Gå til innhold

Mor setter igjen baby i bil alene ved henting i bhg

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvsagt kan den bli stjålet ! 

Anonymkode: fb04a...7b5

Hvor stor sannsynlighet tror det er for at biltyver stjeler en bil under disse omstendighetene:

- det er mange potensielle vitner til tyveriet. Folk kjører inn og ut på parkeringsplassen hele tiden.

- det er midt i levering og henting av barna

- det ligger like i nærheten av barnehagen. 

- veldig mange foreldre vet hvem som har noe å gjøre i bhg og ikke. 

- er det Barn i bilen vil de aller fleste tyver stoppe forsøket uansett (med mindre de ikke ser barnet noe som er ytterst sjelden). De fleste ønsker absolutt ikke å bli tiltalt for kidnapping.

...

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor mange biler begynner å brenne plutselig? Det har jeg bare sett på amerikansk film.

Anonymkode: d5bd1...3f7

Det skjer jo stadig vekk, bare å google det. Kommer ikke alltid i nyhetene men ofte i lokalnyhetene. Bare i år har jeg hørt om 2 stykker i nærheten her en like ved mine foreldre og en ikke så langt fra meg. Begge sto parkert da de begynte å brenne. Ikke noe jeg går rundt og er redd for i hverdagen for så vanlig er det ikke men heller ikke noe som bare skjer på film.

Anonymkode: d37f7...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg alle svarer ut fra egen erfaring med barnehager. TS sier lite om lokasjon, hvordan parkeringen ser ut, er det mange andre biler som kjører forbi, er den lokalisert i et litt utsatt strøk, eller er det ute på landet? Er det parkering ved siden av store tuntrær, eller er det 0 mulighet for skygge? Jeg ville ikke tenkt meg til at å levne er barn i bilen i opptil 10 minutter her skulle vært skummelt i det hele tatt! jeg bor i en ganske liten norsk by. Flere barnehager her ligger stille og rolig til, litt landelig, med romslig parkeringsplass, lite annen trafikk, lite andre folk enn de som skal til barnehagen som ferdes forbi. I en drabantby i en stor by eller bydelsbarnehage med mye gjennomgangstrafikk, bråk, mye folk eller et eksponert sted for både lys og lyd, så ville jeg nok tenkt meg mer nøye om uten at det nødvendigvis ville vært av høy risiko - kan hende det bare en min fantasi over hva som kan skje i en stor by som spiller meg et puss….

Anonymkode: d8b89...bef

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke gjort det, men det er helt og holdent min personlige mening. Hva andre gjør driter jeg i, så lenge de ikke blir for lenge, og at det er minst et vindu åpent.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Men, hvorfor gjør du noe du mener er feil? Da burde du ha vekket barnet og ikke latt det sitte alene i bilen

Anonymkode: 38460...c59

Ville normalt sett ikke gjort det, men vi kom fra legen, ungen hadde 40 i feber og nettopp sovnet. Hadde jeg ikke sett barnet i barnehagen ved porten så ville jeg ikke gjort det. Jeg åpnet bare porten og gikktilbake til bilen og ropte at jeg har hentet barnet mitt. 

Anonymkode: 952ec...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke greit. Hva om bilen tar fyr? 

Anonymkode: 69a09...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Njaa, vi har en ganske ny og dyr bil. Den har egne moduser der du både kan la musikken spille og aircondition gå selv om bilen er låst, så altså ingen fare for at noen stjeler den. Tenk på deg selv først og fremst tenker jeg. 

Anonymkode: f855d...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/1/2024 at 9:51 PM, Petra200 said:

Hva tenker du kan skje da? Jeg gjør ofte det, hvis lillesøster sover i bilen feks, men har jo alltid babycall :-)

Med babycall er det litt annerledes 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Njaa, vi har en ganske ny og dyr bil. Den har egne moduser der du både kan la musikken spille og aircondition gå selv om bilen er låst, så altså ingen fare for at noen stjeler den. Tenk på deg selv først og fremst tenker jeg. 

Anonymkode: f855d...17e

Og om noen krasjer inn i bilen mens den er parkert?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere hva om hvis om atte folk:

Større sannsynlighet for å kræsje i trafikken. Ta det med ro. 

Anonymkode: 4b72a...33f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Eh det står mor sier det🤦🏻‍♀️

Anonymkode: fb04a...7b5

Nei, det står at noen av de ansatte har gått bort og sett inn i bilen at barnet sitter alene. 

Det mor har sagt, er kanskje "Jeg må skyndte meg litt, for babyen sitter i bilen". Men den konteksten lot ts være å nevne. Hun tok kun med siste delen (trolig fordi det gjør det mer sannsynlig at flokken med hønemødre gir tommel opp for ts sitt syn på saken).

Det at de ansatte faktisk kan se inn i bilen, betyr at bilen står ganske så nærme der mor er. Forutsetter da at de ansatte ikke forlater de andre barna de har ansvar for, for å gå utenfor barnehageområdet og snoke rundt bilene til foreldre mens de henter ungene sine.

Anonymkode: caa89...142

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Absolutt ikke greit. Hva om bilen tar fyr? 

Anonymkode: 69a09...31c

Hjelpes....

Større sannsynlighet for at barnehagen tar fyr. Men du sender ungen din i barnehagen fordi om?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ville normalt sett ikke gjort det, men vi kom fra legen, ungen hadde 40 i feber og nettopp sovnet. Hadde jeg ikke sett barnet i barnehagen ved porten så ville jeg ikke gjort det. Jeg åpnet bare porten og gikktilbake til bilen og ropte at jeg har hentet barnet mitt. 

Anonymkode: 952ec...744

Så du ventet ikke for å høre om det var beskjeder som skulle gies, vått tøy som burde taes med hjem eller annet? Alt handlet om barnet i bilen, ikke om barnet som ble hentet etter mange timer i barnehagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tussi84 skrev (19 timer siden):

Veldig mikroskopisk sjans for at bilen begynner å brenne.

Ingen sjans for at den blir stjålet. Ingen er dumme nok til å stjele en bil på parkering i tilknytning bhg midt på dagen i Norge.

Kan bli påkjørt: jo da, men da i så fall av en annen bil som skal parkerere eller kjøre ut. Farten er liten så ved et sammenstøt vil det ikke oppstå person skader. Det blir kanskje en liten bulk på selve bilen. Ingen kommer i full fart og kræsjer i bilen din på en parkeringsplass.

Må i så fall være rusede personer eller terror eller noe. Men da er jo faren større for gående på parkeringsplassen og baby er tryggere i bilen.

Anonymkode: b2a5a...f88

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke greit. Tenk om ungen fiser mens de er borte, også kommer de inn i den stanken.

Anonymkode: 516dc...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malvinka skrev (56 minutter siden):

Og om noen krasjer inn i bilen mens den er parkert?

Hva hvis himmelen faller ned?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Petra200 skrev (3 minutter siden):

Hva hvis himmelen faller ned?

De fleste ulykker skjer i hjemmet. Kanskje barnet ikke skulle vært i hjemmet i det hele tatt?

Anonymkode: 74eee...739

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De fleste ulykker skjer i hjemmet. Kanskje barnet ikke skulle vært i hjemmet i det hele tatt?

Nei du sier noe der ..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.8.2024 den 20.46):

En mor setter igjen barnet på 10 mnd i bilen alene mens hun går inn i barnehagen og henter sønnen på 5. det er ikke synlig fra vær base mot avdelingen. Vi vet dette fordi mor sier til barnet «lillebror venter i bilen», og noen ansatte har gått bort til gjerdet og sett, og da er det ingen andre å se i bilen. Mor bruker som regel 10 min ved henting/levering. er dette greit eller?

Anonymkode: 0eacc...848

Jeg synes det er helt greit. Barnet er sikret i stolen. Er det sol må hun selvfølgelig passe på at ikke bilen kan bli varm. Men det er sjelden at barn blir kidnappet av fremmede i Norge, eller at folk stjeler biler med barn oppi. 

Anonymkode: 4aef9...54d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

De fleste bilulykker skjer faktisk på parkeringsplasser.  Folk er stresset ig skal rygge samtidig som det springer barn rundt. I vår barnehage har det siste året vært to foreldre som jar krasjet med andre parkerte biler

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...