AnonymBruker Skrevet 1. august #101 Del Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tull og tøys, set er jo bare fordi deres hobby er å heve seg over andre mennesker😂 Anonymkode: c89f9...b12 White-trash kjøper trash, haha Anonymkode: 3f8c7...0b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 1. august #102 Del Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (På 31.7.2024 den 17.16): Det meste av slikt er produsert i Kina. Men så går det via en del mellomledd. Og du tror det er trygt fordi du kjøper det fra en norsk medarbeider på butikken "Min beste venn". Ganske naivt. Men det bidrar godt til moms, arbeidsgiveravgift og skatt, som kommer meg til gode, så fortsett slik Anonymkode: 6b88b...351 Poenget er at selv om begge er produsert i Kina, så er det bare den ene av dem der det er mange krav om sikkerhet og annet. Kineserne produserer da varene etter denne spesifikasjoner, og sender det til butikkene våre. Naturligvis blir det dyrere å produsere varer med flere krav for sikkerhet. Men samtidig kan de produsere akkurat samme varer, bare uten å måtte ta hensyn til giftstoffer og sikkerhet generelt. De kan da produsere det billigere. Når du kjøper i en norsk butikk, plikter butikken å sørge for at varene følger lover og regler. Det gjør de ikke nødvendigvis når du bestiller rett fra Kina selv. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uføre Unni Skrevet 1. august #103 Del Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (59 minutter siden): White-trash kjøper trash, haha Anonymkode: 3f8c7...0b8 Nå når jeg er ferdig med å fyre oppunder denne diskusjonen skal jeg bruke ditt lille innlegg som et utgangspunkt for hvorfor en viss gruppe mennesker handler på temu. Ta meg. Jeg kjøper ull fra nordiske butikker. Laget i norden. Noen ganger er det norske sauer, andre ganger er det en sau fra New Zealand som har ofra seg for genseren min. Den koster la oss si 4500,- og jeg skal beholde den livet ut. Jeg har ei grei utbetaling i måneden pga uføreforsikringen min. Jeg har penger til overs. Jeg kan spare. Så kan vi ta en titt på hun som er minste ufør, minste aap og ungdom på aap. Det er litt for mange av disse som folka sulter og fryser. Men de trenger klær! Jeg har aldri handla hos temu, men la oss si 3 gensere i polyester eller et annet plastmateriale koster 300,-. Ja, da er det fornuftig å kjøpe disse tre genserne for en fattig person. Desverre. Sånn er det. Så det er ufint av meg å kalle de hillbillys og ufint av deg å si white trash. I alle fall om gruppen fattige. Men resten har jeg ikke mye pent å si om. Folk med penger kan se til å handle lokalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august #104 Del Skrevet 1. august Uføre Unni skrev (42 minutter siden): Nå når jeg er ferdig med å fyre oppunder denne diskusjonen skal jeg bruke ditt lille innlegg som et utgangspunkt for hvorfor en viss gruppe mennesker handler på temu. Ta meg. Jeg kjøper ull fra nordiske butikker. Laget i norden. Noen ganger er det norske sauer, andre ganger er det en sau fra New Zealand som har ofra seg for genseren min. Den koster la oss si 4500,- og jeg skal beholde den livet ut. Jeg har ei grei utbetaling i måneden pga uføreforsikringen min. Jeg har penger til overs. Jeg kan spare. Så kan vi ta en titt på hun som er minste ufør, minste aap og ungdom på aap. Det er litt for mange av disse som folka sulter og fryser. Men de trenger klær! Jeg har aldri handla hos temu, men la oss si 3 gensere i polyester eller et annet plastmateriale koster 300,-. Ja, da er det fornuftig å kjøpe disse tre genserne for en fattig person. Desverre. Sånn er det. Så det er ufint av meg å kalle de hillbillys og ufint av deg å si white trash. I alle fall om gruppen fattige. Men resten har jeg ikke mye pent å si om. Folk med penger kan se til å handle lokalt. De lokale butikkene har ikkr alltid det folk trenger. Anonymkode: d82f8...f37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august #105 Del Skrevet 1. august Slutt å handle på Temu! Støtt butikker i Norge, så vi bevarer selve bysentrumene og arbeidsplassene rundt dem. Anonymkode: 8abb5...793 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 1. august #106 Del Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det må være noe av det mest naive jeg har lest på KG. Nei de er ikke og kan ikke kvallitetssikre. De kan maks kvalitetssikre et par ledd bakover, men det er mange underleverandører som er med på å produsere klær til vanlige «norske» kjedebutikker, og ingen har kontroll på alle. Å tro at det ikke er like grov tunyttelse i produksjonskjeden til HM som Temu er å tro på julenissen. Anonymkode: c89f9...b12 Det er helt sikkert mange forretninger som gjør det så bra som de gjør pga at det går an å få ting lagd billig i Kina. Og så skjuler dem det. Men det betyr ikke at vi ikke bør være litt obs og skeptisk på hva slags tjenester man bruker. Når det handler om fattigdom og at man må bruke temu for å overleve så føler jeg det er noe annet. Men det er litt vanskelig å tro at det gjelder så mange. Jeg vil da tenke at de som har lite, ikke handler inn 5 gensere til 30 kr stk og finner ut at bare en eller to passer. Jeg tror heller denne gruppa er litt smarte og handler på 70% salg, eller handler brukt til en god pris. Har en følelse av at de som handler mye på temu blir hektet fordi det er morro og billig og man føler at man vinner, men innser på sikt at det ikke er så veldig gode ting de får for pengene, som ts beskriver. Blir litt som å kjøpe skrapelodd. Det er gøy men du vet ikke om du vinner. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uføre Unni Skrevet 1. august #107 Del Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): De lokale butikkene har ikkr alltid det folk trenger. Anonymkode: d82f8...f37 Jeg skulle definert lokalt: norden, nordeuropa og baltikum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august #108 Del Skrevet 1. august Er utrolig glad vi enda har lov å bestille fra plasser som Temu og Aliexpress. Uten disse hadde jeg betalt 10 ganger prisen og mest trolig ikke funnet delene jeg trenger til hobbyene mine. Folk kan si hva dem vil, men la folket bestemme om dem vil ha ræl som er sånn eller sånn. Hvorfor må folk alltid fortelle andre hva dem skal gjøre. I denne verden er det prisen folk flest ser på. Og når varene er tilnærmet lik dem du evt finner i Norge, hvis du finner varen i det helt tatt, så bør det jo gå opp et lys. Ingen andre enn rikinger driver veldedighet for lokale butikkene sine. Mange har dårlig råd for tiden, og man sparer der man kan spare. Enkelt og greit. Pass deres egne saker! Anonymkode: 2f41d...fba 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august #109 Del Skrevet 1. august Er folk dumme nok til å falle for sånt?? Anonymkode: c3a4b...3c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august #110 Del Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 15.03): Temu sikter seg jo inn på en kjøpegruppe som ikke akkurat består av rakettforskere......de selger søppel i bøtter og spann takket være litt for mange enkle sjeler. Anonymkode: a1329...f69 Wow klarte ikke du å bli mer nedlatende? Anonymkode: 7a73e...379 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august #111 Del Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tull og tøys, set er jo bare fordi deres hobby er å heve seg over andre mennesker😂 Anonymkode: c89f9...b12 Jupp Anonymkode: 7a73e...379 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august #112 Del Skrevet 1. august Er sykt lei av Temu reklame!! Har aldri kjøpt noe derfra og tror aldri jeg har klikket meg inn på annonsene heller. Likevel tyter det over av forslag til produkter uansett hva jeg googler etter 💀 Anonymkode: 6b669...47e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 2. august #113 Del Skrevet 2. august (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Pass deres egne saker! Problemet er at det er ikke bare dine egne saker du forurenser. Du forurenser jo for alle andre når du må kaste mesteparten av de tingene du kjøpte så billig, men som inneholder giftige stoffer eller ulovlige mengder med x og y. Om vi skal bare stikke hue i jorda og ikke spre noe kunnskap i frykt om at noen skal bli fornærmet så blir jo bare problemet mye mye værre. Jeg tror du tar det altfor personlig. Ingen vil fornærme deg. Det handler bare om å fortelle at tingene du kjøper kan inneholde skadelige stoffer, for deg selv, din familie, og for miljøet når man kaster det. Vi er ikke fiender liksom. Vi er bare folk begge to Endret 2. august av lillevill 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 2. august #114 Del Skrevet 2. august https://www.greenpeace.org/international/story/64710/the-deals-behind-temu-its-hidden-environmental-price-and-climate-silence/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #115 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (17 timer siden): Slutt å handle på Temu! Støtt butikker i Norge, så vi bevarer selve bysentrumene og arbeidsplassene rundt dem. Anonymkode: 8abb5...793 Norske butikker har veldig dårlig utvalg og enormt dyrt er det også. Jeg handler på Temu og kommer aldri til å slutte med det. Anonymkode: d82f8...f37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #116 Del Skrevet 2. august lillevill skrev (5 timer siden): Problemet er at det er ikke bare dine egne saker du forurenser. Du forurenser jo for alle andre når du må kaste mesteparten av de tingene du kjøpte så billig, men som inneholder giftige stoffer eller ulovlige mengder med x og y. Om vi skal bare stikke hue i jorda og ikke spre noe kunnskap i frykt om at noen skal bli fornærmet så blir jo bare problemet mye mye værre. Jeg tror du tar det altfor personlig. Ingen vil fornærme deg. Det handler bare om å fortelle at tingene du kjøper kan inneholde skadelige stoffer, for deg selv, din familie, og for miljøet når man kaster det. Vi er ikke fiender liksom. Vi er bare folk begge to Dere passer deres egne saker og så passer vi våre saker. Anonymkode: d82f8...f37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #117 Del Skrevet 3. august Det er bare å ta av seg hatten for Temu, kongen over alle butikker. De har virkelig forstått hva nordmenn ønsker! Og de tjener store penger på det. Jeg personlig finner ikke deler til hobbyen min i Norge, og hvis jeg finner noe så er det mye dyrere å kjøpe helt lik del. Jeg kaster heller aldri noe jeg kjøper fra Temu, da alt er bra kvalitet. Ja sjekker alltid anmeldelser av produktet før jeg kjøper. De som ønsker å svartmale en bedrift som har så pass mange kunder, sier vel mest om hvor uvitne og lite lærde dem er selv. Anonymkode: 2f41d...fba 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #118 Del Skrevet 3. august On 8/1/2024 at 1:01 PM, AnonymBruker said: Tull og tøys, set er jo bare fordi deres hobby er å heve seg over andre mennesker😂 Anonymkode: c89f9...b12 Hobby? Det er hele livet deres. Anonymkode: bdf76...733 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #119 Del Skrevet 3. august Garn fra Sandnes garnfabrikk selges på Temu. Vil dere påstå at Norskeide Sandnes garn, driver med barnearbeid? Driver de ed giftstoffer i garnet? Prisen er omtrent lik, enten man kjøper det fra Temu, i en fysisk garnbutikk, eller i nettbutikker i Norge. Men en vesentlig forskjell, kjøper man fra Temu så slipper man pr. Dags dato å betale frakt. Så til dere som hevder Temu driver barnearbeid, har slave lignende arbeidsforhold, hvor får dere den informasjonen fra? Har dere vært og sjekket forholdene personlig? Eller driver dere og sprer videre rykter dere ikke vet opphavet til, ala den ene fjæren som ble til ti høns? Anonymkode: 43c3e...dee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #120 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Garn fra Sandnes garnfabrikk selges på Temu. Vil dere påstå at Norskeide Sandnes garn, driver med barnearbeid? Driver de ed giftstoffer i garnet? Prisen er omtrent lik, enten man kjøper det fra Temu, i en fysisk garnbutikk, eller i nettbutikker i Norge. Men en vesentlig forskjell, kjøper man fra Temu så slipper man pr. Dags dato å betale frakt. Så til dere som hevder Temu driver barnearbeid, har slave lignende arbeidsforhold, hvor får dere den informasjonen fra? Har dere vært og sjekket forholdene personlig? Eller driver dere og sprer videre rykter dere ikke vet opphavet til, ala den ene fjæren som ble til ti høns? Anonymkode: 43c3e...dee Det er fake. Du er bra naiv om du ikke skjønner det. Anonymkode: d100a...882 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå