Gå til innhold

Er korte dager i barnehagen negativt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

IkkeStudentLenger skrev (13 timer siden):

Man gjør det som fungerer. Jeg har innimellom forsøkt å hente min snart 4-åring tidlig når jeg har hatt mulighet, dvs 15, men min unge vil gjerne leke mer, så ender opp med å la henne leke med de andre så lenge hun vil, og etter det vil hun gjerne leke ute i barnehagen, så ender opp med at vi ikke drar derfra før 17. Når jeg vanligvis henter (1630) vil hun også leke ute en stund, så da også drar vi ikke før etter 17. Så jeg har gitt opp å hente før 16. Hun leveres ca kl 8. Så lang dag. 

Det er en skikkelig uting å bli i barnehagen etter man har hentet. Barnet lærer at det er barnet som bestemmer….. og de ansatte synes garantert det er ekstremt ubehagelig. dra hjem!!! Lord 

Anonymkode: ed7d6...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grüner skrev (4 minutter siden):

Hvis de er utenfor dørene i god tid innen 17, og bare leker på lekeplassen ute er det greit..

Det regner jeg med. Ellers ville de blitt bedt om å gå. Det er noen av dem som hentes sent som ofte er igjen og leker litt etter stengetid der jeg jobber. Da er det greit, vi låser og går hjem. Og takk for at du tenker på oss og vår tid :) 

Til TS så er korte dager i barnehagen fint, og særlig for de yngste. Det betyr ikke at det er fullstendig galt å ha lange dager. Mange må det. Vi som jobber i barnehage også, vi har jo blant dem som har lite fleksibel arbeidstid. Men kan man ha korte dager, tør jeg påstå at det er bra, og særlig for de minste. 

En liten avsporing, men jeg har selv et barn som ofte ikke ville hjem fra barnehagen. Hun kunne løpe av gårde og gjemme seg, gråte, rope "nei, jeg bygger hytte, jeg vil ikke!!!" når jeg kom. Og jo senere jeg kom, jo mer protest. Hun reagerte slik delvis fordi hun ble avbrutt, og fordi det var uforutsigbart når jeg kom. Men også fordi hun var sliten. Og hun hadde det best med kortere dager i barnehagen når vi fikk det til. 

Å leke videre etter barnehagen på barnehagens område, kan være helt topp for et barn i den aktive og robuste enden av skalaen. Men da er jo en forelder der, det er få andre barn igjen om noen og det er rolig. Det er noe annet enn å være i barnehagen. 

Anonymkode: d885a...392

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Det er en skikkelig uting å bli i barnehagen etter man har hentet. Barnet lærer at det er barnet som bestemmer….. og de ansatte synes garantert det er ekstremt ubehagelig. dra hjem!!! Lord 

Anonymkode: ed7d6...fa6

Det har skjedd to ganger at vi var der litt lenger, er ikke snakk om en time, mesteparten av tiden var på uteområdet, og der var det kun oss, ikke de ansatte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Grüner said:

Det er direkte respektløst av deg overfor de ansatte i bhg og deres arbeidstid aldri å komme seg av gårde før ETTER stengetid. Du og barnet ditt skal være ute av dørene i god tid INNEN kl 17.00. Du kan banne på at du går i kategorien «irritertende forelder» blant personalet hvis du driver sånn mer eller mindre fast. Her er det DU som forelder som må skjerpe deg og lære å sette grenser for barnet ditt slik at dere kommer dere hjem i stedet for at barnet trenerer og trenerer og du ikke reagerer før de ansatte slukker lyset og setter nøkkelen i døra. 

Vi er ute av barnehagen med en gang vi har hentet, men vi er på uteområdet til etter 17. De ansatte er inne med de barna som ikke er hentet. De to gangene jeg hentet kl 15 lot jeg barnet leke ferdig med venner i 10 min, så gikk vi ut på uteområdet der jeg dytter henne på huske eller leker gjemsel. De ansatte er da heller ikke ute med oss, men inne og leker med de andre barna. Jeg har aldri holdt de ansatte igjen, de sjekker barnet mitt ut av barnehagen og låser barnehagen når de andre barna er hentet. De gangene jeg pga jobb må hente sent er jeg veldig kjapp med å få oss ut av garderoben slik at de ansatte kan komme seg hjem, og jeg har aldri kommet senere enn 1645. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...