AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #41 Del Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg hadde ikke klart å ha sex med masse folk i andre rom vegg i vegg, altså. Anonymkode: a7698...605 Du må ha enebolig og bo alene i huset, du da? Anonymkode: ca14b...139 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #42 Del Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hadde egen leilighet samboer og jeg leide sammen. Ikke alle studenter bor i kollektiv. Noen bor i studentboliger, noen bor hjemme, noen leier hybel eller leilighet. Anonymkode: a7698...605 Og hvordan gjør dere det når dere har barn på naborommet? På ferie der dere bor tett? Besøk på gjesterom vegg i vegg? Anonymkode: 08711...afc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #43 Del Skrevet 1. august 2024 Det hadde nok kommet veldig an på årsak og situasjonen generelt for min del. Det går ikke an å sette noen klare grenser (og jeg tipper de som gjør det, kaster disse grensene på båten hvis de møter drømmemannen/kvinnen som bor i kollektiv/leier). Da jeg møtte han jeg nå er gift med, leide han et lite rom som knapt kan kalles en leilighet. Det betydde ikke noe for meg. Var ikke ute etter en forsørger eller noe sånt. Anonymkode: 1321f...d2f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #44 Del Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (På 31.7.2024 den 6.45): Datet en som bodde i et voksenkollektiv i Oslo. Utrolig bra sted med flotte fellesareal og bra egne rom. Alle som bodde der var 40+ og godt etablert. H*n hadde stor økonomisk frihet, og bodde slik fordi det var et bra fellesskap. Mye større rødt flagg at folk bor over evne med massiv gjeld. Anonymkode: 67b0d...a5d Jeg tenker at dette høres jo hyggelig ut, og med ekstreme boligpriser så er det jo flott dersom langt flere slike voksenkollektiv vokser frem. Kanskje spesielt for menn som tross alt har veldig mye dårligere sosiale nettverk enn kvinner. Men det spørs jo hvordan det hadde blitt med f eks rengjøring i slike kollektiv. Anonymkode: 467ff...3b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #45 Del Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Du må ha enebolig og bo alene i huset, du da? Anonymkode: ca14b...139 Jeg bor i enebolig, og kun med min familie, ja. Vi har ingen flere soverom vegg i vegg, og møter ingen ukjent folk i bokseren på vei til badet. Jeg kan gå på do kun iført truse, og slipper å kle på meg overalt. Anonymkode: a7698...605 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #46 Del Skrevet 1. august 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Og hvordan gjør dere det når dere har barn på naborommet? På ferie der dere bor tett? Besøk på gjesterom vegg i vegg? Anonymkode: 08711...afc Vi har ikke barnas soverom vegg i vegg, selvfølgelig. Ferie er bare noen få dager i året. Vi driver heller ikke med besøk på gjesterom. Anonymkode: a7698...605 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #47 Del Skrevet 1. august 2024 Det kommer litt an på, var mer skeptisk før. Er nå 34 og har sett at livet og verden har endret seg. Har eid rekkehus i flere år, og har trivdes godt med det. Men som langvarig singel har jeg begynt å tenke litt på andre muligheter, synes rett og slett det etablerte A4-livet som singel er kjedelig og ensomt. Kunne godt tenke meg å flytte litt rundt, bruke penger på reise og da er det slitsomt å eie bolig. Man er mindre fri og fleksibel. Et voksenkollektiv hadde også vært sosialt, savner å ha folk rundt meg. Jeg blir inspirert av folk som er litt annerledes og går sine egne veier. Sålenge man har god jobb og økonomi, så hadde det ikke vært noe rødt flagg å møte en som var litt free spirit fremfor veldig satt. Ting endrer seg jo i livets løp ut ifra situasjon. Anonymkode: 45164...cc7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #48 Del Skrevet 1. august 2024 Jeg bor i voksenkollektiv. Ingen av oss som bor her har brukt en million på å realisere reisedrømmer eller kastet bort store summer på morsomheter, vi er vanlige mennesker som har tatt utdanning og har studielån, og vi sparer til egenkapital. Men jeg har sluttet å date nettopp på grunn av fordommene folk har, så jeg konsentrerer meg om å leve livet mitt på en fornuftig måte. Anonymkode: c8701...7d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjompenisse Skrevet 1. august 2024 #49 Del Skrevet 1. august 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Kanskje spesielt for menn som tross alt har veldig mye dårligere sosiale nettverk enn kvinner. Men det spørs jo hvordan det hadde blitt med f eks rengjøring i slike kollektiv. Her var det jo ingen negative fordommer... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2024 #50 Del Skrevet 1. august 2024 Fjompenisse skrev (52 minutter siden): Her var det jo ingen negative fordommer... Det er ingen fordommer, men forskningsresultater. Menn har i snitt mye dårligere sosialt nettverk enn kvinner. Derfor sliter mange flere menn psykisk. Anonymkode: a7698...605 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esmer Skrevet 3. august 2024 #51 Del Skrevet 3. august 2024 For å svare på spørsmålet ditt: Blant unge voksne i Oslo er det faktisk mer sosialt akseptert å bo i kollektiv i Oslo, enn å eie egen leilighet 20 minutter unna byen 🤯 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå