marsvin Skrevet 30. juli #61 Del Skrevet 30. juli Skjønner deg godt TS, jeg har samme problem. Er 1,60 høy og eier ikke forbrenning. legger på meg av brødskive med gulost. Men har lært å akseptere at det er slik kroppen min er. jeg er litt rundt, og hvis jeg skal være slank, må jeg spise sinnsykt kontrollert og aldri kose meg med venner og kjæresten. Spiser variert, mye grønt og fisk og grove kornprodukter, i tillegg til at jeg tar en vin og is og annet i hyggelige lag og iblant med kjærest. Jeg trener to ganger i uken og går en time hver dag. Lager all middag fra bunn. tror jeg er ganske sunn ift. mange som ser slankere ut enn meg. Jeg levde som slank i noen år, men da sa jeg nei til absolutt alt av kaloririke ting.. ikke spiste jeg kake i min egen konfirmasjon engang. Ja, jeg var endelig slank, men det var ikke verdt det. Det er et spørsmål om hvordan du ønsker å leve. og se på familien din - legger mange lett på seg der? veldig mye er genetisk. noen må bare passe mer på enn andre for å ikke bli overvektig.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #62 Del Skrevet 30. juli marsvin skrev (12 minutter siden): Skjønner deg godt TS, jeg har samme problem. Er 1,60 høy og eier ikke forbrenning. legger på meg av brødskive med gulost. Men har lært å akseptere at det er slik kroppen min er. jeg er litt rundt, og hvis jeg skal være slank, må jeg spise sinnsykt kontrollert og aldri kose meg med venner og kjæresten. Spiser variert, mye grønt og fisk og grove kornprodukter, i tillegg til at jeg tar en vin og is og annet i hyggelige lag og iblant med kjærest. Jeg trener to ganger i uken og går en time hver dag. Lager all middag fra bunn. tror jeg er ganske sunn ift. mange som ser slankere ut enn meg. Jeg levde som slank i noen år, men da sa jeg nei til absolutt alt av kaloririke ting.. ikke spiste jeg kake i min egen konfirmasjon engang. Ja, jeg var endelig slank, men det var ikke verdt det. Det er et spørsmål om hvordan du ønsker å leve. og se på familien din - legger mange lett på seg der? veldig mye er genetisk. noen må bare passe mer på enn andre for å ikke bli overvektig.. Ja, det med kosen er trist, det har jeg merket. Jeg takker nei til mye. Legger på meg bare jeg lukter sjokolade. Mannen min synes jeg er fin, skulle bare ønske jeg kunne være fornøyd selv også. Går ned på keto for eksempel, men ønsker jo ikke å spise keto-basert resten av livet. Da er det hvert fall null rom for kos. Jeg er adoptert, så aner ikke noe om genetikken dessverre. Anonymkode: f3c05...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #63 Del Skrevet 30. juli Det kan jo være lipødem, og i tilfelle burde du spise lavkarbo. Men det høres jo ut som at du har et kosthold som er nærme lavkarbo ihvertfall, med rene råvarer og kjøtt og grønnsaker. Kanskje vurdere å kutte poteter og ris helt, og følge litt med på karbohydratene en periode? Du trenger jo ikke å ligge på 20 gram karbo om dagen, jeg spiser lavkarbo men får vondt i hodet av å ligge så lavt. Så jeg ligger på ca 40-50 gram karbo pr dag, og det fungerer for meg. Går ned i vekt og kroppen kvitter seg med vannsamlinger. Ifølge kalorikalkulator så er mitt vedlikeholdsbehov cirka 1700 kalorier om dagen. Og jeg er noenlunde samme høye som deg. Jeg går ned nå, ved å ligge på 1200 kalorier, har ca 1/2 kg vekttap pr uke. Jeg passer på karbohydratene i tillegg, da, siden kroppen min fungerer best sånn. Hvis jeg ikke passer på karbohydratene så går jeg faktisk ikke ned selv på 1200 kalorier pr dag. Men har problemer med kortisolnivåer og stoffskiftet, så kroppen min går ekstremt lett i "sparemodus" og niholder på kiloene. Jeg har også komplekser for overarmene mine. Det er viktig å finne ut av hva som er reelt, og hva som er komplekser. Noen ganger kan vi lure oss selv, fordi vi blir overfokusert på et problemområde, og vi ser ikke at vi går ned der også. Så det kan være lurt å bruke målebånd, og notere målene hver uke. Så ser du om du faktisk går ned på armene, selv om du ikke syns at det ser sånn ut. Du kan også sammenligne målene med andre på cirka samme størrelse (høyde og vekt), for å få en pekepinn på om det faktisk er så ille som du tror. Men husk på at det kan være forskjell på kroppsbygning og muskler og sånn, hvis du sammenligner med andre. Det beste er å sammenligne med seg selv, fra uke til uke, med målebånd. Anonymkode: 