AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #21 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (På 1.8.2024 den 19.13): Planen er ikke null skjermtid for alltid. Det er jo filmer og serier jeg ønsker se med barnet, spill å spille, og de bruker det jo mye på skolen, feks. Men målet er i alle fall 3 år uten skjerm, og ikke egen Ipad eller telefon eller noe etter dette heller, før de eventuelt trenger til skole. Hun er 2 nå og det går helt supert så langt. Anonymkode: 56025...aa7 Dette. Det er ingen som påstår at barna skal være uten skjerm for evig, eller i alle settinger. Grunntanken er vel at barna skal få en barndom - dvs en lek-basert, ikke telefonbasert (som blir normen når de får en smartphone). Foreldre har jo alltid hatt tanker om grunnlaget de legger i de tidlige barneår, f eks med hva man spiser eller hvordan man bruker fritiden. Vi gir jo ikke ubegrenset sjokoladekake til en 2-åring fordi «dette eksponeres de for uansett senere». Akkurat de samme tankene bør gjelde skjermtid - faktisk i større grad mener jeg. Anonymkode: 6939b...341 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #22 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (På 1.8.2024 den 19.08): Har funnet meg en vennekrets/skole som har samme holdninger. Dvs, ikke 100% skjermfritt, men mye tid i skog og natur. Mye frilek. Mye husarbeid, familietid/spille spill o.lign. Skjermtid er ikke hovedfokus. Anonymkode: 240bb...e4d Kan jeg spørre hvor dette er? Vi bor i Oslo og ser at mange av de ressurssterke nabolagene dessverre er ganske skjermbaserte. Mange foreldre med krevende karrierer som er lite til stede der jeg slev vokste opp (Oslo vest). Har inntrykk av at det er litt bedre blant «markafolket» rundt Nordberg og Korsvoll, men dessverre hviler mye uansett på skolen. Anonymkode: 6939b...341
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå