AnonymBruker Skrevet 4. august #41 Del Skrevet 4. august For min del har det funket å spise som jeg normalt har gjort, men halvere porsjonene. Nå spiser jeg ikke veldig usunt i utgangspunktet, men var en periode under korona hvor det sklidde veldig ut og jeg gikk opp 6 kg. Har slitt i flere uker med å rokke vekten. Jo hardere jeg prøvde å spise sunt og legge om kostholdet helt desto mer gikk jeg opp i vekt. Ble så frustrert at jeg bestemte meg for å heller bare halvere porsjonene og spise som normalt og gikk ned 1 kg første uken. Prøver å holde snacks og godis til et minimum, men blir fort noen biter flere dager i uken. Veldig fornøyd med at jeg kan spise litt godteri og sjokolade og likevel gå ned. Er veldig avhengig av søte ting Anonymkode: b8b9b...4f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august #42 Del Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 9.21): Jeg har begynt å slanke meg (har redusert kalorier og begynt å trene mer). Kaloriunderskudd gjør at jeg tenker på mat HELE tiden. Er skrubbsulten, kroppen kjemper imot det at jeg kuttet ned på kalorier, og saboterer for alle penga. Tankene får meg distrahert, og jeg fungerer knapt i jobb. Alt som står i hjernen er mat, mat, mat. Jeg vet at jeg MÅ ned i vekt, men fungerer jo faen ikke i hverdagen. Hva gjøre? Anonymkode: f6e1e...eea Kjenner meg så igjen sånn har det vært i alle slanke opplegg jeg har prøvd. Jeg må sloss med meg selv hele tiden. Konstant sulten og tenker kun på mat og blir sur og irritert og fustrert. Jeg fant aldri noe løsning jeg kunne stappe i meg grønnsaker uten å bli mett.. frukt hjalp lite da det er kun banan jeg kan spise omtrent pga allergi. Så nei det der vil jeg gjerne ha tips om og. Anonymkode: 9150d...8f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thndrcnt Skrevet 5. august #43 Del Skrevet 5. august On 7/30/2024 at 9:50 AM, Lizard said: Du må spise mer proteiner og komplekse karbohydrater. Det er absolutt mulig å gå ned i vekt uten å være sulten. Og ofte er man faktisk ikke sulten, man bare er ikke vant til å ikke konstant være mett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSkog Skrevet 5. august #44 Del Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (18 timer siden): For min del har det funket å spise som jeg normalt har gjort, men halvere porsjonene. Nå spiser jeg ikke veldig usunt i utgangspunktet, men var en periode under korona hvor det sklidde veldig ut og jeg gikk opp 6 kg. Har slitt i flere uker med å rokke vekten. Jo hardere jeg prøvde å spise sunt og legge om kostholdet helt desto mer gikk jeg opp i vekt. Ble så frustrert at jeg bestemte meg for å heller bare halvere porsjonene og spise som normalt og gikk ned 1 kg første uken. Prøver å holde snacks og godis til et minimum, men blir fort noen biter flere dager i uken. Veldig fornøyd med at jeg kan spise litt godteri og sjokolade og likevel gå ned. Er veldig avhengig av søte ting Anonymkode: b8b9b...4f9 Dette funker på meg også. Hadde en uvane med å spise mye snacks så det måtte jeg kutte til én dag i uka. Ellers spiser jeg kun én liten til normal porsjon med middag, og forsøker å la være å spise etter klokka 18. Hopper noen ganger over frokost, men det har ikke noe med å gå ned i vekt å gjøre. Jeg er ofte ikke sulten på morgenen, og spiser ikke dersom jeg ikke er sulten. Blir jeg sulten til kvelds spiser jeg evnt ett knekkebrød med magert pålegg. Jeg tror det er enklere å gå ned i vekt om endringene ikke er så store. At jeg spiser helt vanlig mat og kan drikke alkohol og spise noe snack gjør at jeg klarer å opprettholde ‘dietten’. Jeg går ikke fort ned i vekt, men ca en halv kilo i uka dersom jeg ikke skeier for mye ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august #45 Del Skrevet 5. august Da spiser du ikke sunt nok. Du må spise mer rent kjøtt, spise mer animalsk fett, kutte ut frøoljer, kutte ut korn, kutte ned på frukt og frønt, spise mer fete meieriprodukter hvis du tåler det. Nesten alle blir normalvektige og holder seg normalvektige uten kaloritelling og uten sult hvis de bare spiser sunt nok for dem. Hva som er sunt nok varierer fra kropp til kropp fordi vi tåler litt forskjellig. Anonymkode: 99789...ae9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august #46 Del Skrevet 8. august Sult er bare en følelse, selv om den kan være ubehagelig. Mange av oss har mer enn nok overskuddslager sim kroppen kan spise av. Jeg tar tiden på sultfølelsen, har erfart at den kommer og går, og er borte i løpet av ti minutter. Drikk vann eller bare si høyt til kroppen mens du tar tak i fettet der det sitter: vær så god, det er mer enn nok mat her. Sultskrekk er noe mange har blitt lært opp til, vi har lært at vi må spise når vi kjenner sult. Har gått på flere Roede-kurs og hørt at man for all del ikke må gå sulten , selv når man slanker seg. Jeg anbefaler, ut fra egen erfaring, å tørre og gå uten mat i 15-20 timer i strekk. Bare eksperimentere , så kjenner man at det slettes ikke er farlig, man hverken dør eller besvimer. Viktig som mange skriver å spise ordentlig og nok mat til måltidene, slik at man slipper reaktivt blodsukkerfall, som er veldig ubehagelig. Det unngår man ved å strekke ut nattfasten og å spise godt med grovt, grønt, protein og sunt fett når man først spiser. Anonymkode: ed669...463 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august #47 Del Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 10.02): Selvfølgelig reagerer kroppen med sult når jeg har redusert kalorier. Den er vant til at jeg spiser mer. Å overspise proteiner ønsker jeg ikke, jeg har allerede et balansert kosthold. Anonymkode: f6e1e...eea Det kan du ikke ha når du blir skrubbsulten. Anonymkode: d0d34...300 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august #48 Del Skrevet 8. august Fullkorn knekkebrød til frokost og lunsj Stabilt blodsukker og er ikke fysen på noe lenger Anonymkode: 50c80...945 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august #49 Del Skrevet 8. august Lizard skrev (På 30.7.2024 den 10.04): Ok, du vet jo åpenbart best så da skjønner jeg ikke hvorfor du ber om råd? Dette er jo bare teit, må jo kunne spørre om råd selv om hen ikke ønsker å spiser mer. Finnes jo muligheten for å drikke et glass vann hver gang sulten melder seg. Jeg sluttet å røyke og slanket meg med vann. Hadde flaske med meg hele tiden hvor det stod delt inn i DL. Hver gang lysten etter røyk eller sulten meldte seg drakk jeg 1 DL. For meg fungerte dette helt utmerket, og har kommet i havn med begge deler og beholdt vekten i ettertid. Anonymkode: 8e77f...9d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizard Skrevet 9. august #50 Del Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette er jo bare teit, må jo kunne spørre om råd selv om hen ikke ønsker å spiser mer. Finnes jo muligheten for å drikke et glass vann hver gang sulten melder seg. Jeg sluttet å røyke og slanket meg med vann. Hadde flaske med meg hele tiden hvor det stod delt inn i DL. Hver gang lysten etter røyk eller sulten meldte seg drakk jeg 1 DL. For meg fungerte dette helt utmerket, og har kommet i havn med begge deler og beholdt vekten i ettertid. Anonymkode: 8e77f...9d7 Jeg sa aldri at TS skulle spise mer, jeg sa at TS skulle spise mer protein... Å slanke seg med å drikke vann er heller ikke spesielt bra eller bærekraftig i lengden, hvis vi ser på det på generelt nivå, men fint at det har fungert for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå