Gå til innhold

Hvordan få i meg mer mat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har bmi på 28.7

Anonymkode: 5d3f8...479

Da er det i alle fall igjen grunn til å bekymre seg for at du går ned. Det er bare bra! 

Anonymkode: e9cc0...011

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har bmi på 28.7

Da har de ikke noe å bekymre seg over. Hadde du hatt en BMI på 18 og gikk ned 1 kg i uka, derimot. Tror ikke du trenger å stresse så mye. Du spiser til du blir mett, og da klarer du deg. Du sulter ikke ihjel foran brødboksen. Er du sulten, spiser du. Er du mett, stopper du. Ordner seg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da er det i alle fall igjen grunn til å bekymre seg for at du går ned. Det er bare bra! 

Anonymkode: e9cc0...011

Er ikke bmi som sier om hvordan en ser ut , jeg er ikke bred. Men vil gå ned på sunn måte og måten jeg går ned på nå er ikke sunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Da har de ikke noe å bekymre seg over. Hadde du hatt en BMI på 18 og gikk ned 1 kg i uka, derimot. Tror ikke du trenger å stresse så mye. Du spiser til du blir mett, og da klarer du deg. Du sulter ikke ihjel foran brødboksen. Er du sulten, spiser du. Er du mett, stopper du. Ordner seg!

De bekymrer seg for at jeg spiser for lite. Er ikke bmi som sier om en ser slank ut eller ikke om du skjønner .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De bekymrer seg for at jeg spiser for lite. Er ikke bmi som sier om en ser slank ut eller ikke om du skjønner .

Du må jo nesten ta et valg da. Enten må du presse i deg mat du ikke har lyst på for å tilfredsstille andre, eller så kan du lytte til din egen kropp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Du må jo nesten ta et valg da. Enten må du presse i deg mat du ikke har lyst på for å tilfredsstille andre, eller så kan du lytte til din egen kropp. 

Ja får få I meg mer mat på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja får få I meg mer mat på en eller annen måte.

Men hvorfor? Hvis du ikke er sulten, og ikke står i fare for noen helseutfordringer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (11 minutter siden):

Men hvorfor? Hvis du ikke er sulten, og ikke står i fare for noen helseutfordringer. 

Under 500 kalorier om dagen er lite og jeg sliter med svimmelhet og må kunne ta meg av sønnen min .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvis du har en BMI på 28,7 ser du neppe så slank ut at det er grunn til bekymring. Du er overvektig på grensen til fedme og er over førti år. Det er ingen grunn til at du skal presse i deg mat!

Anonymkode: 9709e...17b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en BMI på 28,7 ser du neppe så slank ut at det er grunn til bekymring. Du er overvektig på grensen til fedme og er over førti år. Det er ingen grunn til at du skal presse i deg mat!

Anonymkode: 9709e...17b

Nei men vil ha i meg mer enn 500 kalorier .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør snakke med helsepersonell. Det er ikke vanlig å miste apetitten på den måten du beskriver rett etter en fødsel. Ammer du også? I såfall har du jo behov for ekstra kalorier. 

Anonymkode: 3a2c6...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du bør snakke med helsepersonell. Det er ikke vanlig å miste apetitten på den måten du beskriver rett etter en fødsel. Ammer du også? I såfall har du jo behov for ekstra kalorier. 

Anonymkode: 3a2c6...c10

Helsepersonell vet om det .ammer ikke. Spiste lite under svangerskapet og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å få i deg mat jevnlig gjennom dagen. Litt nøtter, blåbær eller jordbær og salat pleier å gå greit selv om man ikke er så sulten. Da vil du holde energien mer påslått og ikke bli så svimmel. et glass juice er også fint, det gir energi. Ikke hør på alle de som er opptatt av vekten din.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fru Alving skrev (1 minutt siden):

Prøv å få i deg mat jevnlig gjennom dagen. Litt nøtter, blåbær eller jordbær og salat pleier å gå greit selv om man ikke er så sulten. Da vil du holde energien mer påslått og ikke bli så svimmel. et glass juice er også fint, det gir energi. Ikke hør på alle de som er opptatt av vekten din.

Tusen takk for svar ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i alle dager....Du ammer ikke, du har en BMI på nesten fedme, du har naturlig lavere matlyst som vil hjelpe deg nå en sunn vekt, MEN du er livredd for å spise for lite, og de fleste av svarene her er råd om å pøse på med kalorier i form av ernæringsshakes (som er indikert for kritisk undervektige, kreftpasienter, geriatriske uten matlyst), nøtter, smør og olivenolje...

Jeg skjønner ingenting. Hvorfor stoler du ikke på at appetitten din regulerer seg selv? Kroppen din forteller deg at den ønsker at du ikke skal tvangsfore den, men du ignorer signalene.

Shit, skulle ønske jeg hadde liten matlyst da jeg var overvektig gikk skulle i vekt. Var sulten hele tiden, og måtte kjempe mot sulten. 

Anonymkode: 848a6...0d7

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dem mener jeg ikke trenger gå ned mer .hvis du leser en gang til så står det ikke 1 kg på en uke men mer enn 1 kg I uken siste tiden .ikke siste uken .

Men om du har en BMI på nesten 30 hvorfor blir folk bekymra for at du går ned i vekt er ikke det du prøver på?

Anonymkode: e68ff...ac9

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men i alle dager....Du ammer ikke, du har en BMI på nesten fedme, du har naturlig lavere matlyst som vil hjelpe deg nå en sunn vekt, MEN du er livredd for å spise for lite, og de fleste av svarene her er råd om å pøse på med kalorier i form av ernæringsshakes (som er indikert for kritisk undervektige, kreftpasienter, geriatriske uten matlyst), nøtter, smør og olivenolje...

Jeg skjønner ingenting. Hvorfor stoler du ikke på at appetitten din regulerer seg selv? Kroppen din forteller deg at den ønsker at du ikke skal tvangsfore den, men du ignorer signalene.

Shit, skulle ønske jeg hadde liten matlyst da jeg var overvektig gikk skulle i vekt. Var sulten hele tiden, og måtte kjempe mot sulten. 

Anonymkode: 848a6...0d7

Skulle gjerne ammet jeg men fikk ikke noe melk .ja har tenkt å få I meg nøtter osv .og annet.jeg ønsker ikke å spise så lite dom jeg gjør nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om du har en BMI på nesten 30 hvorfor blir folk bekymra for at du går ned i vekt er ikke det du prøver på?

Fordi jeg spiser alt for lite ,derfor er de bekymret .gått ned mye på kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er ikke bmi som sier om hvordan en ser ut , jeg er ikke bred. Men vil gå ned på sunn måte og måten jeg går ned på nå er ikke sunn.

Bred eller ikke bred med en BMI på nesten 30 så er du temmelig overvektig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når man har så høy BMI så vil man aldri se slank ut.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...