AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #1 Del Skrevet 30. juli 2024 Jeg er så dårlig på dette. Mitt spørsmål til kvinnene: er det litt forventa fra dere at vi menn tar initiativ til å treffes i startfasen? At vi står for litt fremdrift, hvis man kan bruke det ordet? Anonymkode: ceaa6...5a4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #2 Del Skrevet 30. juli 2024 Jeg matcher energien hans dvs hvis han dabber av så dabber jeg av og. Jeg gidder ikke å være den eneste som tar initiativ, som stiller opp, som møter opp og gjør ting 🙂 Anonymkode: e57ac...f27 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #3 Del Skrevet 30. juli 2024 Møtes på midten er min fremgangsmåte. Om en mann ikke viser noe interesse for å møtes, så gjør ikke jeg heller det. Jeg har vært i nok forhold og vennskap hvor jeg må være initiativtaker 90% av tiden. Jeg vil ha noen som viser at de faktisk vil møte meg og vil være med meg. Men samtidig ikke være for klengete. Jeg er gjerne ganske på selv, men hvis jeg ikke føler han er på, så slår jeg meg av... Anonymkode: aee24...23c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #4 Del Skrevet 30. juli 2024 Jeg er nok en slik som gjerne vil at mannen skal dra litt lasset i staten. Ikke for at jeg ikke kan gjøre det selv, men jeg trenger å være trygg på at han selv er interessert, og det føler jeg ikke om jeg må dra lasset Anonymkode: 5f00f...048 4 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #5 Del Skrevet 30. juli 2024 Jeg lar mannen jobbe mest i starten ja. Men jeg er hyggelig og viser interesse jeg også, men jeg spør ikke om å treffes osv. Jeg bare gjør det klart at jeg liker å være sammen med han og alltid gleder meg til å se han igjen, gir litt komplimenter og klemmer og sånn. Sånn at han slipper å lure på om jeg er mottakelig for interessen hans. Anonymkode: f8ca6...f9a 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #6 Del Skrevet 30. juli 2024 Viser mannen trygghet og vilje til å ses er det lettere for meg å føle trygghet og være mer i min feminine energi. Jeg ønsker en maskulin mann som får meg til å senke skuldrene. Det gjør jeg når han tar lederrollen Anonymkode: efe4a...095 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #7 Del Skrevet 30. juli 2024 Takk for innspill! Skjønner at jeg da må stå på😃 … og ikke være for slapp. Anonymkode: ceaa6...5a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #8 Del Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for innspill! Skjønner at jeg da må stå på😃 … og ikke være for slapp. Anonymkode: ceaa6...5a4 Dette varierer jo fra kvinne til kvinne. Nå er ikke jeg singel men da jeg var det, spilte det liten rolle om mannfolket var den som tok initiativ eller ikke. Kanskje har jeg personlig egentlig likt å være den som velger, ikke blir valgt. Men hvis jeg først viste interesse var jeg jo avhengig av at den ble møtt. Så at det må gå litt begge veier sier seg nok selv, uten at det betyr at det er du som skal være primus motor.. men igjen, det avhenger av hva slags kvinne det er snakk om. Jeg tror kanskje jeg er litt unntaket, og har inntrykket av at kvinner flest foretrekker å bli jaktet fremfor å jakte, og mange kan ha stort behov for mye bekreftelse og oppmerksomhet. Samtidig så er det min erfaring at når kvinner først virkelig er interessert, så er dette godt synlig for alle rundt, og hun er den som naturlig søker seg mot mannen. Anonymkode: 0f224...9db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iðunn Skrevet 30. juli 2024 #9 Del Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg matcher energien hans dvs hvis han dabber av så dabber jeg av og. Jeg gidder ikke å være den eneste som tar initiativ, som stiller opp, som møter opp og gjør ting 🙂 Anonymkode: e57ac...f27 Jeg bruker også å matche energien, han tar initiativ så følger jeg på. Når jeg blir trygg nok og føler at den andre er interessert så kan jeg også ta initiativ. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #10 Del Skrevet 31. juli 2024 Jeg er ganske gammelmodig når det gjelder dette, er veldig tilbakeholden med å ta initiativ. Men, om jeg ser at han er veldig "på" og tydelig viser at han er interessert, så kjenner jeg meg tryggere. Har et ekteskap bak meg og føler meg like uerfaren som en 16-åring... Null peiling på det med å møte en ny Anonymkode: 2c175...ee3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille39 Skrevet 31. juli 2024 #11 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Viser mannen trygghet og vilje til å ses er det lettere for meg å føle trygghet og være mer i min feminine energi. Jeg ønsker en maskulin mann som får meg til å senke skuldrene. Det gjør jeg når han tar lederrollen Anonymkode: efe4a...095 Signere på denne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #12 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er så dårlig på dette. Mitt spørsmål til kvinnene: er det litt forventa fra dere at vi menn tar initiativ til å treffes i startfasen? At vi står for litt fremdrift, hvis man kan bruke det ordet? Anonymkode: ceaa6...5a4 JAAA! Kvinne 49 😃 Anonymkode: ad57d...4c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emdes Skrevet 31. juli 2024 #13 Del Skrevet 31. juli 2024 (endret) Det er litt interessant akkurat det her. Virker som kjønnsrollene henger veldig igjen i dette med dating. Det er mannen som skal være frampå og ta initiativ. Som introvert mann kunne jeg ofte ønske at det var litt mer likestilt, sånn at det også hadde vært normalt at damer gikk å sjekka opp menn. Uten å si at noen er skyld noenting her, men bare som en observasjon av hvordan det ser ut til å fungere, så er det en ganske paradoksalt oppi dette. Det er åpenbart et problem, vi ser jo i mye, med menn som er for mye frampå. De tar seg til rette og behandler folk dårlig. Med den måten datingen vår fungerer på så blir dette bare forsterket, med at det i hovedsak er de som er mest frampå som blir kraftig overrepresentert. Noen kvinner vil sikkert tro at nesten alle menn er sånn, fordi alle de møter er sånn... Samtidig er det nok mange litt stille og forskige menn som nesten alltid blir forbigått, for det blir tolka at han ikke var interessert. Jeg aner ikke hvordan en kunne løst det annerledes heller. Disse mønstrene virker ganske faste. Kanskje en del av det er biologisk, men det hadde uansett vært en interessant tanke. En mer likestilt dating. Jeg oppfordrer hvertfall kvinner til å ta initiativ. Endret 31. juli 2024 av emdes 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #14 Del Skrevet 31. juli 2024 emdes skrev (55 minutter siden): Det er litt interessant akkurat det her. Virker som kjønnsrollene henger veldig igjen i dette med dating. Det er mannen som skal være frampå og ta initiativ. Som introvert mann kunne jeg ofte ønske at det var litt mer likestilt, sånn at det også hadde vært normalt at damer gikk å sjekka opp menn. Uten å si at noen er skyld noenting her, men bare som en observasjon av hvordan det ser ut til å fungere, så er det en ganske paradoksalt oppi dette. Det er åpenbart et problem, vi ser jo i mye, med menn som er for mye frampå. De tar seg til rette og behandler folk dårlig. Med den måten datingen vår fungerer på så blir dette bare forsterket, med at det i hovedsak er de som er mest frampå som blir kraftig overrepresentert. Noen kvinner vil sikkert tro at nesten alle menn er sånn, fordi alle de møter er sånn... Samtidig er det nok mange litt stille og forskige menn som nesten alltid blir forbigått, for det blir tolka at han ikke var interessert. Jeg aner ikke hvordan en kunne løst det annerledes heller. Disse mønstrene virker ganske faste. Kanskje en del av det er biologisk, men det hadde uansett vært en interessant tanke. En mer likestilt dating. Jeg oppfordrer hvertfall kvinner til å ta initiativ. Men om du er interessert i en dame, så må du jo vise det. Hvorfor gjør du ikke det? Det er jo bare deg selv det går utover om du ikke gjør det. Jeg daten en reservert/introvert mann en gang. Han var veldig reservert og beskjeden, tok nesten ikke initiativ til treff, tok nesten ikke initiativ til fysisk kontakt. Jeg prøvde litt, men han responderte ikke på det. Det endte med at vi stoppa å date.. Anonymkode: bf059...4d1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #15 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Takk for innspill! Skjønner at jeg da må stå på😃 … og ikke være for slapp. Anonymkode: ceaa6...5a4 Hvordan hadde du følt deg om en dame kom og hentet deg i bil, ga blomster til deg, og foreslo restaurant og var mannen i forholdet da? Hva hadde det gjort med din selvfølelse? Anonymkode: a032e...445 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 31. juli 2024 #16 Del Skrevet 31. juli 2024 Jeg tenker begge må ta initativ. Men om mannen er treg der så mister jeg fort interessen ja, for da virker han jo ikke interessert (og er det som regel ikke heller). Tror det sistnevnte har ført til at kvinner blir mer reserverte og ikke tør ta noe særlig initativ før mannen gjør det. I tillegg så henger det nok litt igjen biologisk i forhold til at kvinner ser etter menn som kan ta vare på de. Og en mann uten initativ viser jo ikke akkurat det. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #17 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hvordan hadde du følt deg om en dame kom og hentet deg i bil, ga blomster til deg, og foreslo restaurant og var mannen i forholdet da? Hva hadde det gjort med din selvfølelse? Anonymkode: a032e...445 "Mannen i forholdet" 😅 Hadde en samtale i går, om det å føle seg underlegen kvinner med utdanning, høyere lønn, sosial kapital etc. Hvis det skal kunne bli pardannelser i dag, så må man nok legge vekk det meste av gamle forventninger. Anonymkode: dec66...c6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #18 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan hadde du følt deg om en dame kom og hentet deg i bil, ga blomster til deg, og foreslo restaurant og var mannen i forholdet da? Hva hadde det gjort med din selvfølelse? Anonymkode: a032e...445 Hadde følt det veldig(!!) rart og spesielt. ts Anonymkode: ceaa6...5a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emdes Skrevet 31. juli 2024 #19 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men om du er interessert i en dame, så må du jo vise det. Hvorfor gjør du ikke det? Det er jo bare deg selv det går utover om du ikke gjør det. Jeg daten en reservert/introvert mann en gang. Han var veldig reservert og beskjeden, tok nesten ikke initiativ til treff, tok nesten ikke initiativ til fysisk kontakt. Jeg prøvde litt, men han responderte ikke på det. Det endte med at vi stoppa å date.. Dette spørsmålet kan jo brukes begge veier. Hvis du likte mannen, hvorfor gjorde du ikke mer? Det er jo deg selv det går utover. Om kvinner ikke engang vurderer de forsiktige mennene, så ender de jo bare opp med de som er i overkant frampå, med metoo osv. Det skulle vært en jevnere fordeling, med større aksept for at også kvinner kan ta kontakt med menn. Og som svar på hvorfor mange introverte ikke viser det bedre, så er fordi at for introverter så føles det bare helt felt feil å trenge seg på folk på den måten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #20 Del Skrevet 31. juli 2024 emdes skrev (3 minutter siden): Dette spørsmålet kan jo brukes begge veier. Hvis du likte mannen, hvorfor gjorde du ikke mer? Det er jo deg selv det går utover. Om kvinner ikke engang vurderer de forsiktige mennene, så ender de jo bare opp med de som er i overkant frampå, med metoo osv. Det skulle vært en jevnere fordeling, med større aksept for at også kvinner kan ta kontakt med menn. Og som svar på hvorfor mange introverte ikke viser det bedre, så er fordi at for introverter så føles det bare helt felt feil å trenge seg på folk på den måten. Om man er "på", tar initiativet, viser interesse og han/hun ikke tar noe initiativ, så er det ikke rart man blir motløs og går videre. Om man ikke ønsker å "trenge seg på", så kan man iallfall vise interesse når man får oppmerksomhet. Og ikke minst kommunisere dette problemet, slik at en potensiell date vet det ikke handler om mangel på interesse. Anonymkode: 337bb...c2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå