Gå til innhold

Nabo og tørketrommel.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor i gamle rekkehus fra 70-tallet. Brenner ett, brenner alle sikkert ned. Naboen bruker tørketrommelen sin både natt, og ikke minst når de er ute av huset. Synes det er ubehagelig, og lurer på om det er innafor å ta opp med de?

Anonymkode: 39b68...e27

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 88255...7a1

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hører du at dem bruker tørketeommelen? Den bråker da ikke mye. Da må det være veldig lytt i den blokka. 

Anonymkode: 0f61a...3bf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville blitt irritert hvis naboen tok opp dette med meg. Så lenge man ikke plages av støyen har man ingenting med dette. Vi bruker også tørketrommel på natt. 

Anonymkode: f79ba...adb

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Man kan da godt be naboen å ikke bruke vaskemaskin eller tørketrommel om natta. Det skal være stille om natta, og når du hører det, er det ikke stille. Også pga brannfaren

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Du kan ikke fiksere på sånne ting. Naboen kan tørke tøy når de føler for det. Det er ganske mange tørketromler i Norge og at en brann starter i en av de er fortsatt en veldig lav sannsynlighet, spesielt om lofilteret renses mellom hver tørk.
Hvis du skal henge deg opp i sånt, hva med røyking, grilling, batterier og ladere? Nei bare slapp av å bry deg om andre viktigere ting du.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville blitt irritert hvis naboen tok opp dette med meg. Så lenge man ikke plages av støyen har man ingenting med dette. Vi bruker også tørketrommel på natt. 

Er du klar over at tørketromler kan være en av de største brannfellene ?  
Å reise fra en tørketrommel i full sving eller la den stå på om natta er noe jeg overhodet ikke hadde tatt sjansen på selv om den jeg har er realtivt ny 

Anonymkode: c45f2...8d8

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Tørketrommel du kan høre? Den bråker da minimalt, altså jeg hører ikke tørketrommelen når den går om jeg så står rett utenfor døra til den står. Den gir fra seg lyd når den er ferdig, men det er alt. 

Anonymkode: a6ac3...cab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Er du klar over at tørketromler kan være en av de største brannfellene ?  
Å reise fra en tørketrommel i full sving eller la den stå på om natta er noe jeg overhodet ikke hadde tatt sjansen på selv om den jeg har er realtivt ny 

Vi renser lofilteret hver gang den brukes og den er tre år gammel. Vet at det ikke anbefales, men i det hektiske hverdagsliv med små barn er det eneste realistiske for å få unnagjort ting. Lader også telefonen om natta, selv om det også er frarådet. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hører du at dem bruker tørketeommelen? Den bråker da ikke mye. Da må det være veldig lytt i den blokka. 

Anonymkode: 0f61a...3bf

Lytt i den blokka? Var det vanskelig å lese hi? Det er et rekkehus fra 70-tallet, selvfølgelig er det lytt.

Anonymkode: 39b68...e27

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi renser lofilteret hver gang den brukes og den er tre år gammel. Vet at det ikke anbefales, men i det hektiske hverdagsliv med små barn er det eneste realistiske for å få unnagjort ting. Lader også telefonen om natta, selv om det også er frarådet. 

Javel, må bare gratulere til at du fullstendig overser alle advarsler om tørketromler og lading av mobil om natta . 
Håper dere har soverom i 1.etg 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe du får gjort noe med. 
Men jeg synes, som flere, at det er rart at du vet at tørketrommelen går i det hele tatt. 

Vår tørketrommel høres knapt. 
Mens vaskemaskinen høres godt når den går, selv om den også er stillegående. 

Folk kan gjøre hva de vil, om om de overholder anbefalinger eller ikke, får du ikke gjort noe med. 

Antagelig lader de telefoner om natta og. (Det gjør nemlig de fleste av oss.) 

Det du må vurdere, er om du har god nok brannvarsling hos deg, til at en slik brann som sprer seg fra naboen vil oppdages raskt. 

Anonymkode: 89f96...327

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan nevne det for naboen. Både mtp på brannfare og støy.

Det beste er å få inn regler i husordensreglene. Send inn forslag om endring før neste generalforsamling. 

Anonymkode: 7181f...544

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Da må du være usedvanlig dårlig til å planlegge. Vi har tre barn, og har aldri hatt behov for å bruke tørketrommel om natta. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Om det blir brann pga tørketrommel kan du få delvis eller hel avkorting av forsikringa om den er brukt når du ikke er hjemme eller når dere sover. 

Anonymkode: d3c3b...a77

• Liker 1
  • Nyttig 4
Gjest Uføre Unni
Skrevet

Ja, absolutt! 

Hvitevarer skal ikke brukes på natta eller når ingen er hjemme. Folk får brenne ned hjemma sine alt de makter og vannskade de så det står etter. Men når man bor sammen med andre må en oppføre som folk. Ikke som hillbillys. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Eh? De fleste vasker klær om dagen selv med 2 og 3 barn… Tar 1 minutt å sette på en maskin når man kommer hjem fra barnehagen.. Man står jo ikke å ser på at maskinen vasker og tørker?😂 

Anonymkode: 2daeb...976

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja, du kan nevne det for naboen. Både mtp på brannfare og støy.

Det beste er å få inn regler i husordensreglene. Send inn forslag om endring før neste generalforsamling. 

Anonymkode: 7181f...544

Hvordan skal disse reglene håndheves? Skal styret gå på døra og sjekke at ikke noen har på tørketrommel når de sover eller er ute? (Og hvem åpner så de får sjekket, når de sover eller er ute?) 

Jeg vil tippe at det er litt jobb å få 2/3 flertall for en sånn "tulleregel" som skal regulere hva folk kan gjøre i eget hjem, og som er tilnærmet umulig å håndheve. (2/3 flertall er kravet for vedtektsendringer i borettslag.)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Tørketrommel du kan høre? Den bråker da minimalt, altså jeg hører ikke tørketrommelen når den går om jeg så står rett utenfor døra til den står. Den gir fra seg lyd når den er ferdig, men det er alt. 

Anonymkode: a6ac3...cab

Jeg hører tørketrommelen til naboen godt, bor i blokk fra 70 tallet. Noen tromler bråker mer enn andre, og står den riktig plassert på bad i forhold til naboen, så kan det absolutt høres. 

TS, kan det være at naboen din faktisk er våken mens trommelen går? Hvis ikke, så er det faktisk en uting, og hensynsløst mtp brannfaren. 

Jeg ville snakket med styret og tatt det opp i forhold til ordensregler. Jeg tror at noen (dessverre) fortsatt ikke vet hvor brannfarlig det er, og kanskje også tenker at det er sånt som bare skjer andre. Har familie som har hatt brann i vaskemaskin og tørketrommel, og det gikk kun bra fordi de var hjemme og fikk slukket med en gang. 

Anonymkode: bbd14...713

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan skal disse reglene håndheves? Skal styret gå på døra og sjekke at ikke noen har på tørketrommel når de sover eller er ute? (Og hvem åpner så de får sjekket, når de sover eller er ute?) 

Jeg vil tippe at det er litt jobb å få 2/3 flertall for en sånn "tulleregel" som skal regulere hva folk kan gjøre i eget hjem, og som er tilnærmet umulig å håndheve. (2/3 flertall er kravet for vedtektsendringer i borettslag.)

Hvordan skal ordensregler som "stille etter kl 23" håndheves? Styret går da ikke og sjekker at alle naboer har slått ned volum på tv/musikk, men man har det da som regel likevel. 

Anonymkode: bbd14...713

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...