AnonymBruker Skrevet 2. august #21 Del Skrevet 2. august Jeg går som regel og legger meg lenge før mannen når vi har gjester. Og har null problem med at de sitter oppe og prater etter jeg har lagt meg. Da er jo alle parter fornøyde, noe de jo også var hos dere. (Jeg hadde nok stusset litt dersom mannen min ville at jeg skulle sende hjem besøk jeg ville snakke mer med, bare fordi han var trøtt og la seg, når vi andre var våkne.) Anonymkode: b622d...687 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 2. august #22 Del Skrevet 2. august Her forstår jeg virkelig ikke problemet. Ts fikk søvnen sin og mannen +gjester fikk avslutte en hyggelig kveld når de ville. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymphadora Skrevet 3. august #23 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (1 time siden): (Jeg hadde nok stusset litt dersom mannen min ville at jeg skulle sende hjem besøk jeg ville snakke mer med, bare fordi han var trøtt og la seg, når vi andre var våkne.) Anonymkode: b622d...687 Dette avhenger vel mye av hvor lytt det er inn til soverommet og eventuelt hvor lett eller vanskelig man har for å sove med skravling utenfor om det er lytt. Jeg hadde ikke fått sove og hadde forventet at en samboer tok hensyn til det, spesielt når det er snakk om pga jobb. Nå virker det ikke som at ts hadde problem med å sove, men generelt ikke uvanlig at skravling og støy kan forstyrre nattesøvn. Så noe merkelig å skulle stusse over at noen ønsker at besøket avsluttes når en vil legge seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #24 Del Skrevet 3. august Frekt og uhøflig å sitte hos folk så lenge. Hadde aldri gjort det, spesielt når jeg vet at de jeg besøker har små barn. Ganske egoistisk. Når noen legger seg så må man ta hintet og dra hjem. Å være hos noen i 11 timer er uhørt med mindre det er nær familie og et opplegg involvert. Anonymkode: 35b04...b56 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #25 Del Skrevet 3. august powerpuffen skrev (5 timer siden): Tenker at din mann burde tatt initiativ til å takke for kvelden og geleide dem ut. Hvorfor det, når han ønsket å fortsette skravlingen lenger? AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette var en fredagskveld, så de hadde fri neste dag. Sa det til mannen min neste morgen at han absolutt burde tatt initiativ til å avslutte kvelden, men han er også en natterangler og syntes det var helt greit at de ble sittende.. Ts Anonymkode: 947cd...d46 Men da er det vel ikke noe problem? Eller vil du kontrollere mannen din så han må legge seg når du legger deg, samme hva han selv ønsker? AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke noe galt i å legge seg. Men synes det er underlig at de ikke tar hintet. Det er voldsomt lenge å være på besøk hos andre (sælig småbarsforeldre) i nesten 12 timer...... Hadde nok sagt tydeligere fra neste gang og/eller involvert mannen i dette. Selv synes jeg det må være greit å i bekjed til gjester at det er slutt for kvelden. Anonymkode: 50e72...f21 De tok jo hintet om at mannen ønsket å fortsette en stund til! AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Frekt og uhøflig å sitte hos folk så lenge. Hadde aldri gjort det, spesielt når jeg vet at de jeg besøker har små barn. Ganske egoistisk. Når noen legger seg så må man ta hintet og dra hjem. Å være hos noen i 11 timer er uhørt med mindre det er nær familie og et opplegg involvert. Anonymkode: 35b04...b56 Nei, det er ikke frekt eller uhøflig å sitte oppe lenge med en venn som ønsker at man skal bli lenger (mannen) selv om vedkommende har en sær kone som mener at mannen ikke skal få lov å ha besøk når hun legger seg. Anonymkode: ef678...198 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #26 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Frekt og uhøflig å sitte hos folk så lenge. Hadde aldri gjort det, spesielt når jeg vet at de jeg besøker har små barn. Ganske egoistisk. Når noen legger seg så må man ta hintet og dra hjem. Å være hos noen i 11 timer er uhørt med mindre det er nær familie og et opplegg involvert. Anonymkode: 35b04...b56 Helt enig. Når en går og legger seg så drar de jo hjem fordi de ikke bare tar et hint, men tydelig signal om at nå er selskapet slutt! Høflighet og sosiale antenner liksom. For noen merkelige svar her. Anonymkode: 8e794...b66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #27 Del Skrevet 3. august Helt normalt for b mennesker å være på besøk til langt på natt når de besøker andre b mennesker som mannen din tydeligvis er ts. Viss du ikke ønsker besøk etter du har lagt deg må du bli enig med mannen din om dette. Viss mannen din liker besøk og uansett er oppe til sent hvorfor nekte han selskapet når du tydeligvis er kapabel til å legge deg og sovne med gjester i hus. Veldig tydelig her på kg at mange ikke aksepterer at folk er forskjellige og ser på normale menneskelige forskjeller som frekt eller unormalt. Anonymkode: e93b8...2ea 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #28 Del Skrevet 3. august Ser ikke problemet. Mannen din ville jo fortsette kvelden. Anonymkode: 3f043...d65 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #29 Del Skrevet 3. august Klarer du ikke å kommunisere med mannen din? Anonymkode: 83d72...465 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #30 Del Skrevet 3. august Jeg reagerer mest på at du hadde gitt beskjed på forhånd at de måtte gå kl 23, og likevel så blir de sittende. At det er greit for mannen din kunne de jo egentlig ikke vite, han kunne blitt sittende for å være høflig. Jeg har selv et vennepar som aldri kommer seg ut, og det er sykt irriterende, faktisk nå slik at jeg har sluttet å invitere dem. Jeg har fått ødelagt for mange påfølgende dager av at de ikke går før kl 04 lørdag morgen eller nærmere 01 når jeg skal opp på jobb fem timer senere. Og jeg har sagt rett ut "nå må dere gå, for jeg er trøtt og skal tidlig opp i morgen/har mange planer i morgen" og ryddet rundt dem, likevel kommer de seg ikke ut før etter mange timer. Det er dritfrekt. Anonymkode: ce9ff...13c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #31 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg reagerer mest på at du hadde gitt beskjed på forhånd at de måtte gå kl 23, og likevel så blir de sittende. At det er greit for mannen din kunne de jo egentlig ikke vite, han kunne blitt sittende for å være høflig. Jeg har selv et vennepar som aldri kommer seg ut, og det er sykt irriterende, faktisk nå slik at jeg har sluttet å invitere dem. Jeg har fått ødelagt for mange påfølgende dager av at de ikke går før kl 04 lørdag morgen eller nærmere 01 når jeg skal opp på jobb fem timer senere. Og jeg har sagt rett ut "nå må dere gå, for jeg er trøtt og skal tidlig opp i morgen/har mange planer i morgen" og ryddet rundt dem, likevel kommer de seg ikke ut før etter mange timer. Det er dritfrekt. Anonymkode: ce9ff...13c De høres jo tilbakestående ut… Anonymkode: 83d72...465 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #32 Del Skrevet 3. august Det er jo ikke gjestene som er problemet. De blir så lenge de får bli. Det er din mann som ikke følger opp enigheten dere hadde om at gjestene må gå senest 23 (eller var dere kanskje ikke enige om det? For du kan jo ikke diktere i felles hjem, kan du?) Uansett: du og mannen enes om siste tidspunkt ut døra (din mening er ikke viktigere enn hans, så dere må enes). En av dere sier «takk for besøket, det var hyggelig at dere kom» omtrent 10 min før det tidspunktet. Og om de sier de vil bli eller ber om å få bli? Si «nei, nå må dere gå» med hyggelig, men bestemt stemme og geleid dem ut, helt uten drama. Anonymkode: 7c594...2e8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #33 Del Skrevet 3. august 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg reagerer mest på at du hadde gitt beskjed på forhånd at de måtte gå kl 23, og likevel så blir de sittende. Anonymkode: ce9ff...13c Men det hadde TS jo ikke. Hun sa bare at hun selv ville legge seg. 12 hours ago, AnonymBruker said: Eks fra sist gang kom de i 16 tiden, og da hadde jeg sagt at det passet veldig fint, for da får vi noen fine timer sammen før jeg må ta kvelden i 23 tiden. Anonymkode: 947cd...d46 Anonymkode: 4c6f8...174 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miaiai Skrevet 3. august #34 Del Skrevet 3. august Hva sier mannen da? Jeg har hatt venner på besøk og manne går noen ganger og legger seg. Jeg føler for og sitte lengre oppe og skravle og ha det koselig. Man bor i et hjem begge to og begge skal tas hensyn til men det går begge veier. Vi tar hensyn til den som har lagt seg, og så lenge mannen vil være oppe litt til hadde jeg latt han få lov. Om dem er innom 1-2 ganger i mnd så er dem jo ikke der hele tiden heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet 3. august #35 Del Skrevet 3. august Men så si ifra at nå er besøket over fordi dere skal sove? Er det så vanskelig? 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #36 Del Skrevet 3. august Jeg er i samme situasjon som deg, ser ingen problemer med at mannen vil sitte lenger med besøk etter jeg har lagt meg? Det begrenser jo begges sosiale liv unødvendig i småbarnsperioden om ikke man kan gjøre ting hver for seg innimellom mens den andre tar seg av barn. Anonymkode: 96b66...dd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 3. august #37 Del Skrevet 3. august Tja, jeg ser egentlig ikke problemet. Jeg og samboer gjør tilsvarende innimellom vi også. Jeg orker ikke sitte til langt på natt, men han elsker det. Det er jo vinn-vinn for alle. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #38 Del Skrevet 3. august Sirah skrev (16 minutter siden): Tja, jeg ser egentlig ikke problemet. Jeg og samboer gjør tilsvarende innimellom vi også. Jeg orker ikke sitte til langt på natt, men han elsker det. Det er jo vinn-vinn for alle. Det er jo tydeligvis et problem for henne! Og det er vel det som er det viktigste, at man skal få bestemme i eget hjem. Anonymkode: 35b04...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 3. august #39 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er jo tydeligvis et problem for henne! Og det er vel det som er det viktigste, at man skal få bestemme i eget hjem. Anonymkode: 35b04...b56 Absolutt, men nå spør TS i HI hva vi tenker om dette og jeg svarer da at for meg er ikke dette et problem. TS står i sin fulle rett til å føle hva hun vil om dette, jeg svarer bare på spørsmålet hun stilte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Valkyrie Skrevet 3. august #40 Del Skrevet 3. august Det er faktisk lov å si i fra, takk for en hyggelig kveld og si a du nå må gå å legge deg, siden du skal tidlig opp. Normale mennesker forstår da at det er på tide å dra hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå