Gå til innhold

Mor setter igjen baby i bil alene ved henting i bhg

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg blir bekymret når profesjonelle aktører, som barnehageansatte bør være, sitter på kg og spør om råd om saker som angår foreldre i deres barnehage 

Er dere så bekymret for dette barnet som sannsynligvis sitter i en låst bil med temperaturregulering på, da får en av dere går ut og stå ved porten og følge med på om det kommer en tyv da

Anonymkode: 38460...c59

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg gjorde det i går da han på 1 sov, jeg så mellomste ved porten og løp og hentet han. Bilen står vel 20-30 meter unna, hadde døren oppe. var borte i 50-60 sekunder. Følte på det. Likte det ikke. Kunne aldri forlatt en i 10 min. Det er leeeenge om man gråter. 

Anonymkode: 952ec...744

Men, hvorfor gjør du noe du mener er feil? Da burde du ha vekket barnet og ikke latt det sitte alene i bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen stjeler en bil med en baby i er det full politiutrykning med én gang, mens et vanlig biltyveri er prioritert langt ned på listen. Dette vet biltyvene, og de få gangene det har skjedd har de ikke sett babyen.

For babyen er det antagelig farligere å bli båret over parkeringsplassen enn å sitte i bilen.

Anonymkode: 91d1d...2b6

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg reagerer mer på dere som jobber i barnehagen enn disse minuttene det tar mor å hente å hente storebror. Så istedenfor å passe de barna dere er ansatt for å passe på, så sniker dere rundt og kontrollerer hva foreldrene gjør mens de henter barna sine?

Det tar vel maks 10 minutter å hente den eldste. Men dette er ti minutter hvor mor ønsker å kunne ha fokus på storebror, og ikke roe ned en 10 mnd baby som kanskje er trett, sulten, varm, har vondt i en tann som er på vei opp eller noe annet. Utover det, basert på innlegget, tipper jeg 10 minutter er en overdrivelse. Maks 5  minutter som for dere ansatte føles som 10 minutter mens dere passer på annet enn det dere skal.

Du skriver ingenting om hvordan mor parkerer bilen. Kan det tenkes at hun setter den der hun setter den fordi der er det skygge, der opplever hun at bilen står tryggest? Dette barnet på 10 måneder sover kanskje og aner ingenting om at det er "forlatt".

Ja, ting kan skje mens barnet sitter der. Men ting kan hele tiden. Det er slik livet er. Vi kan ikke ta alle mulige forholdsregler hele tiden. Noen ganger må vi faktisk velge det praktiske og mest hensiktsmessige. Og i dette tilfellet er det mest praktisk og tidsmessig hensiktsmessig for mor å hente storebror uten en baby under armen. Det vil nok dere i barnehagen forstå når dere selv står der med en stor og en liten.

Anonymkode: caa89...142

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

En mor setter igjen barnet på 10 mnd i bilen alene mens hun går inn i barnehagen og henter sønnen på 5. det er ikke synlig fra vær base mot avdelingen. Vi vet dette fordi mor sier til barnet «lillebror venter i bilen», og noen ansatte har gått bort til gjerdet og sett, og da er det ingen andre å se i bilen. Mor bruker som regel 10 min ved henting/levering. er dette greit eller?

Anonymkode: 0eacc...848

Folk ass skal vel sende anonym bekymringsmelding nå da eller? Pass på deg selv. 

Anonymkode: a26a9...2f3

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Fordi for en tyv er en bil verdt mer enn en barnevogn?

Anonymkode: dd9a1...ad6

Biltyverier er nesten ikke-eksisterende i Norge.

I motsetning til antall saker med mishandling av barn. Tenåringer som finner på sprell. Hunder som angriper barn. Og alt mulig annet barnet er utsatt for når det ligger ubevoktet i barnevogn ute. 

Anonymkode: 953b3...f1d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk får vurdere selv.

Har nettopp vært på tur i sør-europa. Der lot mange barn sove i bil mens de spiste lunsj. Da uterestauranter med parkering rett utenfor. 

Moderne biler med skjerm der man ser temperatur, og også kan styre via app på telefon. Mye bedre for små barn enn å sove i vogn i varmen. 

Som noen allerede har påpekt. Det er mye farligere for babyen å bli bært over en parkeringsplass midt i hentetid, eller bli tatt inn i en barnehage med alt av bakterier og virus som sirkulerer der, enn å få sove rolig videre i bilen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snoker dere ansatte på hva foreldre gjør? Og diskuterer det? Noen må jo ha gjort dette til et problem….. Er det en mor som dere ansatte kollektivt har bestemt dere for å mislike og så skal dere finne noe dritt som dere kan ta hun på? Fy fader for en gjeng….

Anonymkode: b69fd...c77

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det kommer an på hvordan bil hun kjører, kjører hun foreksempel en tesla så kan hun sette bilen i dog mode hvor det står på skjermen at eier er snart tilbake og hvilken temperatur det er i bilen. Og i tillegg blir bilen låst. mulig hun også har med babycal 

Men ikke greit å sette igjen uten noen form for overvåking og hvertfall ikke med åpen bil ognøkkel i. 

Anonymkode: 0171f...0fa

Hvorfor tror folk automatisk at bilen er åpen og med nøkkel i? Hvem er det som setter bilen igjen sånn, med eller uten barn i?

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig på kanten men om det er aircondition på, låst bil og babycall så tenker jeg det er ok. Og at mor da går ut om hun hører baby gråter på babycall.

Dere som sier det kan brenne hjemme - man forlater jo ikke en på 10 mnd alene hjemme?

Dere som sier man setter fra seg sovende barn i barnevogn - gjør man det uten å kunne se vogna? Jeg satte aldri fra meg min et sted jeg ikke kunne se henne og hadde på babycall i tillegg...

Dere som sier "bare det ikke er 30 grader"/"bare det ikke er en av de få varme dagene vi har" - håper dere setter dere inn i hvor fort en bil kan bli skikkelig varm inni om den står i bare delvis sol selv om det ikke er kjempevarmt ute. Det kan være farlig for et lite barn.

Anonymkode: d37f7...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes det er veldig på kanten men om det er aircondition på, låst bil og babycall så tenker jeg det er ok. Og at mor da går ut om hun hører baby gråter på babycall.

Dere som sier det kan brenne hjemme - man forlater jo ikke en på 10 mnd alene hjemme?

Dere som sier man setter fra seg sovende barn i barnevogn - gjør man det uten å kunne se vogna? Jeg satte aldri fra meg min et sted jeg ikke kunne se henne og hadde på babycall i tillegg...

Dere som sier "bare det ikke er 30 grader"/"bare det ikke er en av de få varme dagene vi har" - håper dere setter dere inn i hvor fort en bil kan bli skikkelig varm inni om den står i bare delvis sol selv om det ikke er kjempevarmt ute. Det kan være farlig for et lite barn.

Så du går aldri på do mens var et ditt ligger og sover ute i vognen? Gjør ikke unna noe husarbeid? Den ekte, perfekte, deilige mor

Vi var på stranden vi, minste på 7 mnd hadde sovnet i bilen. 27 grader ute. Fant ikke skygge, så bilen måtte stå i solen. Valgte å la jenta sove videre, mens vi andre koste oss på stranden i 1,5 timer før hun våknet. Babycall på, camp mode på bilen og behagelig temp i bilen hele tiden. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Rett ved her jeg bor er det en barnehage. Vognene står samlet under tak på siden/bak barnehagen, rett ved en tursti. Har slått meg at det egentlig bare er å strekke seg over gjerdet og plukke med et barn, uten at noen ville sett det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri gjort dette selv. Jeg føler på det når jeg har plassert baby i bilen, klar til å reise en plass, men springer inn (2 meter unna bilen) for å hente noe i gangen :tronderbart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Selv om baby sover hjemme i senga, så kan man jo «forlate» huset i en viss forstand. Ut med bosset, hente posten, gjøre hagearbeid. Man kan ikke bli helt invalid selv om baby sover.

Man setter på babycall, mange har jo også slikt kamera som kan logges på i en app. Det er fult mulig å ikke sitte rett ved senga og overvåke det sovende banet, på lik linje kan man la et barn sove i bilen mens man henter i barnehagen. Det er fort gjort, går enda fortere uten en sur og gretten baby som må være med.

Anonymkode: 5cdd6...52c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper snartur inn på butikken med ungene i bilen 😂 crazyyy! 

Anonymkode: 9d932...0cb

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet. Verre å vekke babyen, og kanskje måtte sette seg ned og amme, for så å være nødt til å skifte bæsjebleie/ tøy etterpå. Vips har hentingen i barnehage tatt en time, og begge barna er overtrøtte, slitne og i elendig humør resten av dagen. 

Anonymkode: 3ee20...c7b

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men, hvorfor gjør du noe du mener er feil? Da burde du ha vekket barnet og ikke latt det sitte alene i bilen

Man vekker ikke en unge som endelig sover, herregud... 

Anonymkode: 51c9f...38a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun har med babycall eller hører barnet gråter er det jo helt ok. Men jeg er heller ingen katastrofetenker som tenker at bilen starter å brenne eller blir stjålet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg løper snartur inn på butikken med ungene i bilen 😂 crazyyy! 

Anonymkode: 9d932...0cb

Nå må du pm meg navn og adresse så jeg kan ringe barnevernet 😄

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser ikke problemet. Verre å vekke babyen, og kanskje måtte sette seg ned og amme, for så å være nødt til å skifte bæsjebleie/ tøy etterpå. Vips har hentingen i barnehage tatt en time, og begge barna er overtrøtte, slitne og i elendig humør resten av dagen. 

Man skulle tro folk som uttaler seg ikke har hatt barn før... 

Anonymkode: 51c9f...38a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke sant. Tror det bare sitter i hodet til mødrene som svarer her inne. Ellers ser de for seg at dette skjer i full sol, nøkkelen i tenningen og bilen ulåst, rett ved en travel hovedvei... Mens det i mitt hodet er en rolig parkeringsplass rett ved døra til barnehagen, og bilen er av nyere type der man har full kontroll på temperatur og klima, samt kamera. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...