Gå til innhold

Råsterk på et år av Jørgine

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Flere erfaringet? 

Vurderer å kjøpe denne boken, tror det er noe jeg kunne gjennomført :) 

Anonymkode: 16dba...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere andre? 

Jeg er ikke sånn veldig begeistret må jeg innrømme, men liker konseptet. For mannen min som er heeelt utrent (og tung!) er en del av øvelsene for tunge. Jeg greier øvelsene fint men sliter med de som går på kondisjon i stua - det er mye hopp og sprett og jeg får veldig vondt i beina. Gruer meg til dagens økt som består av jumping jacks, hoppende utfall og diverse. 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
issoras skrev (18 minutter siden):

Hvordan går det med dere andre? 

Jeg er ikke sånn veldig begeistret må jeg innrømme, men liker konseptet. For mannen min som er heeelt utrent (og tung!) er en del av øvelsene for tunge. Jeg greier øvelsene fint men sliter med de som går på kondisjon i stua - det er mye hopp og sprett og jeg får veldig vondt i beina. Gruer meg til dagens økt som består av jumping jacks, hoppende utfall og diverse. 😳

Jeg syns dessverre ikke at Jørgine er så god på å tilrettelegge for de som ikke har et grunnlag fra før, eller for de som har funksjonsnedsettelse. 

Anonymkode: c75a7...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det slo meg hvor sykt smart hun har vært med de qr kodene, alle de visningene de genererer på Youtube, må jo gi henne gode inntekter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg syns dessverre ikke at Jørgine er så god på å tilrettelegge for de som ikke har et grunnlag fra før, eller for de som har funksjonsnedsettelse. 

Anonymkode: c75a7...720

Nei jeg aner tendensen jeg også. I dag erstattet jeg økten med en tilfeldig HIIT økt jeg søkte opp på Youtube (ender ofte med å bruke Nobadaddiction sine videoer), intervallene er jo nesten de samme, men øvelsene er betraktelig snillere mot leddene mine. På sikt kan jeg nok erstatte noen av Jørgine sine øvelser med de fra HIIT-økta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

For meg som er trent fra før er det i hvert fall ikke noe stress. Jeg koser meg!

Anonymkode: 27962...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ferdig med uke 4 nå, og er veldig fornøyd så langt. Hadde ikke noe særlig grunnlag fra før. Hadde knevondt før starten av programmet som nå så og si er borte. 

Anonymkode: 771e5...498

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 8/19/2024 at 8:53 PM, AnonymBruker said:

Flere erfaringet? 

Vurderer å kjøpe denne boken, tror det er noe jeg kunne gjennomført :) 

Jeg har ikke lest boken. Men min erfaring er at det ikke har så mye å si hvilket treningsprogram man bruker så lenge man følger treningsprogrammet. Det er mange som blir paralysert av alle valgmulighetene og bruker enormt mye tid på å finne ut hvilket treningsprogram som er best. Om det er pengene det står på så er det bare å google og så finner du enormt mange gratis treningsprogrammer for hjemmetrening uten noe utstyr. 

Nesten det eneste som teller i tillegg til at man følger treningsprogrammet er at det er et treningsprogram med en form for progresjon. Det er kun ved progresjon man blir sterkere. 

Anonymkode: 54fb9...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 8/7/2024 at 11:14 AM, AnonymBruker said:

Det virker som et kjempekult konsept og hvis man følger dette programmet vil man bli sterkere og i bedre form, det er det ingen tvil om! Heia dere!

Det eneste jeg reagerer på er at det frontes på omslaget som at du får Jørgines fysikk, og da spesielt overarmer, av treningen. Det trenger du mer enn korte økter med 0,5 liters vannflasker og kroppsvekt for å få, samt stålkontroll på inntak av makroer. Jeg begynner å nærme meg dette, og det har tatt år med tung styrketrening og disiplin. 

Anonymkode: 58b1d...456

Det er godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har ikke lest boken. Men min erfaring er at det ikke har så mye å si hvilket treningsprogram man bruker så lenge man følger treningsprogrammet. Det er mange som blir paralysert av alle valgmulighetene og bruker enormt mye tid på å finne ut hvilket treningsprogram som er best. Om det er pengene det står på så er det bare å google og så finner du enormt mange gratis treningsprogrammer for hjemmetrening uten noe utstyr. 

Nesten det eneste som teller i tillegg til at man følger treningsprogrammet er at det er et treningsprogram med en form for progresjon. Det er kun ved progresjon man blir sterkere. 

Det er jo det som er fordelen med boka kontra googling av vilkårlige programmer - boka legger opp til progresjon. Søker man opp programmer må man bruke mye mer tid på å enten finne nye programmer etterhvert eller finne et som legger opp til progresjon. 

Det er også mer forpliktende med en bok som ligger der og minner deg på dagens oppgave enn et program gjemt i en fane på telefonen. 😅

Boka legger opp til korte, daglige økter, det er også noe som skiller programmet fra andre programmer på nettet. 

Ellers enig i budskapet ditt - det viktigste er å finne noe man faktisk er i stand til å følge. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke noe på det programmet hennes. Tror mer på klassisk styrketrening med tunge nok vekter, gradvis progresjon og hviledager. For mye kreative øvelser og hopp og sprett gir ikke de resultatene man er ute etter fordi det blir for lite kontinutet og progresjon. Men klart, det er jo sunt å være aktiv

Anonymkode: 62461...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror ikke noe på det programmet hennes. Tror mer på klassisk styrketrening med tunge nok vekter, gradvis progresjon og hviledager. For mye kreative øvelser og hopp og sprett gir ikke de resultatene man er ute etter fordi det blir for lite kontinutet og progresjon. Men klart, det er jo sunt å være aktiv

Spørs jo hva målet er da. Klassisk styrketrening passer ikke for alle, av ulike årsaker, og da er jo dette et veldig bra alternativ som lærer en å bli mer aktiv i hverdagen. For meg som allerede trener styrke er det et greit supplement for å øke aktiviteten hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 hours ago, issoras said:

Det er jo det som er fordelen med boka kontra googling av vilkårlige programmer - boka legger opp til progresjon. Søker man opp programmer må man bruke mye mer tid på å enten finne nye programmer etterhvert eller finne et som legger opp til progresjon. 

Det er også mer forpliktende med en bok som ligger der og minner deg på dagens oppgave enn et program gjemt i en fane på telefonen. 😅

Boka legger opp til korte, daglige økter, det er også noe som skiller programmet fra andre programmer på nettet. 

Ellers enig i budskapet ditt - det viktigste er å finne noe man faktisk er i stand til å følge. 

Er enig med deg i at den boka kan være tidsbesparende og en måte å forplikte seg til treningen. Skrev innlegget mitt fordi ikke alle har 400 kroner de vil eller kan bruke for å spare tid på å google. 

3 hours ago, issoras said:

Spørs jo hva målet er da. Klassisk styrketrening passer ikke for alle, av ulike årsaker, og da er jo dette et veldig bra alternativ som lærer en å bli mer aktiv i hverdagen. For meg som allerede trener styrke er det et greit supplement for å øke aktiviteten hjemme. 

Enig i at det kommer an på hva man er ute etter. Om man ikke er ute etter å bygge større muskler så er klassisk styrketrening mindre viktig. En annen fordel med klassisk styrketrening er at det er mye lettere å styre progresjonen. Man legger bare på mer vekter med de samme øvelsene. Om man ikke bruker vekter så må man ofte endre på øvelsene for å øke progresjonen. 

Men ikke alle ønsker eller har mulighet til å gå på treningsstudio. Så skjønner de som ikke går på treningsstudio. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.8.2024 den 17.18):

Jeg vurderer å kjøpe boken. Er det noe for meg som er over 50 år og veldig overvektig, tror du? 

Anonymkode: 9e75b...570

Joda, er mange øvelser du kan gjøre. 

Viktigste er også at du gjør noe. Hun er rå på kroppsvektsøvelser og det er ypperlig for deg :)  Da belaster du ikke mer enn du klarer og er skånet for slitasje og skader. 

Anonymkode: bf8fe...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Funket for meg, jeg trente utelukkende kroppsvekt i tre år og var markert som faen! 

Sterk også, 15 strikte pullups dra dead hang som dame, 45 år. Det blir det styrke og muskler av. 

Knebøy, utfall osv med kettlebell i henda, gull! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Funket for meg, jeg trente utelukkende kroppsvekt i tre år og var markert som faen! 

Sterk også, 15 strikte pullups dra dead hang som dame, 45 år. Det blir det styrke og muskler av. 

Knebøy, utfall osv med kettlebell i henda, gull! 

Det er veldig imponerende.  12 pull-ups er hva som gir 9 av 9 poeng i de fysiske testene for både kvinner og menn. Og det er for 18 åringer. Er neppe mange 45 åringer som klarer 15 pull ups. 

Anonymkode: 4b900...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Joda, er mange øvelser du kan gjøre. 

Viktigste er også at du gjør noe. Hun er rå på kroppsvektsøvelser og det er ypperlig for deg :)  Da belaster du ikke mer enn du klarer og er skånet for slitasje og skader. 

Nja, ikke nødvendigvis helt enig. Kroppsvektøvelser kan bli veldig tungt hvis man er veldig overvektig. Man er ikke skånet for slitasje heller, som jeg har skrevet tidligere i tråden er det mye hopp og sprett i boka og jeg får vondt i knærne av det, mens mannen min ikke greier det i hele tatt uten å skade seg. 

Mange kroppsvektøvelser er jo lettere jo mindre du veier. 

Er man overvektig og utrent må man nok i større grad lete etter alternative øvelser, som boka dessverre sier lite om... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 hours ago, issoras said:

Nja, ikke nødvendigvis helt enig. Kroppsvektøvelser kan bli veldig tungt hvis man er veldig overvektig. Man er ikke skånet for slitasje heller, som jeg har skrevet tidligere i tråden er det mye hopp og sprett i boka og jeg får vondt i knærne av det, mens mannen min ikke greier det i hele tatt uten å skade seg. 

Mange kroppsvektøvelser er jo lettere jo mindre du veier. 

Er man overvektig og utrent må man nok i større grad lete etter alternative øvelser, som boka dessverre sier lite om... 

Enig.

Anonymkode: 4b900...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...