AnonymBruker Skrevet 2. august #81 Del Skrevet 2. august Tja.. alenepappa så ca 2 1/2 uke i Italia med tre barn.. uten å ha regnet helt på det så blir det nok ca 30 000 i fly og bil også ca 2k pr dag.. så rundt regnet kanskje 60 000? Anonymkode: 335ef...8e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #82 Del Skrevet 2. august 15 minutter siden, AnonymBruker said: Blir det kjedelige når du drar så mange plasser på så kort tid? Anonymkode: 4ae6f...c8a Ikke den du spør, men hvorfor skulle det bli kjedelig å reise mange forskjellige steder? Kunne forstått spørsmålet hvis man reiste mange ganger til samme sted. Men ingenting galt med det heller, jeg liker både å utforske nye steder og å reise tilbake til mine favorittbyer. Anonymkode: 9d880...eb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #83 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Blir det kjedelige når du drar så mange plasser på så kort tid? Anonymkode: 4ae6f...c8a Nei. Hverdag er det som er kjedelig. Elsker å reise. Anonymkode: 05d0c...57b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #84 Del Skrevet 2. august 13 minutter siden, AnonymBruker said: Nei. Hverdag er det som er kjedelig. Elsker å reise. Anonymkode: 05d0c...57b Hvis hverdagen oppleves som kjedelig har man noe å ta tak i. Anonymkode: b8570...a9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #85 Del Skrevet 2. august 19 hours ago, AnonymBruker said: Sparer dere en fast sum hver mnd i løpet av året? Har nok Hvor reiste dere? Fire land Og er dere fornøyde med ferien? Kan ikke klage Anonymkode: 4f6f2...5a6 Jeg skjønner ikke hvorfor man spesifikt må svare på hvor mye man har brukt. Er ikke det uvesentlig? Men om det er så viktig, tror jeg ligger på rundt 400000 om jeg skal ta hardt i. Anonymkode: de529...5db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #86 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner ikke hvorfor man spesifikt må svare på hvor mye man har brukt. Er ikke det uvesentlig? Men om det er så viktig, tror jeg ligger på rundt 400000 om jeg skal ta hardt i. Anonymkode: de529...5db Du må ikke svare på noenting, det er helt frivillig 😂 Anonymkode: 4f6f2...5a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #87 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Slutt å spamme tråden med kommentarer som oser misunnelse. Dette er en tråd for dem som bruker 50000 kr ++++, og kommentarer som "Det er nesten ekkelt" er totalt ubrukelige i denne tråden. Til dere andre som svarer på spørsmålene i overskriften og første innlegg: takk for svar! Hilsen TS som blir inspirert til å opprette en egen konto som er øremerket ferie og reiser. Anonymkode: 4f6f2...5a6 Bare fordi at man kritiserer et innlegg så er man ikke misunnelig. Det handler om hvordan hun legger det frem som er kvalmende, bare «SE hvor flink jeg er». Husk også på at vi er på et diskusjonsforum, så du kan ikke bestemme hva som skal bli skrevet. Folk vil alltid komme med innvendinger. Anonymkode: 528b1...4de 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #88 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Bare fordi at man kritiserer et innlegg så er man ikke misunnelig. Det handler om hvordan hun legger det frem som er kvalmende, bare «SE hvor flink jeg er». Husk også på at vi er på et diskusjonsforum, så du kan ikke bestemme hva som skal bli skrevet. Folk vil alltid komme med innvendinger. Anonymkode: 528b1...4de Det er tydelig i tittelen hvem som kan svare i denne tråden. Det er derfor jeg satt en "grense" for å slippe svar som "jeg brukte 0 kr i ferien for jeg teltet i hagen". Anonymkode: 4f6f2...5a6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #89 Del Skrevet 3. august 75000 kr for to uker i mallorca, all Inclusive. Med utflukter, parkering på Gardermoen, dyrehotell ol, vi brukte mer enn 100000 Blir hjemmeferie neste år 🙈 Anonymkode: c4ca3...101 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 3. august #90 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): 😯 300.000kr, ikke langt unna årsinntekten min, det😅 Anonymkode: 92c9f...385 Og det er jo leit. Selv var jeg i et lavtløntsyrke tidligere, og hadde selvfølgelig ikke de samme mulighetene som nå. Skal sies at denne summen er hva to bruker, ikke jeg alene. AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det forteller oss i klartekst hvordan klasseskillet i Norge bare blir mer og mer tydelig. Det er nesten ekkelt å lese dette innlegget. Beklager å måtte si det. Tror jeg ville ha holdt kjeft om det pengeforbruket. Men,som som mye annet så handler det om prioriteringer. Anonymkode: 66567...f9b Hvorfor skal jeg holde kjeft om dette pengebruken? Jeg er stolt av hva jeg har fått til. Jeg har jobbet meg opp og klart å komme meg ut av økonomiske kriser. Dessuten ER dette prioriteringer. Noen velger å ha dyre hytter, røyke og drikke alkohol. Vi bruker 150 000 kr per person. Jeg har kolleger som f.eks bruker 5000 kr per måned bare på snus alene, eller folk som fester for 8000 kr per måned. Det er omtrent det jeg bruker på ferie i året. Det finnes de som bruker uhorvelig mye penger på vesker. Jeg velger å ikke gjøre det. Andre har lån til over pipa. Men. Jeg enig i at klasseskillene i Norge har blitt større, men jeg betaler min skatt med glede og kunne gjerne tenkt meg å betale mer i skatt. Inntil det skjer velger å bruke pengene slik jeg selv vil. Reiser er det jeg liker aller best. Vi prioriterte bort dyrt hus nettopp for å kunne reise. Jeg synes ikke det er noe å skamme seg over. AnonymBruker skrev (12 timer siden): Slutt å spamme tråden med kommentarer som oser misunnelse. Dette er en tråd for dem som bruker 50000 kr ++++, og kommentarer som "Det er nesten ekkelt" er totalt ubrukelige i denne tråden. Til dere andre som svarer på spørsmålene i overskriften og første innlegg: takk for svar! Hilsen TS som blir inspirert til å opprette en egen konto som er øremerket ferie og reiser. Anonymkode: 4f6f2...5a6 Bare hyggelig. AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det jeg først og fremst fikk ut av denne brukerens innlegg, er at jeg synes det er på tide at lærerne slutter å klage på at de tjener for lite. Jeg vet om mange høyt utdannede mennesker, i yrker med mye ansvar, som tjener mindre enn 750 000 i året. Anonymkode: d0041...215 Jeg klager heller ikke. De som derimot kan klage er adjunktene som tjener vesentlig mindre enn meg, og det er en skam. Så skal det også sies at jeg får tillegg for å være kontaktlærer, og jeg har ikke overtidstillegg. Jeg jobber for lønna mi, jeg jobber mye mer enn da jeg jobbet i finansbransjen med 60 timer overtid hver måned. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Handler reising om å styrke sin sosiale status? Eller er det kanskje så enkelt at mange folk elsker å reise, og har det som sin aller største interesse? Kanskje de synes det er gørr kjedelig å feriere i Norge, som mange ble tvunget til å gjøre under pandemien? Anonymkode: 4f6f2...5a6 Enig. Jeg elsker å reise. Så enkelt. Hadde det vært status hadde jeg nok vært mer opptatt av f.eks dyrt hus, vesker, klær osv. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg fordtår ikke hvordan folk er så rike jeg. Kjøpte varmtvannsbereder og har hatt null økonomi til å gjøre noe i sommer. 😳 Anonymkode: aa084...cfb Vi er ikke spesielt rike. Vi har til salt i maten, men rike er vi ikke. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bare fordi at man kritiserer et innlegg så er man ikke misunnelig. Det handler om hvordan hun legger det frem som er kvalmende, bare «SE hvor flink jeg er». Husk også på at vi er på et diskusjonsforum, så du kan ikke bestemme hva som skal bli skrevet. Folk vil alltid komme med innvendinger. Anonymkode: 528b1...4de Det har aldri vært meningen å vise "hvor flink jeg er", men jeg skjemmes heller ikke. Jeg beklager hvis det ble fremstilt slik. Jeg var entusiastisk, da jeg elsker å reise, og det var vel også det som preget mitt svar. Men, jeg har aldri vært, og vil aldri bli, bedre enn andre. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #91 Del Skrevet 3. august Ca 65000kr, en uke i Spania Anonymkode: 25aec...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #92 Del Skrevet 3. august 6 hours ago, AnonymBruker said: Bare fordi at man kritiserer et innlegg så er man ikke misunnelig. Det handler om hvordan hun legger det frem som er kvalmende, bare «SE hvor flink jeg er». Husk også på at vi er på et diskusjonsforum, så du kan ikke bestemme hva som skal bli skrevet. Folk vil alltid komme med innvendinger. Anonymkode: 528b1...4de Men det er faktaspørsmål som stilles, så da blir det litt meningsløst med "innvendinger". Anonymkode: 9d880...eb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #93 Del Skrevet 3. august Har brukt ca 150.000 på ferie i år, har båt, så 60.000 i drivstoff, spiser mye ute, har med 3 barn, så pengene går. Anonymkode: 1bec9...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #94 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): Vi reiste 3 uker til Kroatia, bpdde i leilighet og laget de fleste måltidene der, samt medbragt mat og drikke på stranden. Vi var 3 voksne og vi hadde spart opp ca 80 000 til formålet. Totalt kom kostnadene på ca 95 000. Dette var noe dyrere enn vanlig. Flybilettene kostet nesten 3 ganger mer enn da vi reiste for 2 år siden. I tillegg kom effekten av valutakursen, siden Kroatia byttet til Euro i fjor. En middagg ute for 3 kom på nesten 2000 kr, pleide det å koste rundt 5-600 kr. Alt i alt veldig fornøyd med selve ferien og kommer til å reise tilbake dit neste gang også. Anonymkode: a264a...5dd Hva koster en brus der? Eksempel. Skal dit første gang om få uker. Et brød i butikken? Markarska/Split. Anonymkode: 82f8a...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #95 Del Skrevet 3. august SPOCA skrev (1 time siden): Jeg klager heller ikke. De som derimot kan klage er adjunktene som tjener vesentlig mindre enn meg, og det er en skam. Så skal det også sies at jeg får tillegg for å være kontaktlærer, og jeg har ikke overtidstillegg. Jeg jobber for lønna mi, jeg jobber mye mer enn da jeg jobbet i finansbransjen med 60 timer overtid hver måned. Alle jobber for lønna si. Lærere er ikke en egen hellig rase, som jobber så voldsomt mye mer enn alle andre. Også de i yrker som tjener langt mindre enn deg, jobber hardt for lønna si. Jeg har sett deg i andre tråder, og synes vanligvis du fremstår som jordnær og fornuftig, og du skriver mye bra, men her synes jeg du fremstår til dels selvgod og arrogant. Jeg tror ikke du egentlig er det, på grunn av hva jeg har sett fra deg tidligere, men du kom ikke heldig ut her. Ekstrem avsporing, og jeg gir meg her. Anonymkode: d0041...215 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 3. august #96 Del Skrevet 3. august (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Alle jobber for lønna si. Lærere er ikke en egen hellig rase, som jobber så voldsomt mye mer enn alle andre. Også de i yrker som tjener langt mindre enn deg, jobber hardt for lønna si. Jeg har sett deg i andre tråder, og synes vanligvis du fremstår som jordnær og fornuftig, og du skriver mye bra, men her synes jeg du fremstår til dels selvgod og arrogant. Jeg tror ikke du egentlig er det, på grunn av hva jeg har sett fra deg tidligere, men du kom ikke heldig ut her. Ekstrem avsporing, og jeg gir meg her. Anonymkode: d0041...215 Jeg har aldri skrevet eller ment at andre yrker ikke jobber hardt for lønna si. Jeg har stor respekt for alle yrker (vel, de fleste, det finnes vel noen unntak, som jeg ikke kommer på i farten). Du velger jo å flisespikke og tolke alt jeg skriver i verste mening. Og hva er vitsen med å skrive på denne måten? For å poengtere at jeg ikke lever opp til dine standarder? Det er synd du mener jeg ikke kommer godt ut her, men jeg står for det jeg skriver. Du kommer ikke bedre ut, så da er vi to. Jeg kommer ikke til å endre mening for å tekkes deg. Det får bli som det blir. Hvis noen misliker meg fordi jeg er ærlig, må jeg leve med det, slik du også må. Det er en konsekvens av å velge å svare i en tråd, og det tåler jeg veldig godt. Beklager ts at det blir unødvendige avsporinger grunnet meg. Jeg håper du har fått noen nyttige svar. Endret 3. august av SPOCA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #97 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det jeg først og fremst fikk ut av denne brukerens innlegg, er at jeg synes det er på tide at lærerne slutter å klage på at de tjener for lite. Jeg vet om mange høyt utdannede mennesker, i yrker med mye ansvar, som tjener mindre enn 750 000 i året. Anonymkode: d0041...215 Veldig mange, og kanskje de fleste lærere er langt unna 750.000 kr Men det var i grunn ikke diskusjonen her. Jeg er selv lærer, har to jobber for å kunne reise på ferie. Vi prioriterer reise høyt, fremfor andre materielle ting. Anonymkode: 9fec2...ac2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #98 Del Skrevet 3. august Hvis du tenker sommerferien, så ender vi på ca 140 000kr. 2 uker på luksusferie litt langt unna og småturer til Sverige og i Norge. Men så har vi brukt ca 40 000kr på 6 dager i Paris i vår, kommer til å bruke 60 000kr på en ferie i slutten av aug (Italia)og ca 100 000kr på juleferie (Spania) Så samlet sett er det myyye i løpet av et år. Men vi tjener godt og prioriterer ferie 🥰 Anonymkode: 9d62a...fb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #99 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvis hverdagen oppleves som kjedelig har man noe å ta tak i. Anonymkode: b8570...a9e Ja, det er jo derfor jeg bruker fritiden på å reise. Anonymkode: df2b2...eae 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #100 Del Skrevet 3. august 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja, det er jo derfor jeg bruker fritiden på å reise. Anonymkode: df2b2...eae Og det er eneste måten du finner å ta tak i det på? Anonymkode: b8570...a9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå