Rødstrupa Skrevet 31. juli #1 Del Skrevet 31. juli (endret) Hverdag er best.Rart med det. Faste rutiner, trygt og forutsigbart. Jobb, trening mm. er godt å komme igang med etter ferie. Eller hva synes du? Endret 31. juli av Rødstrupa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 31. juli #2 Del Skrevet 31. juli Jeg har nettopp begynt på ferie og er slett ikke lei av ferien etter bare noen dager nei 😅 Hverdagen er heldigvis noen uker unna. Jeg tror vi trenger begge deler, eller jeg vet at jeg trenger begge deler. Å nyte ferien, se frem mot fri, nyte spontanitet av å ikke ha noe "må" og "skal" hengende over meg, ikke være regid eller tvangspreget på rutiner men nyte friheten og å sette pris på den hadde nok ikke vært det samme viss jeg hadde hatt fri hele året. Men jeg liker helger, jeg nyter ferier hvor kropp og sjel får hente seg inn og slappe godt av, spesielt over den tiden en har nå om sommeren. Gjøre lystbetonte aktiviteter, la humla suse og bryte opp jobb hverdagen, gjøre noe annet med livet for noen uker. Kanskje oppleve det en har planlagt og sett frem til i lang tid. Vi trenger alle det for helsen vår og det å ha noe å se frem til når hverdagen er litt grå og rutinepreget. Og selv om jeg er veldig glad i jobben min så lever jeg ikke for å jobbe, jeg jobber for å leve. Jeg jobber for å ha muligheten til å betale regninger, for ferien, til feriepengene, til å kunne ta meg den fjellturen, til å kunne gå på resturant med mannen, oppleve fritiden, se venner og kjente, sitte i parken med en god bok, reise, se litt utenfor min egen hverdagslige boble som vi alle blir så konform og litt kjedelige av. Men jeg tror på balanse som sagt. Vi trenger rutiner, ha noe hverdagslig og "traust", noe fast i vår egen konforme boble, vi mennesker er tross alt vanedyr av rang. Om 3 uker er jeg kanskje klar for jobb igjen, men av erfaring vil nok den første uka være relativt tøff. Ikke fordi jeg misliker jobben eller hverdagen min, men det er en annen rytme, en annen gang i det enn det en har blitt vandt til i "unntakstilstanden". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august #3 Del Skrevet 1. august Nei for meg er hverdagen og stresset ikke best. Får mer rutiner og gode vaner hjemme, kvile og søvn,frisk luft, aktivitet som holder meg frisk og glad. Anonymkode: 5670f...372 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august #4 Del Skrevet 1. august jeg har organisert hverdagen slik at jeg trives med den. Det er deilig å reise på ferie også, men alltid herlig å komme hjem igjen Anonymkode: 6b7af...402 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august #5 Del Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): jeg har organisert hverdagen slik at jeg trives med den. Det er deilig å reise på ferie også, men alltid herlig å komme hjem igjen Anonymkode: 6b7af...402 Samme her. Reiser på en svært avslappende ferie (for oss) og etter tre uker på tur er det godt å komme hjem til behagelige hverdager. Og enda bedre er at alle ungene har fylt 18 og mer Så da er det bare oss to voksne som aldri diskuterer eller krangler, men stortrives når vi gjør det vi begge elsker. Anonymkode: 75104...fbb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 1. august #6 Del Skrevet 1. august Helt enig TS. Jeg er absolutt et hverdags-menneske, og jeg trives med små avbrekk, men ikke uker av gangen. Lanhelger/ovale helger er mye bedre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august #7 Del Skrevet 1. august Ferier er best. Liker rolige dager med hvilepuls og friheten hver dag gir. Anonymkode: 2db23...a08 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #8 Del Skrevet 4. august Ferie best. Borte best, hjemme bra. Har godt av rutinene, og at ferie ikke er «normalen». Men hater A4. Heldigvis har jeg ikke et 100% A4 liv, det hadde jeg aldri orket. Storfamilie med 3 unger, en 100% jobb og alt det som hører med. Blir svett av tanken, og hadde higet etter ferie hele tiden om jeg hadde hatt det livet der. Er så glad jeg har valgt kun 1 barn, bor alene med h*n og nyter tiden vi har sammen, samt jeg elsker alenetiden også. Bevisst valg. Aldri stresset etter jaget om flere barn og sånn vanlig A4 familieliv. I slutten av 30 årene nå. Elsker å dra på turer om sommeren (og ellers), med og uten tenåringen min. Frihet. Nå sporet jeg voldsomt av fra tema, men mulig noen kjenner seg igjen Anonymkode: ec63b...829 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #9 Del Skrevet 4. august On 8/1/2024 at 12:02 AM, Rødstrupa said: Hverdag er best.Rart med det. Faste rutiner, trygt og forutsigbart. Jobb, trening mm. er godt å komme igang med etter ferie. Eller hva synes du? På ingen måte. Jeg har aldri forstått disse raringene som kommer første dag på jobb og sier det er godt å være tlibake fra ferie 😅 Men er gjerne mange småbarnsforeldre blant dem, som ikke kan få ungene tilbake i barnehagen raskt nok. Også noen supersosiale som "går på veggen" når de ikke har jobben og kaffepausene å kose seg med. Samme folkene som slet på hjemmekontor under pandemien. Anonymkode: 64451...5cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #10 Del Skrevet 4. august On 8/1/2024 at 12:02 AM, Rødstrupa said: Hverdag er best.Rart med det. Faste rutiner, trygt og forutsigbart. Jobb, trening mm. er godt å komme igang med etter ferie. Eller hva synes du? Overhodet ikke. Anonymkode: f1a0c...aa6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #11 Del Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): På ingen måte. Jeg har aldri forstått disse raringene som kommer første dag på jobb og sier det er godt å være tlibake fra ferie 😅 Men er gjerne mange småbarnsforeldre blant dem, som ikke kan få ungene tilbake i barnehagen raskt nok. Også noen supersosiale som "går på veggen" når de ikke har jobben og kaffepausene å kose seg med. Samme folkene som slet på hjemmekontor under pandemien. Anonymkode: 64451...5cb Jeg blir provosert av slike jeg. Før har jeg jatta med dem,det har jeg slutta med. Anonymkode: 5670f...372 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #12 Del Skrevet 4. august Hverdag. Og små avbrekk. ❤ Anonymkode: d629e...3db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #13 Del Skrevet 4. august Jeg liker kontrastene i livet. Nyter både jobb, ferie, helg og helligdager. Det er godt å gå på ferie, det er godt å komme tilbake på jobb (vel, i alle fall fra 9-tiden i morgen, kommer ikke til å nyte å måtte opp tidlig og komme meg ut døra). Anonymkode: 31fbd...3f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #14 Del Skrevet 4. august Jeg er helt motsatt, klarer ikke rutiner og A4 😅Bare synd (for meg) at det er flest hverdager. Anonymkode: f2ee3...9b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #15 Del Skrevet 4. august 28 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg blir provosert av slike jeg. Før har jeg jatta med dem,det har jeg slutta med. Anonymkode: 5670f...372 Provosert blir jeg ikke, er jo hyggelig at de trives på jobb. Men man lurer jo litt på hvordan de har det hjemme eller på ferie. 😅 Anonymkode: 64451...5cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #16 Del Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er helt motsatt, klarer ikke rutiner og A4 😅Bare synd (for meg) at det er flest hverdager. Anonymkode: f2ee3...9b8 Liker rutiner men har mer kontroll på rutiner hjemme. Anonymkode: 5670f...372 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 4. august #17 Del Skrevet 4. august (endret) Jeg er glad i hverdager og korte ferier, typisk langhelger. Selv da jeg var uten jobb satte jeg pris på å ha rutiner, trene ute og inne, gjennomføre daglidagse gjøremål. Så det å sitte her på KG over tid er et lite brudd på den balansen, så nå skal jeg ta pause resten av året. Endret 4. august av Hoia 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #18 Del Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Provosert blir jeg ikke, er jo hyggelig at de trives på jobb. Men man lurer jo litt på hvordan de har det hjemme eller på ferie. 😅 Anonymkode: 64451...5cb På ferie; Vi har reist to uker i sør-europa. Mange opplevelser, godt vær. Nytt mye god mat og vin. Mange gode samtaler og latter. Litt stress, da det alltid er noe som ikke går som det skal. Så hjemme en uke. Late morgener, en del som må ordnes i huset, god mat, og enda litt vin. Litt for mye OL 😅 På jobb; Rutiner, og det å bruke hodet. Oppgaver man vokser på. Kollegaer, og folk som utfordrer deg mentalt, gode, faglige diskusjoner. Noen rolige hjemmekontordager, reisedager, og enkelte oppgaver man selvfølgelig kvier seg litt for. Altså liker jeg kontrastene. Begge deler ville blitt for monotont, og ville også mistet gleden i det man gjør, om det bare skulle vært slikt. For å si det litt enkelt. Gleden med fredag hadde forsvunnet fullstendig om jeg ikke hadde hatt mandag-torsdag. Anonymkode: 31fbd...3f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #19 Del Skrevet 4. august Siste feriedag her i dag. For i år. Deprimerende greier. Jeg hater a4-hverdagen med kontor 8-16, men som 50+ er det bare å innse at sånn blir det resten av det yrkesaktive livet. Tjener godt med så mange års ansennitet, så å prøve på noe nytt og annet er uaktuelt. Men nei, her er det ikke noe hurra-rop over at hverdagen er tilbake 🤪 Anonymkode: 3d808...498 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 4. august Forfatter #20 Del Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): På ingen måte. Jeg har aldri forstått disse raringene som kommer første dag på jobb og sier det er godt å være tlibake fra ferie 😅 Men er gjerne mange småbarnsforeldre blant dem, som ikke kan få ungene tilbake i barnehagen raskt nok. Også noen supersosiale som "går på veggen" når de ikke har jobben og kaffepausene å kose seg med. Samme folkene som slet på hjemmekontor under pandemien. Anonymkode: 64451...5cb Jøss, det var litt av en påstand/konklusjon😝 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå