AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #21 Skrevet 30. juli 2024 41 minutter siden, AnonymBruker said: Javel, må bare gratulere til at du fullstendig overser alle advarsler om tørketromler og lading av mobil om natta . Håper dere har soverom i 1.etg Anonymkode: c45f2...8d8 Fuck off Anonymkode: 97c96...d1e 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #22 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Lytt i den blokka? Var det vanskelig å lese hi? Det er et rekkehus fra 70-tallet, selvfølgelig er det lytt. Anonymkode: 39b68...e27 Det er da ingen selvfølge. Dem har jo kunna pussa opp for den del. Finnes ikke lytt der foreldrene mine bor. Da må veranda døra stå opp hvis man skal høre naboene. Synes det er rart at man kan høre en tørketrommel. Den lager jo nesten ikke lyd. Og så petimeter for at jeg kalte den ei blokk og ikke rekkehus. Huska ikke hva det var når jeg skrev svar. Trudde ikke noen hengte seg opp i definisjonen da. Anonymkode: 0f61a...3bf 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #23 Skrevet 30. juli 2024 Du kan ta opp at den bråker sånn at du hører det godt inn til deg. Angående brannfare så kan du ta opp med styret om det er borettslag eller sameie, om å få inn i husregler at vaskemaskin/tørketrommel ikke skal brukes når man ikke er hjemme/våken, og få inn seriekoblede røykvarslere. Å bruke tørketrommel/vaskemaskin/oppvaskmaskin på natt er i seg selv ikke mer brannfarlig enn på dagtid. Det er å bruke de uten tilsyn som øker fare for brann. Anonymkode: 99412...2aa 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #24 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fuck off Anonymkode: 97c96...d1e 😘😘 Anonymkode: c45f2...8d8
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #25 Skrevet 30. juli 2024 Det er større sansynliget for at pensjonisten i leiligheten under sovner fra middagen i panna. Eller at studenten i leiligheten over sovner fra grandiosaen i ovnen en sen kveld. Eller at de fleste lader elektronikk med diverse autorisert og uautorisert natten gjennom. Skal man være så redd, og opptatt av hva andre gjør, er enebolig tingen. Anonymkode: 9212c...30f 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #26 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er da ingen selvfølge. Dem har jo kunna pussa opp for den del. Finnes ikke lytt der foreldrene mine bor. Da må veranda døra stå opp hvis man skal høre naboene. Synes det er rart at man kan høre en tørketrommel. Den lager jo nesten ikke lyd. Og så petimeter for at jeg kalte den ei blokk og ikke rekkehus. Huska ikke hva det var når jeg skrev svar. Trudde ikke noen hengte seg opp i definisjonen da. Anonymkode: 0f61a...3bf Jeg trodde heller ikke det var lydt her jeg bor, helt til jeg fikk nye naboer. Jeg hører tørketrommelen til min nabo, og jeg hører den godt. Det har sikkert noe med hva slags type trommel (noen bråker faktisk mer enn andre), hvordan den er plassert, og når den brukes. Høres mye bedre kl 23 om kvelden enn kl 17, av åpenbare grunner. Anonymkode: bbd14...713 1
Brunello Skrevet 30. juli 2024 #27 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvordan skal disse reglene håndheves? Skal styret gå på døra og sjekke at ikke noen har på tørketrommel når de sover eller er ute? (Og hvem åpner så de får sjekket, når de sover eller er ute?) Jeg vil tippe at det er litt jobb å få 2/3 flertall for en sånn "tulleregel" som skal regulere hva folk kan gjøre i eget hjem, og som er tilnærmet umulig å håndheve. (2/3 flertall er kravet for vedtektsendringer i borettslag.) Anonymkode: 89f96...327 Hvorfor skulle man ikke fått 2/3 flertall. De aller fleste bruker ikke tørketrommel på natten. At man styrker brannsikkerheten i sameiet vil være god nok grunn til å stemme for noe som ellers ikke har betydning for en selv. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #28 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kan ta opp at den bråker sånn at du hører det godt inn til deg. Angående brannfare så kan du ta opp med styret om det er borettslag eller sameie, om å få inn i husregler at vaskemaskin/tørketrommel ikke skal brukes når man ikke er hjemme/våken, og få inn seriekoblede røykvarslere. Å bruke tørketrommel/vaskemaskin/oppvaskmaskin på natt er i seg selv ikke mer brannfarlig enn på dagtid. Det er å bruke de uten tilsyn som øker fare for brann. Anonymkode: 99412...2aa Den har jeg aldri forstått. Jeg sitter da ikke og ser på tørketrommelen. Den er to etasjer under hjemmekontoret. Så det har egentlig ikke noe å si om det begynner å brenne dag eller natt. Har derfor seriekoblede alarmer. Mange har jo ikke brannalarm på vaskerommet en gang, det synes jeg er skummelt. Anonymkode: 9212c...30f
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #29 Skrevet 30. juli 2024 29 minutter siden, Brunello said: Da må du være usedvanlig dårlig til å planlegge. Vi har tre barn, og har aldri hatt behov for å bruke tørketrommel om natta. Hvor lang tid bruker din tørketrommel? 👀 min, med vask, kan bruke 6-8 timer også går den gjerne og surrer i 12 timer uten at man kan åpne den 😅 Anonymkode: b4cd2...cf8
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #30 Skrevet 30. juli 2024 Hva slags trommel har dere som ikke kan høre den ? Jeg hører min veldig godt nemlig , fikk lyst på ny 😆 Anonymkode: 1c602...5b3 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #31 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor lang tid bruker din tørketrommel? 👀 min, med vask, kan bruke 6-8 timer også går den gjerne og surrer i 12 timer uten at man kan åpne den 😅 Anonymkode: b4cd2...cf8 12 timer ? 😬 hva er det du har inni der da ? Eller hvor gammel er den 🙈 bruker vel ikke mer enn er par timer på sengetøy og håndklær her . Anonymkode: 1c602...5b3 3
Brunello Skrevet 30. juli 2024 #32 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor lang tid bruker din tørketrommel? 👀 min, med vask, kan bruke 6-8 timer også går den gjerne og surrer i 12 timer uten at man kan åpne den 😅 Anonymkode: b4cd2...cf8 Da må du ha mindre i eller kjøpe ny. Normale program bruker et par timer. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #33 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor lang tid bruker din tørketrommel? 👀 min, med vask, kan bruke 6-8 timer også går den gjerne og surrer i 12 timer uten at man kan åpne den 😅 Anonymkode: b4cd2...cf8 Har du kombinert vask/tørk siden den bruker så lang tid? Min trommel bruker maks 2 timer på full trommel med f.eks håndklær. Anonymkode: bbd14...713 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #34 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har du kombinert vask/tørk siden den bruker så lang tid? Min trommel bruker maks 2 timer på full trommel med f.eks håndklær. Anonymkode: bbd14...713 Jeg har kombinert vask/tørk og den bruker IKKE 8 timer 😂😂 12 timer er jo helt sykt.. Anonymkode: 2daeb...976 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #35 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg jobber med brann. Nesten uten unntak er kilden til brann i tørketrommel lofilteret. Dvs lofilteret var ikke tømt. Anonymkode: 81c39...350 Da har det egentlig lite å si om personen sover, eller sitter foran gaming-PC i et annet rom. Føler mange i denne typen tråder føler det er en falsk sikkerhet å være hjemme, og ikke sove. Samtidig som de 1) ikke har brannalarm på vaskerom, 2) ikke har seriekoblet brannalarmene. Jeg forstår ikke hvorfor dette ikke er obligatorisk? Anonymkode: 9212c...30f 1
Million Skrevet 30. juli 2024 #36 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da har det egentlig lite å si om personen sover, eller sitter foran gaming-PC i et annet rom. Føler mange i denne typen tråder føler det er en falsk sikkerhet å være hjemme, og ikke sove. Samtidig som de 1) ikke har brannalarm på vaskerom, 2) ikke har seriekoblet brannalarmene. Jeg forstår ikke hvorfor dette ikke er obligatorisk? Anonymkode: 9212c...30f Hæ? Nå snakker du virkelig bare tull. Det er ikke likegyldig om man sover eller er våken, nei. Selvfølgelig ikke! Hvor har du det fra? Når man er våken og har luktesansen i orden og så merker man selvfølgelig MYE tidligere en eventuell røyklukt hjemme når man sitter foran pc-en, enn man gjør når man ligger i dyp søvn på soverommet. En familie jeg kjenner opplevde brann i tørketrommel en gang. Far i huset var alene hjemme med barna, og de var i stuen. På badet gikk tørketrommelen, og den tok fyr. Han kjente lukten ute i stua og begynte å lete etter kilden til røyklukta, åpnet døren til badet og ble møtt av røyk og flammer. Fikk ungene ut av huset i all hast og ringte brannvesenet. Brannen spredde seg ikke ut fra badet, for brannvesenet kom i tide, men huset ble røykskadd. Alt stinket røyk, helt opp på loftet. Tør ikke tenke på hva som kunne skjedd om mor, far og tre unger lå og sov mens den brannen fikk kose seg i fred på badet... 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #37 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hører du at dem bruker tørketeommelen? Den bråker da ikke mye. Da må det være veldig lytt i den blokka. Anonymkode: 0f61a...3bf Det er rekkehus. Rett skal være rett. Anonymkode: c6fca...8d7 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #38 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Antagelig lader de telefoner om natta og. (Det gjør nemlig de fleste av oss.) Anonymkode: 89f96...327 Ingen jeg kjenner lader mobiltelefon om natta. En kjent årsak til flere branner jeg vet om. Trodde at de fleste var mer intelligente enn som så. Anonymkode: 1286b...c64 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #39 Skrevet 30. juli 2024 Million skrev (12 minutter siden): Hæ? Nå snakker du virkelig bare tull. Det er ikke likegyldig om man sover eller er våken, nei. Selvfølgelig ikke! Hvor har du det fra? Når man er våken og har luktesansen i orden og så merker man selvfølgelig MYE tidligere en eventuell røyklukt hjemme når man sitter foran pc-en, enn man gjør når man ligger i dyp søvn på soverommet. En familie jeg kjenner opplevde brann i tørketrommel en gang. Far i huset var alene hjemme med barna, og de var i stuen. På badet gikk tørketrommelen, og den tok fyr. Han kjente lukten ute i stua og begynte å lete etter kilden til røyklukta, åpnet døren til badet og ble møtt av røyk og flammer. Fikk ungene ut av huset i all hast og ringte brannvesenet. Brannen spredde seg ikke ut fra badet, for brannvesenet kom i tide, men huset ble røykskadd. Alt stinket røyk, helt opp på loftet. Tør ikke tenke på hva som kunne skjedd om mor, far og tre unger lå og sov mens den brannen fikk kose seg i fred på badet... Dette. For noen måneder siden ble det oppdaget branntilløp pga. en vaskemaskin også. Personen var på vei ut døren. Ble en stor sak i lokalavisa hvor det ble advart mot å gå fra elektriske apparater, selv om en kun skal på butikken. Anonymkode: 1286b...c64
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #40 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, du kan nevne det for naboen. Både mtp på brannfare og støy. Det beste er å få inn regler i husordensreglene. Send inn forslag om endring før neste generalforsamling. Anonymkode: 7181f...544 Husordensreglene? Det er ikke noe borettslag, så da finnes ikke noe slikt. Anonymkode: 39b68...e27
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå