natt og dag. En kvinne som er god i noe slikt vil slå ALLE menn som ikke kan noe som helst. Om du så tar 200 kilo i benk, så er ikke hjernen din noe mer resistent mot knockouts av den grunn. Og hvor mange menn tar 200 kilo i benk? Jeg har trent forskjellige stiler i 14 år. Og jeg har sett små menn lett slå digre menn, både stående og på matta. Jeg har også sett kvinner slå langt større og sterkere menn på samme vis. Hvis du ikke tror på meg kan du bare gå på youtube, det er fullt av videoer av små folk som slår store folk der. Du kan også sjekke ut gamle ufc videoer før de begynte med vektklasser og se hvordan små folk tar ned regelrette kjemper på 150+ kilo. Selfølgelig er det et stort fortrinn å være stor og sterk (og mann) men ikke noe mot verdien av å være en ekspert i en effektiv stilart. Selvfølgelig kan ikke noen trening kompensere for en alt for stor forskjell i størrelse og styrke. En flue vil aldri kunne banke opp en elefant uansett hvor mye fluen har trent kampsport. PS. Hjernerystelse (knock out) oppkommer på grunn av akselerasjon og deakselerasjon av hjernen. Som er avhengig av at du må få hodet på motstanderen å bevege seg, selvfølgelig hjelper det på å ha en oksenakke når han på 50 kg prøver seg. PS. Er en god grunn til vektklasser i kampsport. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #77 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (På 3.8.2024 den 7.26): Når man ikke klarer å overmanne en person fysisk som politi kan det godt hende at politiet lettere velger å gripe til våpen istedenfor. Og da får en død "kriminell" istedenfor en som bare er mørbanka. Anonymkode: 58e73...422 Har bare hørt om mannlig politi som har skutt og drept noen i Norge. Anonymkode: a248e...b17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #78 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (På 3.8.2024 den 3.23): Men når trenger vi kvinner å sloss mot menn. Jeg er 47 år gammel. Alltid vært en veldig selvstendig kvinne. Alltid flink i idrett, slo de fleste skolerekorder, gikk på idrettslinja. Og trent mye i løpet av livet mitt. Jeg er og veldig sta, så trener hardt. Og det jeg ser, er jo at jeg er sterkere og raskere, enn mange menn. Spesielt de på min alder. Så er jeg veldig handy. Jeg har bodd alene store deler av mitt voksne liv, og klarer meg utmerket uten en mann. Har og et yrket hvor de foretrekker menn, men jeg klarer meg veldig fint der. Anonymkode: efd80...8b6 Godt sagt! Og at du er sterkere enn mange menn på din alder sier mye her. Anonymkode: ce85c...ca8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #79 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei en godt trent kvinne med kampsport trening kan IKKE beseire de fleste menn. Hun vil bli overkjørt av de fleste menn uten noe som helst kampsport erfaring. Akkurat som at en stor kraftig mann på 2 meter og 110 kg vil enkelt banke en liten spjæling på 1,6 meter og 50 kg uansett hvor mye kampsport trening den lille fyren hadde hatt. Anonymkode: 58e73...422 Feil. Er du helt borte eller? Selvfølgelig vinner en dyktig kampsport utøver over en med null trening i dette. Det handler om teknikk. Så mye dumme utspill her, jeg blir helt matt. Anonymkode: 1050d...ddd 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angry Man Skrevet 5. august 2024 #80 Del Skrevet 5. august 2024 2 hours ago, Fremmed fugl said: Selvfølgelig kan ikke noen trening kompensere for en alt for stor forskjell i størrelse og styrke. En flue vil aldri kunne banke opp en elefant uansett hvor mye fluen har trent kampsport. PS. Hjernerystelse (knock out) oppkommer på grunn av akselerasjon og deakselerasjon av hjernen. Som er avhengig av at du må få hodet på motstanderen å bevege seg, selvfølgelig hjelper det på å ha en oksenakke når han på 50 kg prøver seg. PS. Er en god grunn til vektklasser i kampsport. Nei. Hvis vi sammenligner fluer og elefanter vil aldri teknikk kunne kompensere, men vi snakker om menneske vs menneske. Videre snakker vi heller ikke om en dvask person som ikke kan løfte 10 kilo med en arm på sin beste dag. Vi snakker om mennesker som er eksperter i noe av det jeg har refert til. Disse er nesten uten unntak godt trent. Både sterke, raske og med gode reflekser. Du sier at en godt trent kvinne med mye kampsport trening ikke kan beseire de fleste menn. Tenk deg litt om her. De fleste menn er fiskeboller som aldri har vært i noen som helst form for slåsskamp. Og kvinnen siden hun er svært godt trent er tilnærmet like sterk som disse mennene, men også formodentlig raskere og med bedre reflekser. Tror du virkelig ikke at hun kan slå dem? Det virker som om du kanskje overvurderer de fysiske forskjellene mellom menn og kvinner. De er store, de er relevante, men de er ikke uoverkommelige - så lenge du kan kompensere på et annet område. Men igjen, en trent mann vil slå en trent kvinne 99/100 ganger. Dette er det ingen tvil om. Du har rett at kraftige nakkemuskler til en viss grad kan hjelpe deg med å motstå en knockout. Selv om det på ingen måte gir deg noen fullstendig beskyttelse. Jeg mener å huske at forskere sier at det som primært avgjør din resistance til knockout er nedarvet og ikke noe man kan trene opp selv om meningene varier her som andre steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå