Gå til innhold

Hvorfor virker det som om de fleste kvinner har et stort problem med å ha forhold til bifile menn?

Vikingdigin

Anbefalte innlegg

Vikingdigin skrev (18 minutter siden):

Hvor har jeg sagt at jeg ikke aksepterer kvinner som ikke vil være med bifile menn? Jeg lurer på hvorfor noen ville være så usikre på seg selv.

Noen menn blir kåte av å se kjæresten sin med andre, andre menn vil få innovertiss og bli kvalme. Inget ha deler om usikkerhet, men er forskjellige uttrykk for menneskelig seksualitet. 

Kan du bare ikke krype tilbake til det moraliserende og fordomsfulle hull som du kommer ifra?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting som slår meg veldig i denne tråden er at mange sammenstiller å være bifil i et forhold som at man MÅ utforske begge sider av sin seksualitet i det forholdet.

En bifil kan bli tiltrukket av både menn og kvinner, men det betyr jo ikke at det MÅ bli det. Og om de blir tiltrukket av noen, betyr det heller ikke at de kommer til å gjøre noe mer ut av det. Bifile er også helt kapable til å være i et monogamt og trofast forhold.
Akkurat som oss heterofile i stabile, monogame, trofaste forhold. Vi kan godt møte personer vi syns er pene, sexy, blir tent av, kanskje får følelser for ... men vi er mennesker som styres av mer enn bare basale behov. Vi velger å være trofaste i det forholdet vi er i, fordi vi elsker den personen.

Om forholdet tas slutt, er det godt mulig man velger å bli sammen med en av det andre kjønnet enn i forrige forhold. Men poenget er da at det er ny person, og et nytt forhold. Mange bifile forteller at de nettopp blir tiltrukket av personen, ikke nødvendigvis av kjønnet. Det at person X har et slikt og sånt kjønn ekskluderer dem ikke fra å bli vurdert som pene, sexy, tiltrekkene ... sånn som for heterofile.
En heterofil vil ta verdens befolkning og delene den i to. Den ene halvdelen er poetensielle partnere, den andre er ikke. Så starter man med de andre kriteriene. En bifil gjør ikke det.

Personlig har jeg har vært i forhold med bifile (og en som tidligere beskrev seg som lesbisk) og tenkt null over det. Så lenge vi var oss og trofaste med hverandre, kunne jeg ikke bry meg mindre om hennes kandidater utenom vårt forhold:

• Hvem hun eventuelt skulle vært utro mot meg med, spiller også liten rolle ... det er utroskapen som ville vært problemet.
  • Hvem hun var sammen med og hvem hun knullet før vi møttes og etter vi slo opp, spiller ingen rolle for meg.
Endret av Even Tuell
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange ganger lurt på hvorfor vi liker det vi liker, og ikke liker det vi ikke liker.

Har egentlig ikke funnet noen gode svar.

Jeg vet ikke hvorfor jeg reagerer med vemmelse på 2 menn som har sex, mens andre kvinner kan bli opphisset av det samme.

Og motsatt, at jeg ikke føler den samme vemmelsen av 2 kvinner som har sex, mens andre finner dette kvalmende.

Jeg tror ikke jeg kan velge å reagere annerledes enn jeg gjør.

Jeg tror heller ikke andre folk kan velge hvem de vil finne tiltrekkende, og hva de liker.

Men vi kan velge hvem vi ønsker å ha sex med.

For min del er jeg ganske selektiv.

Om det gjør meg til et dårlig menneske er det uansett lite jeg kan gjøre med det.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Årsaken er jo at risiko for graviditet ikke eksisterer og dermed er det lettere å velge bort kondom. Ser jo hvor mange heterofile som også velger bort kondom selv om det da er risiko for både graviditet OG sos. 

Anonymkode: a3224...c8b

Nei. Hadde det vært årsaken ville problemet vært like utbredt hos lesbiske, men det er det altså ikke.

Det er en sammensatt årsak som består av at menn som har sex med menn har generelt MYE mer forskjellige seksuelle partnere enn noen annen gruppe. Og det kommer vel av at menn generelt har høyere sexdrift og når det da er en gruppe med bare mennesker med høy sexdrift så blir det naturlig nok mer seksuelle partnere også. Homofile menn har generelt mer risiko sex enn noen annen gruppe. Og analsex har generelt mye høyere smittefare enn vaginalsex.

Det er en grunn til at SOS testklinikker ofte har tilbud til to grupper: Unge folk, og homofile menn i alle aldere. Og at homofile menn ofte får tilbud om PrEP.

Even Tuell skrev (1 time siden):

Dette må være nærmest tekstbok-definisjonen av fordomsfullhet: En egenskap ved en gruppe gjøres til en sannhet for alle i den gruppa.

• Menn som har sex med menn har generelt flere kjønnssykdommer, ergo har alle menn som har sex med menn flere kjønnssykdommer.
  • Mange terrorister har vært muslimer, ergo er alle muslimer terrorister
  • Mange med annen hudfarge gjør kriminelle handlinger, ergo er alle med annen hudfarge kjelteringer

Det er jo ikke sånn at hver heterofile menn er sykdomsfrie ... ei heller hver kvinne. Årsak og sammenheng er to helt forskjellige ting.

Nei det er ikke fordomsfullhet. Det er bare fakta. Og lær deg om generelle trender og hvorfor de brukes.

F.eks å kjøre i fylla betyr at det er mye større risiko for å krasje. Men det betyr jo ikke at alle som kjører i fylla krasjer...

Anonymkode: 66cbf...3b1

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei det er ikke fordomsfullhet. Det er bare fakta. Og lær deg om generelle trender og hvorfor de brukes.

F.eks å kjøre i fylla betyr at det er mye større risiko for å krasje. Men det betyr jo ikke at alle som kjører i fylla krasjer...

Jo, det er nettopp det det er.
Ja, menn som har sex med menn har generelt høyere risiko for å bli smittet. Men det at de generelt har større risiko for smitte kan ikke videreføres til at alle menn som har / har hatt sex med menn er smittet. Å bruke smitteriskio for hvorfor bifile er uattraktive blir et slags stråmann-argument.

Det er smitterisiko for alle nye man har sex med, uansett seksuell historie. Og det er en enkel løsning på det problemet; bruk kondom fram til dere har testet dere. En "ren" bifil mann er like trygg som en "ren" heterofil mann.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det jeg har lært fra denne tråden er at vi er homofobe og intolerante dersom vi ikke spriker med bena for alle som vil slippe til.

Det holder ikke å akseptere, du må også være villig til å ha sex med disse menneskene.

Å ikke finne dem seksuelt kompatible er hatkriminalitet.

Anonymkode: ee85a...0a2

Herregud. Nei, det handler om at du skal fordømme noen, fordi de kan ha hatt følelser for noen av samme kjønn, og kanskje gjort noe med det en gang. Og da synes du det er helt ok, å se ned på dem seksuelt? At de ikke skal være attraktive for deg. Det er intoleranse og styggedom. Vri på det så mye du vil, få det til å fremstå som at det handler om at noen skal føle seg berettiget til å ha sex med _deg_ eller andre, men det er en sjuk måte å vri hele problemstillingen på.

PS: Ikke gå i Pride eller påstå at du er tolerant for andres seksualitet, om du står for slike holdninger.

Anonymkode: 8c36b...ec6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min kom ut som bifil for 2 år siden. Da hadde vi vært sammen i 10 år. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om det, og syns det var kjempe bra at han var trygg nok til å si det til meg. 

Har gitt han tiltalelse til å prøve det ut, hvis han vil det - men foreløpig så ønsker han ikke det. 

Men jeg er veldig liberal på det punktet der da 🙂

Anonymkode: 2d277...20c

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille39 skrev (2 timer siden):

Jeg syns det er ekkelt at en mann suger en annen mann.

Jeg blir direkte kvalm, og ja jeg har sett det.

Kanskje 9 av 10 har gjort det en gang i løpet av livet... De som ikke har vært en slik situasjon er ikke akkurat de kuleste, peneste eller smarteste gutta, for å si det forsiktig. Men, da blir det flere bra menn på de litt mer tolerante damene, så kan du kose deg med incel-gamers, evige kvisetryner (billedlig fortalt om dudes som kun henger med sin mor) eller menn som er så feige at de ikke tørr å fortelle om den ene kvelden en gang da de var 17 eller 27 i frykt fra hva den intolerante pride-gående dama hans skulle synes.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje 9 av 10 har gjort det en gang i løpet av livet... De som ikke har vært en slik situasjon er ikke akkurat de kuleste, peneste eller smarteste gutta, for å si det forsiktig. Men, da blir det flere bra menn på de litt mer tolerante damene, så kan du kose deg med incel-gamers, evige kvisetryner (billedlig fortalt om dudes som kun henger med sin mor) eller menn som er så feige at de ikke tørr å fortelle om den ene kvelden en gang da de var 17 eller 27 i frykt fra hva den intolerante pride-gående dama hans skulle synes.

Wow….

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Bullshit! 

Jeg som heterofil mann har selvsagt aldri sugd en annen mann, eller blitt sugd av en annen mann, og finner bare tanken på det frastøtende og kvalmt. Og det gjelder nok alle mine heterofile kamerater også.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye homofobi i denne tråden,  veldig nedsettende og hatefulle kommentarer, de synes homofil sex er avskyelig.

Anonymkode: 43a27...558

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Veldig mye homofobi i denne tråden,  veldig nedsettende og hatefulle kommentarer, de synes homofil sex er avskyelig.

Jeg sitter fortsatt igjen med det samme inntrykket jeg har hatt lenge; lesbisk sex er mer akseptert enn homofil sex. Menn skal ha sex med kvinner og det er det. Kvinner kan ha sex med både kvinner, menn og med leketøy.

Aksepten for en dildo eller vibrator i nattbordsskuffen virker å være langt høyere enn et runkehylster eller en buttplugg. Det er overhodet ingen skam for en kvinne at hun har leketøy og bruker dem, men en mann vil neppe innrømme at han har en prostata-vibrator i skuffen... og om han innrømmet det, ville både kjente og ukjente i samfunnet rynket mer på nesen enn for kvinnen.

To kvinner som kysser på gata er det ingen som hever et øyenbryn for.
To menn som kysser på gata blir fremdeles møtt med en del vemmelse... både fra andre menn og kvinner.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mye manipulasjon med bruk av ordet homofobi i denne tråden. 

Er en god grunn til at det ikke er akseptert i vårt samfunn å eksponere hvem som helst til å være vitne til når man lever ut sin seksualitet. Folk gjør mye forskjellig med enn eller flere uansett legning som andre må ha rett å føle er ekkelt. Akkurat som hvis jeg spiser en rotte så må folk få lov å føle at det er ekkelt å spise rotter.

De fleste barn opp til en hvis alder syns all seksuell aktivitet virker ekkel, er ikke fordi dem er noen grusomme homo og heterofobe monster... 

Kan dere bare ikke akseptere at folk har ulik seksualitet, hvorfor er det så vanskelig å være åpen og tolerant? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fremmed fugl skrev (10 minutter siden):

Mye manipulasjon med bruk av ordet homofobi i denne tråden. 

Er en god grunn til at det ikke er akseptert i vårt samfunn å eksponere hvem som helst til å være vitne til når man lever ut sin seksualitet. Folk gjør mye forskjellig med enn eller flere uansett legning som andre må ha rett å føle er ekkelt. Akkurat som hvis jeg spiser en rotte så må folk få lov å føle at det er ekkelt å spise rotter.

De fleste barn opp til en hvis alder syns all seksuell aktivitet virker ekkel, er ikke fordi dem er noen grusomme homo og heterofobe monster... 

Kan dere bare ikke akseptere at folk har ulik seksualitet, hvorfor er det så vanskelig å være åpen og tolerant? 

Jeg heier på samtykkende sex mellom voksne selv om jeg ikke nødvendigvis vil se det eller ta del i det. Jeg mener at et sunt forhold til sex, samtykke og preferanser er bra. For eksempel synes jeg det er hyggelig å se parr på 80 kysse, og jeg håper de har et godt sexliv, selv om jeg personlig ikke vil delta eller se hjemmevideoene deres. Jeg mener at det er forskjell på: «ikke for meg» og ekkelt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikingdigin skrev (7 timer siden):

Dette er en tråd hvor jeg prøver å forstå hvorfor så mange kvinner synes bifile menn er uegnet til forhold. Hver eneste grunn som personer har gitt her går ut på fordommer og vrangforestillinger om bifile menn. At de er skaphomser, vil være utro, har kjønnsykdommer og de ikke er maskuline nok. Er ikke min feil at når kvinner møter menn med flere mulighter enn dem selv så blir de usikre og tar på seg en offerole.

Alle menn har da utallige andre muligheter uansett legning. 

Vi har ingen kultur for at bifile menn er åpen om at de er bifile, men det har blitt en kultur angående at bifile menn i Norge holder slikt skjult og lever denne siden ut i skjul. Utroskap tiltaler naturligvis ikke engang oss kvinner som fint kunne tåle å ha en bifil mann. 

Jeg er bifil kvinne. Jeg har vært åpen og ærlig om dette siden jeg var 18 og jeg har ikke vært utro på grunn av dette. Gi meg tilsvarende bifil mann og jeg tar imot med åpne armer. Utroskap og løgn tåler jeg derimot ikke uansett legning på mannen. 

Anonymkode: 10fb0...6da

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hørt om kondom? 

Hilsen kvinne med maaange partnere, men som har vært i kontakt med forsvinnende lite sæd av den grunn.

Mye fordommer ute og går.

Hvis alle bifile menn få penis i anus, må alle heterofile kvinner også få det da? 

Hvis alle bifile folk går rundt og ser på hele verden som sin lekeplass, ser ikke vi hetero da på halvparten og ønsker å ligge med halve jordkloden? 🤔

Anonymkode: c94cb...6d0

Homofile og bifile menn er klassfisert som en høyrisikogruppe for seksuelt overførbare sykdommer.  Den klassifiseringen baserer seg på medianen av partnerbytter, praktiseringen av tilfeldig sex, og forekomsten av spesielle sykdommer - hiv, hepatitt, gonore etc. i deres gruppe, kontra  medianen i de heterofile / lesbiske gruppene.

Sagt på en annen måte så kan du si og mene hva du vil, men vitenskapen og empiri sier altså at du har feil. 

Du tror for eksempel at det er for moro skyld  at homofile og bifile menn  som den eneste gruppen i Norge gratis får utskrevet PREP for å unngå hiv smitte?

I tillegg til helseaspektet,  så er det også fullt lovlig for en kvinne at hun ikke tenner på en mann som har hatt/ønsker å ha sex med andre menn.  At når hun tenker på sin drømmemann så er ikke det en mann som tenner på å suge kukk eller pule/bli pult av en annen mann i rumpa. Det er også lov å være uinteressert i partnerbytte, swinging og åpne forhold.

En bifil mann må som alle andre menn på jordkloden - selv om grunnen til avvisningen kan variere, tåle at ikke alle damer i hele verden anser han som en person hun ønsker å ha et kjærlighetsforhold/ sex med. I den grad man løser det ved å juge - utsette uvitende partner for smitterisiko og leve et dobbeltliv - så utviser man også  svært negative og skremmende karaktertrekk.

Anonymkode: 1b250...a4a

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig det har med dobbel sjanse for utroskap eller kjønnssykdommer 🤷‍♀️

Nei, det er absolutt ikke noe for meg. Som heterofil kvinne vil jeg kun ha en heterofil mann. 

Anonymkode: be051...c0a

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at det er avtennende og lite mandig med menn som har sex med menn. Er ikke jeg som kvinne nok, men han er nok for meg, så er ikke det et forhold for meg :) Helt innafor. 

Anonymkode: 051b1...0ec

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Her var det så mye fordømmende og manglende toleranse i en post at du må være på fisketur. 

Så 90 % av menn har hatt sex med andre menn. Og dem som ikke har hatt det er:

- Incel gamere

- Henger med mammaen sin (uvanlig men vet ikke hvorfor du syns det er så ille) 

- Mindre pene

Og så videre... 

Hvorfor så mye hat og bitterhet fra deg, sammen med den intoleranse og manglende respekt som flere andre står for i denne tråden. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (2 timer siden):

Jeg heier på samtykkende sex mellom voksne selv om jeg ikke nødvendigvis vil se det eller ta del i det. Jeg mener at et sunt forhold til sex, samtykke og preferanser er bra. For eksempel synes jeg det er hyggelig å se parr på 80 kysse, og jeg håper de har et godt sexliv, selv om jeg personlig ikke vil delta eller se hjemmevideoene deres. Jeg mener at det er forskjell på: «ikke for meg» og ekkelt. 

Men hvorfor skal ikke folk få lov å synes at noe seksuelt er ekkelt. Når jeg hører en bekjent fortelle om swingers julebordet så syns jeg at det høres ekkelt ut. Betyr ikke at jeg syns de menneskene som sikkert koste seg gløgg ihjel er ekle.

Det må være helt legitimt å oppleve seksuelle handler som ekle. 

Folk som bæsjer på hverandre i samband med sex, ja.... Det syns jeg er skikkelig ekkel. 

Men med logikken til dem som skriver mye manipulativt på denne tråden, så er jeg fordomsfull og innskrenket fordi jeg opplever bærsjing på en partner som ekkelt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...