Gå til innhold

Kjæresten liker ikke at jeg går ned i vekt


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

For noe tull. Damer skiller seg ikke av disse grunnene, de skiller seg fordi mannen er udugelig og har vært det i mange år. Når de så endelig er fri fra fjolset kan de igjen fokusere på seg selv. 

Anonymkode: e0a7e...1c2

Haha, "fri fra fjolset", elsker det og det setter virkelig fingeren på hvordan det føles! 🤣

Anonymkode: f5ab5...723

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror han sa det for å prøve å tulle litt. Men jeg hørte liksom at det var litt seriøsitet i det også. Altså, ikke for å skryte, men selv om jeg alltid har vært overvektig per se, så har jeg allikevel hatt «draget» på menn. Og jeg har timeglass figur og kiloene plassert på de «rette» plassene. Hvis det gir mening. Jeg har aldri skammet meg og har syntes selv jeg er fin, så det gjør sikkert litt blant gutter da - vet ikke jeg? Så jeg tror vi begge har følt at vi har gjort et kupp når vi ble sammen. Han er sånn middels normalvektig ish, litt pappa-mage bare. Verdens fineste! 
 

Handler kanskje om selvtillit ja.. Jeg klarer ikke finne en situasjon der det faller seg naturlig å ta opp temaet, så avventer til vekt blir et samtaleemne. Jeg er jo ikke direkte bekymret ennå, det er ganske mange kilo som skal av 😂 

Han virker i dag gira på å begynne å trene igjen, så skal prøve om vi kunne trena sammen litt og gjort det til vår «greie». Flørting på studio er jo så gøy, så kanskje vi kan piffe opp litt 👌🏼 

takk for mange gode perspektiver fra dere. Noen føltes mer riktig ut enn andre. Men han er absolutt ikke søppel 😊 

Anonymkode: 44bb3...e3c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever det samme som deg ts. Har gått ned 10 kg og da ble min samboer plutselig så stresset over at jeg gikk ned i vekt og at da var det "bare han som var tykk". Og sier ting som at da har jeg det sikkert ikke bra i forholdet lengre siden jeg mister de kg som jeg la på meg når vi ble sammen for mange år siden. Han maser også på at jeg må spise.

Det er vanskelig, fordi jeg gjør dette fordi jeg har lyst til å føle meg bedre med meg selv og få en sunn vekt. Jeg vil ikke være overvektig lengre.

Anonymkode: 36604...a62

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tror han sa det for å prøve å tulle litt. Men jeg hørte liksom at det var litt seriøsitet i det også. Altså, ikke for å skryte, men selv om jeg alltid har vært overvektig per se, så har jeg allikevel hatt «draget» på menn. Og jeg har timeglass figur og kiloene plassert på de «rette» plassene. Hvis det gir mening. Jeg har aldri skammet meg og har syntes selv jeg er fin, så det gjør sikkert litt blant gutter da - vet ikke jeg? Så jeg tror vi begge har følt at vi har gjort et kupp når vi ble sammen. Han er sånn middels normalvektig ish, litt pappa-mage bare. Verdens fineste! 
 

Handler kanskje om selvtillit ja.. Jeg klarer ikke finne en situasjon der det faller seg naturlig å ta opp temaet, så avventer til vekt blir et samtaleemne. Jeg er jo ikke direkte bekymret ennå, det er ganske mange kilo som skal av 😂 

Han virker i dag gira på å begynne å trene igjen, så skal prøve om vi kunne trena sammen litt og gjort det til vår «greie». Flørting på studio er jo så gøy, så kanskje vi kan piffe opp litt 👌🏼 

takk for mange gode perspektiver fra dere. Noen føltes mer riktig ut enn andre. Men han er absolutt ikke søppel 😊 

Anonymkode: 44bb3...e3c

Finn gleden sammen med å trene og ta vare på seg selv og hverandre, det høres ut som en god plan ts. Dere skal jo ha flere gode år sammen så ta vare på kroppen nå er en stor helsegevinst i de neste årene. Bra jobba ❤️ 

Anonymkode: e73c9...1b0

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CarinaG
AnonymBruker skrev (På 31.7.2024 den 23.21):

Har gått ned en del i vekt, og nå ymter kjæresten inn på at han er redd jeg kommer til å forlate han når jeg blir tynn. 
jeg sier til han at det er jo ikke for å bli fin at jeg slanker meg, men for å bli sunn og bedre form, for meg selv OG ungene. 
vi har to barn sammen. Jeg var såklart tynnere da vi ble sammen, men fortsatt overvektig. Nå er jeg på vei mot vekta fra da vi ble sammen. 
 

hva kan jeg si for at han skal skjønne at jeg ikke skal forlate han når jeg blir «tynn»? Og klarer han ikke unne meg dette liksom.. kjenner jeg blir litt nervøs for at han ikke skal stole på meg lenger hvis jeg reiser ut osv. Er det noen jeg isåfall prøver å bli fin for så er det jo han 🤔

noen med råd? 

Anonymkode: 44bb3...e3c

Ja, han må jobbe med seg selv. Din mann virker som han er veldig usikker på seg selv, så uansett hva du sier vil ikke usikkerheten hans forsvinne. 

Istedet for å SI at det er for dere du gjør det, så VIS han at det, uansett din kroppsstørrelse, er han du vil ha. Forsøk å legg bort din egen usikkerhet rundt hans, og vis han hvordan du føler deg underveis i vektnedgangen (for vi føler oss jo finere, det er ingen hemmelighet) 😉 Han vil nok sakte men sikkert innse at følelsene din ikke forandre seg med ditt utseende, så lenge du holder han nærme og deler, og ikke faller i samme usikkerhet som han har. 😊 Det går nok fint skal du se, når han merker at forandringen ikke er negativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/31/2024 at 11:21 PM, AnonymBruker said:

Har gått ned en del i vekt, og nå ymter kjæresten inn på at han er redd jeg kommer til å forlate han når jeg blir tynn. 
jeg sier til han at det er jo ikke for å bli fin at jeg slanker meg, men for å bli sunn og bedre form, for meg selv OG ungene. 
vi har to barn sammen. Jeg var såklart tynnere da vi ble sammen, men fortsatt overvektig. Nå er jeg på vei mot vekta fra da vi ble sammen. 
 

hva kan jeg si for at han skal skjønne at jeg ikke skal forlate han når jeg blir «tynn»? Og klarer han ikke unne meg dette liksom.. kjenner jeg blir litt nervøs for at han ikke skal stole på meg lenger hvis jeg reiser ut osv. Er det noen jeg isåfall prøver å bli fin for så er det jo han 🤔

noen med råd? 

Anonymkode: 44bb3...e3c

Min oppfordring er å tenke på dette som en kjærlighetserklæring! Han elsker deg og er redd for å miste deg. Han tenker nok også at det slankere du blir, det mer vil du også tiltrekke deg oppmerksomhet fra andre menn. Jeg mistenker at dette handler vel så mye om hans eget selvbilde og hvordan han måler seg selv opp mot de kommende rivalene som han fantaserer om at vil komme. Han er nok redd for at han vil komme til kort.

Jeg tenker at noe du kan gjøre er å gi ham bekreftelser på kjærligheten mellom dere. Små, varme setninger i ny og né om når dere møttes, hvorfor du falt for ham, kvaliteter hos ham som du verdsetter. Å booste egoet litt slår sjeldent feil. Kanskje, om du fokuserer på å løfte frem kjærligheten og ham som Mannen med stor M, så kan det være at det trygger ham. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nattehimmel skrev (1 time siden):

Min oppfordring er å tenke på dette som en kjærlighetserklæring! Han elsker deg og er redd for å miste deg. Han tenker nok også at det slankere du blir, det mer vil du også tiltrekke deg oppmerksomhet fra andre menn. Jeg mistenker at dette handler vel så mye om hans eget selvbilde og hvordan han måler seg selv opp mot de kommende rivalene som han fantaserer om at vil komme. Han er nok redd for at han vil komme til kort.

Jeg tenker at noe du kan gjøre er å gi ham bekreftelser på kjærligheten mellom dere. Små, varme setninger i ny og né om når dere møttes, hvorfor du falt for ham, kvaliteter hos ham som du verdsetter. Å booste egoet litt slår sjeldent feil. Kanskje, om du fokuserer på å løfte frem kjærligheten og ham som Mannen med stor M, så kan det være at det trygger ham. 

Så han ERKJENNER altså at hun ikke er attraktiv slik hun er nå? 

Anonymkode: 8a3fd...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her 😩
Gått ned mye de siste årene, fra en BMI som viste overvektig til normalvekt. Spiser sunnere og trener mer, men uten å være hysterisk. Føler meg for første gang på mange år fornøyd med kroppen min, føler meg sunn og merker på pusten at kondisjonen er bedre.

Mannen liker det ikke! Han mener jeg påfører ham en spiseforstyrrelse ved at jeg er forsikrig med hva jeg spiser. Og at jeg får ham til å føle seg utilpass i egen kropp og som dårligere enn meg fordi han ikke trener like mye. Det har faktisk blitt en konflikt mellom oss, men jeg er ikke interessert i å gå tilbake til gamle (u)vaner bare for å please ham. 

Anonymkode: 7a369...f01

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.8.2024 den 12.36):

Så han ERKJENNER altså at hun ikke er attraktiv slik hun er nå? 

Anonymkode: 8a3fd...6dd

Det er ingen hemmelighet at noen (jeg) blir finere og deiligere med mindre overvekt hehe. Og jeg blir ikke fornærmet av at han også kanskje synes det. Han sier hele tiden at jeg er fin nå. Men ja. 
 

ts 

Anonymkode: 44bb3...e3c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Samme her 😩
Gått ned mye de siste årene, fra en BMI som viste overvektig til normalvekt. Spiser sunnere og trener mer, men uten å være hysterisk. Føler meg for første gang på mange år fornøyd med kroppen min, føler meg sunn og merker på pusten at kondisjonen er bedre.

Mannen liker det ikke! Han mener jeg påfører ham en spiseforstyrrelse ved at jeg er forsikrig med hva jeg spiser. Og at jeg får ham til å føle seg utilpass i egen kropp og som dårligere enn meg fordi han ikke trener like mye. Det har faktisk blitt en konflikt mellom oss, men jeg er ikke interessert i å gå tilbake til gamle (u)vaner bare for å please ham. 

Anonymkode: 7a369...f01

Det hørtes litt mer ekstremt ut enn her i huset 😳🥵 

her har det faktisk blitt god stemning, mannen har slengt seg på. Spiser mindre, sunnere.. 

det er jo ikke ditt ansvar å opprettholde vanene hans 🥴 

Anonymkode: 44bb3...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...