Gå til innhold

Perfekt fasade venninne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

sommerkroppen skrev (På 1.8.2024 den 14.51):

Jeg er ikke en dem. Men jeg tenker at de som hele tiden poster slike ting på alle sosiale medier som finnes, har et stort behov for å vise at de er på tur, at de trener, at de er fine, at de er flinke osv osv. De ønsker å framstå som vellykkede, og trenger vel en form for bekreftelse på at de også er det. Tror du ikke?  

Jeg må bare svare på dette ; jeg poster mye av turer og slik jeg er på på SoMe men det gjør jeg fordi jeg ikke har noen venner å fortelle det til. Så å dele på soMe blir min " venninneprat" . Trist men sant! Så det er litt dumt å skjære alle under en kam og tro man vet alt om livet deres. 

Åpenhjertig innlegg fra meg for at folk skal se at livet er mer enn svart og hvitt! 

Anonymkode: 93ee2...3f0

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 18.50):

Jeg må bare svare på dette ; jeg poster mye av turer og slik jeg er på på SoMe men det gjør jeg fordi jeg ikke har noen venner å fortelle det til. Så å dele på soMe blir min " venninneprat" . Trist men sant! Så det er litt dumt å skjære alle under en kam og tro man vet alt om livet deres. 

Åpenhjertig innlegg fra meg for at folk skal se at livet er mer enn svart og hvitt! 

Hvordan tenker du at jeg skjærer alle over en kam? Du vil jo også ha en slags bekreftelse når du legger ut bilder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerkroppen skrev (53 minutter siden):

Hvordan tenker du at jeg skjærer alle over en kam? Du vil jo også ha en slags bekreftelse når du legger ut bilder? 

Ikke verre enn at andre har venner de snakker med og får bekreftelse der, jeg og mange andre erstatter venner med SoMe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerkroppen skrev (54 minutter siden):

Og du skjærer alle under en kam når du tror du vet grunnen til alle postinger på SoMe. Mye som ligger bak, alt fra tidsfordriv til ensomhet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.8.2024 den 14.41):

Jeg har ei tidligere venninne som jeg var mye sammen med før, men vi bor på ulike steder så lite kontakt. Mest på snap osv. Da vi var mye sammen før følte jeg meg forlegen sammen med henne. Hun var alltid den peneste, mest og best i alt. 
Veldig påtatt stemme, over hyggelig og alt skulle se så bra ut utad. 
Nå synes jeg det har blitt enda verre nå som hun bruker sosiale medier til å fronte sitt perfekte liv. 
Bare siden mai har hun vært i syden 2 ganger, nå i Paris på OL. 
Samt x antall toppturer, vinkvelder, festivaler m.m  Så snart hun ser et butikkvindu så er det selfies med full figur og legger ut. 
botox i ansiktet og helt forandret. 
Hun har en rik mann og hun går kledd som en Hollywood stjerne med kun beste kvalitet. 
De har alt. Hus, hytter, båter, osv. 
Vi er begge i 40 åra, og jeg hadde ikke klart det tempoet hennes. 
Hun må jo nesten se gjennom tlf og videoer og bilder etter disse feriene for å se hvor hun har vært, er jo ikke tilstede i det hele tatt. 
Jeg er en mer jordnær person, og hun har alltid vært slik. Men nå enda mer. 
Hadde jeg prøvd å holde en slik fasade hadde det sprukket for lengst eller blitt utbrent. 
Hun er perfekt på alle områder til en hver tid. 
barna er også perfekte. 
Noen som er slik her inne? Hvordan er det å leve slik? 
blir dere ikke utslitt? Eller får dere energi av det? 

Anonymkode: 42554...20a

Jeg forstår ikke hvorfor andres oppførsel på SoMe, så sant den ikke er hatefull, sprer feilinformasjon eller lignende kan oppta så mye tid hos andre. 

De vennene mine som legger ut så mye at det tar over feeden, slutter jeg å følge dem uten å ofre det særlig ettertanke.

Jeg ville blitt utbrent om hvordan alle rundt meg lever, skulle opptatt mitt sinn..

Anonymkode: 82c1b...83c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ikke verre enn at andre har venner de snakker med og får bekreftelse der, jeg og mange andre erstatter venner med SoMe

Beklager hvis jeg virker uvitende. Det var ikke meningen å være ufin ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste jeg tenker er at du bør slutte å følge henne.
Du vil henne ikke så mye godt, hun bryr seg ikke om deg?
La henne gå og slutt å irritere deg over det hun gjør. 
Lev DITT liv, det får du bare en gang. Gjør det slik DU vil ha det.
Vil du ha masse penger til bra klær, så begynn å spare og prioriter dyre bra klær. Vil du til syden to ganger i mai, så spar penger, sett av ferie og reis til syden to ganger i mai. Hvis det ikke er det du vil, så ikke gjør det. Gjør det DU vil som gjør DEG glad og drit i hvordan andre lever sitt liv. Vi er forskjellige, og bra er det :) 

Anonymkode: 91dcf...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Og du skjærer alle under en kam når du tror du vet grunnen til alle postinger på SoMe. Mye som ligger bak, alt fra tidsfordriv til ensomhet. 

Sant. Se ikke skogen for bare trær.

Jeg har en perifer venninne som sliter mye med ensomhet. Hun legger ut turbilder på Face, og det er altså folk som beskylder henne for å "skryte". Ensomheten blir jo ikke akkurat bedre av sånne kommentarer... Hadde hun lagt ut bilder av at hun ligger alene på sofaen 360 dager i året, så hadde det jo blitt feil det også.

Jeg fikk kommentar en gang på at jeg IKKE legger ut bilder når jeg er ute og reiser, for noen var tydeligvis nysgjerrig på hva jeg driver med (jeg reiser mye i jobben). Jeg ble litt sånn.. "Hæ?" Bare fordi jeg reiser, så er det jo ikke dermed sagt at jeg har behov for å legge det ut på Face. En annen person har kanskje spart opp i flere år for å ha råd til å dra på Sydentur med familien, og da ønsker de gjerne å vise det frem.

Folk er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei tidligere venninne som jeg var mye sammen med før, men vi bor på ulike steder så lite kontakt. Mest på snap osv. Da vi var mye sammen før følte jeg meg forlegen sammen med henne. Hun var alltid den peneste, mest og best i alt. 
Nå synes jeg det har blitt enda verre nå som hun bruker sosiale medier til å fronte sitt perfekte liv. 
Samt x antall toppturer, vinkvelder, festivaler m.m  Så snart hun ser et butikkvindu så er det selfies med full figur og legger ut. 
Hun har en rik mann og hun går kledd som en Hollywood stjerne med kun beste kvalitet. 
Hun må jo nesten se gjennom tlf og videoer og bilder etter disse feriene for å se hvor hun har vært, er jo ikke tilstede i det hele tatt. 
Hadde jeg prøvd å holde en slik fasade hadde det sprukket for lengst eller blitt utbrent. 
barna er også perfekte. 

Er du sikker på at det er bare er fasade? Mitt inntrykk er at folk er egentlig lite interesserte i å støtte og hjelpe når man har det tungt. Heller kritisere. Og da forsvinner litt av poenget med å dele slikt. Så da forteller man om de gode tingene eller ingenting når noen spør.... 

Anonymkode: 55f43...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

barna er også perfekte. 

Ingen er perfekte. Hun prøver nok veldig hardt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...