oss-to Skrevet 3. september #101 Skrevet 3. september Håpar familien har gode folk rundt seg, so kan forklare innhaldet i lesarbrevet til dei. Ser framleis S får støtte og at folk ikkje skjønnar poenget.
PusheenPusheen Skrevet 3. september #102 Skrevet 3. september oss-to skrev (1 minutt siden): Håpar familien har gode folk rundt seg, so kan forklare innhaldet i lesarbrevet til dei. Ser framleis S får støtte og at folk ikkje skjønnar poenget. Hun får ganske mye støtte òg... Rart at folk ikke klarer å åpne øya. 4 3
MiominMio Skrevet 3. september #103 Skrevet 3. september Det er ingen tvil om at hun er veldig glad i sin søster, men hun har mistet gangsynet ganske godt her. Angelika er ikke som andre slik er det bare og hun kan ikke ta samme avgjørelser som funksjonsfriske. Byr meg imot at hun skal korrigeres foran alle på TikTok. Man skal være ekstremt forsiktig med å vise sårbare situasjoner inn. Alle som kjenner noen med Downs (har selv nært familiemedlem med Downs) vet at de kan ha både oppturer og nedturer som oss andre, men kanskje litt mer forsterket. Det er da familiens oppgave å verne Angelikas interesser på en positiv måte. Synes Troy gjør godt i å være kritisk og Seline som influenser må være særdeles bevisst på sin posisjon i det hele. 10 1
baremeg007 Skrevet fredag kl 00:51 #104 Skrevet fredag kl 00:51 Tro om det var selene selv som skrev kommentaren fra Stendi-profilen? Hun har vel login der. Uansett er det helt klart en svært ung og inkompetent person som står bak den kommentaren, og jeg synes det er hårreisende at de voksne i den bedriften lar den stå. Eller ér det noen voksne der i det hele tatt? 3 4
enkefru Skrevet fredag kl 19:53 #105 Skrevet fredag kl 19:53 Et svarinnlegg fra henne her: https://www.vg.no/nyheter/i/63Ln1e/selene-lie-jeg-tar-kritikken-paa-alvor
oss-to Skrevet fredag kl 20:04 #106 Skrevet fredag kl 20:04 (endret) enkefru skrev (19 minutter siden): Et svarinnlegg fra henne her: https://www.vg.no/nyheter/i/63Ln1e/selene-lie-jeg-tar-kritikken-paa-alvor Kva skal ein sei, min første tanke er. Det skulle ha stått ikkje i overskrifta. "Selene Lie jeg tar ikke kritikken paa alvor" Her er så mykje å ta tak i , siste ord kan umulig være sagt. Endret fredag kl 20:14 av oss-to 9
refill Skrevet fredag kl 20:57 #107 Skrevet fredag kl 20:57 oss-to skrev (45 minutter siden): Kva skal ein sei, min første tanke er. Det skulle ha stått ikkje i overskrifta. "Selene Lie jeg tar ikke kritikken paa alvor" Her er så mykje å ta tak i , siste ord kan umulig være sagt. Er stort problem med hele uttalelsen er jo at moren alt har sagt at A ikke skjønner omfang og formål (husker ikke hvilke ord hun brukte), det vil liksom sette en evig strek over all argumentasjon S vil komme med. Sitat Angelika elsker kamera, tar egne valg, sier ja og nei, og vi respekterer grensene hennes. Mye mer å ta tak i som du sier, @oss-to, men jeg er for trøtt 😅 Tror jeg at hun virkelig har tatt innover seg problemet? Vel, egentlig ikke. Det er kanskje urettferdig av meg, så jeg håper jeg tar feil. 5
oss-to Skrevet fredag kl 21:15 #108 Skrevet fredag kl 21:15 (endret) refill skrev (18 minutter siden): Er stort problem med hele uttalelsen er jo at moren alt har sagt at A ikke skjønner omfang og formål (husker ikke hvilke ord hun brukte), det vil liksom sette en evig strek over all argumentasjon S vil komme med. Mye mer å ta tak i som du sier, @oss-to, men jeg er for trøtt 😅 Tror jeg at hun virkelig har tatt innover seg problemet? Vel, egentlig ikke. Det er kanskje urettferdig av meg, så jeg håper jeg tar feil. Er for seint å ta tak i det for meg og. Men håpar av heile mitt hjarte at nokon fortsett kampen. Ho sjølv vart jo lei seg av kritikk i media, men søstera skal berre godta det ,avdi dei har så fine stunder elles. Det må jo være heilt blotta for refleksjon. Trur ingen 20 åring i Norge ville hatt ute ein video kor ein var kjefta på av eit hysterisk søsken. Og eg sjekka iG ho har fleire "kjefte" filmar. Nei, ho har i kjent influensar stil ikkje tatt til seg noko kritikk. Endret fredag kl 21:16 av oss-to 6
baremeg007 Skrevet fredag kl 23:21 #109 Skrevet fredag kl 23:21 «Penger er en privatsak, men jeg vil likevel presisere at Angelika kommer til å få en god fremtid.» Mulig hun glemte å legge til; «gjennom det offentlige». Fremstår jo på ingen måte som at de inntektene som genereres er felles midler. 6
Hummingbird2 Skrevet lørdag kl 15:58 #110 Skrevet lørdag kl 15:58 Det er også problematisk at hun lønnes som BPA samtidig som hun tjener penger på sosiale medier der hun eksponerer brukeren (søsteren). 9 2
Ninaen Skrevet lørdag kl 19:41 #111 Skrevet lørdag kl 19:41 Hummingbird2 skrev (3 timer siden): Det er også problematisk at hun lønnes som BPA samtidig som hun tjener penger på sosiale medier der hun eksponerer brukeren (søsteren). Også et veldig godt poeng! Snakk om rolleblanding! Se for seg at en hvilken som helst annen bpa hadde gjort det samme, det hadde blitt ramaskrik 10
K_mb Skrevet lørdag kl 20:26 #112 Skrevet lørdag kl 20:26 Har aldri fulgt Selene og hennes kontoer som er skapt av å være et nært familiemedlem av en person med DS, dog har jeg hørt om henne og hatt mine betenkeligheter akkurat som jeg har hatt mot foreldre som utleverer barn med eller uten diagnoser. Men posten HT viste til var en grov utlevering av et menneske som nettopp pga syndromet kan utagere på den måten, en 19- åring uten dette syndromet hadde neppe reagert sånn, men likefullt kan vi alle bli svært sure og sinte når vi er sultne, Selene inkludert. Mennesker har rett til personvern og privatliv uavhengig av alder, diagnoser og syndromer og de skal ikke være innhold på sosiale medier fordi familiemedlemmer 'ønsker' å normalisere det (familieliv, diagnoser o.l) samtidig som familiemedlemmet tjener penger og opparbeider seg en følgerskare og deretter en slags kjendisstatus fordi vedkommende utleverer et annet menneske for innhold. For meg så fremstod hele seansen som en ydmykelse av en 19-åring med DS og en spotlight for influenceren som filmet både opptrinnet og seg selv på en måte som viste influenceren frem som "fornuftig og flink og streng" (klapp på skulderen) mens aktøren og den personen det blir laget innhold om på en negativ måte som "trassig, sint og sur" Ekkelt og ubehagelig å se på. 2 7
Svartfugl Skrevet lørdag kl 20:31 #113 Skrevet lørdag kl 20:31 baremeg007 skrev (21 timer siden): «Penger er en privatsak, men jeg vil likevel presisere at Angelika kommer til å få en god fremtid.» Mulig hun glemte å legge til; «gjennom det offentlige». Fremstår jo på ingen måte som at de inntektene som genereres er felles midler. Artig at akkurat PENGER er privat, men livredd A gråtende i klatrepark, gråtende A som har kjærlighetssorg, mange videoer der A får kjeft for selvreguleringsproblemer, det er ikke privat. 😄 9 11
baremeg007 Skrevet 19 timer siden #114 Skrevet 19 timer siden Dette betalte de 5,250 for https://hjem.no/property/000392/67cb23b705bdccebadb0887f Hvordan er det mulig at hun kastes boliglån etter, når hun ikke har en fast inntekt? Dette kommer jo i tillegg til huset til ca 4 mill.
PusheenPusheen Skrevet 11 timer siden #115 Skrevet 11 timer siden (endret) baremeg007 skrev (8 timer siden): Dette betalte de 5,250 for https://hjem.no/property/000392/67cb23b705bdccebadb0887f Hvordan er det mulig at hun kastes boliglån etter, når hun ikke har en fast inntekt? Dette kommer jo i tillegg til huset til ca 4 mill. Tjener han fyren hennes godt da? Det er det eneste jeg kan tenke meg at kan gi dem så mye i lån. Og hvis huset skal leies ut etter hvert, regnes kanskje det inn også? Endret 11 timer siden av PusheenPusheen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå