AnonymBruker Skrevet 30. juli #1 Del Skrevet 30. juli Føler jeg ser det ganske ofte her på kvinneguiden at det virker som folk er ute etter å "ta" trådstarteren. Enten i form av at man begynner å rette på måten ts skriver og ordlegger seg, eller at man antar veldig mye fælt og stygt om personen bare utifra et kort innlegg. Noen ganger leser jeg innlegg om ting som jeg kan kjenne meg igjen i, og har medfølelse for ts. Men så leser jeg kommentarene i tråden og det virker som alle skal ha det til at de er så utrolig mye bedre enn det ts er, og at ts er en så horribel person. Føler at det er de færreste gangene at jeg ser folk som kommenterer som er hyggelige og evner å sette seg inn i noen andre sin situasjon. Mye forhåndsdømming og spekulasjoner her inne virker det for. Anonymkode: 0f2cc...9c1 18 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #2 Del Skrevet 30. juli Mye sinne innvendig, lite empati. Anonymkode: 53d90...4c5 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #3 Del Skrevet 30. juli Tja, synes du? Kanskje innimellom. Jeg synes ofte motsatt, at folk glemmer at det er faktisk TS som ber om råd. Synes ofte folk svarer noe a la; Mannen din må gjøre xxx, svigermor må gjøre xxx, - altså råd som etter min mening er verdiløse for TS. Anonymkode: d9e13...c1a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #4 Del Skrevet 30. juli Hvis du har vært en stund på KG så har du sikkert også lagt merke til at samme spørsmålet kommer opp flere ganger. Det er ikke noe enkelt svar på det, men tror nok at noe av grunnen er lite empati, trykke ned andre for å føle seg bedre selv, sinne, at man er rolig og avbalansert ute i det virkelige liv med mange vonde tanker, og så lar man det gå utover TS'er på KG. Det er nok mange ute i det ganske land som skulle ønske de kunne sagt like mye høyt som det de tenker, men det kan de ikke og da gjør de det på KG i stedet. Anonymkode: d6bda...627 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #5 Del Skrevet 30. juli Slutt å kommentere på dårlige kommentarer. Hver gang dere viser/skriver at det er unødvendig å skrive kommer de bare til å gjøre det mer. Dont feed the trolls Anonymkode: c7c58...8a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #6 Del Skrevet 30. juli Tror mange føler veldig mye avmakt i forhold til eget liv og den eneste gleden de har igjen er å ta andre/klage på andre/pirke på andres feil. Da føler de seg litt ovenpå en stakket stund før de går tilbake til håpløshet igjen.. Anonymkode: 94bea...86a 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #7 Del Skrevet 30. juli Det er enkelte gjengangere som lager tråd på tråd om det samme gang på gang. De er lett gjenkjennelige og jeg tror de får mye pes fordi de holder på slik. Anonymkode: 75315...ddc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #8 Del Skrevet 30. juli Vi er på KG, hvem gidder å legge sjelen sin i gode svar her? Det er stort sett bare tull og tøys likevel. Anonymkode: 7ec21...fe3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #9 Del Skrevet 30. juli Jeg er helt enig med deg ts. Og tar meg selv noen ganger i det. Prøver å bli bedre 😅 Tror flere blir trigget, både av temaet og selve HI, og tar utgangspunktet fra egne erfaringer. Det er mer sannsynlig at man kommentere hvis det engasjerer eller har lignende erfaring. Da kanskje særskilt hvis man har opplevd noe som provoserer, sårer eller setter andre sterke følelser i gang. Eks Hvis noen legger ut noe om forholdet sitt, tar man den lille informasjonen man har fra ts og fyller resten med sin egen erfaring. Gjerne fra ekser de misliker. Men hey! Vi er nordmenn. 😅 Vi er generelt veldig dømmende. Vi er et av landene med flest uskrevne normer, og det står sterkt. Kanskje vi generelt sett er litt emosjonelt umodne? Vi er ganske materialistiske, kalde, ikke så sosiale og individualistiske. Det virker også som det er helt avgjørende hvordan ts skriver innlegget sitt på. Og her kommer janteloven inn som fortsatt lever i beste velgående. Man kan ha to identiske problemstillinger. Er HI ydmykt, usikkert etc så ser det ut til at ts får mer positive svar. Er det bastant, klagete, bestemt etc får man gjerne mer negative svar rettet mot seg. Med mindre man angriper en større gruppe som eks uføre, stemødre, psykisk syke, foreldre og oppdragelse osv. Kanskje vi generelt også mangler en del forståelse. Vi har det i grunn godt og trygt i Norge, selv om desverre en del opplever grusomme ting. Men har man ikke opplevd så mye så vil man nok kanskje bli farget av det og liten forståelse for kompleksitet, psyken etc. Anonymkode: cb418...464 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #10 Del Skrevet 30. juli Folk som ikke har fått fitte/kuk på lange tider? Anonymkode: cfb79...8c8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 30. juli #11 Del Skrevet 30. juli Utrolig mange inlegg her inne er bare tull. 🧌 Ikke spsesielt vanskelig å se, men for litt utenforstående oppleves dette sikkert som "slemt" at de blir "outet". Sånn ellers så er jo kg et anonymt mikrokosmos. Det er jo ikke slik at folk "endrer" personlighet når de logger inn her, de sier bare hva de EGENTLIG tenker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli #12 Del Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Folk som ikke har fått fitte/kuk på lange tider? Anonymkode: cfb79...8c8 Jeg hører til den kategorien der, men jeg er ikke sinna eller prøver å "ta" TS'er allikevel. Men, du har sikkert litt rett i at noen kan være sinna og bitre som ikke har "fått seg no" på lange tider. Anonymkode: d6bda...627 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #13 Del Skrevet 2. august Det er litt typisk norsk, nordmenn er noen av de mest konforme i hele verden, det er streng sosial kontroll, og også derfor man er så ekstrem i helgene med tanke på fyll og alkohol. Det må ut. Anonymkode: 80d91...b58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 2. august #14 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 12.35): Føler jeg ser det ganske ofte her på kvinneguiden at det virker som folk er ute etter å "ta" trådstarteren. Enten i form av at man begynner å rette på måten ts skriver og ordlegger seg, eller at man antar veldig mye fælt og stygt om personen bare utifra et kort innlegg. Noen ganger leser jeg innlegg om ting som jeg kan kjenne meg igjen i, og har medfølelse for ts. Men så leser jeg kommentarene i tråden og det virker som alle skal ha det til at de er så utrolig mye bedre enn det ts er, og at ts er en så horribel person. Føler at det er de færreste gangene at jeg ser folk som kommenterer som er hyggelige og evner å sette seg inn i noen andre sin situasjon. Mye forhåndsdømming og spekulasjoner her inne virker det for. Anonymkode: 0f2cc...9c1 Nå er det mange idiotiske tråder også da.. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #15 Del Skrevet 2. august Noen ganger handler det om at den som skriver bare må få ut gugge. Men noen ganger handler det om at TS faktisk er den som er en idiot. Noen ganger er TS åpenbart et troll. Og noen ganger formulerer TS seg på en måte som er åpenbart for å fiske etter sympati og støtte. Når man har sette dette gjennom mange år så går man litt lei. Anonymkode: c1d04...b38 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #16 Del Skrevet 2. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Noen ganger handler det om at den som skriver bare må få ut gugge. Men noen ganger handler det om at TS faktisk er den som er en idiot. Noen ganger er TS åpenbart et troll. Og noen ganger formulerer TS seg på en måte som er åpenbart for å fiske etter sympati og støtte. Når man har sette dette gjennom mange år så går man litt lei. Anonymkode: c1d04...b38 Men det er jo frivillig å lese disse trådene hvor ts blir høvlet ned. Anonymkode: f8339...aab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august #17 Del Skrevet 2. august On 7/30/2024 at 1:37 PM, Perle said: Utrolig mange inlegg her inne er bare tull. 🧌 Ikke spsesielt vanskelig å se, men for litt utenforstående oppleves dette sikkert som "slemt" at de blir "outet". Ja, det er mye rart her. Bare nå om dagen går det jo tråder med folk som klager på at naboen har gardiner, eller at noen er for tidlig ute til toget. Anonymkode: a41ee...943 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #18 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men det er jo frivillig å lese disse trådene hvor ts blir høvlet ned. Anonymkode: f8339...aab Og hvis man klikker seg inn på tråder der TS enten er idiot eller annet, så kan man faktisk la være å svare også. Anonymkode: d6bda...627 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #19 Del Skrevet 4. august Det kreves en ganske stor porsjon ydmykhet for å få velvilje fra alle som kommenterer. Det er nok å skrive i hi at TS skriver at det godt kan være hen som har feil i en problemstilling, så blir svarene vennligere enn om ts ikke viser en sånn ydmykhet. Det verste er hvis det kan oppfattes som skryt eller selvrettferdig, for da kommer det ganske mange angrep og spydigheter i tråden. Kanskje det verste er hvis ts kan oppfattes som at hen er et offer, for da kommer det også stygge kommentarer. Det sagt så svarer brukere stort sett veldig fint i trådene jeg leser og kommenterer på. Noen troll får en regne med. Anonymkode: bbafe...7f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 4. august #20 Del Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 12.35): Føler jeg ser det ganske ofte her på kvinneguiden at det virker som folk er ute etter å "ta" trådstarteren. Enten i form av at man begynner å rette på måten ts skriver og ordlegger seg, eller at man antar veldig mye fælt og stygt om personen bare utifra et kort innlegg. Noen ganger leser jeg innlegg om ting som jeg kan kjenne meg igjen i, og har medfølelse for ts. Men så leser jeg kommentarene i tråden og det virker som alle skal ha det til at de er så utrolig mye bedre enn det ts er, og at ts er en så horribel person. Føler at det er de færreste gangene at jeg ser folk som kommenterer som er hyggelige og evner å sette seg inn i noen andre sin situasjon. Mye forhåndsdømming og spekulasjoner her inne virker det for. Anonymkode: 0f2cc...9c1 Det er standard her inne..... det er en SKIKKELIG uting! Jeg skjønner nesten ikke at folk orker å opprette nye tråder her inne, spesielt under familie og barn forumet. Er ikke måte på hvor mye drit lirer av seg 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå