Gå til innhold

Merkelig person som vandrer rundt i nabolaget

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
mommyaka skrev (11 minutter siden):

Vi har en eldre mann på 70 som går rundt her ofte...for han kjedet seg og klare ikke å sitte i ro, og han liker å følge med på ting. 

Det er jo ikke en fremmed som vandrer rundt i nabolaget da. 

Anonymkode: 6c7e7...077

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Går han tur forbi bare, eller oppfører han seg rart og vandrer rundt ved husene/ i hagene?

Anonymkode: f7f79...0a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo ikke en fremmed som vandrer rundt i nabolaget da. 

Og så? 

Anonymkode: cc38f...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Sett deg inn i situasjonen til de som savner barna sine, eller andre? Vi vet at det er flere barn og andre som er sporløst borte, så istedenfor å ta ting personlig som om alle kan se rart på deg, så tenk heller på de som ingen la merke til, og enda verre om de som faktisk så noe, ikke tør å si fra fordi de er redde for å bli dømt for å følge med. 

Anonymkode: 57aa5...2fa

Joda, jeg ser det fra den siden også; ungene skal tas godt vare på og vernes fra alt vondt, men alle fremmede er ikke forbrytere. Ofte er det folk man kjenner som begår ting, så hva gjør en da? Barnevakt? Lekevakt? Alltid en voksen med på løkka m.m. og det går på rundgang mellom foreldrene? Mistenksomhet uten den minste grunn er triste greier for alle det inkluderer. Jeg gir meg her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Kanskje på tide å gi seg med :trolling: nå ts. Det begynner å bli ensformig.

Anonymkode: 77a18...2be

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Den lista begynner å bli lang nå, kan det virkelig være kun en person?

Anonymkode: 85a80...7f3

Hvis det er fritt frem nå, så har jeg mange tråder på lager om alle mulige «rare» mennesker jeg har observert i nabolaget og når jeg går tur med hunden. Bor ved et populært turområde, så jeg har masse å ta av. 

Jeg kan sikkert vri noe naboene driver med til å bli noe merkelig/mystisk. 😂

Anonymkode: 288d4...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hoppetaujenta skrev (2 minutter siden):

Joda, jeg ser det fra den siden også; ungene skal tas godt vare på og vernes fra alt vondt, men alle fremmede er ikke forbrytere. Ofte er det folk man kjenner som begår ting, så hva gjør en da? Barnevakt? Lekevakt? Alltid en voksen med på løkka m.m. og det går på rundgang mellom foreldrene? Mistenksomhet uten den minste grunn er triste greier for alle det inkluderer. Jeg gir meg her. 

Ingen sier at alle fremmede er forbrytere! Og selv om de man kjenner er de som oftest begår forbrytelser, så betyr det ikke at vi skal overse det som er fremmed. Tvert i mot så er det utrolig viktig å få med seg både avvik, både når det gjelder personer og oppførsel. Vi må slutte å føle skam for å være observante på omgivelsene, for det kan redde både liv og helse. Hvem syns du man skal ta mest hensyn til? De som går rundt og vekker mistanke av en grunn, den greie slekningen eller et barn?  Det er det viktige spørsmålet her, og jeg tror vi er enige om svaret alle sammen, så da må vi heller svelge stolthet og tenke på de som er i en eventuell faresone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og så? 

Det har jo ingenting med hovedinnlegget å gjøre. 

Hun lurte ikke på om det er noen som har noen menn som bor nabolaget som går tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det er fritt frem nå, så har jeg mange tråder på lager om alle mulige «rare» mennesker jeg har observert i nabolaget og når jeg går tur med hunden. Bor ved et populært turområde, så jeg har masse å ta av. 

Du legger også merke til dem? Fint! Fortsett med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De siste ukene har jeg blitt oppmerksom på en person som rett som det er vandrer rundt i nabolaget her. Han ser ganske stusslig og udelikat ut, så jeg skjønner ikke hva han gjør her. Har ikke fått med meg at noen nye har flyttet inn heller. Dette er litt ekkelt siden jeg har barn som leker ute stadig vekk. Er dette noe dere hadde forhørt dere med naboer eller lignende om? 

Anonymkode: fd3a6...be0

Spør hvordan det går og om han er nyinnflyttet. Normal høflighet uavhengig av folks utseende  

Anonymkode: 76452...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du legger også merke til dem? Fint! Fortsett med det. 

Nei, egentlig ikke. Jeg er åndsfrisk og er ikke paranoid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er veldig bar at du følger med, og er observant. Dere er kjempeviktige i ethvert nabolag! Hvis noe skulle skje så er det dere som kan ha de nyttige opplysningene, så IKKE hør på usaklig kritikk her! 

Nå ville jeg kun hørt med en jeg stolte mer på, sånn at de ikke reagerer som flere her og tror at det er kun for sladderens del, så er det en eller annen du stoler på, så kom inn på det. 

Bare husk : De mest velkledde og velduftende kan være de verste 🙂

Nei, slike gamle skravlekjerringer sprer bare kvalme og faenskap 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De siste ukene har jeg blitt oppmerksom på en person som rett som det er vandrer rundt i nabolaget her. Han ser ganske stusslig og udelikat ut, så jeg skjønner ikke hva han gjør her. Har ikke fått med meg at noen nye har flyttet inn heller. Dette er litt ekkelt siden jeg har barn som leker ute stadig vekk. Er dette noe dere hadde forhørt dere med naboer eller lignende om? 

Ta bilde av han, legg det ut i den lokale Facebookgruppa og spør så får du sikkert svar.

Anonymkode: 29a22...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun kan være den tryggeste å ha der! Og selv om hun lufter tanker her, så trenger hun ikke å være den eneste som følger meg, og hun spør om hun kan si noe om dette til noen før hun gjør det. Dere må slutte å hakke løs på folk helt uten grunn. Den dagen noen du er glad i blir utsatt for noe, så kan du være helt avhengig av at noen vet noe og har fulgt med! 

Tusen tusen takk! Folk slenger dritt og spydigheter i vildens sky her, blir jo kvalm. Vet jo aldri hva denne personen kan finne på, blir helt matt av folk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper ikke den udelikate mannen kjører Sølvfarget Pickup for da er det meg ☹️😭 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, skal ikke mer til enn at de har gardiner, så har du en suksesstråd :) 

Anonymkode: fab94...a37

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan være den tryggeste å ha der! Og selv om hun lufter tanker her, så trenger hun ikke å være den eneste som følger meg, og hun spør om hun kan si noe om dette til noen før hun gjør det. Dere må slutte å hakke løs på folk helt uten grunn. Den dagen noen du er glad i blir utsatt for noe, så kan du være helt avhengig av at noen vet noe og har fulgt med! 

Jeg er også ganske observant og følger med på det meste som foregår rundt meg, men det skal LITT mer til enn bare synet av en stusselig og udelikat person i nabolaget før jeg blir redd for ungenes ve og vel, altså.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Tusen tusen takk! Folk slenger dritt og spydigheter i vildens sky her, blir jo kvalm. Vet jo aldri hva denne personen kan finne på, blir helt matt av folk 

Du starter jo tråden med å gjøre nettopp dette selv, ved å kalle et fremmed menneske stusselig og udelikat, uten at du vet noe som helst mere om vedkommende. Er det noe som er stusselig og udelikat så er det jo denne tråden.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...