Gå til innhold

De ligger nakne og kan sees

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
bvp skrev (7 minutter siden):

Hvis man kikker på naboen som soler seg naken er man til sjenanse og henger opp gardiner.

Hvis man ikke kan se ut av sitt eget vindu så er det ikke slik det skal være. Så naboen har og en plikt til å være hensynsfull . Akkurat som med høy musikk eller annen støy etter kl 23. 

Anonymkode: 12277...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så når du strekker hals og virkelig ser etter fra soverommet, så ser du det. Send lapp, og si ifra om det.

Anonymkode: 11651...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde definitivt sagt fra at du syns det var ubehagelig og så fikk de ta en tenkepause og se om de ønsket å provosere med å fortsette å kle av seg slik. Om det er barn i nabohuset er det en faktor som man MÅ tenke på . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde definitivt sagt fra at du syns det var ubehagelig og så fikk de ta en tenkepause og se om de ønsket å provosere med å fortsette å kle av seg slik. Om det er barn i nabohuset er det en faktor som man MÅ tenke på . 

Barn er de siste som sjeneres av vanlige nakne kropper i naturlige settinger. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Nei, bare nei. 

Om det er så ubehagelig for ts å se naboen sole seg naken på sin egen terrasse, der de egentlig er ganske skjermet, så bør ts slutte å snike på dem gjennom det ene vinduet der det er mulig å se dem. Altså vinduet på soverommet, hvem sitter i det vinduet dagen lang? Ts bør heller komme seg ut i finværet og ikke sitte inne og aktivt la seg sjenere av naboene, som ikke gjør noe galt. For det er langt ifra provoserende at noen soler seg naken på en relativt skjermet plass.

Og hvilke barn tar skade av å se kropper?? Barn bør få lære at kropp er naturlig og ikke noe man skal gjemme bort og skamme seg over. 

Anonymkode: 0f19c...987

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, bare nei. 

Om det er så ubehagelig for ts å se naboen sole seg naken på sin egen terrasse, der de egentlig er ganske skjermet, så bør ts slutte å snike på dem gjennom det ene vinduet der det er mulig å se dem. Altså vinduet på soverommet, hvem sitter i det vinduet dagen lang? Ts bør heller komme seg ut i finværet og ikke sitte inne og aktivt la seg sjenere av naboene, som ikke gjør noe galt. For det er langt ifra provoserende at noen soler seg naken på en relativt skjermet plass.

Og hvilke barn tar skade av å se kropper?? Barn bør få lære at kropp er naturlig og ikke noe man skal gjemme bort og skamme seg over. 

Bare JO! Jeg skrev hva JEG mente og hva jeg hadde gjort og da kan ikke du overprøve mine følelser og tanker rundt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På hvilken måte er dette til sjenanse for deg? Er det noen som tvinger deg til å se på?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bare JO! Jeg skrev hva JEG mente og hva jeg hadde gjort og da kan ikke du overprøve mine følelser og tanker rundt det. 

Du skal selvsagt få ha dine meninger og følelser, for all del, men hva skal naboen gjøre med at du syns det er ubehagelig å se på dem på deres egen terrasse? Hva vil du evt oppnå ved å si ifra til dem, og hvordan hadde naboforholdet blitt?

Og du svarer ikke på hvorfor barn ikke bør se nakne mennesker?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg bor i et strøk med eneboliger, men de ligger tett og selv om det er trær og hekker og sånn er der innsyn.

Hos naboene har barna flyttet ut. De er et par på 50+. Spreke og hyggelige, men på verandaen i annen etasje soler de seg helt uten klær. Nakne. De tenker kanskje at ingen ser, at de er skjermet. Men huset jeg bor i er høyere, og fra soveromsvinduet kan jeg se rett bort på dem. Og det er til sjenanse og neppe noe som er vanlig her omkring. 

Det er ikke det at de gjør noe usømmelig, men "alt de har" er altså til allmenn beskuelse, og hvem vet?

Vanskelig å ta det opp med dem, men en anonym lapp i postkassen vil kanskje gi dem noe å tenke på.

Jeg bryr meg overhodet ikke om hva folk gjør på sin egen veranda, men hadde de gjort akkurat dette, da hadde jeg nok kjøpt meg kikkert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du skal selvsagt få ha dine meninger og følelser, for all del, men hva skal naboen gjøre med at du syns det er ubehagelig å se på dem på deres egen terrasse? Hva vil du evt oppnå ved å si ifra til dem, og hvordan hadde naboforholdet blitt?

Og du svarer ikke på hvorfor barn ikke bør se nakne mennesker?

Naboen skal ta innover seg at det kjennes krenkende og skjerme seg. Ingen, ikke barn heller, skal bli påtvunget andres nakenhet. Ikke alle syns det er komfortabelt . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Naboen skal ta innover seg at det kjennes krenkende og skjerme seg. Ingen, ikke barn heller, skal bli påtvunget andres nakenhet. Ikke alle syns det er komfortabelt . 

Men blir du påtvunget nakenhet når du aktivt må oppsøke det ved å gå inn på soverommet for å se dem fra vinduet?

Eller en hvilken som helst setting der du enkelt kan se en annen vei?

Forøvrig er jeg ikke enig i at nakenhet i seg selv kan ansees støtende for almennheten. At du blir støtt gir deg ikke noen automatiske rettigheter utover retten til å øve opp toleransen din.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
♥ skrev (4 minutter siden):

Men blir du påtvunget nakenhet når du aktivt må oppsøke det ved å gå inn på soverommet for å se dem fra vinduet?

Eller en hvilken som helst setting der du enkelt kan se en annen vei?

Forøvrig er jeg ikke enig i at nakenhet i seg selv kan ansees støtende for almennheten. At du blir støtt gir deg ikke noen automatiske rettigheter utover retten til å øve opp toleransen din.

Her bør det være gjensidig respekt gitt. Vi bør ha såpass empati at vi skjønner at ikke alle er som oss selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er jo ikke naboens problem at du blir krenket?! Man kan ikke pålegge andre mennesker regler, begrensninger og grenser generelt fordi man syns noe er ubehagelig.

Man blir ikke påtvunget noen ting om naboen ligger på sin egen, skjermede plass, det er bare til å la være å glo?

Og igjen, barn tar ikke skade av nakne kropper.

Om du blir ukomfortabel, så er det din jobb å gjøre noe med det, i denne settingen her.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her bør det være gjensidig respekt gitt. Vi bør ha såpass empati at vi skjønner at ikke alle er som oss selv. 

Alle er ikke like, men man har ikke automatisk rett fordi man kjenner seg støtt. Man kan enkelt unngå ubehaget ved å se en annen vei.

Og her er jo løsningen åpenbar, ikke stå og glan i soveromsvinduet når solen skinner. Gå heller ut og nyt sommeren. Enkelt og greit.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke naboens problem at du blir krenket?! Man kan ikke pålegge andre mennesker regler, begrensninger og grenser generelt fordi man syns noe er ubehagelig.

Man blir ikke påtvunget noen ting om naboen ligger på sin egen, skjermede plass, det er bare til å la være å glo?

Og igjen, barn tar ikke skade av nakne kropper.

Om du blir ukomfortabel, så er det din jobb å gjøre noe med det, i denne settingen her.

Jeg personlig har såpass folkeskikk at jeg greier å innrette meg så ingen blir krenket av min oppførsel. Det er sikkert forskjellen på meg og deg da. For meg er det ikke naturlig å " ture fram" med mine meninger og feie overende alle som mener noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
♥ skrev (2 minutter siden):

Alle er ikke like, men man har ikke automatisk rett fordi man kjenner seg støtt. Man kan enkelt unngå ubehaget ved å se en annen vei.

Og her er jo løsningen åpenbar, ikke stå og glan i soveromsvinduet når solen skinner. Gå heller ut og nyt sommeren. Enkelt og greit.

Jeg er ikke TS men jeg vil kunne se ut av mine vinduer uten å se ting jeg ikke er komfortabel med. Men dette gjelder heldigvis ikke meg, her finns heldigvis ingen naboer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke TS men jeg vil kunne se ut av mine vinduer uten å se ting jeg ikke er komfortabel med. Men dette gjelder heldigvis ikke meg, her finns heldigvis ingen naboer. 

Mye man vil ha. Spørsmålet er om man kan ha noen som helst forventning om å få ønsket oppfylt.

Naboen min sitter og røyker på orkesterplass fra stueviduet mitt i slitt singlet og uten BH. Puppene tyter ut gjennom armhullene eller hviler på lårene alt ettersom. Jeg skulle ønske hun satt et annet sted eller med mer nabovennlig påkledning. Men det er da vitterlig mitt eget prroblem. Hun er i sin fulle rett, det eneste jeg får gjort er å gjødsle hekken og håpe den snart skjermer mine sensitive øyne.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper du får en anledning til å gjøre det...

Så får du vist at du er komplett idiot.

Anonymkode: 5283c...df3

Flaut.

Det meste av nakenhet, bare så lenge det er stramme, unge kropper? 

Hvor offentlig er egentlig ens egen terrasse?

Hvorfor skal folk skamme seg, være flau over at man blir eldre? Er det ikke mye bedre å ha et avslappet forhold til det?

Er dere nudister siden dere reagerer slik eller? Hvis dere er så A4 så skjønner jeg deres mangel på humor

Anonymkode: 0bac1...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det samme gjelder vel deg, ha såpass empati, eller innsikt i at ikke alle er som deg? 

Er det respektløst å sole seg naken på sin egen, private og skjermende plass? Og hvor mye respekt viser du naboen om du går til dem og ber dem følge dine personlige preferanser, fordi du blir krenket av noe som ikke vedgår deg i det hele tatt?

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg personlig har såpass folkeskikk at jeg greier å innrette meg så ingen blir krenket av min oppførsel. Det er sikkert forskjellen på meg og deg da. For meg er det ikke naturlig å " ture fram" med mine meninger og feie overende alle som mener noe annet. 

Nå prøver du å male et bilde av meg som du umulig kan vite, prøve å få meg til å fremstå som en som bare tenker på meg selv, men det er jo du som tenker på deg selv og vil at andre skal bøye seg etter dine ønsker? Du "turer frem" med meningene dine?

Og er det god folkeskikk å gå til andre og be dem innrette seg etter dine forventninger? Forventninger som urimelige.

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er sikkert like greit at du ikke har naboer tett på deg. Men igjen, hvorfor skal andre følge dine regler for at du ikke skal være ukomfortabel? Ser du ikke hvor urimelig du er?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er da ingen som blir påtvunget nakenhet her? Det hadde vært noe annet om naboen stilte seg opp naken tett inntil hagen til ts og stirret på henne mens hun klippet plen. Her må ts gå inn og glane fra et vindu for å få med seg at naboene er nakne. 

Anonymkode: 2c1c7...795

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...