mommyaka Skrevet 2. august #21 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei du jobber ikke i bhg lenger Eh jo den tankegangen , barnet er slitent og burde da selvsagt fått kortere dag når foreldre har ferie . Stakkars barn Anonymkode: f9219...eef Joda..men vi skal ta vare på barna..ikke tenke stakkars....eller bry oss om barnet er i barnehagen og foreldre fri..det har ikke vi ble med å gjøre. Vi skal gjøre det bedre for barna..om de er der i 4 timer eller 8.. ille gå rundt å tenke stakkars... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #22 Del Skrevet 2. august mommyaka skrev (Akkurat nå): Joda..men vi skal ta vare på barna..ikke tenke stakkars....eller bry oss om barnet er i barnehagen og foreldre fri..det har ikke vi ble med å gjøre. Vi skal gjøre det bedre for barna..om de er der i 4 timer eller 8.. ille gå rundt å tenke stakkars... selvsagt har man noe med det om barbet er slitent , noe annet er ansvarsfraskrivelse Anonymkode: f9219...eef 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miaiai Skrevet 2. august #23 Del Skrevet 2. august Kjernetid i barnehagen er som oftes 09.30 til 14. Om barnet ikke tydeligvis viser at dem ønsker og være der lengre og gjerne vil leke lengre hver gang du kommer ser jeg ingen problem i det. Jeg ville sagt til mor og svigermor at du gjør det du ser best for ditt barn og dems råd eller kommentarer ikke trengst. Du vil være mest mulig med barnet ditt når dem er små. Jeg henter ofte min 14 ganske ofte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #24 Del Skrevet 2. august Kommer an på om barnet føler at han går glipp av noe, tenker jeg. De to siste årene i barnehagen ville ikke min være med hjem når jeg kom, fordi de var ute på slutten av dagen og gjorde mye gøy. Og så ville hun få med seg frukt. Da gikk jeg over til å hente senere. Hvis din synes det er helt greit å bli hentet kl. 14 så går det så klart helt fint det. Anonymkode: 98528...5b1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 2. august #25 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): selvsagt har man noe med det om barbet er slitent , noe annet er ansvarsfraskrivelse Anonymkode: f9219...eef De fleste blir jo slitene..men om foreldre jobber og dr rekker akkurat og levere og hente seint...må vi som jobber i barnehagen passe på de som da blir sliten. Foreldre idag kan ikke ta seg fri for at barna skal være kortere i barnehagen. Jeg liker virkelig ikke de som går på jobb hverdag og sier . stakkars Ola blir hentet sist idag å...fur disse er også de samme ansatte som går rundt dårlig tanker om visse foreldre og ofte baksnakking..fordi de har denne holdningen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miaiai Skrevet 2. august #26 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei du jobber ikke i bhg lenger Eh jo den tankegangen , barnet er slitent og burde da selvsagt fått kortere dag når foreldre har ferie . Stakkars barn Anonymkode: f9219...eef Ja er jo det jeg reagerer på om man har fri er det jo veldig rart og hente barnet så seint. Men kan jo være selv om dem ikke var på jobben at dem hadde andre typer avtaler. Jeg har fri innimellom og leverer barnet i barnehagen, men det er forsi jeg har andre type avtaler jeg forteller ikke ansatte når jeg har fri, men jeg har et par barn som trenger ekstra oppfølgning og ofte må ha møter og avtaler rundt dem. Men jeg legger alltid opp sånn at barnet kan få en kortere dag sammtidig 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 2. august #27 Del Skrevet 2. august Miaiai skrev (1 minutt siden): Ja er jo det jeg reagerer på om man har fri er det jo veldig rart og hente barnet så seint. Men kan jo være selv om dem ikke var på jobben at dem hadde andre typer avtaler. Jeg har fri innimellom og leverer barnet i barnehagen, men det er forsi jeg har andre type avtaler jeg forteller ikke ansatte når jeg har fri, men jeg har et par barn som trenger ekstra oppfølgning og ofte må ha møter og avtaler rundt dem. Men jeg legger alltid opp sånn at barnet kan få en kortere dag sammtidig Igjen denne tankegangen...de har fri med henter seint...dette kan være pga avtale eller andre ting som skjer...om foreldre er som nevnt så har jeg dårlig dager der jeg henter seint. Vi betaler for å ha barn i barnehagen...og de som jobber i barnehagen skal ta vare på barna...uansett hvor kort eller lenge de er der...om foreldre jobber eller har fri. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IkkeStudentLenger Skrevet 2. august #28 Del Skrevet 2. august (endret) Man gjør det som fungerer. Jeg har innimellom forsøkt å hente min snart 4-åring tidlig når jeg har hatt mulighet, dvs 15, men min unge vil gjerne leke mer, så ender opp med å la henne leke med de andre så lenge hun vil, og etter det vil hun gjerne leke ute i barnehagen, så ender opp med at vi ikke drar derfra før 17. Når jeg vanligvis henter (1630) vil hun også leke ute en stund, så da også drar vi ikke før etter 17. Så jeg har gitt opp å hente før 16. Hun leveres ca kl 8. Så lang dag. Endret 2. august av IkkeStudentLenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #29 Del Skrevet 2. august Hva tenker du selv? Det er du som er moren. Anonymkode: 8120f...da7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #30 Del Skrevet 2. august Jeg jobber i barnehage, og tenker det er veldig fint å ha korte dager hvis du kan. Å hente kl 14 er passe tid, og det meste av kjernetiden skjer på formiddagen. Det er viktigere å levere til frokost eller rett etter, og hente tidlig- enn omvendt. Vi har hatt foreldre som leverer kl 11 og henter kl 17. Da kommer de når viner ferdig med samlingsstund og opplegg, da mister de mye av det. Samt vanskeligere å komme inn i leiken når leiken er satt. På slutten av dagen er gjerne barna sliten og lei også. Så de som kan levere tidlig og hente tidlig er kjemoebra! - Det betyr ikke at det ikke er bra å levere tidlig og hente sent, da veldig mange foreldre ikke har mulighet til noe annet. Anonymkode: f7beb...e68 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #31 Del Skrevet 2. august IkkeStudentLenger skrev (5 minutter siden): Man gjør det som fungerer. Jeg har innimellom forsøkt å hente min snart 4-åring tidlig når jeg har hatt mulighet, dvs 15, men min unge vil gjerne leke mer, så ender opp med å la henne leke med de andre så lenge hun vil, og etter det vil hun gjerne leke ute i barnehagen, så ender opp med at vi ikke drar derfra før 17. Når jeg vanligvis henter (1630) vil hun også leke ute en stund, så da også drar vi ikke før etter 17. Så jeg har gitt opp å hente før 16. Hun leveres ca kl 8. Så lang dag. Det som er viktig er at når du henter så skal barnet hentes og dere skal hjem. Ikke la henne få bestemme at hun vil leke mer eller være lengre og dere sitter der. Dette er en bestemmelse som er for stor for et barn og et barn skal ikke bestemme Anonymkode: f7beb...e68 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #32 Del Skrevet 2. august Hent når det passer dere som familie og barnet. Om barnet trives slik det er så er det det viktigste. Kl 14 var midt i fruktmåltid her og mine ville ikke bli hentet da, mens mellom kl 15 og 15.30 var helt passe. Da var de ikke midt i frukten eller i lek på ettermiddagen, og flere andre venner ble hentet samtidig. Anonymkode: 16c4f...6cb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #33 Del Skrevet 2. august mommyaka skrev (22 minutter siden): Joda..men vi skal ta vare på barna..ikke tenke stakkars....eller bry oss om barnet er i barnehagen og foreldre fri..det har ikke vi ble med å gjøre. Vi skal gjøre det bedre for barna..om de er der i 4 timer eller 8.. ille gå rundt å tenke stakkars... Enig med deg. I tillegg stusser jeg på at denne personen liksom vet at foreldrene har ferie. Hvordan skal hun ha funnet ut det? Anonymkode: 3145d...48c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #34 Del Skrevet 2. august I vår barnehage hadde det vært for tidlig siden det er frukt kl 14, og man bør ikke hente før frukten er ferdig. Så nærmere 15 er bedre hos oss, da er alle ferdig spist og ryddet og fått litt lek etter måltidet. Så det kommer vel litt an på rutinene i barnehagen også. Anonymkode: e37e5...52b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #35 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig med deg. I tillegg stusser jeg på at denne personen liksom vet at foreldrene har ferie. Hvordan skal hun ha funnet ut det? Anonymkode: 3145d...48c Foreldre forteller ofte i barnehagen at de har ferie eller skriver på fb. Ikke noe galt i at foreldre har ferie og får gjort unna litt hjemme før de starter på jobb igjen. I Sverige må foreldre hente rett etter de er ferdig på jobb. De får ikke ha barnet i barnehage om de selv har fri. Bhg har lister på når foreldre jobber. Dette fordi staten ikke vil betale for at barn skal i bhg når foreldre har fri. Glad vi ikke har det slik i Norge. Barnehagen er jo designet for barna, men i Sverige virker det som en oppbevaring for barna der foreldre ikke får bruke bhg som barnevakt uten om jobb Anonymkode: f7beb...e68 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #36 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I vår barnehage hadde det vært for tidlig siden det er frukt kl 14, og man bør ikke hente før frukten er ferdig. Så nærmere 15 er bedre hos oss, da er alle ferdig spist og ryddet og fått litt lek etter måltidet. Så det kommer vel litt an på rutinene i barnehagen også. Anonymkode: e37e5...52b Ja det er ulik dagsrytme fra bhg til bhg. tenker det er fint om barna får med seg fruktmåltidet. For de er jo sulten på den tiden de også. Men kommer jo an på om foreldre har kjørevei og det blir tungvint å reise hjem for så å dra ut igjen. mange praktiske årsaker. Er man ferdig kl 14 så rekker man å lage middagen ferdig til eldre søsken kommer hjem fra skolen også. Anonymkode: f7beb...e68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #37 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Takk gud for dere som henter så tidlig. Barnet slipper å bli sliten, havne i konflikter, ikke ha nok voksne tilstede osv. Og masse tid med deg❤️ Kunne ønske alle tenkte sånn. Hadde 4 småbarn etter halv fem i dag. Vet at tre av foreldrene fortsatt har ferie. De bare orker ikke ha de hjemme. Barna var varme, slitne og grinete Anonymkode: aecef...62f Vi tenker sånn, men jobber 100% for at det skal gå rundt. Det går ikke en eneste dag uten at jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke kan hente tidligere. Jeg gjør alt for å bli ferdig tidligere og får det til max en gang i uka. Jeg ville aldri latt barnet mitt være i barnehagen om jeg hadde ferie/avspas/fri. Anonymkode: 78725...cdf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #38 Del Skrevet 2. august Ja huff, tenk at barna får voksen kontakt med primær omsorgspersonene mer enn 1-3 timer i døgnet så fælt 🙃 Barna mine har 4-6 timers barnehagedager utenom arbeid da har de 8. (en dag i uken). de hentes av besteforeldre 1-2 ganger i mnd og de henter de også alltid tidlig , da helst på min kontordag. Anonymkode: 0ff6b...c92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yuvia Skrevet 2. august #39 Del Skrevet 2. august 2 minutter siden, AnonymBruker said: Vi tenker sånn, men jobber 100% for at det skal gå rundt. Det går ikke en eneste dag uten at jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke kan hente tidligere. Jeg gjør alt for å bli ferdig tidligere og får det til max en gang i uka. Jeg ville aldri latt barnet mitt være i barnehagen om jeg hadde ferie/avspas/fri. Anonymkode: 78725...cdf Jeg har en inntekt må selvfølgelig ofte årlig ferie etc men vi har hytte, vi har landsted og jeg får se og oppleve barna mine. Kunne aldri hatt det annerledes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurfebuss Skrevet 2. august #40 Del Skrevet 2. august Kjempefint med korte dager hvis dere har mulighet til det. Mange barn vil ikke gå glipp av fruktmåltidet fordi det f.eks leses bok da, men du kan jo høre med barnet ditt. Ellers mellom kl 14 og 15 er det vel stort sett frukt, dorunde og påkledning for å gå ut. Det er sjelden at det er en rolig uforstyrra time med frilek. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå