Gå til innhold

Mor setter igjen baby i bil alene ved henting i bhg


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Det har jeg også gjort noen ganger. Parkeringen er 1 meter unna inngangen så jeg er borte i maks 3 minutter og enda mindre om barna er ute når jeg henter. MEN. Jeg låser aldri bilen og lar døra være på gløtt i tilfelle noe skulle skje. (Brann feks). Har aldri noensinne vært bekymret for om noen stjeler bilen min i barnehagen, bor i Norge 😅 

Har Tesla så dog mode står på også, blir aldri overopphetet. Brann er faktisk det eneste jeg har tenkt på når jeg har løpt inn og hentet. Eksplosjoner i elbiler har jo faktisk skjedd og da skal vitterlig ikke ungen min sitte i en låst bil i alle fall 🥵

Anonymkode: dc495...3a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ikke sant. Tror det bare sitter i hodet til mødrene som svarer her inne. Ellers ser de for seg at dette skjer i full sol, nøkkelen i tenningen og bilen ulåst, rett ved en travel hovedvei... Mens det i mitt hodet er en rolig parkeringsplass rett ved døra til barnehagen, og bilen er av nyere type der man har full kontroll på temperatur og klima, samt kamera. 

Anonymkode: 953b3...f1d

Du glemmer at både barnehage og parkeringsplass ligger sikkert i et kriminelt belastet område, ja siden bilen kan bli stjelt. 

Anonymkode: 51c9f...38a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du glemmer at både barnehage og parkeringsplass ligger sikkert i et kriminelt belastet område, ja siden bilen kan bli stjelt. 

Anonymkode: 51c9f...38a

Eller plutselig eksplodere, tydeligvis. 

Forstår ikke at folk føler det er trygt å ta med barna på disse turene? For sannsynligheten for krasj er jo mye større enn alt annet som er nevnt i tråden. 

Anonymkode: 953b3...f1d

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Så du går aldri på do mens var et ditt ligger og sover ute i vognen? Gjør ikke unna noe husarbeid? Den ekte, perfekte, deilige mor
 

Vi var på stranden vi, minste på 7 mnd hadde sovnet i bilen. 27 grader ute. Fant ikke skygge, så bilen måtte stå i solen. Valgte å la jenta sove videre, mens vi andre koste oss på stranden i 1,5 timer før hun våknet. Babycall på, camp mode på bilen og behagelig temp i bilen hele tiden. 

Anonymkode: 38460...c59

Bor i leilighet så barnet sov ikke ute hjemme hos oss. Bare når vi var ute og da satte jeg meg alltid så jeg så vogna om den ikke kunne stå der vi var. Vet ikke hvorfor du skal skrive så nedlatende til meg bare fordi jeg valgte å ikke gå utenfor synsvidde av min sovende baby? Jeg følte meg ikke komfortabel med det. Så fint for deg da at du koste deg på stranda, hva var poenget ditt? Å gni inn at du mener du er en kulere og mer avslappet mor?

 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Selv om baby sover hjemme i senga, så kan man jo «forlate» huset i en viss forstand. Ut med bosset, hente posten, gjøre hagearbeid. Man kan ikke bli helt invalid selv om baby sover.

Man setter på babycall, mange har jo også slikt kamera som kan logges på i en app. Det er fult mulig å ikke sitte rett ved senga og overvåke det sovende banet, på lik linje kan man la et barn sove i bilen mens man henter i barnehagen. Det er fort gjort, går enda fortere uten en sur og gretten baby som må være med.

Anonymkode: 5cdd6...52c

Jeg bor i leilighet og jeg gikk aldri ut av leiligheten mens barnet sov. Søppel og post osv er et stykke unna. En gang løp jeg ned og tok i mot en pakke i første etasje men ellers forlot jeg aldri leiligheten mens baby sov nei. Hadde bare ett barn så det var ikke en nødvendighet og jeg følte meg ikke invalid fordi om jeg ikke kunne gå ut med søppel mens barnet sov dupp 😄 Betyr ikke at jeg satt og nistirret på ungen så det er ikke vits å finne på ting for å være nedlatende mot folk som ikke vil gå like langt fra baby som du er komfortabel med :) Det kan godt hende man kan la et barn sove i bilen alene utenfor bhg men ikke i en hver situasjon, feks ikke ok hvis det er sol og man ikke kan ha på klimaanlegg i bilen.

Anonymkode: d37f7...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Bor i leilighet så barnet sov ikke ute hjemme hos oss. Bare når vi var ute og da satte jeg meg alltid så jeg så vogna om den ikke kunne stå der vi var. Vet ikke hvorfor du skal skrive så nedlatende til meg bare fordi jeg valgte å ikke gå utenfor synsvidde av min sovende baby? Jeg følte meg ikke komfortabel med det. Så fint for deg da at du koste deg på stranda, hva var poenget ditt? Å gni inn at du mener du er en kulere og mer avslappet mor?

 

Jeg bor i leilighet og jeg gikk aldri ut av leiligheten mens barnet sov. Søppel og post osv er et stykke unna. En gang løp jeg ned og tok i mot en pakke i første etasje men ellers forlot jeg aldri leiligheten mens baby sov nei. Hadde bare ett barn så det var ikke en nødvendighet og jeg følte meg ikke invalid fordi om jeg ikke kunne gå ut med søppel mens barnet sov dupp 😄 Betyr ikke at jeg satt og nistirret på ungen så det er ikke vits å finne på ting for å være nedlatende mot folk som ikke vil gå like langt fra baby som du er komfortabel med :) Det kan godt hende man kan la et barn sove i bilen alene utenfor bhg men ikke i en hver situasjon, feks ikke ok hvis det er sol og man ikke kan ha på klimaanlegg i bilen.

Anonymkode: d37f7...578

Du definerer hva andre mødre bør gjøre. Ut i fra din bosituasjon, og dine muligheter. Det er værste sort av mammapoliti som finnes. 

Anonymkode: 953b3...f1d

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Du definerer hva andre mødre bør gjøre. Ut i fra din bosituasjon, og dine muligheter. Det er værste sort av mammapoliti som finnes. 

Anonymkode: 953b3...f1d

Hvor har jeg definert hva andre mødre bør gjøre? Værste sort mammapoliti synes jeg er de som er nedlatende og kjipe mot folk som er mer forsiktige enn dem selv (noe jeg ser mye mer av enn motsatt vei).

Anonymkode: d37f7...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvor har jeg definert hva andre mødre bør gjøre? Værste sort mammapoliti synes jeg er de som er nedlatende og kjipe mot folk som er mer forsiktige enn dem selv (noe jeg ser mye mer av enn motsatt vei).

Anonymkode: d37f7...578

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere som sier man setter fra seg sovende barn i barnevogn - gjør man det uten å kunne se vogna? Jeg satte aldri fra meg min et sted jeg ikke kunne se henne og hadde på babycall i tillegg...

Anonymkode: d37f7...578

 

... 🙄

 

Anonymkode: 953b3...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

 

 

... 🙄

 

Anonymkode: 953b3...f1d

Jeg spør om folk gjør det uten å kunne se vogna? Jeg trodde ikke det var så vanlig. Som du ser har jeg et spørsmålstegn bak setningen min. Jeg mente forøvrig ikke i egen hage men ute i offentligheten, kunne sikkert presisert det. Mener fremdeles ikke at jeg definerer hva andre bør gjøre men jeg kan jo få lov å mene hva jeg synes er mest fornuftig uten at det betyr at jeg definerer hva andre bør gjøre. På samme måte som at du mener og uttrykker hva du synes er mest fornuftig uten at jeg ser på det som at du forsøker å definere at jeg må gå fra ungen.

Anonymkode: d37f7...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvor har jeg definert hva andre mødre bør gjøre? Værste sort mammapoliti synes jeg er de som er nedlatende og kjipe mot folk som er mer forsiktige enn dem selv (noe jeg ser mye mer av enn motsatt vei).

Anonymkode: d37f7...578

Det er farligere for barnet ditt at du kjører det til barnehagen, enn å være 5 minutter alene i bilen på en barnehage-parkeringsplass.

Siden du er mer forsiktig enn de fleste, så regner med du går overalt? Buss er også farligere enn å sitte parkert i bilen.

Anonymkode: d5bd1...3f7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg spør om folk gjør det uten å kunne se vogna? Jeg trodde ikke det var så vanlig. Som du ser har jeg et spørsmålstegn bak setningen min. Jeg mente forøvrig ikke i egen hage men ute i offentligheten, kunne sikkert presisert det. Mener fremdeles ikke at jeg definerer hva andre bør gjøre men jeg kan jo få lov å mene hva jeg synes er mest fornuftig uten at det betyr at jeg definerer hva andre bør gjøre. På samme måte som at du mener og uttrykker hva du synes er mest fornuftig uten at jeg ser på det som at du forsøker å definere at jeg må gå fra ungen.

Anonymkode: d37f7...578

Håper ikke du bruker samme tone til eget barn som du gjør i denne tråden... 

Anonymkode: 953b3...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er farligere for barnet ditt at du kjører det til barnehagen, enn å være 5 minutter alene i bilen på en barnehage-parkeringsplass.

Siden du er mer forsiktig enn de fleste, så regner med du går overalt? Buss er også farligere enn å sitte parkert i bilen.

Anonymkode: d5bd1...3f7

Altså om du leser mitt opprinnelige innlegg så sa jeg faktisk at det var ok (bare litt på kanten) gitt visse forutsetninger så vet ikke helt hvorfor du skriver dette til meg? Jeg skrev gitt aircondition (på sommer/i sol) og babycall. Jeg synes ikke en baby skal sitte alene og potensielt gråte i 10 min uten at noen merker det og jeg synes man skal ta på alvor at en bil kan overopphetes kjapt i sola. Er du uenig i det, er det å være "mer forsiktig enn de fleste"? TS sitt innlegg sa forresten ikke 5 minutter.

Jeg bare påpekte at jeg syntes noen av folks argumenter mot de som synes det ikke er greit var dårlige eller irrelevant og hvorfor. Det er vel lov på et diskusjonsforum eller?

 

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Håper ikke du bruker samme tone til eget barn som du gjør i denne tråden... 

Anonymkode: 953b3...f1d

De to jeg siterte var nokså spydige mot meg men det er greit? Jeg synes jeg svarte ganske nøytralt men jeg blir litt irritert når folk er spydige og ikke leser det jeg skriver heller.

Anonymkode: d37f7...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (14 timer siden):

Ingen stjeler låste biler utenfor en barnehage. 
Det som virkelig er farlig når vi snakker om biler og barnehager en alle barna som daglig utsettes for fare grunnet feil sikring i bil. Det bryr ikke folk på kvinneguiden seg om. Men når det gjelder en ekstremt teoretisk problemstilling er det fy-fy.

Bryr ikke folk på kvinneguiden seg om det? Har da vært mye snakk om barneseter. Til om med noen som har ment mor burde melde til barnevernet at far på samvær lot barnet sitte i et godkjent, men ikke akkurat "bedt i test" barnesete...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke innafor. Bilen kan begynne å brenne, bilen kan bli stjålet, bilen kan bli påkjørt. 
 

Som et MINIMUM bør man ha med babycall.

Anonymkode: c0cf5...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes det er veldig på kanten men om det er aircondition på, låst bil og babycall så tenker jeg det er ok. Og at mor da går ut om hun hører baby gråter på babycall.

 

Dere som sier det kan brenne hjemme - man forlater jo ikke en på 10 mnd alene hjemme?

Dere som sier man setter fra seg sovende barn i barnevogn - gjør man det uten å kunne se vogna? Jeg satte aldri fra meg min et sted jeg ikke kunne se henne og hadde på babycall i tillegg...

Dere som sier "bare det ikke er 30 grader"/"bare det ikke er en av de få varme dagene vi har" - håper dere setter dere inn i hvor fort en bil kan bli skikkelig varm inni om den står i bare delvis sol selv om det ikke er kjempevarmt ute. Det kan være farlig for et lite barn.

 

Anonymkode: d37f7...578

Selv om babyen ikke er alene hjemme når det brenner, så er det jo ikke sikkert man klarer å få den ut i tide. Man kan sove selv, være på et annet rom, huset kan være overtent...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det har jeg også gjort noen ganger. Parkeringen er 1 meter unna inngangen så jeg er borte i maks 3 minutter og enda mindre om barna er ute når jeg henter. MEN. Jeg låser aldri bilen og lar døra være på gløtt i tilfelle noe skulle skje. (Brann feks). Har aldri noensinne vært bekymret for om noen stjeler bilen min i barnehagen, bor i Norge 😅 

Har Tesla så dog mode står på også, blir aldri overopphetet. Brann er faktisk det eneste jeg har tenkt på når jeg har løpt inn og hentet. Eksplosjoner i elbiler har jo faktisk skjedd og da skal vitterlig ikke ungen min sitte i en låst bil i alle fall 🥵

Anonymkode: dc495...3a4

Om bilen eksploderer hjelper det vel verken ag bilen er ulåst eller at du er til stede..

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det kanskje ikke er optimalt. Men om alternativet er å vekke barnet, og måtte håndtere en skrikende baby samtidig som man skal konsentrere seg om ungen som skal hentes, ta i mot eventuelle beskjeder osv..

Og som mange nevner, det er vel større risiko for at det skal skje noe på kjøreturen enn de da minuttene barnet er alene i bilen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke gjort det selv men synes det er helt greit når hun låser og tar med seg nøkkelen. Med mindre det er i et tvilsomt strøk. 

Anonymkode: b2a5a...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt OK, med mindre det er veldig varmt ute (pga. fare for overoppheting). Risikoen for at det skal skje noe galt er jo ekstremt lav, sammelignet med f.eks. det å kjøre bil... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er større fare for at mor skal miste baby i bakken, eller snuble og falle oppå baby, i hvert fall på glatta om vintere.. Eller hun og baby kan bli påkjørt på parkeringsplassen Det er vel mer sannsynlig  enn at bilen skal eksplodere. Nå har ikke jeg bil selv og kjenner ikke nøyaktig risiko for eksplosjon i elbil, men hvis disse bilene kan eksplodere, hvorfor tør folk ha de? Eksploderer de kun når de står parkert? Gir de forvarsel sånn at folk kan komme seg ut hvis de sittter og venter i bilen, eller kan man ikke sitte i en elbil som er parkert pga eksplosjonsfare? 

Anonymkode: b2a5a...f88

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Snoker dere ansatte på hva foreldre gjør? Og diskuterer det? Noen må jo ha gjort dette til et problem….. Er det en mor som dere ansatte kollektivt har bestemt dere for å mislike og så skal dere finne noe dritt som dere kan ta hun på? Fy fader for en gjeng….

Anonymkode: b69fd...c77

Eh det står mor sier det🤦🏻‍♀️

Anonymkode: fb04a...7b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...