AnonymBruker Skrevet 31. juli #1 Del Skrevet 31. juli Hei jeg fødte for 11 uker siden (ammer ikke) gikk opp fra 79-88 i svangerskapet.er 1.62 høy.nå veier jeg 75.3. Ønsker ned 10 kg til og går ned ca 100 gram daglig,men jeg spiser for lite. Drikker en propud shake til lunsj(spiser ikke frokost) også spiser jeg middag . Men sliter med å få i meg mer.har ikke store matlysten. Noen tips? Mvh kvinne 41 Anonymkode: 5d3f8...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #2 Del Skrevet 31. juli Ta olje, banan og/eller avokado i shaken. Småspis frukt og grønnsaker. Større porsjoner Anonymkode: e9cc0...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #3 Del Skrevet 31. juli Er slik ferdig shake så tror ikke det blir så godt dessverre.jeg er dessverre ingen storspiller.blir uvel av store porsjoner Anonymkode: 5d3f8...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #4 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er slik ferdig shake så tror ikke det blir så godt dessverre.jeg er dessverre ingen storspiller.blir uvel av store porsjoner Anonymkode: 5d3f8...479 Man kan lett lage shake på egen hånd. Men det er ikke så mye mer å gjøre enn å spise mer/få i seg mer kalorier Anonymkode: e9cc0...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #5 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man kan lett lage shake på egen hånd. Men det er ikke så mye mer å gjøre enn å spise mer/få i seg mer kalorier Anonymkode: e9cc0...011 Ikke så lett når matlysten ikke er der dessverre. Anonymkode: 5d3f8...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #6 Del Skrevet 31. juli Næringsdrikk fra apoteket 🙂. En liten sånn tilsvarer to brødskiver med pålegg. Kan fås på resept, men du får neppe det utfra det du beskriver. Anonymkode: e8635...28b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #7 Del Skrevet 31. juli https://www.tights.no/butikk/monster-protein-kakao-450g/?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwnqK1BhBvEiwAi7o0X6ZDZmG_0H_ujE2SS-CHpcH3Xgul2llYMfEv4PCTPv2GKNV7Ow2egBoC83IQAvD_BwE Anonymkode: 94315...bf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 31. juli #8 Del Skrevet 31. juli Spiser du nøtter? Lite volum for ganske grei mengde kalorier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #9 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Næringsdrikk fra apoteket 🙂. En liten sånn tilsvarer to brødskiver med pålegg. Kan fås på resept, men du får neppe det utfra det du beskriver. Anonymkode: e8635...28b Hvorfor tror du ikke jeg kan få det ? Anonymkode: 5d3f8...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #10 Del Skrevet 31. juli PusheenPusheen skrev (Akkurat nå): Spiser du nøtter? Lite volum for ganske grei mengde kalorier. Ja saltet nøtter spiser jeg noen ganger Anonymkode: 5d3f8...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #11 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://www.tights.no/butikk/monster-protein-kakao-450g/?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwnqK1BhBvEiwAi7o0X6ZDZmG_0H_ujE2SS-CHpcH3Xgul2llYMfEv4PCTPv2GKNV7Ow2egBoC83IQAvD_BwE Anonymkode: 94315...bf2 Takk for tips ,men tror det er mer mat jeg trenger få I meg Anonymkode: 5d3f8...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 31. juli #12 Del Skrevet 31. juli Er det sånn at matlysten alltid er lav, eller er det "bare" nå? Jeg hadde innmari dårlig matlyst etter jeg fødte, men det tok seg opp gradvis, og ettersom barnet ble mer aktivt, ble jo jeg også mer aktiv for å henge med. Da ble jeg også mer sulten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #13 Del Skrevet 31. juli Når du skriver "mer mat" hva mener du da siden du avviser rådene du for om mer næringsinnhold i maten? Det koster veldig lige å lage sin egen shake om man ønsker det, man kan lage seg proteinrundstykker, og ha på kjøtt for eksempel, man kan lage seg chiapudding med nøtter og frukt, gode salater som er ferdig i kjøleskapet, rett og slett preppe maten - men du virker ikke særlig gira på dette? Hvorfor? Anonymkode: 41201...375 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #14 Del Skrevet 31. juli PusheenPusheen skrev (2 minutter siden): Er det sånn at matlysten alltid er lav, eller er det "bare" nå? Jeg hadde innmari dårlig matlyst etter jeg fødte, men det tok seg opp gradvis, og ettersom barnet ble mer aktivt, ble jo jeg også mer aktiv for å henge med. Da ble jeg også mer sulten. Var ganske lav under hele svangerskapet så gikk opp veldig lite. Bestandig vært en småspiser egentlig utenom når jeg får lyst på godteri og junk,men det frister ikke lenger. Anonymkode: 5d3f8...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #15 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når du skriver "mer mat" hva mener du da siden du avviser rådene du for om mer næringsinnhold i maten? Det koster veldig lige å lage sin egen shake om man ønsker det, man kan lage seg proteinrundstykker, og ha på kjøtt for eksempel, man kan lage seg chiapudding med nøtter og frukt, gode salater som er ferdig i kjøleskapet, rett og slett preppe maten - men du virker ikke særlig gira på dette? Hvorfor? Anonymkode: 41201...375 Ikke meningen å avvise råd,men jeg har ikke hatt et godt forhold til mat så vil spise noe jeg liker slik at det ikke blir mer stress, shaken jeg spiser til lunsj er noe lett å få i seg på en måte , ønsker liksom ikke at det skal bli stress rundt mat men få et mer normalt forhold til mat og enkle endringer med tanke på at jeg er hjemmeværende med en liten en. Anonymkode: 5d3f8...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 31. juli #16 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Var ganske lav under hele svangerskapet så gikk opp veldig lite. Bestandig vært en småspiser egentlig utenom når jeg får lyst på godteri og junk,men det frister ikke lenger. Anonymkode: 5d3f8...479 Kan hende det er hormonene som tuller med deg enda. Det kommer til å stabilisere seg. Så lenge du spiser og klarer å holde deg gående på dagen, hadde jeg ikke stresset med det. Å tvinge i seg mat er grusomt, og det kan gjøre matlysten enda mindre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #17 Del Skrevet 31. juli Hva liker du å spise da? Går det an å tenke bare litt større porsjoner av det du allerede spiser? Litt ekstra saus, smør, majones, ikke lettprodukter osv.... Anonymkode: 94315...bf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #18 Del Skrevet 31. juli PusheenPusheen skrev (Akkurat nå): Kan hende det er hormonene som tuller med deg enda. Det kommer til å stabilisere seg. Så lenge du spiser og klarer å holde deg gående på dagen, hadde jeg ikke stresset med det. Å tvinge i seg mat er grusomt, og det kan gjøre matlysten enda mindre. Tusen takk for svar jeg bare stresser med at jeg vet jeg selv får i meg for lite og vil ikke havne i en ond sirkel ❤️ Anonymkode: 5d3f8...479 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #19 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke meningen å avvise råd,men jeg har ikke hatt et godt forhold til mat så vil spise noe jeg liker slik at det ikke blir mer stress, shaken jeg spiser til lunsj er noe lett å få i seg på en måte , ønsker liksom ikke at det skal bli stress rundt mat men få et mer normalt forhold til mat og enkle endringer med tanke på at jeg er hjemmeværende med en liten en. Anonymkode: 5d3f8...479 Så hvordan tenker du at du magisk skal få i deg mer av noe du ikke vil bruke tid på å tenke på? Anonymkode: 41201...375 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 31. juli #20 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tusen takk for svar jeg bare stresser med at jeg vet jeg selv får i meg for lite og vil ikke havne i en ond sirkel ❤️ Anonymkode: 5d3f8...479 Hvis du har tendenser til å havne i en ond sirkel, vil jeg anbefale å snakke med helsesøster når du har med barnet på kontroll ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå