Gå til innhold

Støtter du fremdeles monarkiet etter hendelsene nå i sommer?


Honey Dew

Har du fremdeles tillit til kongehuset/kongefamilien?  

618 stemmer

  1. 1. Støtter du fremdeles monarkiet?

    • Ja
      183
    • Nei
      332
    • Det har ikke endret seg
      103


Anbefalte innlegg

I Grosny skrev (3 minutter siden):

Selv om jeg ikke er imponert av verken prins Marius eller prins Durek så synes jeg kongehuset er bedre enn presidenter, fordi presidenter er de fremste maktmenneskene og tilsynelatende ok folk som kommer inn i rollen ser ganske dårlige ut etter en tid. Se bare på Putin og Trump. Når det er sagt; jeg ønsker ikke at Marius eller Durek blir konge i Norge.

Kong Harald er ikke maktsyk.

Marius er ikke en prins, Han er ikke kongelig, han er ikke en del av kongefamilien eller av monarkiet.

Durek er heller ingen prins.

 

Dette er de som er medlem av kongehuset

Kongehuset
Kong Harald V, gift med dronning Sonja
Kronprins Haakon, gift med Mette-Marit Tjessem Høiby, titulert kronprinsesse Mette-Marit etter ekteskapet
Prinsesse Ingrid Alexandra (født 2004)
Øvrige kongelige
Prinsesse Astrid fru Ferner (født 1932), gift med Johan Martin Ferner (1927–2015), han var ikke kongelig
Prinsesse Märtha Louise, gift med Ari Behn (fra 2002 til 2017) og Durek Verrett (fra 2024), ektefellene var eller er ikke kongelige
Prins Sverre Magnus (født 2005)

 

Endret av Yellow Eye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Grosny skrev (3 minutter siden):

Selv om jeg ikke er imponert av verken prins Marius eller prins Durek så synes jeg kongehuset er bedre enn presidenter, fordi presidenter er de fremste maktmenneskene og tilsynelatende ok folk som kommer inn i rollen ser ganske dårlige ut etter en tid. Se bare på Putin og Trump. Når det er sagt; jeg ønsker ikke at Marius eller Durek blir konge i Norge.

Kong Harald er ikke maktsyk.

Tøvete å sammenligne europeiske republikker med Trump eller Putin. I europa har vi parlamentariske republikker hvor presidenten ikke har makt og fungerer som en representant innad og utad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (4 minutter siden):

Marius*

Ingrid Alexandra datet en eller annen mye eldre gutt fra beste vest

Hvorfor er det så problematisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yellow Eye skrev (2 timer siden):

Marius er ikke en prins, Han er ikke kongelig, han er ikke en del av kongefamilien eller av monarkiet.

Durek er heller ingen prins.

 

Dette er de som er medlem av kongehuset

Kongehuset
Kong Harald V, gift med dronning Sonja
Kronprins Haakon, gift med Mette-Marit Tjessem Høiby, titulert kronprinsesse Mette-Marit etter ekteskapet
Prinsesse Ingrid Alexandra (født 2004)
Øvrige kongelige
Prinsesse Astrid fru Ferner (født 1932), gift med Johan Martin Ferner (1927–2015), han var ikke kongelig
Prinsesse Märtha Louise, gift med Ari Behn (fra 2002 til 2017) og Durek Verrett (fra 2024), ektefellene var eller er ikke kongelige
Prins Sverre Magnus (født 2005)

 

Jovisst - både Marius og Durek er medlem av kongefamilien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...