7d6e8...1e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #64 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det kan jo være lipødem, og i tilfelle burde du spise lavkarbo. Men det høres jo ut som at du har et kosthold som er nærme lavkarbo ihvertfall, med rene råvarer og kjøtt og grønnsaker. Kanskje vurdere å kutte poteter og ris helt, og følge litt med på karbohydratene en periode? Du trenger jo ikke å ligge på 20 gram karbo om dagen, jeg spiser lavkarbo men får vondt i hodet av å ligge så lavt. Så jeg ligger på ca 40-50 gram karbo pr dag, og det fungerer for meg. Går ned i vekt og kroppen kvitter seg med vannsamlinger. Ifølge kalorikalkulator så er mitt vedlikeholdsbehov cirka 1700 kalorier om dagen. Og jeg er noenlunde samme høye som deg. Jeg går ned nå, ved å ligge på 1200 kalorier, har ca 1/2 kg vekttap pr uke. Jeg passer på karbohydratene i tillegg, da, siden kroppen min fungerer best sånn. Hvis jeg ikke passer på karbohydratene så går jeg faktisk ikke ned selv på 1200 kalorier pr dag. Men har problemer med kortisolnivåer og stoffskiftet, så kroppen min går ekstremt lett i "sparemodus" og niholder på kiloene. Jeg har også komplekser for overarmene mine. Det er viktig å finne ut av hva som er reelt, og hva som er komplekser. Noen ganger kan vi lure oss selv, fordi vi blir overfokusert på et problemområde, og vi ser ikke at vi går ned der også. Så det kan være lurt å bruke målebånd, og notere målene hver uke. Så ser du om du faktisk går ned på armene, selv om du ikke syns at det ser sånn ut. Du kan også sammenligne målene med andre på cirka samme størrelse (høyde og vekt), for å få en pekepinn på om det faktisk er så ille som du tror. Men husk på at det kan være forskjell på kroppsbygning og muskler og sånn, hvis du sammenligner med andre. Det beste er å sammenligne med seg selv, fra uke til uke, med målebånd. Anonymkode: 7d6e8...1e3 Takk for gode tips! ts Anonymkode: f3c05...428 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #65 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Takk for gode tips! ts Anonymkode: f3c05...428 Lagde en tråd om det, for er litt interessert i å vite hva andre ligger på selv: Anonymkode: 7d6e8...1e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #66 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Lagde en tråd om det, for er litt interessert i å vite hva andre ligger på selv: Anonymkode: 7d6e8...1e3 Skal måle når jeg bare får kommet meg igang med dagen. Mitt "problem" er at underarmene mine er så tynne i forhold. Så selv om overarmen ser ok ut når den bare henger ned, er forskjellen helt vill hvis jeg strekker ut armen og fettet bare henger fritt🤣 Høres nasty ut, men it is what it is Ts Anonymkode: f3c05...428 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #67 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (15 timer siden): Du kan jo forsøke 1500 kalorier i stedet? Armene kan du fikse med lett styrketrening hjemme. Anonymkode: eaccf...891 Lett og lett... Mye av årsaken til at kroppsfettet fordeler seg på en bestemt måte er jo genetisk, og er vanskelig å endre på. Man ser selvsagt uansett bedre ut om man er trent, men det kan være svært vanskelig å punktslank/-trene kroppen om man er sterkt genetisk disponert for noe. Anonymkode: b6224...f40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #68 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Lett og lett... Mye av årsaken til at kroppsfettet fordeler seg på en bestemt måte er jo genetisk, og er vanskelig å endre på. Man ser selvsagt uansett bedre ut om man er trent, men det kan være svært vanskelig å punktslank/-trene kroppen om man er sterkt genetisk disponert for noe. Anonymkode: b6224...f40 Jeg har som sagt slitt med armene mine alltid. Selv da jeg var 10-15 kg lettere, var armene store i forhold til resten. Husker jeg fikk kommentarer allerede på ungdomsskolen da jeg veide ingenting og ellers var godt trent. Så det er nok et problemområde for meg. Ikke snakk om noe lett punktslanking her hvert fall😆 Ts Anonymkode: f3c05...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #69 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Pga tidligere spiseforstyrrelse, sliter jeg med å kjenne metthetsfølelse. Jeg føler jeg alltid er sulten, og hvis jeg blir mett, blir jeg like sulten igjen rett etterpå. Spiser aldri mer enn jeg "skal", men er jo sulten hele tiden kjennes det ut som😅 ts Anonymkode: f3c05...428 Du er innen normalen når det gjelder vekt. Du trener og har muskler. Du trenger ikke å spise mindre, du trenger hjelp til å få orden på tankene. Anonymkode: 70874...fa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #70 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er innen normalen når det gjelder vekt. Du trener og har muskler. Du trenger ikke å spise mindre, du trenger hjelp til å få orden på tankene. Anonymkode: 70874...fa4 Du vet jo ikke hvordan kroppen min ser ut, hadde du sett den, hadde du skjønt hvorfor jeg vil gå ned litt. Burde jo ikke være noe galt i det, er da mange i min vektklasse som ønsker å gå ned litt. Ts Anonymkode: f3c05...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #71 Del Skrevet 31. juli Ville trent cardio (intervaller), kanskje det ville gitt deg "puffen" du trenger? Anonymkode: 0ebc9...688 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #72 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ville trent cardio (intervaller), kanskje det ville gitt deg "puffen" du trenger? Anonymkode: 0ebc9...688 Ja, det liker jeg jo faktisk. Men tror jeg gjør det feil😅Må sjekke den der YouTuben for tips. Ts Anonymkode: f3c05...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #73 Del Skrevet 31. juli Hmm.. men hvor aktiv er du resten av dagen utenom trening? Har du en jobb du beveger deg i? Sitter du mye i ro ellers? For det kan ha mye å si jeg er 164 cm og 70 kg. Jeg holder på å gå ned litt i vekt nå, trener crossfit og styrke 4-5 dager i uka, går tur (prøver å holde 12 000 skritt om dagen) har en jobb jeg står mye i, blir noen skritt ila dagen. Har lagt meg på mellom 1800-2000 cal om dagen, går ned ca. 0,5 kg i uka. Det er utrolig hvor stor forskjell det er på 70 kg utrent kropp og 70 kg trent kropp, både i utseende og styrke! Stå på, heier på deg! Anonymkode: 165ab...83d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #74 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hmm.. men hvor aktiv er du resten av dagen utenom trening? Har du en jobb du beveger deg i? Sitter du mye i ro ellers? For det kan ha mye å si jeg er 164 cm og 70 kg. Jeg holder på å gå ned litt i vekt nå, trener crossfit og styrke 4-5 dager i uka, går tur (prøver å holde 12 000 skritt om dagen) har en jobb jeg står mye i, blir noen skritt ila dagen. Har lagt meg på mellom 1800-2000 cal om dagen, går ned ca. 0,5 kg i uka. Det er utrolig hvor stor forskjell det er på 70 kg utrent kropp og 70 kg trent kropp, både i utseende og styrke! Stå på, heier på deg! Anonymkode: 165ab...83d Jeg har en stillesittende jobb, så jeg prøver å gå meg en god tur hver dag. Men altså mye stillesitting. Går bare til og fra rom til rom på jobben. Er litt begrenset hvor aktiv jeg kan være utover det jeg allerede er, har andre forpliktelser på fritiden som tar tid. Prøver derfor å fokusere mer på kostholdet og inntak av kalorier, uten at det går over stokk og stein. Takk! Ts Anonymkode: f3c05...428 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #75 Del Skrevet 31. juli Grønn te er veldig fint for vektnedgang av forskjellige årsaker. Så om du liker det, så kan jo det være en ide å prøve å drikke en kopp eller to hver dag. Fjelltur om du har fjell i nærheten er også veldig god trening. Styrke og kondisjon i samme økt. Anonymkode: 2dc31...4ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #76 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Grønn te er veldig fint for vektnedgang av forskjellige årsaker. Så om du liker det, så kan jo det være en ide å prøve å drikke en kopp eller to hver dag. Fjelltur om du har fjell i nærheten er også veldig god trening. Styrke og kondisjon i samme økt. Anonymkode: 2dc31...4ec Takk for tips! Ts Anonymkode: f3c05...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #77 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Poteter, hvete og ris inneholder stivelse som gjør at kroppen holder fast på fettet. Noen av oss kan ikke spise det dersom vi ønsker å gå ned i vekt. Anonymkode: f8e60...fa3 Så alle mennesker som døde av sult ved å spise nesten utelukkende poteter i sultetid, de var EGENTLIG feite? Det er helt utrolig hva lavkarbofriker som ønsker å tjene penger på bøkene sine, får innprentet i hodet på folk. Selvfølgelig blir man ikke feit av å spise poteter. Det er også miljøvennlig å spise potet. Anonymkode: 49d95...3a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #78 Del Skrevet 31. juli Jeg forstår godt det du beskriver. Har også en kropp der jeg legger raskest på meg på armene. Det som er faktum er at den eneste måten du kan få mindre fett på armer er å jobbe mot en lavere fettprosent. MEN det er en reel sjangs for at de slankere armene vil koste mer en det du trur. Men det må du kjenne etter selv, kan hende du kan takle å leve med ett lavere fettprosent uten at det går for mye utover livskvaliteten. Hvis du trener styrke for å bygge muskler så får du mer form på armene, men de blir ikke mindre av det. Det er fort gjort å gå seg blind på hvordan man faktisk ser ut og ha urealistiske forventninger om hvordan kroppen din kan bli. Kanskje oppnår du aldri det du er ute etter. Når jeg ser bilder av meg selv for ti år siden, når jeg trudde jeg var for stor med for store armer (akkurat samme høyde/vekt som deg), så ser jeg nå at jeg så helt smashing ut. Herregud, jeg var skikkelig lekker, men i mitt hode så jeg feil ut. Det er så mange ferier og andre fine ting som er blitt mindre fin for meg for jeg har latt utseende mitt påvirke meg (så ikke like fin ut som andre jenter i kjoler osv.). Mitt beste tips er å lære å kle deg slik at det fremhever de sidene du er fornøyd med. Og aksepter at kroppen din er fin akkurat nå, selv om du ønsker å jobbe mot mindre armer. Men hvis du er noe lik meg så preller slike råd rett av. Lykke til! Vi er flere som har hatt slike tanker og frustrasjon. Anonymkode: d5cce...a2b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #79 Del Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg forstår godt det du beskriver. Har også en kropp der jeg legger raskest på meg på armene. Det som er faktum er at den eneste måten du kan få mindre fett på armer er å jobbe mot en lavere fettprosent. MEN det er en reel sjangs for at de slankere armene vil koste mer en det du trur. Men det må du kjenne etter selv, kan hende du kan takle å leve med ett lavere fettprosent uten at det går for mye utover livskvaliteten. Hvis du trener styrke for å bygge muskler så får du mer form på armene, men de blir ikke mindre av det. Det er fort gjort å gå seg blind på hvordan man faktisk ser ut og ha urealistiske forventninger om hvordan kroppen din kan bli. Kanskje oppnår du aldri det du er ute etter. Når jeg ser bilder av meg selv for ti år siden, når jeg trudde jeg var for stor med for store armer (akkurat samme høyde/vekt som deg), så ser jeg nå at jeg så helt smashing ut. Herregud, jeg var skikkelig lekker, men i mitt hode så jeg feil ut. Det er så mange ferier og andre fine ting som er blitt mindre fin for meg for jeg har latt utseende mitt påvirke meg (så ikke like fin ut som andre jenter i kjoler osv.). Mitt beste tips er å lære å kle deg slik at det fremhever de sidene du er fornøyd med. Og aksepter at kroppen din er fin akkurat nå, selv om du ønsker å jobbe mot mindre armer. Men hvis du er noe lik meg så preller slike råd rett av. Lykke til! Vi er flere som har hatt slike tanker og frustrasjon. Anonymkode: d5cce...a2b Godt å høre at jeg ikke er alene - virker som "alle" har fine slanke armer utenom meg. Og du sier noe, at det kan koste mer enn jeg tror hvis jeg noen gang kommer dit at jeg får drømmearmene mine. Vil fortsatt ned et par-tre kg før jeg er fornøyd, men disse tre kg vil nok forsvinne fra andre steder enn armene, kjenner jeg kroppen rett🙃 Ts Anonymkode: f3c05...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli #80 Del Skrevet 31. juli 2 hours ago, AnonymBruker said: Godt å høre at jeg ikke er alene - virker som "alle" har fine slanke armer utenom meg. Og du sier noe, at det kan koste mer enn jeg tror hvis jeg noen gang kommer dit at jeg får drømmearmene mine. Vil fortsatt ned et par-tre kg før jeg er fornøyd, men disse tre kg vil nok forsvinne fra andre steder enn armene, kjenner jeg kroppen rett🙃 Ts Anonymkode: f3c05...428 Det var jeg som du svarte til her. Ser jeg hørtes kanskje litt ut som en gammel grinebiter 😅. Men det jeg hadde lyst å si egentlig er at hvis du går ned 2-4 kg og fortsatt er misfornøyd med at armene dine ser for stor ut så må du kanskje jobbe litt med selvaksept istedenfor å slanke deg mer. Men er ganske sikker på at du blir å merke forskjell hvis du går ned det du har tenkt 🙂 Heier på deg! Anonymkode: d5cce...a2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå