AnonymBruker Skrevet 2. august #1 Del Skrevet 2. august Jeg har kun en veninne, og kjenner at det tærer på å akseptere ting fordi jeg er redd hun dropper meg hvis jeg står opp for meg selv. Hittil har hennes gode kvaliteter veid opp for det negative; hun mangler selvinnsikt, er dobbeltmoralsk, av og til litt utnyttende på mine vegne. I det siste er det begynt å spise meg opp innvendig, det å ikke stå opp for meg selv. Jeg er også en følsom person som kanskje overreagerer. Dog diskuterte jeg dette med en bekjent, som reagerte og sa han hadde kuttet tvert. Jeg var ikke enig, fordi de fleste mennesker har dårlige kvaliteter som støter andre. Man blir veldig ensom hvis man skal kutte ut alle som støter en. Skal sies at jeg har blitt kuttet ut av andre veninner når jeg har satt grenser for meg selv. Kjenner meg forvirret og usikker, og hører gjerne andres erfaringer🩵 Anonymkode: b7c1a...bda 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #2 Del Skrevet 2. august Du, dette er tungt å høre. Jeg har erfaringer med at vennene mine tåler at jeg setter grenser. Selv har jeg trodd at jeg kom til å miste alle om jeg satte grenser, men det viste seg å være en ubegrunnet frykt. Anonymkode: b7133...ed2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #3 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du, dette er tungt å høre. Jeg har erfaringer med at vennene mine tåler at jeg setter grenser. Selv har jeg trodd at jeg kom til å miste alle om jeg satte grenser, men det viste seg å være en ubegrunnet frykt. Anonymkode: b7133...ed2 Min frykt viste seg å være begrunnet, så jeg vet ikke om jeg vil utfordre dette. Men samtidig blir jeg helt dårlig av å fortsette😏Må stålsette meg på å miste den siste veninne-relasjonen hvis jeg er ærlig med henne. Anonymkode: b7c1a...bda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #4 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Min frykt viste seg å være begrunnet, så jeg vet ikke om jeg vil utfordre dette. Men samtidig blir jeg helt dårlig av å fortsette😏Må stålsette meg på å miste den siste veninne-relasjonen hvis jeg er ærlig med henne. Anonymkode: b7c1a...bda ❤️ Det høyrest ut som om du går inn i vennerelasjonar med ein sjøvutslettande karakter? Anonymkode: 05d64...0f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #5 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ❤️ Det høyrest ut som om du går inn i vennerelasjonar med ein sjøvutslettande karakter? Anonymkode: 05d64...0f6 Nja usikker. Gjorde det ikke før, derav er jeg uten de andre veninnene. Anonymkode: b7c1a...bda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august #6 Del Skrevet 9. august Har du noen eksempler på hvordan du står opp for deg selv? En dame her inne blander det å stille krav til andre og å sette grenser. En venn bør feks tåle at man sier nei til noe man ikke vil. Anonymkode: 92381...aee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august #7 Del Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Har du noen eksempler på hvordan du står opp for deg selv? En dame her inne blander det å stille krav til andre og å sette grenser. En venn bør feks tåle at man sier nei til noe man ikke vil. Anonymkode: 92381...aee Jeg mistet en veninne en gang jeg ga beskjed om at det var bedre at hun sa nei, enn å dra tiden ut i det uendelige fordi hun ikke respekterte min tid. Når man venter 3-4 t på noen blir man jævlig lei, selv om man er hjemme. Dette er ett av ca 100 eks der hun aldri respekterte meg. Hun lot være å ta tlf i stedet for å gi beskjed om forandringer, forsinkelser osv. Jeg ble lei meg og stresset, og da vennskapet over var det nok like greit. Anonymkode: b7c1a...bda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august #8 Del Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg mistet en veninne en gang jeg ga beskjed om at det var bedre at hun sa nei, enn å dra tiden ut i det uendelige fordi hun ikke respekterte min tid. Når man venter 3-4 t på noen blir man jævlig lei, selv om man er hjemme. Dette er ett av ca 100 eks der hun aldri respekterte meg. Hun lot være å ta tlf i stedet for å gi beskjed om forandringer, forsinkelser osv. Jeg ble lei meg og stresset, og da vennskapet over var det nok like greit. Anonymkode: b7c1a...bda Det høres ikke særlig respektfullt ut, nei. Forstår godt at du ble lei. Har du noen steder du kan være sosial og på sikt bli kjent med litt flere venner, så du ikke blir så avhengig av denne ene? Anonymkode: 92381...aee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august #9 Del Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Det høres ikke særlig respektfullt ut, nei. Forstår godt at du ble lei. Har du noen steder du kan være sosial og på sikt bli kjent med litt flere venner, så du ikke blir så avhengig av denne ene? Anonymkode: 92381...aee Egentlig ikke, jeg er syk og sliter med oppmøter. Blir mye «sosialt» på nett i stedet for real life. Så det sitter hardt inne og støte fra meg de få jeg har i livet. Det er ikke mange som er villig til å tilrettelegge for at jeg skal være sosial. Det blir nok for kjedelig for dem🫣Fikk krass kritikk fra en tidligere veninne for at jeg ikke fester, reiser til utlandet osv. Jeg klarer ikke de tingene som mange tar for gitt😏Har heller ikke økonomi til sånt. Anonymkode: b7c1a...bda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå