Gå til innhold

Er korte dager i barnehagen negativt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

mommyaka skrev (1 time siden):

Nei det var mange flotte steder...de var jo flinke til å ta vare på barna og gjøre jobben. Men baksnakking betyr ikke dårlig steder 

Jo baksnakking er dårlige steder

Anonymkode: f9219...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grüner skrev (53 minutter siden):

4 barn som alle blir hentet halv fem og foreldrene til alle sammen har ferie ? I don’t think so.

Du tror det er uvanlig altsp? Jøss for en rar verden du lever i. Har ingen problem med å tro på det personen skreiv 

Anonymkode: f9219...eef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du tror det er uvanlig altsp? Jøss for en rar verden du lever i. Har ingen problem med å tro på det personen skreiv 

Anonymkode: f9219...eef

Hun sa at foreldrene til alle som ble hentet halv fem hadde ferie, og jeg skrev at det var det jeg syntes hørtes ut som hun smurte litt ekstra på. At barn blir hentet halv fem sånn ellers er ikke uvanlig. Og jeg vet nok ganske mye mer om hvordan ting er i bhg enn deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (2 minutter siden):

Hun sa at foreldrene til alle som ble hentet halv fem hadde ferie, og jeg skrev at det var det jeg syntes hørtes ut som hun smurte litt ekstra på. At barn blir hentet halv fem sånn ellers er ikke uvanlig. Og jeg vet nok ganske mye mer om hvordan ting er i bhg enn deg.

Oj hersketeknikk der altså men nei det kan du ikke si noe om!

jeg tror ikke hun smurte tykt på jeg, tror nenlig ikke det er så uvanlig

Anonymkode: f9219...eef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IkkeStudentLenger skrev (3 timer siden):

Man gjør det som fungerer. Jeg har innimellom forsøkt å hente min snart 4-åring tidlig når jeg har hatt mulighet, dvs 15, men min unge vil gjerne leke mer, så ender opp med å la henne leke med de andre så lenge hun vil, og etter det vil hun gjerne leke ute i barnehagen, så ender opp med at vi ikke drar derfra før 17. Når jeg vanligvis henter (1630) vil hun også leke ute en stund, så da også drar vi ikke før etter 17. Så jeg har gitt opp å hente før 16. Hun leveres ca kl 8. Så lang dag. 

Det er direkte respektløst av deg overfor de ansatte i bhg og deres arbeidstid aldri å komme seg av gårde før ETTER stengetid. Du og barnet ditt skal være ute av dørene i god tid INNEN kl 17.00. Du kan banne på at du går i kategorien «irritertende forelder» blant personalet hvis du driver sånn mer eller mindre fast. Her er det DU som forelder som må skjerpe deg og lære å sette grenser for barnet ditt slik at dere kommer dere hjem i stedet for at barnet trenerer og trenerer og du ikke reagerer før de ansatte slukker lyset og setter nøkkelen i døra. 

Endret av Grüner
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (8 timer siden):

Håper ikke du jobber i barnehagen med den holdningen 

Håper ikke du har barn med den holdningen der

Anonymkode: f0898...bc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grüner skrev (4 timer siden):

Det er direkte respektløst av deg overfor de ansatte i bhg og deres arbeidstid aldri å komme seg av gårde før ETTER stengetid. Du og barnet ditt skal være ute av dørene i god tid INNEN kl 17.00. Du kan banne på at du går i kategorien «irritertende forelder» blant personalet hvis du driver sånn mer eller mindre fast. Her er det DU som forelder som må skjerpe deg og lære å sette grenser for barnet ditt slik at dere kommer dere hjem i stedet for at barnet trenerer og trenerer og du ikke reagerer før de ansatte slukker lyset og setter nøkkelen i døra. 

de leker ute etter 17 sånn eg tolker det og det er vel greit 

Anonymkode: f0898...bc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (6 timer siden):

Du skjønn vel at det er ikke det jeg mener..men jeg har hat 2 barn i barnehagen og vet at de blir sliten..men jeg vet også at de som jobber i barnehagen er flink til p ta vare på barna..de får betalt for det er jobben deres...å ta vare på våres gull...om de er slitene.. sulten eller trenger et fang 

men når 19 barn trenger et fang og det finnes max 3 fang som oftes bare 2 men de fangene er sjelden tilgjenglige fordi det ene skifter bleie og andre megler, ordner mat eller noe annet

Anonymkode: f0898...bc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er ikke ulovlig å ha ferie og ha barna i barnehagen. Ingen som sier noe om at det er feil.. skjønner ikke hvorfor det er tema 

Anonymkode: f7beb...e68

Når skal barna ha ferie????

Anonymkode: f0898...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn staver kjærlighet enkelt - T-I-D ❤

Anonymkode: f0898...bc4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jobber 50 % og har hatt en fin hverdag med at jeg henter min sønn klokken 14 i barnehagen. Vi rusler rolig hjemover, handler litt på veien og lager middag når vi kommer hjem. Når min mann kommer hjem spiser vi og deretter går alle tre ut sammen. Vi har harmoniske dager. 

Problemet er mas fra min mor og svigermor om at nå må han få litt lengre dager i barnehagen. De mener jeg fratar han leketid med venner og at jeg skjemmer han bort. Svigermor som har jobbet i barnehage for ørten år siden sier at de alltid rådet foreldre til å komme tidligst klokken 15.

Min sønn er 4,5 år, han er en sosial gutt med mange venner. Vi får bare positive tilbakemeldinger fra barnehagen. Men selvfølgelig gjør dette maset fra mamma og svigermor meg pitte litt usikker. Gjør jeg det riktige?

Anonymkode: a2560...c64

Dårlig skjult snikskryt. 

Anonymkode: 6c72a...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hent tidlig med god samvittighet. Bare sørg for at barnet er i barnehagen når det er tur eller annet spesielt opplegg.

Jeg leverte sent, hentet ofte tidlig og holdt ofte barnet hjemme da jeg jobbet mye kveld og helg. Har ikke samme frihet nå som barnet går på skolen og savner den friheten barnehagen ga oss til å prioritere familie tid sammen.

Mitt barn har aldri klaget over at det er for lite utenfor hjemmet men får ofte klager og misnøye fra mitt barn om at det ikke har nok tid hjemme.

 

Anonymkode: 87fe9...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IkkeStudentLenger skrev (9 timer siden):

Man gjør det som fungerer. Jeg har innimellom forsøkt å hente min snart 4-åring tidlig når jeg har hatt mulighet, dvs 15, men min unge vil gjerne leke mer, så ender opp med å la henne leke med de andre så lenge hun vil, og etter det vil hun gjerne leke ute i barnehagen, så ender opp med at vi ikke drar derfra før 17. Når jeg vanligvis henter (1630) vil hun også leke ute en stund, så da også drar vi ikke før etter 17. Så jeg har gitt opp å hente før 16. Hun leveres ca kl 8. Så lang dag. 

Hvorfor lar du en 4 åring bestemme dette? 

Vi leverer til 8 og henter mellom 14 og 14.30 hver dag. Noen dager vil ikke barnet hjem, men det bestemmer da vi foreldre? Fordi jeg vet at hun er sliten, selv om hun ikke er gammel nok til å forstå det enda. Hun blir overtrøtt og hyper om vi drar det ut. Jeg vet når barnet mitt trenger alenetid. Jeg bestemmer at hun skal hjem å ha kvalitetstid med familien sin. 

Den kampen tar jeg. Med glede.

Anonymkode: be63c...e5d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når skal barna ha ferie????

Anonymkode: f0898...bc4

Minimum 3 uker sommerferie, høstferie, juleferie, vinterferie, påskeferie, planleggingsdager og flere helligdager i mai?

Anonymkode: be63c...e5d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Takk gud for dere som henter så tidlig. Barnet slipper å bli sliten, havne i konflikter, ikke ha nok voksne tilstede osv. Og masse tid med deg❤️ Kunne ønske alle tenkte sånn. Hadde 4 småbarn etter halv fem i dag. Vet at tre av foreldrene fortsatt har ferie. De bare orker ikke ha de hjemme. Barna var varme, slitne og grinete 

Anonymkode: aecef...62f

På 90-tallet lekte 4-åringer alene ute uten oppsyn. De klarer fint en normal dag i bhg🙄

Anonymkode: e4f27...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barn staver kjærlighet enkelt - T-I-D ❤

Anonymkode: f0898...bc4

Barn kan ikke stave.

Anonymkode: e4f27...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

På 90-tallet lekte 4-åringer alene ute uten oppsyn. De klarer fint en normal dag i bhg🙄

Anonymkode: e4f27...0b1

For en holdning

Anonymkode: f9219...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Minimum 3 uker sommerferie, høstferie, juleferie, vinterferie, påskeferie, planleggingsdager og flere helligdager i mai?

Anonymkode: be63c...e5d

Helligdager er fri for alle ,det er  ikke ferie

Anonymkode: f9219...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

de leker ute etter 17 sånn eg tolker det og det er vel greit 

Anonymkode: f0898...bc4

Hvis de er utenfor dørene i god tid innen 17, og bare leker på lekeplassen ute er det greit..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt perfekt 😃 

det jeg pleier å råde foreldre om, dersom barnet sliter med å komme i lek, er å levere tidligere. Det er oftest vanskelig å komme INN i allerede etablert lek. Å bli hentet tidlig er bare bra i mine øyne. 
 

Anonymkode: ed7d6...fa6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...