PusheenPusheen Skrevet 2. august #101 Del Skrevet 2. august Du har ikke gått ned farlig mye siden du fødte. 14 kg på 11 uker er helt innafor. Du har faktisk gått ned i tråd med det som anbefales. Kanskje et eller to kg mer, men det kan være vannvekt pga fødselen. Jeg skjønner at du har lyst å få i deg mer sånn at du ikke er svimmel, men det kan være at maten du faktisk spiser ikke gir deg nok energi. Du nevner salat, det er jo mye volum og lite kalorier. Karbohydrater er en fin matkilde som ikke bør gjøre deg svimmel selv om du ikke spiser så mye. Ellers sies det juice i tråden her. Det er lett å få i seg litt av det, kanskje? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #102 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skulle gjerne ammet jeg men fikk ikke noe melk .ja har tenkt å få I meg nøtter osv .og annet.jeg ønsker ikke å spise så lite dom jeg gjør nå. Anonymkode: 5d3f8...479 Du går ned rundt en halv kilo i uken. Det er overhodet ikke "for lite". Det er konservativt i vektnedgang, men fornuftig å ikke gå ned mer enn det for å få til gode vaner. Pøser du på med mer mat så vil du ikke gå ned noe, tvert imot. Nei, du motarbeider deg selv med disse holdningene. Anonymkode: 848a6...0d7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #103 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Fordi jeg spiser alt for lite ,derfor er de bekymret .gått ned mye på kort tid. Anonymkode: 5d3f8...479 Med den startvekta er ikke 14 kg siden mai mye. Anonymkode: e68ff...ac9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #104 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Bred eller ikke bred med en BMI på nesten 30 så er du temmelig overvektig. Anonymkode: e68ff...ac9 Du får mene det. Bryr meg lite om bmi , hadde jeg veid 100 kg så greit Anonymkode: 5d3f8...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #105 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Med den startvekta er ikke 14 kg siden mai mye. Anonymkode: e68ff...ac9 Veide ikke 100 kg så 14 kg er ganske mye ja og de 12 første kg gikk jeg ned på 2 uker . Anonymkode: 5d3f8...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #106 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Du går ned rundt en halv kilo i uken. Det er overhodet ikke "for lite". Det er konservativt i vektnedgang, men fornuftig å ikke gå ned mer enn det for å få til gode vaner. Pøser du på med mer mat så vil du ikke gå ned noe, tvert imot. Nei, du motarbeider deg selv med disse holdningene. Anonymkode: 848a6...0d7 Jeg må få I meg mer enn 500 kalorier om dagen. Og jeg gikk ikke ned en halv kg I uka ,de 12 første gikk jeg ned på 2 uker . Anonymkode: 5d3f8...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 2. august #107 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Veide ikke 100 kg så 14 kg er ganske mye ja og de 12 første kg gikk jeg ned på 2 uker . Anonymkode: 5d3f8...479 Det er vanlig at man raser ned i vekt etter fødselen, jeg gikk og ned 10 kilo på et par uker, det inkluderer jo baby og fostervann. Likevel jeg kan forstå at det er skremmende å ikke ha appetitt og det å skulle ha ansvr for en baby er også noe som gjør at det er greit å ha energien i balanse. dra til legen og sjekk om du mangler noe. Forsøk å få inn mat du klarer å spise, noe lett kanskje bær eller frukt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 2. august #108 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg må få I meg mer enn 500 kalorier om dagen. Og jeg gikk ikke ned en halv kg I uka ,de 12 første gikk jeg ned på 2 uker . Anonymkode: 5d3f8...479 Så av de 14 du har gått ned, har du altså gått ned 2 kg på 9 uker? Det gir ikke mening hvis du kun spiser 500 kalorier? Eller misforstår jeg nå? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #109 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Veide ikke 100 kg så 14 kg er ganske mye ja og de 12 første kg gikk jeg ned på 2 uker . Anonymkode: 5d3f8...479 Men hvorfor har du bestemt deg at du spiser "for lite" når du går ned 100 gram per dag, spiser lunsj og middag hver dag? Er det folk rundt deg som forteller deg at du må spise mer? Ønsker du innerst ikke å gå ned i vekt, og problematiserer vektnedgangen din fordi du egentlig ikke vil? Deter helt greit at du ikke ønsker å gå ned i vekt, men helt objektivt - 100 gram ned i uken, 0,7 kilo per uke, er en sunn og anbefalt vektnedgang. Alle som har født raser ned i vekt etterpå. Svangersskapskilo er ikke bare baby. Man bærer enormt mye vann i 3.trimester. jeg selv raste ned 10 kg på kort tid etterpå. Anonymkode: 848a6...0d7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #110 Del Skrevet 2. august fru Alving skrev (6 minutter siden): Det er vanlig at man raser ned i vekt etter fødselen, jeg gikk og ned 10 kilo på et par uker, det inkluderer jo baby og fostervann. Likevel jeg kan forstå at det er skremmende å ikke ha appetitt og det å skulle ha ansvr for en baby er også noe som gjør at det er greit å ha energien i balanse. dra til legen og sjekk om du mangler noe. Forsøk å få inn mat du klarer å spise, noe lett kanskje bær eller frukt. Ja skjønner jo at man går ned en del etterpå ,ja det er skremmende at appetitten er dårlig når jeg har en liten å ta vare på .jeg tok blodprøver i går som jeg får svar på til uka . Anonymkode: 5d3f8...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #111 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men hvorfor har du bestemt deg at du spiser "for lite" når du går ned 100 gram per dag, spiser lunsj og middag hver dag? Er det folk rundt deg som forteller deg at du må spise mer? Ønsker du innerst ikke å gå ned i vekt, og problematiserer vektnedgangen din fordi du egentlig ikke vil? Deter helt greit at du ikke ønsker å gå ned i vekt, men helt objektivt - 100 gram ned i uken, 0,7 kilo per uke, er en sunn og anbefalt vektnedgang. Alle som har født raser ned i vekt etterpå. Svangersskapskilo er ikke bare baby. Man bærer enormt mye vann i 3.trimester. jeg selv raste ned 10 kg på kort tid etterpå. Anonymkode: 848a6...0d7 Ikke veid meg på en stund nå men merker det på klærne at vekta går nedover . Kalorimessig spiser jeg rundt 500 kalorier om dagen og det er altfor lite. Jeg ønsker å nes siste 10 kg til slutten av oktober .skal på treningssenteret til uka så får høre med plen min der ang mat tenker jeg . Anonymkode: 5d3f8...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #112 Del Skrevet 2. august PusheenPusheen skrev (10 minutter siden): Så av de 14 du har gått ned, har du altså gått ned 2 kg på 9 uker? Det gir ikke mening hvis du kun spiser 500 kalorier? Eller misforstår jeg nå? Har ikke veid meg siste ukene nå men siste vekta for noen uker tilbake var rundt 75. Men merker på klærne at vekta går nedover fortsatt. Anonymkode: 5d3f8...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #113 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har ikke veid meg siste ukene nå men siste vekta for noen uker tilbake var rundt 75. Men merker på klærne at vekta går nedover fortsatt. Anonymkode: 5d3f8...479 Der hadde de fleste andre jublet og ikke trøkket i seg et halvt glass olje til frokost… Anonymkode: b2725...982 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #114 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Der hadde de fleste andre jublet og ikke trøkket i seg et halvt glass olje til frokost… Anonymkode: b2725...982 Spiser ikke frokost og trøkker ikke i meg olje . Anonymkode: 5d3f8...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #115 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Veide ikke 100 kg så 14 kg er ganske mye ja og de 12 første kg gikk jeg ned på 2 uker . Anonymkode: 5d3f8...479 Hva har 100 kg med saken å gjøre? Du er fortsatt i toppskiktet på kategorien overvektig. Anonymkode: e68ff...ac9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #116 Del Skrevet 2. august Jeg hadde dårlig matlyst etter en operasjon jeg tok i februar. Benyttet muligheten til å endre til et sunnere kosthold. Når matlysten kom tilbake var jeg allerede godt i gang med vekttall. Har nå gått ned fra 10 kg på 5 måneder. Føler meg veldig bra. Ingen har ytret sin bekymring heller. Anonymkode: 1ffac...e11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #117 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har gått ned 14 kg siden slutten av mai Anonymkode: 5d3f8...479 AnonymBruker skrev (1 time siden): Veide ikke 100 kg så 14 kg er ganske mye ja og de 12 første kg gikk jeg ned på 2 uker . Anonymkode: 5d3f8...479 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke veid meg på en stund nå men merker det på klærne at vekta går nedover . Kalorimessig spiser jeg rundt 500 kalorier om dagen og det er altfor lite. Jeg ønsker å nes siste 10 kg til slutten av oktober .skal på treningssenteret til uka så får høre med plen min der ang mat tenker jeg . Anonymkode: 5d3f8...479 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke veid meg siste ukene nå men siste vekta for noen uker tilbake var rundt 75. Men merker på klærne at vekta går nedover fortsatt. Anonymkode: 5d3f8...479 Det er litt mye selvmotsigelser her og jeg synes historien din endrer seg ut ifra hvilke svar du får🤷♀️ Anonymkode: e68ff...ac9 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #118 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke veid meg på en stund nå men merker det på klærne at vekta går nedover . Kalorimessig spiser jeg rundt 500 kalorier om dagen og det er altfor lite. Jeg ønsker å nes siste 10 kg til slutten av oktober .skal på treningssenteret til uka så får høre med plen min der ang mat tenker jeg . Anonymkode: 5d3f8...479 Nå må du være ærlig med deg selv. Den shaken du drikker til lunsj inneholder 250 kalorier. Du sier du spiser vanlig middag i tillegg. Aner ikke hva middagen din inneholder, men dersom du går ned 100 gram til dagen som du sier så ligger du såvidt i kaloriunderskudd. Egentlig et optimalt kaloriunderskudd som ikke er for mye eller for lite. Du spiser det du skal dersom målet ditt er vektnedgang, med det inntaket du har nå. Mye selvmotsigelser her som andre har påpekt, men du må bare "do you". Håper du finner utav dette på en god måte. Lykke til 🙂 Anonymkode: 848a6...0d7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #119 Del Skrevet 2. august Det som hjelper på matlysten er å spise små måltider og oftere. En yoghurt til frokost. Eller ei brødskive. Ett egg eller frokostblanding. Det du liker. Å øke på antall måltider holder balansen i magen og skaper mer matlyst. Ta gjerne vitaminer og mineraler i tillegg. Kjøp ernæringsdrikke og ta den til frokost f eks. Trenger ikke være store måltider men små. vet du hvorfor du ikke har matlyst? mer du stresset? Deprimert? Angst? sliten? Med litt mer mat hyppigere får du mer energi også Anonymkode: 352e3...2e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #120 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva har 100 kg med saken å gjøre? Du er fortsatt i toppskiktet på kategorien overvektig. Anonymkode: e68ff...ac9 Man må fortsatt ha nok mat om man veier for mye. Anonymkode: 352e3...2e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå