Gå til innhold

Nyskjerrig på om kvinnelig prevensjon kan være en grunn til en del samlivsbrudd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja. Men ved oppstart på hormonell prevensjon kan mange da bli mindre tiltrukket av mannen.

Anonymkode: 66b60...00c

Sikkert enda mindre sexy å krangle med mannen om kondom. 

Anonymkode: abd18...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynte på sprøyte da jeg fikk ny kjæreste som 19 åring. All sexlyst forsvant og jeg ble veldig deppa og sint. Tok ikke lange tiden før det var Effektivt prevmiddel da ! Hadde et fantastisk sexliv fra 38—40. Da var jeg singel og brukte ingenting. Hadde en enorm sexlyst og måtte bruke dildo to gang per dag. Ingen mann har fått opplevd meg slik.trist,men de vil jo ikke bruke kondom.

Anonymkode: 5df52...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Begynte på sprøyte da jeg fikk ny kjæreste som 19 åring. All sexlyst forsvant og jeg ble veldig deppa og sint. Tok ikke lange tiden før det var Effektivt prevmiddel da ! Hadde et fantastisk sexliv fra 38—40. Da var jeg singel og brukte ingenting. Hadde en enorm sexlyst og måtte bruke dildo to gang per dag. Ingen mann har fått opplevd meg slik.trist,men de vil jo ikke bruke kondom.

Anonymkode: 5df52...7ea

Så du lar menn tvinge deg til hormonpreparater? 
 

Jeg skal ta ut spiralen, var uten den i 5 mnd. nå og var kåt 24/7 og tenkte på sex syyyykt mye. Orgasmene var mye sterkere og følsomheten nedentil bedre. Satte inn ny spiral for 2 mnd siden og nesten all sexlyst har forsvunnet. Helt merkbar forskjell. DEN SKAL UT FORT!!! Og aldri inn igjen!!

Anonymkode: 2b4e8...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2024 den 13.14):

Hvis du tenker tilbake på dine tidligere forhold.
Ser du da noen sammenheng mellom da forholdet tok slutt eller gikk på en nedtur og start/stopp med prevensjon?
Denne er gammel men det eneste jeg fant i farta
P-pillen påvirker partnervalg (forskning.no)

Selv har jeg vært både en dårlig partner og en idiot i flere av mine forhold (har vært maks singel i noen mnd siden jeg var 15, er nå 40) men jeg ser også en sammenheng i at forholdene mine begynte å gå mot slutten da partneren min sluttet/byttet prevensjon. 
 

Mitt siste forhold ser jeg dette ganske tydlig. fruen stoppet med p-piller og fra den dagen var det en dans på roser i 2år (sluttet fordi vi skulle ha barn). når vi var ferdige med å skyte ut unger og minste hadde blitt 2år begynte hun på p-stav. og forholdet var over 6mnd senere. (var sammen i 6år) 
 

jeg skal ikke legge all skyld på mine tidligere kjærester, jeg var nok selv også delaktig og til tider den ubrukelig mannen mange damer snakker om her inne. var bare en spennende ting å tenke tilbake på

Anonymkode: 85470...764

du er absolutt inne på noe- hormoner påvirker psyken noe voldsomt 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på p-piller da jeg var 15. møtte ekssamboer da jeg var 20. vi var sammen i 15 år. Jeg syntes alltid at han luktet så godt. Det siste året vi var sammen så sluttet jeg på p-piller for å se om jeg fikk bedre sexlyst. Det gjorde jeg, ble som en 14-åring igjen. Jeg var bare ikke kåt på han, og i tillegg så syntes jeg gradvis at han luktet verre og verre.

det ble slutt av andre grunner altså, men jeg er helt overbevist om at jeg ikke hadde vært tiltrukket av han om jeg ikke gikk på p-piller. Ser også i etterkant at jeg tiltrekkes av helt andre typer menn.

Anonymkode: 66fc9...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt rart at få bruker pessar. Jeg har ihvertfall ikke hatt noen bivirkninger av det. 

Anonymkode: abd18...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...