AnonymBruker Skrevet 30. juli #41 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva spiser du av matoljer og fett? Du kan med fordel kutte poteter og ris i noen måneder og gradvis innføre poteter etterhvert. Hos meg er ris, poteter, matoljer og lettprodukter det som holder på vann og fett. Anonymkode: f8e60...fa3 Spiser olivenolje og litt smør. Minimalt med poteter og ris. Men lettprodukter, hva tenker du på? Rømme og sånn? Eller inkluderer det drikke som saft eller pepsi max? Ts Anonymkode: f3c05...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 30. juli #42 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva spiser du av matoljer og fett? Du kan med fordel kutte poteter og ris i noen måneder og gradvis innføre poteter etterhvert. Hos meg er ris, poteter, matoljer og lettprodukter det som holder på vann og fett. Anonymkode: f8e60...fa3 Hvorfor i all verden skal hun kutte poteter? Såfremt hun ikke bruker olje eller smør når hun tilbereder dem, er poteter genialt når man skal gå ned i vekt..de inneholder lite kalorier, og metter godt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #43 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg spiser 1200 kcal om dagen, trener og jogger 5 dager i uken. Har gått ned 15 kg siden desember, skal ned 10 til 🙂🙂 Anonymkode: 4b875...74e AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er 167 og veier 54 kg. Gått ned fra 82 kg. Holder vekten på 1300-1400 kcal. Anonymkode: f4ec3...830 Så flinke dere er! 😭Vet ikke om jeg har det i meg når det er så vanskelig for meg. Hva spiser man når man spiser 1200 kalorier, liksom? Det høres jo så lite ut når jeg er vant med 400 mer og har tenkt at jeg lå i underskudd. Ts Anonymkode: f3c05...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #44 Del Skrevet 30. juli Vera skrev (1 minutt siden): Hvorfor i all verden skal hun kutte poteter? Såfremt hun ikke bruker olje eller smør når hun tilbereder dem, er poteter genialt når man skal gå ned i vekt..de inneholder lite kalorier, og metter godt. Jeg bruker litt olje og smør, da. Men veier det jo opp så det passer inn i budsjettet. Men er ikke glad i potet, så spiser det ikke ofte. Ts Anonymkode: f3c05...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #45 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spiser olivenolje og litt smør. Minimalt med poteter og ris. Men lettprodukter, hva tenker du på? Rømme og sånn? Eller inkluderer det drikke som saft eller pepsi max? Ts Anonymkode: f3c05...428 Hos meg utgår olivenolje, alt av lettprodukter, magre produkter, melk, yoghurt, saft, pepsi, sukkerfri drikke. Spiser kun cottage cheese av melkeprodukter, og ikke hver dag. Anonymkode: f8e60...fa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 30. juli #46 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg bruker litt olje og smør, da. Men veier det jo opp så det passer inn i budsjettet. Men er ikke glad i potet, så spiser det ikke ofte. Ts Anonymkode: f3c05...428 Da er det ikke like sunt lengre..synd du ikke liker kokt potet feks - det holder deg mett lenge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #47 Del Skrevet 30. juli Vera skrev (3 minutter siden): Hvorfor i all verden skal hun kutte poteter? Såfremt hun ikke bruker olje eller smør når hun tilbereder dem, er poteter genialt når man skal gå ned i vekt..de inneholder lite kalorier, og metter godt. Poteter, hvete og ris inneholder stivelse som gjør at kroppen holder fast på fettet. Noen av oss kan ikke spise det dersom vi ønsker å gå ned i vekt. Anonymkode: f8e60...fa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #48 Del Skrevet 30. juli Vera skrev (4 minutter siden): Da er det ikke like sunt lengre..synd du ikke liker kokt potet feks - det holder deg mett lenge. Jeg har prøvd så mange ganger, nettopp pga det du sier her. Men jeg klarer bare ikke. Liker det ikke😆 ts Anonymkode: f3c05...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #49 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dere som sier jeg burde spise mindre enn 1600 - dere har garantert rett. Er bare redd det skal trigge spiseforstyrrelsen, og jeg er redd for å gå sulten. Må vel finnes en sunn måte å spise 1200 kal på? 😭 Ellers trener jeg jo fordi jeg "må". Jeg liker det ikke i det hele tatt, så det blir jo en plikt i så måte. Ts Anonymkode: f3c05...428 Når du trener kun av plikt, tar du i skikkelig, eller er det med halvhjertet innsats? AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har jo fått innprintet at det er rundt 2000 som er det vanlige. Kanskje derfor jeg har vært chubby hele mitt liv. Ts Anonymkode: f3c05...428 Vedlikeholdsbehovet varierer etter kjønn, størrelse, og alder. Hvilken jobb man har og hvor hardt man trener er også faktorer man må ta med. jabx skrev (24 minutter siden): Man kan ikke punktforbrenne fett. Ikke punktforbrenne fett nei, men man kan "fikse overarmene" ved å trene styrke og få mer definerte overarmer. Da vil ikke armene virke like dvaske. Anonymkode: 1e93d...e1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 30. juli #50 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har vært chubby siden ungdomstiden. På den tiden spiste jeg mye dritt, så det var jo ikke så uventet. Nå, etter fylte tredve, har jeg begynt å tenke litt mer over hva som går inn. Har tracket kaloriinntaket mitt i rundt 1,5 år, fordi jeg rett og slett ikke skjønner hvor feilen ligger. Jeg er 165cm, veier 65 kg, trener og rører meg flere ganger i uka. Jeg spiser rundt 1600 kalorier om dagen. Likevel har jeg masse overflødig fett på kroppen. På overarmene spesielt. Har hatt tjukke overarmer siden jeg var tenåring, og det er alltid det siste stedet jeg mister fett. Ellers er det jo bilringer da. Jeg er supernøye med å tracke kalorier, og jeg vet at jeg ikke overstiger noe som helst. Jeg trener styrke, og blir sterkere, men fettet ligger der likevel. Jeg skjønner ikke hva som er problemet og jeg begynner å bli så frustrert. Har holdt på i flere år uten at jeg kommer meg noen vei. Kan det være noe annet? Lipødem eller noe? Armene er nok det som plager meg mest, bilringene er det ikke så farlig med... Jeg har ikke veldig lyst å spise mindre enn 1600 kalorier, da jeg er redd for tilbakevendende spiseforstyrrelse. Kan legge til at jeg ikke spiser junk, jeg spiser vanlig mat, minst mulig ultraprosessert. Rent kjøtt og fisk, gode fettkilder. Spiser ikke brødmat, men spiser ris og potet. Anonymkode: f3c05...428 Hva består de 1600 kaloriene av? Hvor ofte spiser du? Sover du nok og godt? Hvordan er stressnivået? Har du regelmessig menstruasjon? (Hormonbalanse har mye å si for vekta og menstruasjon er bare en av mange indikatorer) Hvor mye er du i aktivitet, foruten styrketreningen? Skritt per dag? Hvordan er energinivået? Hvordan føler du deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #51 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når du trener kun av plikt, tar du i skikkelig, eller er det med halvhjertet innsats? Vedlikeholdsbehovet varierer etter kjønn, størrelse, og alder. Hvilken jobb man har og hvor hardt man trener er også faktorer man må ta med. Ikke punktforbrenne fett nei, men man kan "fikse overarmene" ved å trene styrke og få mer definerte overarmer. Da vil ikke armene virke like dvaske. Anonymkode: 1e93d...e1c Jeg mener jo selv at jeg tar i, og jeg merker jo at jeg blir sterkere. Jeg bare gruer meg til hver økt. Jeg har kanskje sett for mye på sånn der spise-programmer på tv. Eksempelvis fat vs skinny - der sier de at et normalt dagsbehov for en kvinne ligger på 2000. Men da medregnes sikkert jobben de har. Min er stillesittende stort sett. Litt gåing til og fra rom, men det er ca det. Overarmene har jeg prøvd å fikse siden jeg var 15. Selv da jeg veide 55 kg, var overarmene store. Så er derfor jeg lurer på om det er lipødem eller noe. For det ser uproporsjonalt ut, rett og slett. Har ikke noe problemer med å bli sterkere, og man kjenner jo godt musklene under der, man bare ser det aldri. Ts Anonymkode: f3c05...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #52 Del Skrevet 30. juli Lill3My skrev (1 minutt siden): Hva består de 1600 kaloriene av? Hvor ofte spiser du? Sover du nok og godt? Hvordan er stressnivået? Har du regelmessig menstruasjon? (Hormonbalanse har mye å si for vekta og menstruasjon er bare en av mange indikatorer) Hvor mye er du i aktivitet, foruten styrketreningen? Skritt per dag? Hvordan er energinivået? Hvordan føler du deg? Mye kjøtt, fisk og grønnsaker. En spiseskje rømme i ny og ne. Ikke noe korn av noe slag, lite ris, lite poteter, aldri pasta. Ellers litt oljer og smør. Gresk yoghurt. Innimellom cottage cheese. Kaffe med en skvett lettmelk i. Jeg spiser maks tre måltider om dagen. Frokost mellom 11-14 et sted. Lunsj et par-tre timer etter det hvis jeg er sulten, og så middag senest kl 20. Jeg mener jeg sover greit. Føler meg alltid uthvilt på morgenen, og blir ikke trøtt før det er leggetid rundt 23. Går mellom 8000-15 000 skritt om dagen, kommer an på om jeg har trent styrke den dagen eller ikke. Energinivået varierer, men stort sett ikke verre enn at jeg klarer å holde hodet over vann hver dag😅 Ts Anonymkode: f3c05...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #53 Del Skrevet 30. juli Ja, og egg. Spiser egg hver dag til frokost. Ts Anonymkode: f3c05...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #54 Del Skrevet 30. juli Spørsmålet mitt blir hva du legger i trening og aktivitet? Jeg trener ganske mye, løper hver dag 70-80 km pr uke og trener lett styrke med kroppsvekt. Jeg spiser ikke veldig mye og er vektatabil.. 170 cm og 57 kg. Anonymkode: 781cb...275 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #55 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spørsmålet mitt blir hva du legger i trening og aktivitet? Jeg trener ganske mye, løper hver dag 70-80 km pr uke og trener lett styrke med kroppsvekt. Jeg spiser ikke veldig mye og er vektatabil.. 170 cm og 57 kg. Anonymkode: 781cb...275 Trening - styrke tre-fire ganger i uka. Aktivitet - går tur så og si hver dag. Minst 6-7 km, det er den korteste ruta mi. Hva legger du i at du ikke spiser veldig mye? Ts Anonymkode: f3c05...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #56 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Så flinke dere er! 😭Vet ikke om jeg har det i meg når det er så vanskelig for meg. Hva spiser man når man spiser 1200 kalorier, liksom? Det høres jo så lite ut når jeg er vant med 400 mer og har tenkt at jeg lå i underskudd. Ts Anonymkode: f3c05...428 Spiser frokost, middag og kvelds 🙂 Spiser meg ikke stappmett, men sulter heller ikke 🙂 Anonymkode: 4b875...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #57 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spiser frokost, middag og kvelds 🙂 Spiser meg ikke stappmett, men sulter heller ikke 🙂 Anonymkode: 4b875...74e Pga tidligere spiseforstyrrelse, sliter jeg med å kjenne metthetsfølelse. Jeg føler jeg alltid er sulten, og hvis jeg blir mett, blir jeg like sulten igjen rett etterpå. Spiser aldri mer enn jeg "skal", men er jo sulten hele tiden kjennes det ut som😅 ts Anonymkode: f3c05...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #58 Del Skrevet 30. juli Jeg er like høy som deg, og gikk ned fra 65 til 63 på én måned, ved å spise 1100-1200 kalorier hver dag. Jeg gikk eller løp 10 000 skritt hver dag. Jeg er ganske sikker på at jeg vedlikeholder vekten rundt 1600. Spiste helt vanlig, men kuttet ut ett måltid. For meg er det enklest å kutte ut frokost. Anonymkode: ee203...a74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #59 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er like høy som deg, og gikk ned fra 65 til 63 på én måned, ved å spise 1100-1200 kalorier hver dag. Jeg gikk eller løp 10 000 skritt hver dag. Jeg er ganske sikker på at jeg vedlikeholder vekten rundt 1600. Spiste helt vanlig, men kuttet ut ett måltid. For meg er det enklest å kutte ut frokost. Anonymkode: ee203...a74 Er nok som flere av dere sier - jeg spiser jo for mye. Faen da, hadde jeg bare skjønt det litt tidligere 😅 Skal sies at jeg allerede har gått ned litt ved å spise 1600 kalorier, men det er vel fordi jeg i utgangspunktet spiste nærmere 2000🙃Skal prøve å redusere til lavere enn 1600, så får vi se. ts Anonymkode: f3c05...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #60 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Trening - styrke tre-fire ganger i uka. Aktivitet - går tur så og si hver dag. Minst 6-7 km, det er den korteste ruta mi. Hva legger du i at du ikke spiser veldig mye? Ts Anonymkode: f3c05...428 I hverdagen når jeg jobber: En yoghurt til frokost, et par skiver og en del frukt til lunsj, har maiskaker/riskaker som snacks på jobb hvis jeg blir småfysen, vanlig porsjon middag, noe lett kveldsmat som knekkebrød eller litt cottage cheese med enkel topping og kanskje noen biter sjokolade eller smågodt. Jobber som lærer i barneskolen. Anonymkode: 781cb...275 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå