emdes Skrevet 31. juli 2024 #21 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Om man er "på", tar initiativet, viser interesse og han/hun ikke tar noe initiativ, så er det ikke rart man blir motløs og går videre. Om man ikke ønsker å "trenge seg på", så kan man iallfall vise interesse når man får oppmerksomhet. Og ikke minst kommunisere dette problemet, slik at en potensiell date vet det ikke handler om mangel på interesse. Selvfølgelig! Man må jo vise interesse, helt klart. Fra begge sider. Poenget mitt var det med å være pådriveren. Må det alltid være mannen som tar skrittet og driver det framover? Det virker litt sånn, og alle svarene her bekkrefter jo det. Det er det jeg mener. At det kunne vært greit om denne kjønnsbalansen hadde blitt utjevnet litt mer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #22 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvordan hadde du følt deg om en dame kom og hentet deg i bil, ga blomster til deg, og foreslo restaurant og var mannen i forholdet da? Hva hadde det gjort med din selvfølelse? Anonymkode: a032e...445 Jeg er ikke fremmed for å vise interesse for kvinner eller ta initiativ, og jeg har datet en del etter jeg ble singel. Og på alle mine år er det en dame som virkelig slo meg i bakken. Jeg mektig imponert over denne damen. Hun kom med blomster (første gang i mitt liv noen har gitt meg blomster), hun kunne ta kontakt og stikke innom bare for å si hei, hun kom med forslag, hun tok initiativ, hun viste at hun lyttet til meg og brydde seg, hun hentet meg og jeg henne. Det var helt vanvittig så befriende dette menneske var. Uten tvil den beste damen jeg noen gang har datet Anonymkode: 944a8...cd4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #23 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er ikke fremmed for å vise interesse for kvinner eller ta initiativ, og jeg har datet en del etter jeg ble singel. Og på alle mine år er det en dame som virkelig slo meg i bakken. Jeg mektig imponert over denne damen. Hun kom med blomster (første gang i mitt liv noen har gitt meg blomster), hun kunne ta kontakt og stikke innom bare for å si hei, hun kom med forslag, hun tok initiativ, hun viste at hun lyttet til meg og brydde seg, hun hentet meg og jeg henne. Det var helt vanvittig så befriende dette menneske var. Uten tvil den beste damen jeg noen gang har datet Anonymkode: 944a8...cd4 Vil bare legge til «var mannen i forholdet»? Vet du hva, denne damen fikk meg til å føle meg som en konge Anonymkode: 944a8...cd4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #24 Del Skrevet 31. juli 2024 18 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke fremmed for å vise interesse for kvinner eller ta initiativ, og jeg har datet en del etter jeg ble singel. Og på alle mine år er det en dame som virkelig slo meg i bakken. Jeg mektig imponert over denne damen. Hun kom med blomster (første gang i mitt liv noen har gitt meg blomster), hun kunne ta kontakt og stikke innom bare for å si hei, hun kom med forslag, hun tok initiativ, hun viste at hun lyttet til meg og brydde seg, hun hentet meg og jeg henne. Det var helt vanvittig så befriende dette menneske var. Uten tvil den beste damen jeg noen gang har datet Anonymkode: 944a8...cd4 Sånn har jeg gjort også, men merker jeg at det ikke er gjensidig så slutter jeg. Anonymkode: e57ac...f27 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #25 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånn har jeg gjort også, men merker jeg at det ikke er gjensidig så slutter jeg. Anonymkode: e57ac...f27 Jeg også. Går all in om jeg er interessert, orker ikke spille noen spill - om det ikke vekker interesse så slutter jeg og går etter hvert videre. Anonymkode: 337bb...c2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #26 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg også. Går all in om jeg er interessert, orker ikke spille noen spill - om det ikke vekker interesse så slutter jeg og går etter hvert videre. Anonymkode: 337bb...c2b AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sånn har jeg gjort også, men merker jeg at det ikke er gjensidig så slutter jeg. Anonymkode: e57ac...f27 Og det er slik jeg opplever det andre veien. Når jeg er den som tar initiativ og er pådriveren hele tide. Da svinner interessen. Så et tips til alle er vel da å vise interessen, uavhengig av kjønn, uavhengig av normer, men gjennom det som faller naturlig for deg. Anonymkode: 944a8...cd4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #27 Del Skrevet 31. juli 2024 Det er nok ofte det. Jeg som er mann er utrolig dårlig på hint, og mister gjerne muligheter fordi kvinner prøver å hinte for å få meg til å ta initiativ til date e.l. Hinting gjør meg egentlig bare stressa og usikker siden det alltid kan tolkes på flere måter, og det ender gjerne med at jeg først i ettertid skjønner konkret hva de ville når de allerede dater noen andre. Jeg kan fint ta initiativ, men kun når jeg er 100% sikker på hva kvinnen vil. Jeg har kun opplevd én kvinne som tok direkte initiativ. Jeg ble trakassert av jenter i ungdommen, og klarer som en følge av det ikke å gjøre noe ved den minste usikkerhet. Anonymkode: 94ffc...f9b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellmannover190 Skrevet 31. juli 2024 #28 Del Skrevet 31. juli 2024 (endret) Har møtt mange moderne, fristilte kvinner som har bedre jobber og utdanning en meg, og de ønsker fortsatt at en mann skal ta litt styring på en respektfull måte. Man må dra akkurat nok til at de får tillit, men ikke så mye at de blir usikre eller er mot lovebomber. Jeg har ingen problem med dette, men er det ingen interesse eller tak i kvinnen, så avslutter jeg det Endret 31. juli 2024 av Fjellmannover190 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #29 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 18.53): Jeg er så dårlig på dette. Mitt spørsmål til kvinnene: er det litt forventa fra dere at vi menn tar initiativ til å treffes i startfasen? At vi står for litt fremdrift, hvis man kan bruke det ordet? Anonymkode: ceaa6...5a4 Ja. Jeg liker å ta initiativ i en vanlig relasjon, men i starten føles det helt feil å legge seg etter en mann. Jeg må kjenne at en mann er skikkelig interessert før jeg gir jernet selv, får jeg miksede signaler trekker jeg meg unna med en gang. Tydelighet er gull. Anonymkode: cdf5a...16d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #30 Del Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 18.53): Jeg er så dårlig på dette. Mitt spørsmål til kvinnene: er det litt forventa fra dere at vi menn tar initiativ til å treffes i startfasen? At vi står for litt fremdrift, hvis man kan bruke det ordet? Anonymkode: ceaa6...5a4 Jeg kan bare svare for meg selv (kvinne, 30år, storby), men jeg heller mot ja, selv om det føles litt urettferdig å si det. Ikke fordi jeg egentlig mener at mannen må dra lasset, men fordi jeg får mange forespørsler og velger å forholde meg til de som tar mest initiativ. Jeg trenger jo ikke å mase på de som ikke tar initiativ når det er syv andre som viser mer interesse. Det hender selvsagt at jeg tar initiativ, men da må jeg være veldig gira på vedkommende. Kan legge til at jeg ikke aktivt søker en partner, hverken for forhold eller sex, men avviser ikke de som tar kontakt heller, så det kan jo spille inn for min del. Hadde jeg vært på datingapper og sånn sett søkt aktiv ville jeg følt mer ansvar selv også. Anonymkode: e37c4...62a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 2. august 2024 #31 Del Skrevet 2. august 2024 Jeg har ikke noe problem med å sende første melding eller være den første som inviterer ut på date. Men om jeg ikke merker tydelig at mannen også tar initativ og viser tydelig interesse så slutter jeg tvert. De fleste av oss har opplevd altfor ofte at menn bare slutter å svare, eller sier noe annet enn det handlingene viser. Erfaringen viser at om ikke en mann viser tydelig interesse og initativ så er det bortkastet tid. Da er han ikke nok interessert. Jeg har selv opplevd å bli interessert i en mann nettopp basert på at han viste stor interesse for meg (på en respektfull måte). Det fikk meg til å se han på en annen måte, ga meg trygghet, og da kom følelsene. Men jeg tror menn er helt annerledes der, har inntrykk av at kvinner som viser mye interesse heller blir sett på som desperate. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #32 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (På 31.7.2024 den 22.23): Ja. Jeg liker å ta initiativ i en vanlig relasjon, men i starten føles det helt feil å legge seg etter en mann. Jeg må kjenne at en mann er skikkelig interessert før jeg gir jernet selv, får jeg miksede signaler trekker jeg meg unna med en gang. Tydelighet er gull. Anonymkode: cdf5a...16d Engel skrev (På 2.8.2024 den 8.57): Jeg har ikke noe problem med å sende første melding eller være den første som inviterer ut på date. Men om jeg ikke merker tydelig at mannen også tar initativ og viser tydelig interesse så slutter jeg tvert. De fleste av oss har opplevd altfor ofte at menn bare slutter å svare, eller sier noe annet enn det handlingene viser. Erfaringen viser at om ikke en mann viser tydelig interesse og initativ så er det bortkastet tid. Da er han ikke nok interessert. Jeg har selv opplevd å bli interessert i en mann nettopp basert på at han viste stor interesse for meg (på en respektfull måte). Det fikk meg til å se han på en annen måte, ga meg trygghet, og da kom følelsene. Men jeg tror menn er helt annerledes der, har inntrykk av at kvinner som viser mye interesse heller blir sett på som desperate. Takk. Forstår, jeg (M) må da være tydelig på at jeg er interessert. Respektfull måte, hva legger du i det? Anonymkode: ceaa6...5a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #33 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (På 31.7.2024 den 11.36): Hadde følt det veldig(!!) rart og spesielt. ts Anonymkode: ceaa6...5a4 Nettopp. Dere menn har masse forventninger. At damene skal være slanke, pene og kule, at de skal vaske og rydde, at de skal la mannen ha venninner og gå på fylla med kompiser flere ganger i året, at vi skal lytte til dere og helst "ta ansvar for egen orgasme". Samtidig så skal vi ikke ligge med noen før dere, men holde oss i sølibat mens vi er single, mens dere selvfølgelig får lov til å kose dere. Det er også forventet at damene ikke er for "neggete", ikke maser, holder igjen og spiller kostbar. Jeg har flere ganger som singel opplevd at menn tok avstand da jeg var "for på" og drev datingen fremover. DERE anser kvinner som tar mye initiativ som desperate og bare gode nok for sex. DERE ønsker kostbare kvinner, DERE ønsker å jakte. Dere har skapt denne dynamikken selv. Jeg har vært en slik som tok initiativ flere ganger. Etter å ha blitt uhøflig avvist/ghostet/lekt med av flere menn, sluttet jeg helt å ta initiativ. Dere vil ikke at vi gjør det. Min mann tok initiativ selv, og var pådriver for datingen i starten. Vi er nå gift. Anonymkode: dd5e4...ccc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #34 Del Skrevet 8. august 2024 emdes skrev (På 31.7.2024 den 18.47): Selvfølgelig! Man må jo vise interesse, helt klart. Fra begge sider. Poenget mitt var det med å være pådriveren. Må det alltid være mannen som tar skrittet og driver det framover? Det virker litt sånn, og alle svarene her bekkrefter jo det. Det er det jeg mener. At det kunne vært greit om denne kjønnsbalansen hadde blitt utjevnet litt mer. Det er ingen kjønnsbalanse så lenge menn krever forskjellige standard og forventninger til de forskjellige kjønnene. Kjønnsbalansen blir jevn når menn synes det er greit at damer ligger rundt like mye som de selv. Når det er greit at kvinner har one night stand. Når det er greit at mannen er hjemmeværende far, tar ulønnet permisjon eller går ned i stilling slik at dama kan gjøre karriere. Når mannen tar mesteparten av husarbeid og foreldrepermisjon. Anonymkode: dd5e4...ccc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #35 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (På 31.7.2024 den 18.48): Jeg er ikke fremmed for å vise interesse for kvinner eller ta initiativ, og jeg har datet en del etter jeg ble singel. Og på alle mine år er det en dame som virkelig slo meg i bakken. Jeg mektig imponert over denne damen. Hun kom med blomster (første gang i mitt liv noen har gitt meg blomster), hun kunne ta kontakt og stikke innom bare for å si hei, hun kom med forslag, hun tok initiativ, hun viste at hun lyttet til meg og brydde seg, hun hentet meg og jeg henne. Det var helt vanvittig så befriende dette menneske var. Uten tvil den beste damen jeg noen gang har datet Anonymkode: 944a8...cd4 Og likevel var hun ikke godt nok for at du flyttet sammen med henne eller giftet deg med henne. Anonymkode: dd5e4...ccc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doolittle Skrevet 8. august 2024 #36 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (På 31.7.2024 den 8.11): Hvordan hadde du følt deg om en dame kom og hentet deg i bil, ga blomster til deg, og foreslo restaurant og var mannen i forholdet da? Hva hadde det gjort med din selvfølelse? Null problem. Jeg er trygg nok på meg selv til å ikke bli truet av at andre tar initiativ. Jeg sliter litt med uttrykket "mannen i forholdet", som jeg føler gir et inntrykk av en aktiv part og en passiv part. Det funker jo ikke for min del. To aktive parter - ikke nødvendigvis aktive på samme måte, men det kan ikke være ensidig - er nødvendig for å få et godt forhold til å fungere. Jeg kan gjerne bestemme fra tid til annen, men om det blir hele tiden mister jeg litt interessen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emdes Skrevet 8. august 2024 #37 Del Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nettopp. Dere menn har masse forventninger. At damene skal være slanke, pene og kule, at de skal vaske og rydde, at de skal la mannen ha venninner og gå på fylla med kompiser flere ganger i året, at vi skal lytte til dere og helst "ta ansvar for egen orgasme". Samtidig så skal vi ikke ligge med noen før dere, men holde oss i sølibat mens vi er single, mens dere selvfølgelig får lov til å kose dere. Det er også forventet at damene ikke er for "neggete", ikke maser, holder igjen og spiller kostbar. Jeg har flere ganger som singel opplevd at menn tok avstand da jeg var "for på" og drev datingen fremover. DERE anser kvinner som tar mye initiativ som desperate og bare gode nok for sex. DERE ønsker kostbare kvinner, DERE ønsker å jakte. Dere har skapt denne dynamikken selv. Jeg har vært en slik som tok initiativ flere ganger. Etter å ha blitt uhøflig avvist/ghostet/lekt med av flere menn, sluttet jeg helt å ta initiativ. Dere vil ikke at vi gjør det. Min mann tok initiativ selv, og var pådriver for datingen i starten. Vi er nå gift. Jeg trur det må være noe feil med måten dating er lagt opp på. De rette folka finner ikke hverandre. Det høres ut som alle du har støtt på er ordentlige drittsekker, med helt urealistiske holdninger. Samtidig sitter det mange menn der ute med stikk motsatt utfordring. De har prøvd alt de kan, men de opplever bare at de blir forbigått fordi de ikke var tøffe/sterke/drittsekker nok, og at kvinner kun er interesert i status og makt. Altså. Begge kjønnene ender opp med helt feil inntrykk av det motsatte kjønn. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #38 Del Skrevet 8. august 2024 emdes skrev (1 time siden): Jeg trur det må være noe feil med måten dating er lagt opp på. De rette folka finner ikke hverandre. Det høres ut som alle du har støtt på er ordentlige drittsekker, med helt urealistiske holdninger. Samtidig sitter det mange menn der ute med stikk motsatt utfordring. De har prøvd alt de kan, men de opplever bare at de blir forbigått fordi de ikke var tøffe/sterke/drittsekker nok, og at kvinner kun er interesert i status og makt. Altså. Begge kjønnene ender opp med helt feil inntrykk av det motsatte kjønn. Ingen vet om disse mennene er gode nok partnere. En del får seg en reality check den dagen ei dame faktisk får sansen for ham og vil være hans kjæreste, og han må lære seg alle ferdigheter nødvendig for et forhold fort. Anonymkode: 2cac9...f25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #39 Del Skrevet 8. august 2024 Jeg har opplevd det 1 gang… men denne smartingen startet det hele med å late som ingenting, han skjulte rett og slett hvor oppegående og kjekk han var. Hehe 🥹🥹🥹🥹🥹tror jeg hadde gått rett i selvsabotasje-modus hvis jeg hadde skjønt hvor hot han var. 🙄😅 ble helt retard jo. Anonymkode: b79e3...f9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loveless Skrevet 8. august 2024 #40 Del Skrevet 8. august 2024 For meg er det slik, men det er fordi jeg er veldig sjenert og dritredd for å bli avvist. Teit jeg vet 😭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå