Gå til innhold

Mor setter igjen baby i bil alene ved henting i bhg

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi for en tyv er en bil verdt mer enn en barnevogn?

Anonymkode: dd9a1...ad6

Hvor ofte leser dere om biltyverier? Er ikke akkurat så ofte. 

Anonymkode: 11fe7...57d

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kanskje hun har en helsemessig årsak som gjør at hun ikke kan bære barnet? Alt er ikke synlig for andre hva sånt gjelder.

Anonymkode: b54c3...542

Sant, enn om noen kunne konstruert en vogn eller noe sånt for å hjelpe på sånn belastning. For å trille babyer i! Hadde blitt rik!

For øvrig er nok risikoen for at bilen blir påkjørt større enn at den stjeles. En baby i en låst bil med god temperatur må være en av de sikreste stedene å la en baby være alene bortsett fra en låst dør hjemme med alarm på. Syns det er mindre risiko enn å la baby ligge ute alene i vogn. Med babycall eller lyd fra bilen som mange nye biler har så er det iallefall helt greit.

Endret av Eric_B
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En mor setter igjen barnet på 10 mnd i bilen alene mens hun går inn i barnehagen og henter sønnen på 5. det er ikke synlig fra vær base mot avdelingen. Vi vet dette fordi mor sier til barnet «lillebror venter i bilen», og noen ansatte har gått bort til gjerdet og sett, og da er det ingen andre å se i bilen. Mor bruker som regel 10 min ved henting/levering. er dette greit eller?

Anonymkode: 0eacc...848

Greit nok dette. 
Men om hun gir ungen en røyk og el flaske øl for å kose seg med mens hun henter sønnen bør du sladre til noen ja.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det mer ok og plassere barnevogna utafor enn og la ungen sove i bilen ? Har jeg egentlig alltid lurt på ? Når vogna står ute uten tilsyn så kan både bikjer og katter komme seg oppi vogna og hva med andre folk og ikke minst nysgjerrig barn som bare vil "se" på ungen. Da er det ungen som sier et kvekk men når ungen sover inni en LÅST bil da er det ramaskrik og en lurer på om en skal ringe bv for og høre hva de mener 😳😳 Norge er et morsomt land blitt gitt !!

Anonymkode: 69e59...a64

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare le av de som synes dette er krise, men å ha med ungene ut i trafikken i utgangspunktet, der folk dør hver eneste uke, det er ok! Skal man katastrofetenke så vær i det minste litt konsekvent 🫠 

De minuttene der er de tryggeste på hele bilturen. Og det med god margin.

Anonymkode: c7fde...4b9

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (56 minutter siden):

Hvorfor er det ikke greit? I Norge setter folk fra seg vogna ute med barnet i. Større sjanse for at det skjer noe da enn når barnet er i en låst bil. Forutsetter selvsagt at det er en situasjon som beskrevet i hi og kanskje at det ikke skjer på en av de tre-fire dagene i året det er sykt varmt.

Så da er det plutselig greit å foreksempel la babyen gråte uten å få trøst. Det er jo aldri greit ellers. 

Hvis man klarer å ha på lufteanlegg i bilen går det jo fint med låst dør. 

Men skal ikke forlate barn i innelåst i bil uten lufteanlegg. 

En barnevogn kan ha litt mer gjemt. Men en bil som feks står på tomgang, er veldig lett å stjele hvis riktig person kommer forbi

Anonymkode: 0171f...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så da er det plutselig greit å foreksempel la babyen gråte uten å få trøst. Det er jo aldri greit ellers. 

En barnevogn kan ha litt mer gjemt. Men en bil som feks står på tomgang, er veldig lett å stjele hvis riktig person kommer forbi

Man behøver da ikke å ha bilen på tomgang.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor ofte leser dere om biltyverier? Er ikke akkurat så ofte. 

Anonymkode: 11fe7...57d

Oftere enn man leser om barnevogner med babyer i som blir stjålet. Siden de to ble sammenlignet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petra200 skrev (3 timer siden):

Hva tenker du kan skje da? Jeg gjør ofte det, hvis lillesøster sover i bilen feks, men har jo alltid babycall 🙂

bilen kan begynne å brenne.... det gjorde min mens jeg var i butikken

Anonymkode: 2309f...581

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det i går da han på 1 sov, jeg så mellomste ved porten og løp og hentet han. Bilen står vel 20-30 meter unna, hadde døren oppe. var borte i 50-60 sekunder. Følte på det. Likte det ikke. Kunne aldri forlatt en i 10 min. Det er leeeenge om man gråter. 

Anonymkode: 952ec...744

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

En mor setter igjen barnet på 10 mnd i bilen alene mens hun går inn i barnehagen og henter sønnen på 5. det er ikke synlig fra vær base mot avdelingen. Vi vet dette fordi mor sier til barnet «lillebror venter i bilen», og noen ansatte har gått bort til gjerdet og sett, og da er det ingen andre å se i bilen. Mor bruker som regel 10 min ved henting/levering. er dette greit eller?

Anonymkode: 0eacc...848

Hvorfor skulle det ikke være greit?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet barnevernet er imot dette. Og har kommentert dette til foreldre. 
Jeg personlig hadde aldri gjort det, men det er meg. Hysterisk som jeg er. 

Anonymkode: ec173...3bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ganske sikker på at det stjeles flere barnevogner enn biler i året.

Det er svært lite sannsynlig at en bil stjeles fra parkeringsplassen til barnehagen de 10 minuttene den står der.

Barnevogn tyveri er mye lettere å komme unna med. Tyvegodset er lettere å få solgt videre og de er lette å stjele. Å stjele en bil krever mer, og det krever et større nettverk for å bli kvitt. Det er ikke normalt å stjele biler uten for en barnehage. En bekjent pleide å livnære seg med å stjele biler og gikk senere over til å kun selge videre stjålede biler så jeg kjenner til hva som kreves for at dette er velykket og lønnsomt.

Det verste som skjer er at noen knuser et vindu for å stjele en bag eller noe fra setet. Skjer skjeldent midt på dagen ved en barnehage det også. Går nok helt fint så lenge aircon er på når det er varmt og bilen er låst. Ingen har 100% tilsyn til barna sine 24/7. Alle foreldre sover, går på do og dusjer. Hva med aleneforeldre? Skal de betale for barnepass når de må dusje. Fryktelig til hysteri det er her inne.

Ville selv ikke forlatt baby på en parkering langt unna barnehagen eller viss jeg skulle brukt mer enn 10 minutter. Ville heller ikke latt baby sove alene ute i vognen. Eller parkert baby utenfor mindre butikker. (Har sett dette bli gjort i Oslo sentrum)

Anonymkode: 20932...90f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

bilen kan begynne å brenne.... det gjorde min mens jeg var i butikken

Anonymkode: 2309f...581

Hva tror du oddsen er for det da? Det kan begynne å brenne hjemme også

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Får ringe barnevernet og spørre hva som er greit eller ikke? Som barnehage så lurer dere, så kan dere jo ta en prat. Fra plassene man ikke ser og 10 min inne er ikke noe jeg synes er greit, men om det er deres sak eller noe dere bør være bekymret for er noe annet. 

Anonymkode: 0ef91...02c

Ja best å ringe, staten vet best 😄

Anonymkode: 4c152...4fc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg vet ikke om du vet det, men biler blir ikke oksygen tomme i 10 min av at lufteanlegget ikke står på. Hvis bilen har blitt nedkjølt av åpne vinduer og ac de få gangene vi har tropevarme i Norge, så klarer den helt fint å være levelig i for en baby i noen minutter.  Den må ikke stå på tomgang. 

Anonymkode: 51c9f...38a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet så lenge det ikke er 30 varmegrader ute? Skjønner ikke problemet? Skulle hun liksom hatt en 10 med. på armen, og hentet en unge som hun må kle på? 

Anonymkode: cc9ad...d80

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En baby kan fint sove ute i vogna, alene, over lengre periode. Men å sitte i en låst bil i 10 minutter, det er galskap 😱 

Anonymkode: 5cdd6...52c

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvor mange biler er blitt stjålet fra barnehage parkeringer i Norge, på dagtid? 

Statistikk på dette? 

Anonymkode: d5bd1...3f7

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...