Gå til innhold

Ingen hilser på hverandre i treningssenter??

Fjellmann85

Anbefalte innlegg

Hva har egentlig skjedd?   Byttet treningssenter til et som var en del større og nærmere der jeg bor.  Har trent det noen måneder, men en ting som overrasker meg.  Det er omtrent ingen som hilser på hverandre.  Prøver du å si hei til en jente/ dame, er det omtrent ingen som sier hei tilbake.  Ser dette med andre som også sier hei og får ingen svar. De fleste, spesielt jentene, har hode i mobilen nesten hele tiden.  Det gikk nesten galt her igår. Ei som tok for mye i brystpress der ingen så dette med engang.  Sprang til når jeg så dette og fikk kjeft etterpå fordi jeg ikke så dette raskere.  Sa at nå hadde jeg prøvd å sakt hei til ho 2 ganger tidligere, men aldri ofret meg et blikk. Så jeg har lært å være i min egen og ikke forstyrre andre.  Er det så galt på andre treningssenter også?  

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hilser på alle på mitt, får litt sjenerte blikk og stille hei tilbake, men jeg smiler og hilser, og det har blitt bedre. Sure kjipe folk du har med å gjøre, kjerringa kjefta på deg fordi du ikke kom fort nok? Hun ble vel flau og tok det ut på deg. 

Anonymkode: 69345...e0f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Treningssenteret er ikke et sjekkested. Hold fingrene for dere selv, menn.

Anonymkode: 25087...ae3

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå trener jeg på et senter der det er mange pensjonister, og jeg hilser på flere av de og de hilser tilbake og småsnakker litt.

På andre treningssenter jeg har trent på er det mye unge mennesker, og de løfter ikke blikket engang.

Anonymkode: 69b4d...88a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er dame. Synes det er en fin greie å si hei jeg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er dame. Synes det er en fin greie å si hei jeg. 

Ikke alle som ønsker oppmerksomheten, og det bør respekteres. Treningssenteret er ikke et naturlig sted for sosialisering for de fleste.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mange jenter unngår øyekontakt og hilser bevist ikke. Ofte har vi musikk på ørene også.

Dette er dessverre et resultat av at mange gutter og menn bruker treningssenter som en sjekkearena.

De fleste som er der vil bare få trene i fred uten måtte forholde seg til alle som #barevillesnakkelitt som fordekte sjekkeforsøk.

Godt mulig du bare ville hilse og gå videre til ditt. Men for hver uskyldige «hei», så er det sikkert 10 stykker som creeper, stirrer eller #barevillesnakkelitt…..Det er irriterende.

Enkleste er å ha innstillingen om at vi som er der, er der for å trene, ikke for å bli sjekket opp.

Anonymkode: 95184...8ba

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor hilser du kun på jenter/damer?

Jeg trener tidlig, og jeg hilser et god morgen hvis det kommer folk inn i garderoben når jeg er der, eller jeg kommer inn, har inntrykk at de fleste andre gjør dete samme. Går ikke rundt og hilser ute i selve treningssenteret, det virker unaturlig.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange jenter unngår øyekontakt og hilser bevist ikke. Ofte har vi musikk på ørene også.

Dette er dessverre et resultat av at mange gutter og menn bruker treningssenter som en sjekkearena.

De fleste som er der vil bare få trene i fred uten måtte forholde seg til alle som #barevillesnakkelitt som fordekte sjekkeforsøk.

Godt mulig du bare ville hilse og gå videre til ditt. Men for hver uskyldige «hei», så er det sikkert 10 stykker som creeper, stirrer eller #barevillesnakkelitt…..Det er irriterende.

Enkleste er å ha innstillingen om at vi som er der, er der for å trene, ikke for å bli sjekket opp.

Dette, han nevner jo spesifikt at damer/jenter ikke hilser tilbake, han sier ikke noe om gutter/menn, så vel ...

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sier mannfolka hei tilbake? Eller er det kun damene som ikke sier hei? Eller hilser du kanskje kun på damene? 

Anonymkode: afb9b...7c3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Seff skrev (Akkurat nå):

Går ikke rundt og hilser ute i selve treningssenteret, det virker unaturlig.

Det er unaturlig 😊

Derfor er det også mange av oss som ignorer det. Har opplevd denne «uskyldige» hilsningen nok ganger til at man blir lei. Det er sjelden det faktisk er uskyldig hilsing.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dame, og vant til å hilse når jeg passerer noen (miljøskadet av for mye turgåing kanskje😆) og opplever på treningssenteret at de aller fleste ikke gir øyenkontakt/et kort smil tilbake. Folk ser nesten sure ut. Skal sies at hvis man er der på dagtid når pensjonistene er der, så hilses det ganske hjertelig 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hilser ikke på folk på treningssenteret, akkurat som jeg ikke hilser på folk på trikken eller butikken. Jeg er der for å trene, ikke sosialisere.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis du vil hilse på folk, får du ta deg en tur i fjellet.

Anonymkode: 7a9e9...37d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fjellmann85 skrev (22 minutter siden):

Hva har egentlig skjedd?   Byttet treningssenter til et som var en del større og nærmere der jeg bor.  Har trent det noen måneder, men en ting som overrasker meg.  Det er omtrent ingen som hilser på hverandre.  Prøver du å si hei til en jente/ dame, er det omtrent ingen som sier hei tilbake.  Ser dette med andre som også sier hei og får ingen svar. De fleste, spesielt jentene, har hode i mobilen nesten hele tiden.  Det gikk nesten galt her igår. Ei som tok for mye i brystpress der ingen så dette med engang.  Sprang til når jeg så dette og fikk kjeft etterpå fordi jeg ikke så dette raskere.  Sa at nå hadde jeg prøvd å sakt hei til ho 2 ganger tidligere, men aldri ofret meg et blikk. Så jeg har lært å være i min egen og ikke forstyrre andre.  Er det så galt på andre treningssenter også?  

..er du mann eller dame? 

Anonymkode: f609c...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvis du vil hilse på folk, får du ta deg en tur i fjellet.

Anonymkode: 7a9e9...37d

Mener å huske en regel om hilsing hvis man er over tregrensa, der er jeg aldri

Anonymkode: e91f7...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Fjellmann85 skrev (52 minutter siden):

Du virker veldig hyggelig anlagt og har sikkert ingen baktanker med hilsningen, men desverre er det nok mange som har hatt en eller flere ubehagelige opplevelser på treningssentre og av den grunn styrer unna. Kjedelig at det skal være sånn, men fortsett å være glagutt og gjør som den søte miljøskada turdama over og ta en hilserunde i skog og mark innimellom :danse2:

Anonymkode: e91f7...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nutz skrev (1 time siden):

Jeg hilser ikke på folk på treningssenteret, akkurat som jeg ikke hilser på folk på trikken eller butikken. Jeg er der for å trene, ikke sosialisere.

Hvorfor i alle dager skulle en sjekke opp jenter på treningssenter? Det er den siste plassen jeg kunne ha tenkt å sjekke opp noen. Trener der 5-6 dager i uka og det ville jo bare bli kleint senere.

Siden jeg trener mye, møter en jo ofte de samme folkene.  Når en person kommer gående med hode i mobilen eller kun kikker på golvet mens ho/han går til apperatet ved siden eller rett foran deg. Ser rett ned i golvet mens de gjør settene og tar opp mobilen så fort de har pause.   Så mener jeg at det er unaturlig og ser rart ut uansett om det er mann eller dame.  

Den siste tiden dersom det kun er disse zombiene på treningssenter når jeg trener. Har jeg begynt å ta på musikk i ørene å gå helt i min egen boble når jeg trener.  For jeg syns faktisk at det er ubehagelig å ha noen som sitter 1-2 meter rett ved siden av meg og behandler meg som luft.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hilser ikke så mye. Er på mange forskjellige treningssentre og føler ikke at jeg har møtt så mange på den måten at det blir naturlig å si hei. Ser ofte på mobilen fordi jeg driter langt fanden i hva folk skal måtte mene om det. Synes det er rart å ta seg nær av det. 

Anonymkode: 7aaf7...175

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellmann85 skrev (3 timer siden):

Hvorfor skal man hilse på et treningssenter? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...