Gå til innhold

Kvalitetsmerker?

Cabsav

Anbefalte innlegg

Hei! Er ute etter å kjøpe litt nye klær, og er mest interessert i å kjøpe produkter som er litt "ordentlige" men vet ikke hvor jeg skal lete.. Har brukt å handle mest på H&M og Vero Moda osv., men jeg er rett og slett lei av å gå i klær som ikke puster og blir stygge etter et år. Noen som har noen merker å anbefale? Et sted mellom H&M-priser og luksus, hehe.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Cabsav skrev (4 minutter siden):

Hei! Er ute etter å kjøpe litt nye klær, og er mest interessert i å kjøpe produkter som er litt "ordentlige" men vet ikke hvor jeg skal lete.. Har brukt å handle mest på H&M og Vero Moda osv., men jeg er rett og slett lei av å gå i klær som ikke puster og blir stygge etter et år. Noen som har noen merker å anbefale? Et sted mellom H&M-priser og luksus, hehe.. 

Match og Vic. Jean Paul. Men hvordan du vasker og steller tøyet ditt er avgjørende for holdbarhet.

Anonymkode: cab7c...d43

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tøy fra Cubus, Vero moda osv som har holdt seg pent i årevis på samme måte som jeg har tøy fra dyrere merker som LV som ser ut som dass etter kort tid siden det med kvalitet ikke nødvendigvis alene handle om merke og pris men om sammensetning av stoff, type stoff, hvordan man evt vasker det osv osv.. 
Så er det et godt tips å se på snitt og farge, møster osv og velge tidløst heller enn motepreget.. 

Anonymkode: 239ec...eb1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

InWear har jeg vært fornøyd med, samt litt ulikt på både Match og Vic. Jeg har også likt M.A.P.P, og nå nedlagte Pm, men jeg er ikke så stor av meg, så sliter med at M.A.P.P ikke har små nok klær. Jeg har også funnet litt på Floyd, men vet folk er veldig delte her inne angående Floyd. Finnes klær som ikke er laget av polyester på Floyd 😉 (Jeg bruker selv polyester, men vurderer fra plagg til plagg.) 

Mitt generelle tips er å ikke være så opptatt av merker, men heller hva ting er laget av, hvordan sømmene er, hvordan eventuelle knapper og detaljer er sydd/festet, om snittet passer deg, fargene osv. Jeg har funnet flotte klar på H&M som jeg har hatt i årevis. Jeg er nøye med hvordan jeg vasker klærne. Bruker mye vaskeposer, og henger opp til tørk, osv.

Endret av Daisy-love
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Daisy-love said:

InWear har jeg vært fornøyd med, samt litt ulikt på både Match og Vic. Jeg har også likt M.A.P.P, og nå nedlagte Pm, men jeg er ikke så stor av meg, så sliter med at M.A.P.P ikke har små nok klær. Jeg har også funnet litt på Floyd, men vet folk er veldig delte her inne angående Floyd. Finnes klær som ikke er laget av polyester på Floyd 😉 (Jeg bruker selv polyester, men vurderer fra plagg til plagg.) 

Mitt generelle tips er å ikke være så opptatt av merker, men heller hva ting er laget av, hvordan sømmene er, hvordan eventuelle knapper og detaljer er sydd/festet, om snittet passer deg, fargene osv. Jeg har funnet flotte klar på H&M som jeg har hatt i årevis. 

Det er nok et godt poeng, jeg er litt ny på dette og synes av og til det kan være vanskelig å bedømme kvalitet på et plagg utover det åpenbare (stoff f.eks.). Kunne ønske det ikke var så stor forskjell fra plagg til plagg fra samme merke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daisy-love skrev (3 minutter siden):

Mitt generelle tips er å ikke være så opptatt av merker, men heller hva ting er laget av, hvordan sømmene er, hvordan eventuelle knapper og detaljer er sydd/festet, om snittet passer deg, fargene osv. Jeg har funnet flotte klar på H&M som jeg har hatt i årevis. Jeg er nøye med hvordan jeg vasker klærne. Bruker mye vaskeposer, og henger opp til tørk, osv.

Enig med det siste du sier der. Man må sjekke hva klærne er laget av. 
Jeg kjøper en del klær fra Ella og Il, Part two har også mye bra. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cabsav skrev (Akkurat nå):

Det er nok et godt poeng, jeg er litt ny på dette og synes av og til det kan være vanskelig å bedømme kvalitet på et plagg utover det åpenbare (stoff f.eks.). Kunne ønske det ikke var så stor forskjell fra plagg til plagg fra samme merke.

Veldig enig i dette her. Er ikke bare å kjøpe x merke, for det varierer så veldig i mellom plaggene, hos veldig mange merker. Aner ikke med merker i veldig dyrt prissjikt, for jeg handler ikke det, men føler dessverre dette går igjen, hos både de billigere kjedene og de mer i mellomsjiktet. 
Jeg lærer enda selv, og bommer, men du blir bedre med det med årene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler stort sett på Match, vic og companys. Ser meg ut plagg i starten av sesongen og følger med når de kommer på salg. i sommer har jeg feks kjøpt fin tynnere ullkåpe (70% ull) til under 1000 kroner, og Jean Paul skjorte til 199 kr. Også bor jeg nære Outleten på vestby, så jeg kjøper selected famme, Filipa K, Tommy hilfiger etc også når jeg kommer over gode tilbud. Men yndlingsblazeren min er fra hm, og favorittkjolene er fra Lindex og primark….

Det er viktig å kjenne på stoffet og hvordan det faller. Tyngre stoffer holder seg penere lenger, men de bør vaskes riktig og henges/legges til tørk. 

Endret av Summeer
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De eldste plaggene mine er fra InWear. De både ser pene ut og er ikke stilmessig utdaterte.

Anonymkode: fc533...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klær fra alt fra H&M til dyre merker. Det aller viktigste er gjerne hvilket type stoff det er, samt om det er fint sydd. Du kan gå over sømmene, ofte kan det være forskjell på plaggene som henger der. Personlig kjøper jeg hovedsakelig plagg i ull, viskose, silke, bomull, lin. Passer på at det ikke er for mye akryl o.l. blandet inn i ullgenserne, så de nupper veldig.

Dropp bomkjøp. Prøv plagg flere ganger. Se at du har noe du kan bruke det sammen med. Noen er jo veldig gode på å mikse og matche alt mulig av plagg, men sånn er ikke jeg, så jeg holder meg til klassiske plagg.

Kjøper vesker og tilbehør i skinn og fra gullsmed, så jeg bytter sjelden ut ting. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cabsav skrev (14 timer siden):

Jeg liker godt Arket, COS, Other Stories og Massimo Dutti. Selected har også en del bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier, når jeg handler på zalando eller ellos, å huke av for "lin, bomull, viskose, silke, ull", og unngå alt av polyester og akryl. Selv om noe silkeaktig polyester holder seg bra gjennom årene, så tenker jeg at det er unaturlig og det lukter ekkelt under armene med en gang. Trenger ikke tenke pris når det gjelder f.eks bomull lin og silke. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å nevne merker som Soaked in luxury og for ikke å snakke om Catherine Hammel. 
Kjøper en del på nett, særlig fra Vakre vene. 
Kjøpte nylig kjoler der, merke Moss Copenhagen. Ble veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...