Gå til innhold

Temu.com søppel og elendig kundeservice, nå er det nok

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tipper det er lov. Du handler fra en kinesisk nettbutikk, regulert av kinesisk lov. 

Hvis du slutter å handle billig søppel, som bidrar til sosial og miljømessig dumping, så skal du se det ordner seg. 

Anonymkode: ef1e7...87b

Da betyr det at de fattige arbeiderne må sitte på gaten og tigge. Er det bedre?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er forresten malware og spyware i appen deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (Akkurat nå):

Noen hjemme? De kan være helsefarlige uten at du vet det. 

O.K.. Hva er problemet ditt?

1) Det er lov å handle fra Temu

2) Jeg bestemmer helt selv hva og hvor jeg skal handle og bruke penger 

3) Jeg bestemmer selv hva jeg skal bruke og ikke av det jeg selv kjøper 

4) jeg bryr meg ikke 

5) Var dette vanskelig å forstå for deg? Var det noe her som var uklart på noen måter for deg?

6) Jeg trodde du forstod meg i mitt første innlegg at jeg bryr meg ikke hva andre synes men tydeligvis ikke🙄 Forstår du fremdeles ikke?

7) Du er ikke rette personen til å være nedlatende mot andre når du er så treig i oppfattelsen selv.

Anonymkode: 3cb43...d47

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har kjøpt en del fra Temu. To tskjorter, en ull cardigan og en annen, noe loungeklær, noe til scrapbooking og andre hobbyer, litt høst og halloween pynt, noen øredobber. Noen duker og sengesett. Av alt er det bare et par øredobber som har vært vræl og jeg har vært misfornøyd med. Resten har jeg vært godt fornøyd med til den prisen. Hva andre synes om Temu er meg revnende likegyldig, jeg har vært fornøyd.

Ull 🤣🤣

Anonymkode: e68bc...511

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

O.K.. Hva er problemet ditt?

1) Det er lov å handle fra Temu

2) Jeg bestemmer helt selv hva og hvor jeg skal handle og bruke penger 

3) Jeg bestemmer selv hva jeg skal bruke og ikke av det jeg selv kjøper 

4) jeg bryr meg ikke 

5) Var dette vanskelig å forstå for deg? Var det noe her som var uklart på noen måter for deg?

6) Jeg trodde du forstod meg i mitt første innlegg at jeg bryr meg ikke hva andre synes men tydeligvis ikke🙄 Forstår du fremdeles ikke?

7) Du er ikke rette personen til å være nedlatende mot andre når du er så treig i oppfattelsen selv.

Jeg bare sier til deg at smykkene du bruker kan inneholde helsefarlige nivåer av bly, det var alt! 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (16 minutter siden):

Da betyr det at de fattige arbeiderne må sitte på gaten og tigge. Er det bedre?

Antar du har hørt om uyghyr siden du er så godt kjent med temu? Det er store sjanser for at dette er gruppen som gjør at alt er så billig for de som handler der. https://nypost.com/2021/12/18/uyghur-women-recall-horrors-of-chinas-labor-camps/ dette er mennesker som er undertrykt og som blir behandlet veldig ille. Det er desverre ikke sånn at vi kan tenke de jobber frivillig og takknemlig for temu. Men at de altså blir behandlet veldig ille. Det er ikke bare temu som utnytter denne gruppen, men veldig mange andre. 

Endret av lillevill
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les den lenka og si bryr meg ikke, så skal jeg forsvinne fra tråden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (Akkurat nå):

Jeg bare sier til deg at smykkene du bruker kan inneholde helsefarlige nivåer av bly, det var alt! 

Ok. Takk for opplysningen. Men nå var det jo faktisk ikke"alt" du skrev. Bryr meg fremdeles nada om det (og ryktespredning er ikke nok til at jeg skal bry meg heller). Så det ville være flott om du sto inne for ditt ord nå og forlot tråden slik at tråden kunne handle om det som var tanken til ts. Er fremdeles fornøyd med alt jeg har kjøpt og har tenkt å bruke det jeg har kjøpt (viss ikke hadde jeg jo ikke kjøpt det). 

Med ønske om en god kveld videre 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler ikke på Temu. Kjøper bare dyre ting av kvalitet og kun Lacoste og Gant merkeklær hvis jeg skal kjøpe klær på nett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dere må kjøpe selektivt. Kjøper kun til ting på kjøkken. Stort sett grei kvalitet. Ikke kjøpe noe elektrisk, verktøy el klær. 

Anonymkode: 2b6d2...855

Du mener at du kjøper ting der som skal være i direkte kontakt med mat? Ting du putter i munnen?!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uføre Unni

Temu irriterer vettet av meg. Annonsene  for temu er over alt. Fb, tiktok, i google nyhetsstrøm og ikke minst har google shopping blitt fullstendig rasert. 

Norske hjem er så fulle av ting og tang og greier at jeg fatter ikke hvorfor noe skal drive med kinesiske digitale lykkehjul for enda mer dritt. 

Jeg hater temu. 

Edit: jeg fjernet mine idiotiske utsagn som jeg skrev for å provosere. Jeg kjedet meg. Det hender jeg er en idiot på internett. Unnskyld. 

Endret av Uføre Unni
Fjernet trolling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er bare på Rema1000 det. 😁

Anonymkode: 1bf49...aa7

Ja, og det er nok ikke sikkert at kvaliteten er så super som vi liker å tro der heller. 😁

Anonymkode: f7b78...c85

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Temu er helt trygt om du vet hva du handler, skeptisk til mange ting som klær, elektronikk osv, men Temu har veldig mye flott som kan brukes uten å vær engstelig.

Og når det gjelder arbeiderne så er det dessverre mye billig arbeidskraft under enhver tvil, kjente merker som apple og H&M har jo og vært litt i ilden her.

Det meste som selges i Norge er jo og dritt kvalitet, det er det dette bruk og kast samfunnet har blitt, men heldigvis så finnes det noen krav her for å sikre seg.

Men Temu er jo på ingen måte svindel, du får det du betaler for og om du føler deg "lurt" så er det egentlig bare deg selv å takke, Ikke mye som er skjult bak hvordan Temu operere.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Fountaine said:

Jeg handler ikke på Temu. Kjøper bare dyre ting av kvalitet og kun Lacoste og Gant merkeklær hvis jeg skal kjøpe klær på nett.

Du vet at mange av disse dyre merke klærna ikke har bedre kvalitet en klær fra billig butikker? mange av testene i det siste har bevist at billige klær er av samme kvalitet eller bedre enn de dyre.

Men om du kjøpe merke klær så har du ialfall et fint merke å vise frem når du treffe bekjente :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hololo skrev (Akkurat nå):

Du vet at mange av disse dyre merke klærna ikke har bedre kvalitet en klær fra billig butikker? mange av testene i det siste har bevist at billige klær er av samme kvalitet eller bedre enn de dyre.

Men om du kjøpe merke klær så har du ialfall et fint merke å vise frem når du treffe bekjente :)

Ja jeg kjøper bare merkeklær av ypperste kvalitet i stedet for klær på Temu. 😂

Jo de har mye bedre kvalitet. Bedre passform, bedre stoff, i tillegg til et eksklusivt merke å gå med. 😎

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uføre Unni skrev (38 minutter siden):

Temu irriterer vettet av meg. Annonsene  for temu er over alt. Fb, tiktok, i google nyhetsstrøm og ikke minst har google shopping blitt fullstendig rasert. 

At fattige må handle på temu er ikke et godt argument. Fattige kan kjøpe klespakker og gå på byttekvelder. INGEN trenger nips. Norske hjem er så fulle av ting og tang og greier at jeg fatter ikke hvorfor noe skal drive med kinesiske digitale lykkehjul for enda mer dritt. 

Og ja, jeg vet at det meste vi kjøper i norske butikker/nettbutikker er "made in china", men da er det kvalitetssikra og vi holder folk i Norge i arbeid. 

Jeg hater temu. 

I all verden, svarer du på spørsmålene i HI her? 

Står det notert noe sted at jeg, TS, er fattig og derfor handler på Temu? Nei, der tar du grundig feil. Og jeg handler heller på Temu enn å gå i klær andre har brukt, eller la mine barn gå i brukte klær.

Jeg handler faktisk der jeg selv ønsker og de tingene jeg selv ønsker, men jeg forventer at nettbutikker som opererer i Norge, følger Norsk lov, for moské forbrukere. Det siste er essensen i tråden her, men folk klarer ikke holde seg til tema. Hva skyldes det? Er folk en gjeng med lesesvake her inne? 

Anonymkode: 43c3e...dee

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hololo skrev (34 minutter siden):

Temu er helt trygt om du vet hva du handler, skeptisk til mange ting som klær, elektronikk osv, men Temu har veldig mye flott som kan brukes uten å vær engstelig.

Og når det gjelder arbeiderne så er det dessverre mye billig arbeidskraft under enhver tvil, kjente merker som apple og H&M har jo og vært litt i ilden her.

Det meste som selges i Norge er jo og dritt kvalitet, det er det dette bruk og kast samfunnet har blitt, men heldigvis så finnes det noen krav her for å sikre seg.

Men Temu er jo på ingen måte svindel, du får det du betaler for og om du føler deg "lurt" så er det egentlig bare deg selv å takke, Ikke mye som er skjult bak hvordan Temu operere.

Det ser ut til at du er en av få som har forstått en hel del. 
Problemete r at Temu putter penger inn på kredittkonto til kunden, både ved retur, når pakkene ikke kommer frem i tide, og de gjør prisjusteringer. En veske i bestilling, en dyrere skinnveske, ble i løpet av noen dager en hel del billigere, og i steder for å refundere tilbake til kundens konto, så settes disse pengene på en kredittkonto der kronene bare kan brukes hos Temu. Spørsmålet her er er dette lov? 
TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det ser ut til at du er en av få som har forstått en hel del. 
Problemete r at Temu putter penger inn på kredittkonto til kunden, både ved retur, når pakkene ikke kommer frem i tide, og de gjør prisjusteringer. En veske i bestilling, en dyrere skinnveske, ble i løpet av noen dager en hel del billigere, og i steder for å refundere tilbake til kundens konto, så settes disse pengene på en kredittkonto der kronene bare kan brukes hos Temu. Spørsmålet her er er dette lov? 
TS

Ja, det er lov. Boozt gjør noe liknende ved returer, man får "shopping- kreditt", ikke pengene inn på konto.

Anonymkode: 8ee63...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (1 time siden):

Antar du har hørt om uyghyr siden du er så godt kjent med temu? Det er store sjanser for at dette er gruppen som gjør at alt er så billig for de som handler der. https://nypost.com/2021/12/18/uyghur-women-recall-horrors-of-chinas-labor-camps/ dette er mennesker som er undertrykt og som blir behandlet veldig ille. Det er desverre ikke sånn at vi kan tenke de jobber frivillig og takknemlig for temu. Men at de altså blir behandlet veldig ille. Det er ikke bare temu som utnytter denne gruppen, men veldig mange andre. 

Er for gammel til å bry meg. Kjøper det jeg vil og bruker pengene som jeg vil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...