Gå til innhold

Hvorfor sier alle menn ja til sex på første date?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Isambard skrev (8 timer siden):

Hvorfor skal man si nei? Det er jo absurd.

" Jeg er singel og har ikke tatt på en pupp på to år, men jeg må nok takke nei til sex. Jeg vil heller sove alene i leiligheten min som ikke engang har gardiner"

Det må da være et rødt flagg?

Du har ikke hatt pupp? 
Trenger du en mamma eller?

Anonymkode: 8da5e...8d0

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kan folk slutte å misbruke det uttrykket når de ikke engang vet hva det faktisk heter!!!?

Man DRAR ingen UNDER noen kam! Det heter ikke det! Det heter "å skjære alle over en kam"! Altså, man skjærer, og det er over kammen, ikke under.

Det er for f... altfor mange som slenger om seg med uttrykket/ordtaket og babler om å dra under kammen! Hvor kommer det tullet fra?

Menn sier ja til sex på første date fordi de gir faen i om de blir smittet av en seksuelt overførbar sykdom og de er villige til å ta sjansen på å bli ufrivillig far til et barn med en kvinne de ikke kjenner. Egentlig merkelig at så mange menn sjanser på det. Også kommer de og syter etterpå for at kvinnen ikke tar abort (som om det var et slags prevensjonsmiddel...) og at de må nå betale barnebidrag....  Til pass for løsaktige menn.

Anonymkode: ce4e2...fcc

Haha! Dette ble garantert skrevet av en femcel

Anonymkode: 286de...563

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (9 timer siden):

Men da sier jo tydeligvis mange kvinner også ja til sex på første date;)

Kom for å si akkurat dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Haha! Dette ble garantert skrevet av en femcel

Anonymkode: 286de...563

Jeg er helt enig med AB'n som skrev det. Jeg er verken tre-, fire- eller femcel bare for å ha sagt det også. 

Anonymkode: 40489...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du har ikke hatt pupp? 
Trenger du en mamma eller?

Anonymkode: 8da5e...8d0

Jeg er gift med en mamma allerede, så det går bra.

Men takk for tilbudet😘

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kvinner er ikke sånn. Neste 100% av menn ma. Møter på dating sider har fokus på sex fra første stund. 

Ingen menn sier nei til sex på første date???

Anonymkode: 75a83...734

Det er to vidt forskjellige ting å ha fokus på sex, og ikke si nei til det🙄

Anonymkode: 5b9d4...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kan folk slutte å misbruke det uttrykket når de ikke engang vet hva det faktisk heter!!!?

Man DRAR ingen UNDER noen kam! Det heter ikke det! Det heter "å skjære alle over en kam"! Altså, man skjærer, og det er over kammen, ikke under.

Det er for f... altfor mange som slenger om seg med uttrykket/ordtaket og babler om å dra under kammen! Hvor kommer det tullet fra?

Menn sier ja til sex på første date fordi de gir faen i om de blir smittet av en seksuelt overførbar sykdom og de er villige til å ta sjansen på å bli ufrivillig far til et barn med en kvinne de ikke kjenner. Egentlig merkelig at så mange menn sjanser på det. Også kommer de og syter etterpå for at kvinnen ikke tar abort (som om det var et slags prevensjonsmiddel...) og at de må nå betale barnebidrag....  Til pass for løsaktige menn.

Anonymkode: ce4e2...fcc

Her er en fin artikkel for de som sliter med dette uttrykket :

https://www.nrk.no/kultur/her-oppsto-norges-vanskeligste-ordtak-1.13500096

Anonymkode: 23b19...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, PusheenPusheen said:

Kom for å si akkurat dette

Det er jo cleaver, men kan jo være et mindretall kvinner som foreslår sex og har sex med alle disse menn. 

Etter det jeg forstår holder majoriteten kvinner seg tilbaketrukket fra denslags og har ikke sex på første date, slik at det må finnes et mindretall som har mye sex med ulike. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Kvinner er ikke sånn. Neste 100% av menn ma. Møter på dating sider har fokus på sex fra første stund. 

Hvorfor generaliserer og overdriver alle kvinner? Menn er ikke sånn.

Anonymkode: 33219...542

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kaffe date der samtalen går tregt. Så sier hun plutselig:

"Skal vi gå hjem til meg å knulle" 

Jeg hadde sagt takk men nei takk og prøvd å avslutte daten.

SKILLE

Samtalen som sklir og handle rom alt og intet, latter, dans, turen i sommer natten hånd i hånd til hennes leilighet. Gode kysser, og sommerfugler i magen min. Så en flaske vin som blir delt på kjøkkenet og spørsmålet fra henne om jeg ikke skal sove der, til hun til slutt prøver seg... Tror uansett om jeg hadde hatt prinsipper kring å vente med sex... Så hadde det nok blitt noe... 

Påstanden uten kontekst virker meningsløs. 

Endret av Fremmed fugl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor generaliserer og overdriver alle kvinner? Menn er ikke sånn.

Anonymkode: 33219...542

Akkuratt! Det er da mange menn som ikke vil ligge første på date!

Ts;

Min storebror på 41, har aldri vært en som liker å ha sex, bare for å ha sex🤷‍♀️

Og jo da, han er oppegående og ser bra ut! 
Så mangler ikke på tilbud, men han ser bare ikke vitsen.. Men igjen, han har jo muligheten, kanskje derfor han ikke vil… 

Han går heller ikke på date hvis han ikke virkelig er interessert heller… 

Har single venninner som støtt klager over at de ikke ‘’får seg noe’’ på dates, for mange menn vil vente… Og godt er det! Tenker at voksne oppegående menn og kvinner som dater MED intensjon, om å faktisk finne en partner, ønsker nok å vente….

Uansett så tenker jeg at begge deler er helt greit🤷‍♀️ Herlighet, hva to voksne, samtykkekompetente mennesker gjør, er opp til de! 
Hvis begge vil ligge på første date, så hvorfor vente🤷‍♀️ 

Anonymkode: 350c6...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

For menn er nok spørsmålet oftere "hvorfor ikke" der det for kvinner er "hvorfor". Da ender en fort opp med å kunne gå til sengs også med hun som ikke er så skrekkelig interessant på andre måter- 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville resonnert slik: hvis du er på en date og du liker noen (som mann), så er det lurt å vente fordi du helt sikkert er nervøs for om hun vil møte deg igjen. Når du da er på date nummer 3-4-5... eller noe sånt, så er det litt lettere å slippe seg løs og unngå høye skuldre/være redd for å fucke opp siden du alt har overlevd den første kneika. Det er jo da det er potensielt fint å ta det et steg videre, ikke når du er superstresset.

...og hvis nå denne damen ikke er en åpenbar god match, finnes det tross alt veldig mange andre givende aktivieter en kveld enn å bruke den på å dra hjem til noen for å ligge. For de fleste menn, er ikke valget mellom å sitte hjemme og se i taket og å ha halvdårlig sex med noen man er ganske lunken til, tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.8.2024 den 13.11):

For å si nei må man jo nesten spørres, og om du spør meg om vi skal ha sex og jeg føler at du er sånn passe kompatibel ser jeg ikke helt nedsiden med å slå til. 

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Møter på dating sider har fokus på sex fra første stund.

Det er ikke min erfaring. Første date er for min del mest for å finne ut om man deler noen interesser og snakker godt sammen og slikt. Gjør vi det er det ikke uaktuelt med sex samme kvelden for min del, men det er ikke det fokuset jeg går inn i daten med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...