AnonymBruker Skrevet 2. august #41 Del Skrevet 2. august Yuvia skrev (Akkurat nå): Jeg har en inntekt må selvfølgelig ofte årlig ferie etc men vi har hytte, vi har landsted og jeg får se og oppleve barna mine. Kunne aldri hatt det annerledes Så fint at du har det sånn😊 Anonymkode: 78725...cdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litendrue Skrevet 2. august #42 Del Skrevet 2. august Drømme scenario og ha det sån! Skulle ønske vi hadde mer en 2 timer før leggetid med barna i hverdagen med barna! Tid kan man ikke bli bortkjemt med! 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IDGAF Skrevet 2. august #43 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hadde aldri spurt barnet , vi henter når vi voksne bestemmer. Anonymkode: f9219...eef I alle dager 😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 2. august #44 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Spiller jo ingen rolle Anonymkode: f9219...eef Så klart gjør det det! Det er jo forskjell på om han leveres kl 7 eller 11 i forhold til hvor lang dag han får! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #45 Del Skrevet 2. august Min trivdes veldig godt i barnehagen og når det pedagogiske for dagene var over. Var det mer fri lek og dem var ofte ute etter frukten kl15. Min ville sjeldent hjem, var skuffet de få gangene jeg hadde mulighet til å hente tidlig. Men barn og familier er forskjellige, hvis dere trives med å dra hjem tidlig spiller det ingen rolle hva andre mener. Anonymkode: a9a41...edd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #46 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Foreldre forteller ofte i barnehagen at de har ferie eller skriver på fb. Ikke noe galt i at foreldre har ferie og får gjort unna litt hjemme før de starter på jobb igjen. I Sverige må foreldre hente rett etter de er ferdig på jobb. De får ikke ha barnet i barnehage om de selv har fri. Bhg har lister på når foreldre jobber. Dette fordi staten ikke vil betale for at barn skal i bhg når foreldre har fri. Glad vi ikke har det slik i Norge. Barnehagen er jo designet for barna, men i Sverige virker det som en oppbevaring for barna der foreldre ikke får bruke bhg som barnevakt uten om jobb Anonymkode: f7beb...e68 Å kom igjen, ingen er vel Facebook-venn med de ansatte i barnehagen? I Norge har barnehagene ikke lister over foreldrenes arbeidstider, så dere vet ikke om de er på jobb, hos legen, reparerer taket eller på strandparty på Ibiza. Derimot vet vi at de aller fleste småbarnsforeldre i dag er i full jobb, med de fem ukene med ferie som i beste fall akkurat dekker de dagene barnehagen holder stengt. Likevel har altså hele tre par på din avdeling ekstra ferie uten barn og de har alle sammen ivrig fortalt deg om dette? Anonymkode: 3145d...48c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 2. august #47 Del Skrevet 2. august Om du leverer kl 8 og henter kl 14, så er barnet i barnehagen hele kjernetida pluss én time ekstra om morgenen. Det tenker jeg er en ideell barnehagedag, og sønnen din er heldig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #48 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hadde aldri spurt barnet , vi henter når vi voksne bestemmer. Anonymkode: f9219...eef Jøss! AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei du jobber ikke i bhg lenger Eh jo den tankegangen , barnet er slitent og burde da selvsagt fått kortere dag når foreldre har ferie . Stakkars barn Anonymkode: f9219...eef Du er rask til å dømme andre! Du vet jo ikke hva foreldrene driver med? Alle barn i bhg må ha minimum 5 uker fri i løpet av et år, og veldig mange foreldre med unntak av lærere og nordsjøarbeidere har ikke så mye mer enn 5 uker lønnet ferie selv. Og av og til kan det være gode grunner til at foreldre sender barn i bhg selv om de selv har fri: f.eks. hvis de driver med pakking i forbindelse med flytting, maler huset o.l. er det veldig ugunstig å ha en liten tass løpende rundt. Da får foreldrene gjort minimalt og barnet får mye: «nei!». Da er det definitivt best for alle parter at barnet heller er i barnehagen. Mitt inntrykk er at det er foreldrenes arbeidstid samt kjørevei til barnehagen som avgjør når barns hentes, og at de fleste foreldre henter så fort de kan etter jobb, og mange foreldre har ordnet seg slik at én forelder begynner senere på jobb og leverer, mens den andre begynner tidligere og henter, nettopp for å unngå at barnehagedagen blir for lang. De minste barna på 1-2 år blir mer slitne og grinete av lange dager i bhg enn de eldste, så jeg er enig i at om en har mulighet, bør en forsøke å hente tidligere/levere senere, slik at bhg-dagen ikke blir for lang evt få besteforeldre/tanter/onkler som kan hente før til å hente iblant. Men det er ikke alltid en har mulighet til det, og da synes jeg det er ufint av deg å forhåndsdømme foreldre og si at de bare ikke gidder å ha barna hjemme! Anonymkode: 17be1...804 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #49 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk gud for dere som henter så tidlig. Barnet slipper å bli sliten, havne i konflikter, ikke ha nok voksne tilstede osv. Og masse tid med deg❤️ Kunne ønske alle tenkte sånn. Hadde 4 småbarn etter halv fem i dag. Vet at tre av foreldrene fortsatt har ferie. De bare orker ikke ha de hjemme. Barna var varme, slitne og grinete Anonymkode: aecef...62f Jeg tenker at hvis foreldrene har vært åpne om at det er er for sltsomt å ha de hjemme, så har barna det trolig bedre i barnehagen? Kan være sykdom eller annet som gjør at foreldrene ikke klarer å være mentalt til stede. Ville vært forsiktig med å dømme. Er ikke sikkert de føler seg komfortable med å gå i detaljer. Anonymkode: 98528...5b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #50 Del Skrevet 2. august Vi sliter (som mange har fått med seg nå) med bemanningen i barnehagen. Store deler av dagen er vi ALT for få voksne. Det er noen få gylne timer der vi har hodet såvidt over vannet. På morgenen er vi for få. Vi er ikke fult bemannet før senvakten er på plass litt før ti. Og klokken 11.00 begynner pausene. Også har vi pedagoger en haug med obligatoriske møter og plantid vi må ta ut. Klokka 13.30 går tidligvakten hjem, og senvakten er på pause frem til 14.00. Så ja, kjære foreldre. Ha korte dager om dere kan. Hold barna hjemme om de er syke. Bemanningen suger! Er det lov å si som pedagog? Jeg er bare så lei av elendige rammebetingelser, som til syvende og sist går ut over barna. Du gjør nok dessverre barnet godt med å gi barnet korte dager. Skulle ønske jeg kunne si noe helt annet. Anonymkode: edebb...1b5 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #51 Del Skrevet 2. august Hent når det passer dere og deres barn. I vår bhg spiser de fruktmåltid kl.14,så da passer det best å hente tidligst 14.30 for hun vil gjerne spise frukt i bhg. Evt hente så tidlig at de ikke har begynt å snakke om frukten enda 😁 Det er faktisk verre for de barna som kommer sent,de har ofte vanskelig for å komme inn i lek. Anonymkode: 7cd60...ed1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #52 Del Skrevet 2. august mommyaka skrev (2 timer siden): De fleste blir jo slitene..men om foreldre jobber og dr rekker akkurat og levere og hente seint...må vi som jobber i barnehagen passe på de som da blir sliten. Foreldre idag kan ikke ta seg fri for at barna skal være kortere i barnehagen. Jeg liker virkelig ikke de som går på jobb hverdag og sier . stakkars Ola blir hentet sist idag å...fur disse er også de samme ansatte som går rundt dårlig tanker om visse foreldre og ofte baksnakking..fordi de har denne holdningen. Men det var ikke snakk om det her så hvorfor dra det inn??? Anonymkode: f9219...eef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #53 Del Skrevet 2. august mommyaka skrev (1 time siden): Igjen denne tankegangen...de har fri med henter seint...dette kan være pga avtale eller andre ting som skjer...om foreldre er som nevnt så har jeg dårlig dager der jeg henter seint. Vi betaler for å ha barn i barnehagen...og de som jobber i barnehagen skal ta vare på barna...uansett hvor kort eller lenge de er der...om foreldre jobber eller har fri. Merkeligste holdningen jeg vet om, vi betaler for det så da er det ikke sp farlig at barnet er slitent Anonymkode: f9219...eef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 2. august #54 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det var ikke snakk om det her så hvorfor dra det inn??? Anonymkode: f9219...eef Det var ikke jeg som dro det inn...det var en anonym her inne som begynte med det ( som jobber i barnehagen og sa at stakkars barn blir sliten etc) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #55 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig med deg. I tillegg stusser jeg på at denne personen liksom vet at foreldrene har ferie. Hvordan skal hun ha funnet ut det? Anonymkode: 3145d...48c Eh hæ? Tuller du? Du vet foreldre snakket med de ansatte?? Anonymkode: f9219...eef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #56 Del Skrevet 2. august mommyaka skrev (2 timer siden): De fleste blir jo slitene..men om foreldre jobber og dr rekker akkurat og levere og hente seint...må vi som jobber i barnehagen passe på de som da blir sliten. Foreldre idag kan ikke ta seg fri for at barna skal være kortere i barnehagen. Jeg liker virkelig ikke de som går på jobb hverdag og sier . stakkars Ola blir hentet sist idag å...fur disse er også de samme ansatte som går rundt dårlig tanker om visse foreldre og ofte baksnakking..fordi de har denne holdningen. Men nei st man sier barna er slitne bety ikke at man baksnakker 🙄 Anonymkode: f9219...eef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 2. august #57 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Merkeligste holdningen jeg vet om, vi betaler for det så da er det ikke sp farlig at barnet er slitent Anonymkode: f9219...eef Du skjønn vel at det er ikke det jeg mener..men jeg har hat 2 barn i barnehagen og vet at de blir sliten..men jeg vet også at de som jobber i barnehagen er flink til p ta vare på barna..de får betalt for det er jobben deres...å ta vare på våres gull...om de er slitene.. sulten eller trenger et fang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #58 Del Skrevet 2. august IDGAF skrev (1 time siden): I alle dager 😳 Det er vel ikke rart, vi ønsker å være med barna våres Anonymkode: f9219...eef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #59 Del Skrevet 2. august Grüner skrev (1 time siden): Så klart gjør det det! Det er jo forskjell på om han leveres kl 7 eller 11 i forhold til hvor lang dag han får! Nei spiller ingen rolle Anonymkode: f9219...eef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #60 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Å kom igjen, ingen er vel Facebook-venn med de ansatte i barnehagen? I Norge har barnehagene ikke lister over foreldrenes arbeidstider, så dere vet ikke om de er på jobb, hos legen, reparerer taket eller på strandparty på Ibiza. Derimot vet vi at de aller fleste småbarnsforeldre i dag er i full jobb, med de fem ukene med ferie som i beste fall akkurat dekker de dagene barnehagen holder stengt. Likevel har altså hele tre par på din avdeling ekstra ferie uten barn og de har alle sammen ivrig fortalt deg om dette? Anonymkode: 3145d...48c Mange er selsagt venner med ansatte Anonymkode: f9219...eef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå