AnonymBruker Skrevet 3. august #21 Del Skrevet 3. august Stakkars katt, virker jo ikke som om du vil ha den? Prøve å avlive en frisk katt, fy faen.. hadde du nå engang ville hatt den, hadde det bare vært å fortelle 15 åringen at han ga blaffen i den, nå er den min. Anonymkode: ce249...138 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #22 Del Skrevet 3. august Nutz skrev (12 timer siden): Det er din katt. Juridisk er det navnet på chippen som sier hvem som eier dyret, men katter velger jo selv hvem de tilhører 😅 En avsporing, men dette stemmer ikke. Vanligvis er det så klart eier som står som registrert på chip, men chip i seg selv er kun en sporingsform, ikke et eierskapsbevis. Jeg eier selv et dyr hvor chip er registrert på forrige eier. Anonymkode: f42a9...6f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 3. august #23 Del Skrevet 3. august (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: En avsporing, men dette stemmer ikke. Vanligvis er det så klart eier som står som registrert på chip, men chip i seg selv er kun en sporingsform, ikke et eierskapsbevis. Jeg eier selv et dyr hvor chip er registrert på forrige eier. Anonymkode: f42a9...6f7 Jo. Chip er registrert i dyre-id med navn på eier. Juridisk sett er det denne personen som eier dyret. Det er ingen sporing i chipen. Endret 3. august av Nutz 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #24 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Stakkars katt, virker jo ikke som om du vil ha den? Prøve å avlive en frisk katt, fy faen.. hadde du nå engang ville hatt den, hadde det bare vært å fortelle 15 åringen at han ga blaffen i den, nå er den min. Anonymkode: ce249...138 Faren ga katten i bursdagsgave til gutten, og jeg sa klart i fra at man ikke gir dyr i gave og at jeg ikke ville noe ansvar for den. Faren valgte å flytte inn i et borettslag der man ikke har dyr, og dumpet katten ute. Jeg har en jobb som ikke er forenlig med å ha katt, da jeg jobber turnus hjemmefra inntil 4 døgn. Må leie kattepass hver gang jeg er borte lenger enn et døgn, og siden katten er utekatt er det ikke så lett å bure den inne i dagesvis. Jeg prøvde å omplassere den for at den skulle få et stabilt hjem, men det gikk ikke da ingen ville ha den. Da vi flyttet fra hverandre sa jeg klart ifra at katten ikke var mitt ansvar og at det var han som hadde kjøpt katt til sin sønn, og da mente han at vi bare kunne slippe ut katten og la den bli villkatt. Det klarte jeg ikke å se på, derfor tok jeg katten til meg selv om jeg ikke har et liv som er forenlig med å ha kjæledyr. Jeg har gjort mitt beste hele veien, så jeg ønsker ikke noe kritikk for dårlig dyrevelferd. TS Anonymkode: e979d...f92 4 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #25 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Faren ga katten i bursdagsgave til gutten, og jeg sa klart i fra at man ikke gir dyr i gave og at jeg ikke ville noe ansvar for den. Faren valgte å flytte inn i et borettslag der man ikke har dyr, og dumpet katten ute. Jeg har en jobb som ikke er forenlig med å ha katt, da jeg jobber turnus hjemmefra inntil 4 døgn. Må leie kattepass hver gang jeg er borte lenger enn et døgn, og siden katten er utekatt er det ikke så lett å bure den inne i dagesvis. Jeg prøvde å omplassere den for at den skulle få et stabilt hjem, men det gikk ikke da ingen ville ha den. Da vi flyttet fra hverandre sa jeg klart ifra at katten ikke var mitt ansvar og at det var han som hadde kjøpt katt til sin sønn, og da mente han at vi bare kunne slippe ut katten og la den bli villkatt. Det klarte jeg ikke å se på, derfor tok jeg katten til meg selv om jeg ikke har et liv som er forenlig med å ha kjæledyr. Jeg har gjort mitt beste hele veien, så jeg ønsker ikke noe kritikk for dårlig dyrevelferd. TS Anonymkode: e979d...f92 Og det er jo kjempefint at du har valgt å ta ansvar for katten. Jeg skjønner bare ikke hvorfor det er så utrolig viktig for deg at gutten anser deg som eier? Anonymkode: 5d8bd...083 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #26 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og det er jo kjempefint at du har valgt å ta ansvar for katten. Jeg skjønner bare ikke hvorfor det er så utrolig viktig for deg at gutten anser deg som eier? Anonymkode: 5d8bd...083 Fordi jeg tar alt ansvar for katten, betaler alt og får ikke noe hjelp av faren og hans sønn på snart 16, som blir sur, baksnakker meg og føler seg krenket når jeg sier at det er min katt. Jeg inviterer han til å stikke innom noen han kommer omtrent aldri, og når katten fylte bursdag i vår inviterte jeg til katte bursdagsselskap, men han ville heller dra på kjøpesenteret med en kompis. Ts Anonymkode: e979d...f92 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #27 Del Skrevet 3. august 6 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi jeg tar alt ansvar for katten, betaler alt og får ikke noe hjelp av faren og hans sønn på snart 16, som blir sur, baksnakker meg og føler seg krenket når jeg sier at det er min katt. Jeg inviterer han til å stikke innom noen han kommer omtrent aldri, og når katten fylte bursdag i vår inviterte jeg til katte bursdagsselskap, men han ville heller dra på kjøpesenteret med en kompis. Ts Anonymkode: e979d...f92 Så han tar ikke ansvar. Han vil bare «ha» den. Hvis, så foreslår jeg at du gir den til ham, og så får han stå for ALT. En gang må gutten lære. Anonymkode: 921e2...f49 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #28 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi jeg tar alt ansvar for katten, betaler alt og får ikke noe hjelp av faren og hans sønn på snart 16, som blir sur, baksnakker meg og føler seg krenket når jeg sier at det er min katt. Jeg inviterer han til å stikke innom noen han kommer omtrent aldri, og når katten fylte bursdag i vår inviterte jeg til katte bursdagsselskap, men han ville heller dra på kjøpesenteret med en kompis. Ts Anonymkode: e979d...f92 Det har vi jo skjønt. Så det er altså anerkjennelse som er problemet ditt her? Hva endrer det at gutten anser det som din katt? Situasjonen er jo fremdeles nøyaktig den samme. Anonymkode: 5d8bd...083 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #29 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Fordi jeg tar alt ansvar for katten, betaler alt og får ikke noe hjelp av faren og hans sønn på snart 16, som blir sur, baksnakker meg og føler seg krenket når jeg sier at det er min katt. Jeg inviterer han til å stikke innom noen han kommer omtrent aldri, og når katten fylte bursdag i vår inviterte jeg til katte bursdagsselskap, men han ville heller dra på kjøpesenteret med en kompis. Ts Anonymkode: e979d...f92 Dere må jo bare kutte kontakt på den måten, hvorfor har dere så mye kontakt? Ungen driter i katten, faren foreslår å dumpe den så den blir løskatt, hva faen må du svare for dem for? Ha katten, prøv å gjøre det beste ut av det, men du må bli kvitt det bekreftelsebehovet du har overfor dem, de kommer ikke til å anerkjenne alt du gjør. Fyren virker som en idiot, vær glad der er slutt. Anonymkode: 1d9fe...2a0 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 3. august #30 Del Skrevet 3. august 16 hours ago, AnonymBruker said: Jeg var sammen med en mann som kjøpte katt til sin sønn (min bonussønn) Gutten var 13 da han fikk katten, og hans plikter var å fore katten og tømme doen. Det gikk veldig fint det første året, men så dabbet det mer av og gutten glemte mer og mer katten, og vi voksne måtte overta 100%. I fjor ble det slutt mellom meg og mannen, og han flyttet inn i ett borettslag der det ikke er lov å ha dyr, så katten ble igjen hos meg. Jeg prøvde å omplassere katten, men ingen ville ha den. Jeg betaler forsikring, dyrlegeutgifter og mat, har alt ansvaret og nå har jeg også betalt 400,- for å få navnet mitt på id-chipen. I dag var vi alle tre hos dyrlegen siden katten ble påkjørt, og dyrlegen spurte hvilket navn katten var registrert på, så jeg sa at den står registrert i mitt navn og at den er min. Gutten som nå er 15 ble lei seg, og hadde sagt til faren at det var jo hans katt og at han syntes det var trist at katten måtte bo hos meg, og at jeg kalte den "min". Faren mener vi skal "dulle" med gutten og la han få kalle den "sin" katt. Men hvorfor skal jeg ta vare på en annens katt, ha alt ansvaret, betale alle utgifter og ikke få lov til å kalle dyret for "mitt"? Anonymkode: e979d...f92 gjør din stakkars katt en tjeneste og finn ham en god og kjærlig familie.. trist lesning... 🤨 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #31 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere må jo bare kutte kontakt på den måten, hvorfor har dere så mye kontakt? Ungen driter i katten, faren foreslår å dumpe den så den blir løskatt, hva faen må du svare for dem for? Ha katten, prøv å gjøre det beste ut av det, men du må bli kvitt det bekreftelsebehovet du har overfor dem, de kommer ikke til å anerkjenne alt du gjør. Fyren virker som en idiot, vær glad der er slutt. Anonymkode: 1d9fe...2a0 Ja jeg priser meg lykkelig over at det var slutt. Han var utro med en kollega, så da var det på hue og ræva ut. Han har sagt til sønnen sin at grunnen til samlivsbruddet var at jeg var så vanskelig, og derfor er gutten sur på meg har han sagt, fordi han savner det å være en familie+katten. Ts Anonymkode: e979d...f92 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Skrevet 3. august #32 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (1 time siden): En avsporing, men dette stemmer ikke. Vanligvis er det så klart eier som står som registrert på chip, men chip i seg selv er kun en sporingsform, ikke et eierskapsbevis. Jeg eier selv et dyr hvor chip er registrert på forrige eier. Anonymkode: f42a9...6f7 Hvorfor har du ikke registrert chipen på deg? Poenget med chip faller jo bort hvis det ikke er riktig eier som står registrert. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #33 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja jeg priser meg lykkelig over at det var slutt. Han var utro med en kollega, så da var det på hue og ræva ut. Han har sagt til sønnen sin at grunnen til samlivsbruddet var at jeg var så vanskelig, og derfor er gutten sur på meg har han sagt, fordi han savner det å være en familie+katten. Ts Anonymkode: e979d...f92 Herregud, kutt kontakt og håp på det beste, han er jo faen meg lett tilbakestående hele fyren. Anonymkode: 1d9fe...2a0 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #34 Del Skrevet 3. august Jeg skjønne godt hvorfor du vil ha det bekreftet at det er din katt. Hva skjer hvis denne gutten flytter for seg selv og krever at katten skal flytte inn hos han. Skal ts bare gi fra seg katten? Anonymkode: 7e472...03b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #35 Del Skrevet 3. august NatNat skrev (1 minutt siden): gjør din stakkars katt en tjeneste og finn ham en god og kjærlig familie.. trist lesning... 🤨 Jeg tar godt vare på katten og han har det mye bedre nå enn når det var gutten og faren som hadde ansvar. Det at jeg jobber turnus gjør det vanskelig å være katteeier, for jeg trenger mye kattepass og jeg kan jo ikke reise bort på ferie heller. Hverken gutten eller faren stiller opp som kattepassere, så det beste hadde jo vært at han kom til et stabilt hjem, selv om jeg har blitt veldig glad i katten. Når jeg snakker om at jeg prøver å få den omplassert, blir gutten sint og mener jeg er slem. Ts Anonymkode: e979d...f92 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #36 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skjønne godt hvorfor du vil ha det bekreftet at det er din katt. Hva skjer hvis denne gutten flytter for seg selv og krever at katten skal flytte inn hos han. Skal ts bare gi fra seg katten? Anonymkode: 7e472...03b Hadde gutten hele veien hatt engasjement og vist ansvar for katten sin, så kunne han overtatt katten når han flytter for seg selv, men nå er han snart 16 og viser ikke ansvar for noe da han er bortskjemt og vil ha det han peker på til han går lei, noe som ikke er uvanlig hos tenåringer. Ts Anonymkode: e979d...f92 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #37 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skjønne godt hvorfor du vil ha det bekreftet at det er din katt. Hva skjer hvis denne gutten flytter for seg selv og krever at katten skal flytte inn hos han. Skal ts bare gi fra seg katten? Anonymkode: 7e472...03b Hvorfor ikke? TS vil jo ikke ha katten engang, og prøve å få den avlivet. Anonymkode: 5d8bd...083 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #38 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor ikke? TS vil jo ikke ha katten engang, og prøve å få den avlivet. Anonymkode: 5d8bd...083 Det handler ikke om at jeg vil avlive katten, men jeg får den ikke omplassert og jeg har ikke avlastning fra faren eller gutten. Jeg har ikke en 8-4 jobb og slik som saken er nå så må jeg leie kattepass hver gang jeg er borte fra hjemmet mer enn ett døgn. Hadde jeg hatt avlastning så hadde jeg selvfølgelig tatt vare på katten, men jeg får den ikke en gang omplassert. Ingen skaffer seg katt når de jobber turnus og bor alene og ikke har kattepass. Ts Anonymkode: e979d...f92 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #39 Del Skrevet 3. august Hvor gammel er du TS? Ikke så voksen etter dette innlegget å dømme. Du har vært og er dumsnill som har påtatt deg ansvar for en katt du ikke vil ha. Gi far og gutten beskjed om at de får hente katten, eller så omplasserer du den. "Voksne" som lager drama og sutrer etter egne avgjørelser blir bare for dumt. Anonymkode: 005ee...ab9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 3. august #40 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Det går nok på at jeg ikke får noe kredd for å ta meg av katten, som overhodet ikke var min i utgangspunktet. Da vi gikk fra hverandre måtte katten bli boende hos meg, og jeg betaler alle utgifter inkl forsikring. Prøvde å få guttens far til å sponse litt katteutgifter, men han mente at jeg kunne gi bort katten hvis det ikke passet for meg å ta vare på den. Jeg prøvde å omplassere den, men ingen ville ha en voksen katt, og jeg prøvde faktisk å få den avlivet også, men ingen dyrlege ville avlive en frisk katt. Når jeg reiser bort ønsker verken faren eller gutten å passe katten hos meg, så jeg må leie kattepass eller sette katten på kattepensjonat og betale alt selv. Jeg gjør alt arbeidet med katten og betaler alle utgifter, og gutten gidder omtrent ikke å komme på besøk for å se katten. Han har besøkt katten 2 ganger i år selv om han bor 5 min unna, og katten har glemt han og ønsker ikke at han skal kose med den eller løfte den opp. Merkelig at gutten på snart 16 år innbiller seg at det er hans katt, når han ikke bryr seg om katten. TS Anonymkode: e979d...f92 Dette er din katt. Om far syns det skal vere guten sin katt, får han betale deg ordentlig, både mat og a dre kostnader. I så fall kunne han la guten eige dyret, og du kunne vere meir som ein kennel😂 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå