Gå til innhold

Støtter du fremdeles monarkiet etter hendelsene nå i sommer?


Honey Dew

Har du fremdeles tillit til kongehuset/kongefamilien?  

618 stemmer

  1. 1. Støtter du fremdeles monarkiet?

    • Ja
      183
    • Nei
      332
    • Det har ikke endret seg
      103


Anbefalte innlegg

Nå er heldigvis ikke Haakon eller Ingrid Alexandra av slik dårlig karakter ennå. Da hadde det vært annerledes, og jeg hadde vært betenkt. Men IA burde ta dette som en lærepenge, for om ryktene er sanne så har hun også gjort noen mindre heldige utskeielser. Hun må trå ytterst varsomt nå i fremtiden. 

  • Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tirben skrev (1 time siden):

Du ville også hatt krav på advokat dersom du ble tiltalt i en straffesak. Alle i Norge kan fritt velge advokat når man er tiltalt. 

Men de får de dyreste og beste. Det vet du vel?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (2 timer siden):

Hva er det kong Harald, dronning Sonja, Kronprins Håkon Magnus, Kronprinsesse Mette Marit og Prinsesse Ingrid Alexandra har gjort for noe da? 

Er det slektningene deres, som ikke jobber for kongehuset, dere er sinte på?

Jeg har noen klin galne og nære slektninger selv. Håper ikke jobben min dømmer meg på grunn av dem.

Kongefamilien er en "familiebedrift" der alle er ansatt, alle teller, både positivt og negativt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanonym bruker skrev (21 minutter siden):

Kongefamilien er en "familiebedrift" der alle er ansatt, alle teller, både positivt og negativt. 

Marta Louise er ikke ansatt nei. Hun er dog fortsatt datteren til kongen og dronningen. Det kan de gjøre lite med. Hun jobber ikke for kongefamilien. Hun får ikke lønn fra staten.

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (52 minutter siden):

Marta Louise er ikke ansatt nei. Hun er dog fortsatt datteren til kongen og dronningen. Det kan de gjøre lite med. Hun jobber ikke for kongefamilien. Hun får ikke lønn fra staten.

Takk for at du gidder å drive med folkeopplysning. Det er overraskende mange som ikke vet forskjellen på Kongehuset og Kongefamilien og hva det innebærer.

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nå lenger nei. Markus, Martha og Ingrid A gjør det umulig for meg å støtte at skattepengene våre går til dem. Har sansen for Harald, Sonja, Håkon og Sverre Magnus, men det er ikke nok. Det verste er kanskje at Ingrid A er som hun er. Tross alt hun som skal styre en gang. 

Endret av Majer
Skriveleif
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jadzia skrev (På 31.7.2024 den 17.50):

Ja det gjør jeg. Kongen er fin han. At dattera hans har klikka er ikke hans skyld. 

Ja, men som jeg ha skrvet i en annen tråd .....  Etter hans død, så avvikler vi monarkiet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanonym bruker skrev (På 31.7.2024 den 16.37):

Jeg støtter det ikke, men jeg støttet det ikke før heller. Har vært for republikk helt siden jeg var gammel nok til å ha en informert mening om dette.

Samme her. Det er jo helt fantastisk at vi har et kongehus med en prinsesse som tror at hun kan kommunisere med engler, og at mannen hun skal gifte seg med tror han er en øgle og sjaman. Vi blir ledd av i andre europeiske land. På tide med republikk. 👍

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kongen er kulere enn både både Putin, Biden og Trump.

  • Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VXL100 skrev (3 timer siden):

Nå er heldigvis ikke Haakon eller Ingrid Alexandra av slik dårlig karakter ennå. Da hadde det vært annerledes, og jeg hadde vært betenkt. Men IA burde ta dette som en lærepenge, for om ryktene er sanne så har hun også gjort noen mindre heldige utskeielser. Hun må trå ytterst varsomt nå i fremtiden. 

Hva er det hun har gjort?

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter monarkiet ja. Hva f.eks Martha gjør påvirker i liten grad min holdning til kongehuset. Jeg hadde dessuten sett meget mørkt på å bytte ut statsoverhodet med en av våre "folkekjære" politikere.

Endret av ltfutt
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (12 minutter siden):

Støtter monarkiet ja. Hva f.eks Martha gjør påvirker i liten grad min holdning til kongehuset. Jeg hadde dessuten sett meget mørkt på å bytte ut statsoverhodet med en av våre "folkekjære" politikere.

Et problem med noen politikere er at de er mer glad  i makt og status enn folk flest.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (15 minutter siden):

Et problem med noen politikere er at de er mer glad  i makt og status enn folk flest.

Ja. De har heller ingen "samlende" effekt. Heller det motsatte.

Endret av ltfutt
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sannhetsøkende skrev (4 timer siden):

Men de får de dyreste og beste. Det vet du vel?

Det er standardsatser for alle.  Staten betaler. Feks koster ikke Elden mer enn andre.  Men Elden kan velge hvilke saker han ønsker, og tar ofte de mest profilerte sakene. Men han får uansett ikke mer penger.

Endret av tirben
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granitta skrev (4 timer siden):

Alle familier har  sorte får. Hva med din familie TS? 

Det er akkurat sånn. Blir du godt nok kjent med folk så kommer det fram noe. Jeg er litt glad jeg kommer fra en helt vanlig familie og slipper og stå til ansvar, uttale meg til pressen, bli diskutert i et forum når onkelen min har drukket for mye og tatt dop, og rasert/ sloss og havnet på glattcelle igjen. Ikke så mye som et avisnotat, fordi det skjer med flere hver eneste helg og har ingen nyhetsverdi. Det er det som er litt av problemet her. Vi må forvente mer av kongehuset fordi de liksom står over oss, samtidig som de faktisk ikke har blått blod og er helt vanlige mennesker. Marius er jo strengt tatt en helt vanlig kriminell borger . Skal han ødelegge folks inntrykk av kongen feks? Vel, på en måte gjør han jo det. Når folk snakker om og kaste Harald ut av slottet blir jeg litt trist. Hvis vi alle skal kastes ut for hva fjerne inngifta slektninger har gjort, tror jeg de fleste av oss hadde bodd på gata.  

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (3 timer siden):

Men de får de dyreste og beste. Det vet du vel?

 

Majer skrev (1 time siden):

Ikke nå lenger nei. Markus, Martha og Ingrid A gjør det umulig for meg å støtte at skattepengene våre går til dem. Har sansen for Harald, Sonja, Håkon og Sverre Magnus, men det er ikke nok. Det verste er kanskje at Ingrid A er som hun er. Tross alt hun som skal styre en gang. 

Hva har Ingrid gjort? Ellers enig med deg, men har gått glipp av noe med Ingrid tror jeg . 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

MissHannigan skrev (2 timer siden):

Marta Louise er ikke ansatt nei. Hun er dog fortsatt datteren til kongen og dronningen. Det kan de gjøre lite med. Hun jobber ikke for kongefamilien. Hun får ikke lønn fra staten.

ML er ikke ansatt, men hun har fremdeles prinsessetittel og bruker det flittig. Så helt ute er hun vel ikke? Når noen sier prinsesse tenker den som hører det automatisk på kongen og dronningen. Hun burde si fra seg tittelen om hun ikke vil være en del av kongehuset, og gjør hun det ikke selv bør tittelen tas fra henne. Hun bryter jo alt av avtaler og ingen gjør noe med det?

Vil ogaå si at lille søte Marius utnytter sin kongelige tilhørighet - omgangskrets, penger, kjendisstatus, prestisje. Han hadde ikke fått til en dritt på egenhånd, iaf ikke jetset-luksuslivet han lever nå med gratis bolig hos vår kommende konge.

Jeg synes også synd på Harald og Haakon, men det er de selv som må stoppe galskapen. Folk gir ikke fra seg goder som masse penger uten videre. Bare se på pedofile Andrew i England - de blir jo ikke kvitt ham selv om de prøver i full offentlighet.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdjdkdudjbs skrev (På 8.8.2024 den 11.39):

ML er ikke ansatt, men hun har fremdeles prinsessetittel og bruker det flittig. Så helt ute er hun vel ikke? Når noen sier prinsesse tenker den som hører det automatisk på kongen og dronningen. Hun burde si fra seg tittelen om hun ikke vil være en del av kongehuset, og gjør hun det ikke selv bør tittelen tas fra henne. Hun bryter jo alt av avtaler og ingen gjør noe med det?

Vil ogaå si at lille søte Marius utnytter sin kongelige tilhørighet - omgangskrets, penger, kjendisstatus, prestisje. Han hadde ikke fått til en dritt på egenhånd, iaf ikke jetset-luksuslivet han lever nå med gratis bolig hos vår kommende konge.

Jeg synes også synd på Harald og Haakon, men det er de selv som må stoppe galskapen. Folk gir ikke fra seg goder som masse penger uten videre. Bare se på pedofile Andrew i England - de blir jo ikke kvitt ham selv om de prøver i full offentlighet.

Prinsesse Astrid er også prinsesse, fordi hun er datter av den tidligere kongen og dronningen. Hun er en del av kongefamilien, men jobber ikke for staten/Norge. Hun er en privatperson, slik som Martha og døtrene hennes. Martha får ingen lønn fra staten. Prinsesse er hun født som uansett. Hun kan ikke bytte ut foreldrene sine.

 

Endret av MissHannigan
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (3 timer siden):

Marta Louise er ikke ansatt nei. Hun er dog fortsatt datteren til kongen og dronningen. Det kan de gjøre lite med. Hun jobber ikke for kongefamilien. Hun får ikke lønn fra staten.

Det vet jeg. Med "familiebedrift" snakker jeg ikke om hvem som får apanasje og ikke, men om at alle som er en del av kongefamilien er en del av "pakka", og at de ikke kan distansere seg fra hverandre på samme måte som du kan distansere deg fra en gal tante eller en kriminell bror. De er sammen om det, og hvis noen av dem gjør noe galt, påvirker det folks tillit til hele gjengen.

Hulderen skrev (3 timer siden):

Takk for at du gidder å drive med folkeopplysning. Det er overraskende mange som ikke vet forskjellen på Kongehuset og Kongefamilien og hva det innebærer.

Jeg vet utmerka godt forskjell på kongefamilien og kongehuset. De er fortsatt en "familiebedrift" hele gjengen, som må fungere for at folket skal ha tillit til dem. Det er ikke sånn at fordi Märtha ikke får apanasje, så kan hun gjøre hva hun vil uten at folk bryr seg.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er spesielt at så mange mener at kongefamilien tydeligvis skal ha alle fordeler av å være kongelige, men så fort det blir noe negativt med å være kongelig, f.eks. at et av familiemedlemmene klikker, nei, da skal de tydeligvis behandles som "privatpersoner"!

Enten er man kongelig, og tar de fordelene og ulempene det følger med seg, eller så er man ikke kongelig, og tar de fordelen og ulempene det medfører. Man kan ikke plukke fordeler fra begge.

  • Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...